True Detective

Netflix of Videoland. Van welke serie kan jij momenteel absoluut niet meer loskomen?
McMurphy
Regisseur
Regisseur

True Detective

Bericht door McMurphy » 29 jan 2014 09:58

Afbeelding

True Detective
True Detective is een nieuwe Amerikaanse televisieserie die vanaf januari 2014 op de televisiezender HBO wordt uitgezonden. Het is de bedoeling dat de reeks een anthologieserie wordt, waarin elk seizoen een andere zaak wordt belicht. Matthew McConaughey en Woody Harrelson spelen de hoofdrollen in het eerste seizoen, welke is geschreven door Nic Pizzolatto en waarvan de regie wordt gedaan door Cary Fukunaga.

Verhaal
Het eerste seizoen van True Detective volgt detectives Rust Cohle en Martin Hart tijdens een 17-jaar durende klopjacht naar de dader van een bizarre moord in Louisiana uit 1995.

Posters
Afbeelding

Afbeelding

Trailer

Intro

Axeqlusive
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Re: True Detective

Bericht door Axeqlusive » 29 jan 2014 10:00

Tergend traag ontvouwd zich het verhaal. Constant zit je jezelf allemaal vragen te stellen. Waarom hebben die twee detectives elkaar al acht jaar niet gezien. Waarom is McConaughey zo geworden als hij erbij loopt en vooral... waarom krijgen ze zulke verschillende vragen. What happened?

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 29 jan 2014 10:23

Een typische HBO productie met zijn zeer trage opbouw en alle ruimte voor conversaties van de hoofdkarakters. Een heerlijk luguber sfeertje in de lange klopjacht naar een seriemoordenaar. De setting (Louisiana) leent zich erg goed voor de perfect gecaste McConaughey en Harrelson. Met heel veel mysterie en kleine details is het wel een must om de aandacht er fulltime bij te houden. Er zijn nog maar 3 van de 8 afleveringen gepasseerd, maar ik heb nu al de neiging om ze opnieuw te kijken, omdat ik met aardig wat raadsels zit die al wel ter sprake zijn geweest...

Helaas is het nu twee weken wachten tot aflevering 4 (i.v.m. Superbowl), maar kijk er ontzettend naar uit, McConaughey en Harrelson wat een bazen _O_. Alleen de intro van de serie is al geweldig!

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 29 jan 2014 11:27

Het idee spreekt me heel erg aan, maar ik las ergens dat seizoen 2 verder gaat zonder McConaughey en Harrelson? Weet iemand hier meer van?

Banned
Figurant
Figurant

Bericht door Banned » 29 jan 2014 12:13

True Detective is een anthologie serie. Zoals bijvoorbeeld American Horror story. Elk seizoen een ander verhaal met andere personages... Al zal het verhaal zich iedere keer weliswaar in de wereld van de detectives afspelen.

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 30 jan 2014 08:39

Remon schreef:Het idee spreekt me heel erg aan, maar ik las ergens dat seizoen 2 verder gaat zonder McConaughey en Harrelson? Weet iemand hier meer van?
Wat Banned zegt dus, maar dat hoeft mijn inzien niet persé negatief te zijn. Met bovengenoemde namen hebben ze voor het eerste seizoen al een sterrencast. Bovendien scharen zich steeds meer topacteurs zich in de wereld van tv-series dus wie weet strikken ze wederom een aantal toppers :).

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 30 jan 2014 12:40

Echt een heerlijke serie.

Jammer dat we nu langer moeten wachten op een nieuwe aflevering. Klote superbowl ook.

lisavanz
Figurant
Figurant

Bericht door lisavanz » 08 feb 2014 00:14

Is een zeer spannende serie joh!

Woody en Matthew acteren zeer sterk in deze serie! 8)

Ik kijk al uit naar de volgende serie, inderdaad Super Bowl stond in de weg :x

Travis Bickle
Filmster
Filmster

Bericht door Travis Bickle » 12 feb 2014 00:28

FENOMENALE eindscene van aflevering 4. Jezus, wat is dit een goede serie. Ik zal hier nog op terugkomen met een wat uitgebreidere analyse.

Maar de hierboven genoemde scene alleen al is een absoluut hoogtepunt in de golden age of television.

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 12 feb 2014 22:28

Helemaal mee eens, wat een absurd goede serie is dit! Ondanks dat er relatief weinig gebeurd, zit ik het hele uur beklemmend te kijken. Kan niet wachten tot de volgende ep _O_

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 14 feb 2014 13:42

Mochten er personen zijn die na het zien van aflevering 4 (wellicht door de spanning) de genialiteit van de slotscene gemist hebben:

Absurd en ziekelijk goed _O_

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 20 mar 2014 16:16

Is er nou werkelijk niemand die iets te melden heeft over het eerste seizoen?!! Ik zie hier alleen maar actuele posts in topics van matige series als The Walking Dead en Arrow :N.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 20 mar 2014 16:38

Ik vond het persoonlijk de hype bepaald niet waarmaken, behalve in aflevering 4 en 5. Verder vooral veel doodserieuze, loodzware (ondanks de soms belachelijke inhoud) gemompelde monologen in medium close-up. Goed gemaakt over het algemeen, maar niets wereldschokkends of erg bijzonders in zijn genre.

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 21 mar 2014 10:59

Daar snap ik dan weer helemaal niks van. De lange en vaak symbolische monologen van Cohle passen juist enorm bij zijn karakter en verleden. Dat er van alle verwijzingen naar o.a.
Spoiler
The Yellow King en Carcosa
uiteindelijk niet zo heel veel mee gedaan wordt aan het eind, zou als teleurstellend beschouwd kunnen worden maar zo zie ik dat niet. Mijn inzien zou het alleen maar tegen kunnen vallen als het op een soort van 'bovennatuurlijke' wijze zou afstevenen.
Persoonlijk vond ik het echt enorm fascinerend. En als je met een serie van slechts 8 afleveringen zoveel theorieën en gespreksstof kunt doen opwaaiien, vind ik dat een hele puike prestatie.

Ben heel benieuwd welke (top)acteurs ze voor het volgende seizoen weten te strikken. Zal een heel karwei worden om McConaughey en Harrelson te overtreffen :Y.

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 26 jan 2015 13:09

Afgelopen weekend hebben we de eerste vijf afleveringen gezien en het is inderdaad een geweldige serie. Elke aflevering zit ik van de eerste tot de laatste minuut geboeid te kijken (waar ik bij een NCIS nog wel eens in wil dommelen :) ).

Vanavond maar eens verder met aflevering 6.

Plaats reactie