Wat is de laatste serie die je hebt gezien?

Netflix of Videoland. Van welke serie kan jij momenteel absoluut niet meer loskomen?
Beau
Hoofdrol
Hoofdrol
Contacteer:

Re: Wat is de laatste serie die je hebt gezien?

Bericht door Beau » 14 mar 2016 19:29

Het 10e seizoen van Flikken Maastricht.

Kvond het alweer een geweldig seizoen. Ik kijk alvast uit naar seizoen 11 en 12.

TheGodfather
Regisseur
Regisseur

Bericht door TheGodfather » 23 mar 2016 00:07

The Walking Dead - Season 1
Een onverwacht kort seizoen dat een leuke start is naar iets met duidelijk meer potentie. Het kabbelt wel allemaal wat voort en valt soms wat in herhaling. Eens kijken of er vanaf het tweede seizoen iets meer tempo in komt.

7,0/10

Silenzio
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Silenzio » 24 mar 2016 09:02

Gisteren herkijk van de laatste aflevering van seizoen vier van Game of Thrones. Dit weekend beginnen aan seizoen 5 dat net is aangekomen op blu ray. Heb gehoord dat er nog meer wordt afgeweken van de boeken, maar dat hoeft niet noodzakelijk slecht te zijn.

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 02 apr 2016 21:10

Net The Night Manager afgekeken. Heerlijke espionage-serie met een sterk verhaal, toprollen van Tom Hiddleston en Hugh Laurie en prachtige locaties!

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 04 apr 2016 08:22

Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar JB, de moeite waard dus?!

Zelf bezig met o.a. het nieuwe seizoen van Vikings, blijft een erg toffe serie. Better Call Saul vind ik steeds minder interessant worden, geen idee waar het aan ligt. Het eerste seizoen was qua tempo niet veel sneller, maar het kabbelt allemaal maar voort nu, en ook echt geen idee waar naartoe...

Vanavond laatste twee eps van Daredevil S2 kijken, geweldig seizoen weer met Jon Bernthal (Punisher) als welkome toevoeging :T .

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 04 apr 2016 09:04

McMurphy schreef:Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar JB, de moeite waard dus?!
Ik vond het zeker de moeite waard, maar ik ben dan ook altijd wel in voor een goed spionagedrama! Iedereen acteert erg sterk (Tom Hollander steelt de show) en qua stijl en tempo doet het allemaal sterk denken aan de eerste paar James Bond-films met Sean Connery en dat bedoel ik positief! :T

Als Tom Hiddleston de volgende James Bond zou worden hoor je mij niet klagen in elk geval!

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 04 apr 2016 09:41

Dat was wel een beetje het probleem van The Night Manager; iets te veel Bond-sfeer voor een Le Carré bewerking. Inderdaad was Hollander zeer sterk, maar hij had wat dat betreft ook het personage waar een acteur zich ook het best mee kan uitleven. Prima mini-serie hoor, maar nog niet het niveau van de recente Le Carré verfilmingen en dat valt toch iets tegen aangezien je met de speelduur van een mini-serie meer tijd hebt om het verhaal te vertellen.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 04 apr 2016 09:51

Dus niet de typische melancholie en vermoeidheid van de spionagespelletjes die Carré zo typeren?

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 04 apr 2016 10:19

In ieder geval niet goed uitgewerkt. Dat geldt eigenlijk ook voor alle personages. De basis van de wraak-motivatie voor het personage van Hiddleston is vrij dun en wordt er met overbodige flasbacks nog even dik opgelegd.
Eigenlijk is het spel tussen de spionage-instanties in Londen het interessants en gaf het meeste ruimte voor die Le Carré typeringen, maar dit blijft te veel onderbelicht. Liever richt men zich op Hiddleston die inderdaad als een James Bond alle vrouwen die op zijn pad komen bij eerste oogopslag voor zich mag winnen.

