Wat is de laatste serie die je hebt gezien?

Netflix of Videoland. Van welke serie kan jij momenteel absoluut niet meer loskomen?
Plaats reactie
Secret1994goesFilm
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Re: Wat is de laatste serie die je hebt gezien?

Bericht door Secret1994goesFilm » 01 mar 2014 18:45

Heb nu Game Of Thrones een kans gegeven. En heb er zeker geen spijt van :)
Fout de eerste keer was dat ik de 1e 2 afleveringen had gemist... Dus was het moeilijk volgen verder in dat seizoen.
Nu ik terug fris opnieuw ben begonnen,lukt het heel wat beter!

TheGodfather
Regisseur
Regisseur

Re: Wat is de laatste film die je hebt gezien?

Bericht door TheGodfather » 10 mar 2014 23:15

True Detective - Season 1
Ook het nieuwste parade paard van HBO voldoet weer aan alle kenmerken die werk van de Amerikaanse betaalzender zo herkenbaar maakt. Het belangrijkste is natuurlijk het verhaal. In deze op dat gebied unieke serie (de hele reeks werd door slechts één schrijver geschreven en door één regisseur geregisseerd) is het verhaal erg spannend en goed opgebouwd. Het gebruik van flashbacks werkt verrassend goed.
Het tempo en de zuidelijke sfeer gaan goed samen. Het duurt dan wel even voordat je je echt "thuis voelt" in de serie maar door dat tempo en die sfeer wil je steeds weer terug gaan naar de wereld van Marty Hart en Rust Cohle.
Die rollen worden op onnavolgbare wijze vertolkt door Woody Harrelson en Matthew McConaughey (die de in Hollywood heersende trend voortzetten van film acteurs die in kwalitatief hoogstaande tv series spelen). Vooral laatstgenoemde is subliem, in iedere scene is het genieten van z`n ingetogen acteerwerk en het personage dat hij van Cohle maakt.
"Helaas" (want eigenlijk is het juist één de sterke punten) duurt de reeks maar acht afleveringen en ben je er doorheen voor je er erg in hebt.
HBO zet haar zegereeks van de afgelopen jaren voort met dit crime drama (dat trouwens één van de mooiste credit sequences ooit heeft!) waar de kwaliteit aan alle kanten van af druipt.

9,5/10

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 11 mar 2014 14:58

Nic Pizzolatto had in 2011 ooit twee episodes voor The Killing US geschreven.
Nu zal hij serie boeken in gaan als de maker/schrijver van True Detective.
True Detective vertelt het verhaal van Detective Marty Hart (Woody Harrelson) en Detective Rust Cohle (Matthew McConaughey) die in Louisiana USA 17 jaar lang op zoek zijn naar een serie moordenaar.

Het is niet eens zozeer de whodunnit die deze serie zo bijzonder maakt maar de geweldige dialogen tussen Marty en Rust die compleet van elkaar verschillen. Rust is een einzelganger die vrijwel geen vrienden maakt en niet geloofd in de goedheid van mensen. Marty is een familyman die geobsebeerd is met drank en vrouwen en die alleen maar liegt tegen zijn eigen vrouw.

Samen zijn ze een perfect duo. Hun dialogen en actweerk is van de bovenste plank. Ook de soundtrack van True Detective is werkelijk geweldig. T Bone Burnett (die tot mijn complete verrassing zie ik nu blank is en niet zwart) levert op dat front een geweldige prestatie.
De openingstheme is al geweldig maar elke episode eindigt ook met een prachtig nummer.

Alle dialogen, de spanning , de soundtrack, het acteerwerk, de sfeer , de onderhuise spanningen maken dit eerste seizoen van True Detective tot dusver absolute hoogtepunt van 2014 qua tv series.

Seizoen 2 zal uit een gehele nieuwe cast bestaan en verhaallijn. De vraag is of Nic Pizzolatto zichzelf nu niet inmense druk op heeft gelegd, maar ik heb er vertrouwen in dat het goedkomt.
Absolute hoogtepunt van seizoen 1 was wat mij betreft de laatste 15 tot 6 minuten van E4.

