Wat is de laatste serie die je hebt gezien?

Netflix of Videoland. Van welke serie kan jij momenteel absoluut niet meer loskomen?
Plaats reactie
McMurphy
Regisseur
Regisseur

Re: Wat is de laatste serie die je hebt gezien?

Bericht door McMurphy » 11 aug 2015 07:26

Secret1994goesFilm schreef: Stiekem denk ik dat ze tegen het einde gewoon de verklaring geven dat
Spoiler
het aliens ofzo zijn die een tijdgat hebben gemaakt?

Dat van dat
Spoiler
tijdgat ben ik niet zeker...
maar ik vond het raar dat in episode 1 plots die hond 3 jaar later weer tevoorschijn komt. Kan dit met de rest ook niet gebeuren?
Eigenlijk denk ik dat er helemaal geen verklaring gaat komen voor de gebeurtenis. En voor mij hoeft dat ook niet, zeker niet met de suggestie die jij benoemd :o.

Lonewolf
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Lonewolf » 13 aug 2015 12:17

Een verklaring voor de gebeurtenis hoeft voor mij absoluut ook niet. Dat is absoluut niet de bedoeling achter de serie. Het gaat om hoe mensen omgaan met verlies. Het onverklaarbare daaraan speelt daarin juist een grote rol, die niet opgelost dient te worden.

Eigenlijk vond ik het in het begin maar niks, maar bleef toch kijken omdat het me toch interesseerde op een manier. Maar vanaf afl. 5 - 6 werd het echt steeds beter vond ik, misschien dat ik toen ook beter begreep wat de serie wilde en vooral wat de serie wilde met de Guilty Remnants. Het is wel echt een van de meest deprimerende series ooit.
McMurphy schreef:
Touchwood schreef:'Begin dit jaar'. Waar was ie op dan want toen is ie me blijkbaar ontgaan ?
Niet via de 'legale' wegen zullen we maar zeggen :).
Met een HBO abo kan je hem gewoon via een legale weg zien. Ik heb hem iig daar op demand gekeken een paar maanden geleden. Maar aangezien alle Amerikaanse HBO series hier de volgende dag altijd beschikbaar zijn, zie ik niet in waarom dat met the Leftovers anders zou zijn.

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 13 aug 2015 18:00

Sons of Anachy Seizoen 6
Goed seizoen wel en gelukkig:

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 14 aug 2015 17:54

Is Leftovers niet gewoon zoiets als Left Behind, over de rapture (zoals Touch ook al zegt)? Da's toch het eerste waar je aan denkt.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 14 aug 2015 19:30

fer1961
Figurant
Figurant

A Place Call Home

Bericht door fer1961 » 15 aug 2015 07:00

:T O Sara en zo super romantisch al 2 seizoenen geweest as maand en dinsdag de laatste 2 afl , wie volt het nog meer :Y

Roeltje
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Roeltje » 19 aug 2015 23:01

Ik heb zojuist de grootste blunder ooit gemaakt. Ik had dus eerder Breaking Bad seizoen 1 t/m 4 gezien. Vandaag wilde ik beginnen met 5. Bij de afleveringen stond aangegeven "1 Live Free or Die". Dus ik die kijken. Kom ik er bij de allerlaatste scene achter dat ik naar de seizoensfinale zit te kijken!! Grootste. Blunder. Ooit. Ik weet nu dus het einde al van de serie en heb ook alles gezien van die aflevering. Ik heb nu het gevoel dat alle tijd die ik in Breaking Bad gestoken heb, verneukt is. Moet ik doorgaan met de serie of zal ik Breaking Bad zo snel mogelijk vergeten en het uit mijn leven verbannen? God, wat baal ik...

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 20 aug 2015 07:36

Kijk. Door. Nu. Live Free Or Die is niet de laatste aflevering en verklapt 0.0% van wat er nog moet gaan gebeuren :)

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 20 aug 2015 09:28

Ja, Live Free or Die is inderdaad gewoon de eerste aflevering van seizoen 5, maar jij denkt dat je een foutief genaamd bestand hebt gekeken? Zet anders even in spoilertekst wat je hebt gezien in die laatste scène, dat je tot je conclusie kwam, kunnen wij dat bevestigen of ontkrachten.

Los daarvan heb je toch genoten van seizoen 1 tot 4? Dat kan zo'n fout je niet afnemen, waarom zou je dat willen vergeten of zou dat verneukt zijn? Bovendien, zelfs als zou je het einde al weten zit Breaking Bad zo goed in elkaar en is zo goed gemaakt dat je seizoen 5 sowieso nog met plezier kan kijken. Breaking Bad ging altijd ook vooral om de reis, niet de eindbestemming.

Roeltje
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Roeltje » 20 aug 2015 09:45

Spoiler
Walter White rekent af met Elliot en geeft hun geld voor zijn zoon. Daarna bevrijd hij Jesse, en sterft hij in een methlab. Het laatste shot is dat de politie hem vind.

Dit heb ik gezien onder de naam 'Live Free or Die'. Het was gewoon overduidelijk een fout bestand.

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 20 aug 2015 13:02

Dat is inderdaad the last scene.
Maar ik zie niet in waarom het genot van (het bekijken van het laatste seizoen van) Breaking Bad hierdoor een kopje kleiner zou zijn gemaakt.
Elke aflevering is een genot om te bekijken. Om de spanning, actie, drama, humor, acteurs, cinematografie etc etc.

Ik ben zelf op mijn gemak de hele serie nogmaals opnieuw (!) aan het kijken en ondanks dat ik niet in overdreven mate lijdt aan alzheimer, korzakoff of iets gerelateerds (en dus minimaal de grote lijnen wel in mijn crack head heb) geniet ik met volle teugen van elke aflevering van de hele serie. Da's maar goed ook.anders zou het aanschaffen van die kekke schijfjes een vrij nutteloze bezigheid zijn.
      • Afbeelding
Niet zeuren dus en verder kijken. Keep on watching or die, mofo !

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 20 aug 2015 13:11

Exact!

Lonewolf
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Lonewolf » 20 aug 2015 14:09

Inderdaad wat de rest zegt. Het kijken van een serie als BB gaat om zoveel meer dan alleen weten hoe het verhaaltje afloopt. Het gaat om de reis daarnaar toe. Zowel qua genieten van de uitstekende kwaliteit van de serie als om de karakterontwikkeling van Walter White.

Wel een gigantische kutstreek trouwens van degene die dat fout genaamde bestand online hebben gezet. :N Zulke mensen zouden ze een levenlangs down- en upload verbod moeten geven.

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 20 aug 2015 15:32

Ik wist het einde van Breaking Bad ook al voordat ik de serie had gezien, maar dat heeft mijn kijkervaring absoluut niet verpest.

Roeltje
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Roeltje » 20 aug 2015 16:30

Bedankt jongens, ik zal gewoon verder kijken! Ik had gisterenavond wel een rotgevoel natuurlijk, maar ik ben er al wat van gekalmeerd.

Plaats reactie