Parks and Recreation

Netflix of Videoland. Van welke serie kan jij momenteel absoluut niet meer loskomen?
Plaats reactie
shaunofthedead
Bijrol
Bijrol

Parks and Recreation

Bericht door shaunofthedead » 30 aug 2013 22:28

"The absurd antics of an Indiana town's public officials as they pursue sundry projects to make their city a better place."

Waarschijnlijk is er nog geen topic over deze serie omdat die in België en Nederland nergens op tv lijkt te zien. Eerlijk gezegd had ik er ook nooit over gehoord tot ik een beetje achtergrond opzocht op IMDB over Chris Pratt, die Star Lord zal spelen in Guardians of the Galaxy. Daarom ben ik ook deze serie beginnen kijken, en serieus, dit is één van de beste komedies van het moment!!!

In september komt in de USA het 6e seizoen al uit over het 'parks and recreation' departement van de lokale overheid van het stadje Pawnee. De serie volgt Leslie Knope, een toegewijde regeringsfunctionaris. Zij probeert met haar eeuwig enthousiasme om toestemming te krijgen voor de bouw van een nieuw park in de jungle van regels van de lokale besturen. Haar medewerkers zijn allemaal wat minder enthousiast, en proberen vooral zo veel mogelijk werk van zich af te schuiven.
De serie is opgebouwd rond Amy Poehler, die vorm geeft aan Leslie Knope. In het eerste seizoen doet ze iets te veel haar best om te lijken op Michael Scott van The Office. Maar vanaf het tweede seizoen heeft ze duidelijk het personage in de vingers en begin je ook echt mee te leven met haar. Haar team is een bende nietsnutten, die allemaal even geweldig staan te acteren. Vooral Nick Offerman als Ron Swanson, de baas van Leslie die niets liever zou willen dan dat de overheid zou privatiseren, zet een iconisch personage neer dat je zelfs doet lachen door zijn gezichtsuitdrukking. Ook Azis Ansari, als swagger boy Tom, Chris Pratt als de wat domme Andy en Aubrey Plaza als de verveelde tiener April zorgen voor heel wat lachsalvo's.

Het eerste seizoen telt maar 6 afleveringen, en daarin heeft de serie het moeilijk haar eigen toon te vinden. Maar vanaf seizoen 2 komen de spitsvondigheden en hilarische situaties aan een razend tempo op je afgevlogen. Op momenten is de serie zelfs hartverwarmend te noemen, en is de boodschap dat vrienden ondanks alles voor elkaar klaarstaan niet eens cheesy. Kortom een echte aanrader voor wie van zalig maffe komedie series houdt!!!

(Hier zou ook nog een foto moeten staan van de poster op IMDB, maar ik heb geen idee hoe ik die in dit bericht moet zetten :P )

Plaats reactie