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 04 apr 2016 10:37

Wellicht dat ik daar dan iets anders tegenaan kijk omdat ik verder niet zo bekend ben met Le Carré (ben gisteren begonnen met het boek van The Night Manager) :)

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 11 apr 2016 08:34

Ben het volledig eens met Straka. Heb de zes afleveringen er in één rit doorheen gejaagd en hoewel de eerste aflevering nog wel vrij interessant was, had ik bij de rest echt het gevoel dat ik het allemaal al eerder (en beter) heb gezien. Tom Hollander had af en toe een leuke scene maar in feite was het maar een zeer beperkt rolletje. En hoe vaak hebben we dat wel niet eerder gezien, iemand infiltreert in een criminele organisatie en er is altijd een badass handlanger die de boel niet vertrouwd... en
Spoiler
uiteindelijk is het zelfs zo cliché dat diezelfde badass, die al decennia lang de trouwe hond is van baas Laurie, erin wordt geluisd en de 'nieuweling' blindelings wordt vertrouwd door Laurie.
Zo ongeloofwaardig en voorspelbaar allemaal,
Spoiler
Laurie die helemaal niks in de gaten heeft van de romance tussen zijn jonge chick en Hiddleston... right
.

Nee deze mini-serie kan in de verste verte niet tippen aan andere le Carré verfilmingen (Constant Gardener, Tinker Tailor Soldier Spy), jammer want de potentie had het zeker.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 11 apr 2016 09:51

En dan al helemaal niet aan de twee series met Alec Guinnes als Smiley, zo te lezen.

Chimichanga
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Chimichanga » 24 mei 2016 21:11

Daredevil seizoen 1 in 5 dagen uitgekeken, en ik ben geen binge-watcher. Zeer goede serie die dichter aanleunt tegen Nolan's Batman-trilogie dan het MCU (waar het zich toch duidelijk in afspeelt).

TheGodfather
Regisseur
Regisseur

Bericht door TheGodfather » 25 mei 2016 23:00

Chimichanga schreef:Daredevil seizoen 1 in 5 dagen uitgekeken, en ik ben geen binge-watcher. Zeer goede serie die dichter aanleunt tegen Nolan's Batman-trilogie dan het MCU (waar het zich toch duidelijk in afspeelt).
Dan misschien toch ooit maar eens een nieuwe kans geven? heb er vorig jaar 3 afleveringen van gezien maar kon me destijds niet echt bekoren...

Zelf de afgelopen tijd (her)bekeken:

Dexter - Season 1
Samen met m`n vriendin begonnen met het kijken van Dexter. Zelf heb ik de hele serie al gezien maar aangezien zij van moorden, thriller en horror series en films houdt leek me dit wel iets voor haar. Dat bleek te kloppen, ze was heel enthousiast en raakte al snel verslaafd. Inmiddels zitten we al tegen het einde van seizoen 2.
Zelf vond ik het leuk om de serie weer eens vanaf het begin te zien, wat opvalt is het ogenschijnlijke plezier waarmee het eerste seizoen gemaakt is en de fijne balans tussen drama, thriller en heerlijk lichte humor dat is voorzien van die heerlijke "Miami-vibe".

7,5/10

House Of Cards - Season 4
Het is fijn dat Netflix bijna altijd hele seizoen tegelijk uitbrengt maar wat duurt het dan ook extra lang voordat een nieuwe reeks uitkomt. Eindelijk was het zover en wat heb ik weer genoten. Ok, het is niet het beste van de 4 tot nu toe uitgebrachte reeksen maar alles wat deze serie zo goed maakt is ook hier weer van de partij: politieke intriges, schandalen, achterkamertjes politiek, goede verhaallijnen en fantastisch acteerwerk van met name Kevin Spacey en geniale Robin Wright.

Het minpunt aan dit seizoen vond ik dat er een aantal personages eigenlijk overbodig waren, zoals die van bijvoorbeeld Neve Campbell en de ICT-zoekmachine goeroe waar ze mee samenwerkt. Die halen de aandacht weg bij het hoofdverhaal, de serie was zonde hun sterker geweest.

De seizoensfinale was opnieuw, zoals in voorgaande jaren, briljant en geeft de richting aan waarin de serie lijkt te gaan in het vijfde seizoen. Kan niet wachten tot het zover is!

8,5/10

TheGodfather
Regisseur
Regisseur

Bericht door TheGodfather » 02 jun 2016 22:08

Dexter - Season 2
Het kat en muis spel tussen Doakes en Dexter is leuk en het is knap dat ze het het hele seizoen spannend weten te houden.

8,0/10

Plaats reactie