Anime-series

Netflix of Videoland. Van welke serie kan jij momenteel absoluut niet meer loskomen?
Plaats reactie
Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Re: Anime-series

Bericht door Sha » 15 jul 2015 18:23

Zeker niet :)

Ik heb zelfs na afloop de aflevering nog een keer gekeken, dan vallen ineens hele andere dingen op.
Ben op zich wel benieuwd naar een volgende aflevering, maar ik denk dat, nu de twist bekend is, het vanaf hier alleen maar downhill gaat helaas.

Tot nu toe verder GATE geprobeerd, op zich wel geinig, maar als ik op de intro afga, is het gewoon een nogal uitgebreide manier om een 'harem' anime te introduceren. Overlord is trouwens toch ook wel leuk, ondanks het feit dat het WEER een anime is over iemand die vast komt te zitten in een MMO.

Ik ga vanavond of morgen nog een aantal andere series proberen :)

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 15 jul 2015 19:38

Die angst heb ik ook wel een beetje, moet ik eerlijk bekennen. Tijdens de aflevering waren me ook al wel een paar dingen opgevallen, maar ik had er domweg niet zoveel achter gezocht.

GATE is eveneens een serie waarvan ik niet echt een idee heb wat ik er van moet denken. De tweede aflevering draaide enerzijds om niet bijster interessant politiek geneuzel in beide werelden, en probeerde voor de rest vooral goodwill voor de JSDF te kweken. Dat echter wel pas nadat eerst even 120.000 mensen/wezens genadeloos afgeslacht waren uiteraard...

Wat betreft harem, ga je je nog aan Monster Musume wagen? Die is tot nu toe welhaast briljant in z'n foutheid. Net geen hentai (en gelukkig op een handige, niet-storende manier gecensureerd), maar wel knap hilarisch.

Overigens zojuist op AnimeNewsNetwork een review van de Attack on Titan live action film gelezen, hun oordeel is toch opvallend positief, had ik toch niet verwacht. Blijkbaar is er flink van het bronmateriaal afgeweken, wat gezien de opbouw van het manga-/animeverhaal en het uiteraard nog open einde wellicht maar goed is ook.

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 15 jul 2015 21:14

Toevallig net gekeken, Monster Musume, heel apart, ik denk alleen dat het wel een herhaling van zetten gaat worden bij de overige....'dames', maar goed, het is best vermakelijk.

En dan God Eater... Jij bent er misschien nog niet uit over de animatie... ik wel, behoorlijk irritant :P

Ik weet nog niet of ik een gokje ga wagen met de live action film van AoT, ik wacht... en wacht.. en wacht.. nog steeds op een tweede seizoen van de anime.

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 18 sep 2015 18:04

Uit de categorie seriously WTF?

Voor wie het niks zegt: hier het origineel.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 18 sep 2015 20:09

Okaaaaaay. Nee echt heel episch, precies hoe je je het themanummer van een epische Mecha/ Kaju anime voorstelt :+

Doet me denken aan de David Brent Dance :)

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 18 sep 2015 21:20

:D

Toch knap dat niet iedereen op de set in een deuk ligt...
(of zou het oprechte plaatsvervangende schaamte zijn, dat kan natuurlijk ook)

Maar ik moet zeggen, die Oekraïense MC Hammer-imitatie vond ik toch overtuigender.

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 18 sep 2015 21:40

Weird, ik herkende het melodietje gewoon, tig jaren geleden die serie ooit een keer gezien :)

Oh hey Wizard.. al gehoord?
Kekkai Sensen's final episode will be released on Oct. 3rd

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 18 sep 2015 22:04

Het enige wat nog meer in het hoofd zit dan A Cruel Angel's Thesis is ongetwijfeld Fly Me To The Moon, elke aflevering het liedje in een ander genre en in hun beste Engrish :) Nu we't toch over Neon Genesis Evangelion hebben: ik had een poos geleden de eerste twee remake-films gezien, iemand de derde al gezien? Is het wat? Want ik vond het allemaal heel cool geanimeerd en de Angels een stuk vetter, actie goed, maar de uitwerking van de personages een stuk minder en dat was wat de oorspronkelijke NGE-serie juist zo goed en bijzonder maakte.

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 18 sep 2015 22:06

Ik had het inderdaad gehoord! Mooi nog even de tijd om de recap (komt die ook eens van pas...) en de laatste paar afleveringen nogmaals te kijken, even geheugen opfrissen. Toch bizar dat dit ruim drie maanden heeft moeten duren, uitgerekend bij een van de populairste series van het seizoen....