9.5

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 11 mar 2014 17:30

Ben gelukkig weer bij met The Blacklist! Wat een briljante serie! _O_ _O_

Bilbo
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Bilbo » 01 apr 2014 20:29

Zojuist klaar met het herkijken van het 3de seizoen van Sherlock. Het is er niet minder op geworden de tweede keer. In tegendeel, juist beter :T

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 02 apr 2014 07:47

JamesBond schreef:Ben gelukkig weer bij met The Blacklist! Wat een briljante serie! _O_ _O_
Ben zo onderhand een beetje kwijt wanneer ik bij ben, gezien die wisselvalligheid met uitzenden. Gelukkig ben ik er totaal niet rouwig om want ik vind het maar een zeer matige serie. Vreesde na de eerste aflevering al waar dit naartoe zou gaan, en dat het verhaal helemaal niet zo lineair loopt als deed vermoeden. Geloof dat we inmiddels een episode of 16 onderweg zijn en ik heb echt moeite om me nog te motiveren verder te kijken.

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 02 apr 2014 07:55

Ineens switched hij naar een ander topic....

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 02 apr 2014 08:45

Ik vond het al zo raar dat dat hier stond...

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 02 apr 2014 09:31

'Hier' is naar daar (hier dus) verplaatst. :wink:

Blacklist vind ik ook niet zo'n briljante serie. Heeft me vanaf het begin niet zo gepakt hoewel het beter werd naargelang er meer Fringe-achtige praktijken in voorkwamen (ook niet altijd en er wordt daarin ook niet goed doorgepakt
Spoiler
denk aan de human incubators
) De formule is te snel en licht verteerbaar als een glad babypapje en dat pakt niet. Ik kijk ook meer omdat het moet.
Was destijds tegelijkertijd aan Broadchurch begonnen en dat vond ik een sympathiekere serie.

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 05 apr 2014 09:21

Gisteren de eerste aflevering van Attack On Titan gezien! Niet dat ik een groot fan ben van anime, maar ik vind deze anime toch echt waanzinnig! _O_

bt2
Bijrol
Bijrol

Bericht door bt2 » 07 apr 2014 13:37

Kyrill schreef:Nic Pizzolatto had in 2011 ooit twee episodes voor The Killing US geschreven.
Nu zal hij serie boeken in gaan als de maker/schrijver van True Detective.
True Detective vertelt het verhaal van Detective Marty Hart (Woody Harrelson) en Detective Rust Cohle (Matthew McConaughey) die in Louisiana USA 17 jaar lang op zoek zijn naar een serie moordenaar.

[...]
Absolute hoogtepunt van seizoen 1 was wat mij betreft de laatste 15 tot 6 minuten van E4.

9.5
Spoiler
Spoiler
De laatste 15 tot 6 minuten van E4 is dat dat Cohle in zijn eentje de ghetto ingaat met die bikers?

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 07 apr 2014 14:33

JamesBond schreef:Gisteren de eerste aflevering van Attack On Titan gezien! Niet dat ik een groot fan ben van anime, maar ik vind deze anime toch echt waanzinnig! _O_
Heb van de anime maar een paar korte stukjes gezien, maar de manga hiervan is ook erg sterk. Het blijft in ieder geval volkomen onvoorspelbaar, en bij vlagen lekker gruwelijk...

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 07 apr 2014 14:52

Inderdaad, de manga is geweldig! Van de week weer verder kijken :) Moet trouwens zeggen dat de opening fan-tas-tisch is! _O_

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 07 apr 2014 16:33

Het is alleen jammer dat de anime nogal abrupt eindigt, terwijl de manga nog wel gewoon doorgaat.
Ik hoop nog steeds op een tweede seizoen, maar heb er helaas nog niets over gehoord.

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 07 apr 2014 16:37

Ik was eigenlijk al wel benieuwd of het einde zich leent voor een tweede seizoen, maar daar kom ik nog wel achter ;) De fanbase is in elk geval groot genoeg om een tweede seizoen te maken denk ik.

Plaats reactie