Wat is de laatste serie die je hebt gezien?

Netflix of Videoland. Van welke serie kan jij momenteel absoluut niet meer loskomen?
Chimichanga
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Re: Wat is de laatste serie die je hebt gezien?

Bericht door Chimichanga » 03 jun 2016 13:06

edit

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 03 jun 2016 17:41

Chimichanga schreef:edit
Was het een aanrader?

Chimichanga
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Chimichanga » 03 jun 2016 20:48

patrob schreef:
Chimichanga schreef:edit
Was het een aanrader?
Nee. Heel slechte daredevil review van mezelf die ik heb gewist.

TheGodfather
Regisseur
Regisseur

Bericht door TheGodfather » 05 jul 2016 23:49

Dexter - Season 4
Ook bij de tweede kijkbeurt vind ik het het beste en spannendste seizoen tot nu toe, wat vooral komt door de creepy rol van John Lithgow. Hij geeft je het hele seizoen lang een ongemakkelijk gevoel, geweldig geacteerd.
De verhaallijnen zijn nu ook beter dan, met name, in het derde seizoen en de cliffhanger van de laatste aflevering is opnieuw schokkend ondanks dat je weet wat gaat komen.

9,0/10

TheGodfather
Regisseur
Regisseur

Bericht door TheGodfather » 06 aug 2016 00:34

Stranger Things
Eén van de meest gehypete en meest succesvolle (Netflix) series van de laatste tijd. De hype wordt meer dan waargemaakt, van de eerste tot en met de laatste aflevering is het genieten.
Direct vanaf de eerste scene wordt je meegenomen in het verhaal en vanaf de tweede scene voelt en lijkt het net alsof je terug bent beland in de jaren `80 films waar we allemaal mee zijn opgegroeid en zo van houden. Het heeft een heerlijke vibe die een heerlijke mengelmoes is van ET, Close Encounters, een beetje Breakfast Club en een heleboel Goonies. Maar het is op zo`n manier gedaan dat het niet op een copy lijkt van een jaren 80 film maar dat het net lijkt alsof het echt in de jaren 80 gemaakt is, inclusief de openings credits en de soundtrack. Briljant gedaan.
De serie heeft vele enge schrikmomenten en even zoveel humor (met jonge kinderen die hier allemaal heel belangrijk in zijn, de verhaallijnen zijn gedurende de hele reeks interessant.
Het is wel goed om er zo weinige mogelijk over te lezen en te weten voordat je het gaat kijken.
Zonder twijfel is Stranger Things één van de beste en meest interessante nieuwe series van het moment en is het heel erg binge waardig!

9,5/10

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 08 aug 2016 09:15

Helemaal eens met Godfather, wat een geweldige serie, één van de beste nieuwe series van het jaar _O_ .

Chimichanga
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Chimichanga » 11 aug 2016 20:06

Zojuist de laatste aflevering gezien van How I Met Your Mother. Alhoewel het niveau naar beneden ging in de latere seizoenen, laten we zeggen rond seizoen 7, heb ik er mij mee geamuseerd en in tegenstelling wat de meeste mensen vinden, vond ik de seizoensfinale geweldig. :D
Maar toch had ik een beetje het gevoel dat veel verhaallijnen in het laatste seizoen uiteindelijk nutteloos waren, en waarom zien alles wat er voor de bruiloft gebeurd, maar amper iets van de bruiloft zelf? O+

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 16 aug 2016 08:11

Chimichanga schreef:...in tegenstelling wat de meeste mensen vinden, vond ik de seizoensfinale geweldig. :D
Echt? Vond de laatste aflevering zo'n afbreuk doen aan de mooie opbouw van de finale juist...
Spoiler:
Spoiler
Dat hij uiteindelijk toch bij Robin beland omdat hij daar toch altijd verliefd op is geweest... Wat zegt dat dan over zijn ware liefde voor zijn overleden vrouw?
Vond ik vreemd...
Spoiler
En waarom moest Barney zo'n doetje worden? Had wel wat subtieler gekund
.

Chimichanga
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Chimichanga » 28 sep 2016 22:43

Zojuist Stranger Things afgerond op Netflix (ja, ik weet het, ik ben laat... :) ), zeer goed, alhoewel niet helemaal wat ik er van verwachtte.
Touwens, de fans van Stranger Things raad ik de film Midnight Special aan, zeer goede sciencefiction film met een gelijkaardige 80's vibe :T

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 03 okt 2016 11:05

Afgelopen weekend de 15 uur durende documentaire serie The Story of Film: An Odyssey gekregen. Inmiddels de eerste drie afleveringen gezien. Tot nog toe erg interessant en ik zou het iedere filmliefhebber aanraden.

Kijken met een notitieblokje in de hand, want er zullen vele titels langskomen die op je nog te kijken lijstje komen te staan.

Chimichanga
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Chimichanga » 05 okt 2016 20:49

Het Eiland blijft toch één van de beste Vlaamse series. :T

Creeper
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Creeper » 06 okt 2016 10:34

Vorige maand ook Stranger Things uitgekeken, zeer goed, maar ook weer niet omg-wow-beste-serie-ooit-gevoel. Fijne sfeer, sterke rollen van Winona Ryder en vooral Millie Bobby Brown.

Afgelopen week American Horror Story Coven eindelijk afgezien (ik was ergens op de helft blijven steken een paar maanden geleden). Blijft toch een smakelijke serie, ook al is het allemaal niet geweldig. Net als in de eerste twee seizoenen gaan ze soms de mist in door bepaalde verhaallijnen te diep uit te werken, maar niet netjes af te ronden. Eng wordt het ook nooit, maar de setting en humor vond ik wel leuk. En Jessica Lange blijft - ondanks een soms enorm karikatuur - het grote pluspunt van de serie. Ook Kathy Bates was zalig in dit seizoen. Op naar Freakshow.

Gisteren begonnen aan The Get Down. Love it. :T

Chimichanga
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Chimichanga » 06 okt 2016 11:23

Creeper schreef:Vorige maand ook Stranger Things uitgekeken, zeer goed, maar ook weer niet omg-wow-beste-serie-ooit-gevoel. Fijne sfeer, sterke rollen van Winona Ryder en vooral Millie Bobby Brown.
Wat mij ervan weerhield om er echt van te horen is dat ik weinig emotionele betrokkenis voelde met de personages (die verder sterk genuanceerd waren). De serie pretendeert dit ook nergens, dus eigenlijk een stom minpunt, maar voor mij is dat één van de belangrijkste zaken als ik een serie kijk.

Silenzio
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Silenzio » 22 nov 2016 08:54

Eerste vijf seizoenen van Game of Thrones nog eens herbekeken en binnnenkort beginnen we aan seizoen zes. :T Ben benieuwd hoe één en ander zich verder gaat ontwikkelen, want bepaalde verhaallijnen staan al veel verder dan de boeken en de verschillen met de boeken beginnen nu wel groot te worden (was vooral teleurgesteld over
Spoiler
wat Stannis Baratheon allemaal uitsteekt
, want hij was één van mijn favoriete personages in de boeken - hopelijk loopt dit wat anders af in de boeken).

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 23 feb 2017 09:59

De afgelopen week op Netflix het eerste seizoen van Peaky Blinders gekeken. Helemaal mijn ding zeg maar. Mooi vormgegeven jaren '20. Sterke hoofdrol van Cilian Murphy als hoofd van een bende die zich bezighoudt met drank, illegaal gokken en wat aanslagen hier en daar. Ook komen we Sam Neill tegen als politieinspecteur.

Plaats reactie