Wel goed nieuws: van GATE is vandaag ook een tweede seizoen aangekondigd. Zat er uiteraard wel dik in (al is het maar omdat ze een kapitaalkrachtige sponsor hebben die momenteel driftig goodwill probeert te kweken onder het volk), maar je weet maar nooit.

Het zomerseizoen zit er ook al bijna weer op, en dat is toch vrij redelijk uitgepakt. Waar vooral het lenteseizoen geplaagd werd door series die veelbelovend begonnen maar na verloop van tijd steeds verder wegzakten is dit een vrij constant seizoen gebleken. Absolute topper is wat mij betreft Gakkou Gurasshi! (School Live!), de vrees dat ze met die geniale eerste aflevering hun kruit al verschoten hadden is zeker ongegrond gebleken. Maar ook voor de rest was het toch vrij behoorlijk, een paar matige series heb ik al vroeg gedropt (Prison School en Jokamachi no Dandelion), en eigenlijk heb ik dat verder alleen bij Shimoneta nog overwogen. Alleen qua shorts was het nu echt treurig gesteld, Wakako Zake gaat over eten waardoor ik automatisch wat milder ben, maar de rest was gewoon knudde.

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 18 sep 2015 22:18

Ed Crane schreef:Het enige wat nog meer in het hoofd zit dan A Cruel Angel's Thesis is ongetwijfeld Fly Me To The Moon, elke aflevering het liedje in een ander genre en in hun beste Engrish :)
Die had ik op de een of andere manier toch weten te verdringen, maar nu ik het weer even terug hoor blijft het vast wel weer een tijdje hangen :D
Ed Crane schreef:Nu we't toch over Neon Genesis Evangelion hebben: ik had een poos geleden de eerste twee remake-films gezien, iemand de derde al gezien?
Ik heb hem ruim twee jaar geleden gezien, en op WiW heb ik hem een 7 gegeven. Blijkbaar vond ik hem dus niet echt slecht. Ik kan me er bar weinig van herinneren. Net nog even het plot doorgelezen op Wikipedia en een trailer bekeken, maar afgezien van de openingsscene levert ook dit geen 'Oh ja'-erlebnis op...

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 19 sep 2015 09:18

Eens, wat betreft Gakkou Gurashi! ...na die eerste aflevering geven ze nog even een mooie twist eraan met Megu-nee. Bij een serie over zombies weet je ook dat het een keer mis moet gaan, maar in dit geval gun ik het ze echt niet :)

Zelf heb ik uiteindelijk verder nog GATE, Overlord, Charlotte en Rokka No Yuusha overgehouden van dit seizoen.
Toch nog 5 series, meer dan vorig seizoen.

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 19 sep 2015 10:12

Wel het lastige aan die serie, zeggen dat het over zombies gaat is eigenlijk al een gigantische spoiler...

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 19 sep 2015 10:20

hehe, true.. Het is net als het praten over de Shaymilaialialian films :)
Maar hier is het niet zo erg, wij zijn volgens mij toch de enige twee die anime kijken.

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 04 okt 2015 17:04

Sha schreef:Ik weet nog niet of ik een gokje ga wagen met de live action film van AoT, ik wacht... en wacht.. en wacht.. nog steeds op een tweede seizoen van de anime.
Had je het al gezien? Gisteren is een nieuw seizoen Attack on Titan begonnen!

Nu echter vooral niet te vroeg juichen, het gaat niet om het tweede seizoen van de echte serie, maar om een komisch bedoelde spin-off die zich afspeelt op een high school, met chibi-varianten van de bekende personages. Ook nu uiteraard een strijd tussen de mensen en de titans, alleen zijn die titans nu slechts geïnteresseerd in de lunch-trommeltjes van de mensen. Zoals wel viel te verwachten is het vooral tamelijk flauw, al is het wel grappig hoe ze bij vlagen wel erg dicht bij de originele serie zijn gebleven. Maar al met al heeft het een hoog uitmelkgehalte.

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 04 okt 2015 18:41

WizardOfOss schreef:Had je het al gezien? Gisteren is een nieuw seizoen Attack on Titan begonnen!
hehe ik had het gezien ja, nouja, ik moet zeggen dat ik me er niet eens aan gewaagd heb uiteindelijk, want het leek me echt helemaal niks :P

Verder ben ik vandaag van een hele hoop nieuwe series de eerste aflevering aan het proberen, een aantal ervan doorstaan de eerste selectie vooralsnog. Het zijn in ieder geval tot nu toe originelere anime dan afgelopen seizoen. :)

Plaats reactie