Anime-series

Netflix of Videoland. Van welke serie kan jij momenteel absoluut niet meer loskomen?
Plaats reactie
WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Re: Anime-series

Bericht door WizardOfOss » 23 apr 2015 22:18

Zie http://myanimelist.net/animelist/WizardOfOss

Bedenk wel dat je daar alleen in hele cijfers kan oordelen waardoor soms wat nuance ontbreekt. En sowieso ben ik daar als beginnende anime-kijker begonnen waardoor mijn referentiekader in het begon wat beperkt zal zijn geweest, bij herkijk zouden sommige cijfers best wat anders uit kunnen vallen.

Van GitS heb ik nog alleen de oorspronkelijke film en GitS 2: Innocence gezien. Er is ook een GitS 2.0, dit is een remake van de eerste film met veel meer computerbeelden, ik heb daar slecht fragmenten van gezien maar dat was zeker geen verbetering. Dan zijn er nog diverse series, ik ben ooit wel begonnen aan Stand Alone Complex maar toen niet verder gekomen dan de eerste aflevering, van Arise heb ik sowieso nog niks gezien.

Ik zou gewoon met die twee films beginnen, en daarna kijken of je die series ook wil zien.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 23 apr 2015 22:34

Is het niet zo dat Ghost In The Shell 2.0 niet zozeer een remake is, maar gewoon dezelfde film maar dan een paar beelden vervangen door nieuwe animatie, 'Lucas-fied' als het ware?

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 23 apr 2015 23:00

Dat is wellicht een betere omschrijving. Hoe dan ook, volgens mij niet het kijken waard.

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 23 apr 2015 23:33

Ghost In The Shell heb ik toen 'ie uitkwam (die goeie ouwe manga-tapes!) grijs gedraaid en ik vind de film nog steeds erg goed (staat nog altijd in m'n Film Top 100-lijst). Maar ik heb nooit de behoefte gehad die 2.0 versie te zien.

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 24 apr 2015 09:11

Ik ben er wel ooit aan begonnen, in de veronderstelling dat dat Innocence zou zijn. Wat ik te zien kreeg was een identieke openingsscène als in de eerste GitS, die er nu echter uitzag als een computerspel uit de jaren '90. Toen had ik al genoeg gezien...

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 24 apr 2015 10:50

Hier de twee naast elkaar:

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 24 apr 2015 11:54

In gedachten verschilde het nog veel sterker van elkaar, of heb ik dan toch nog iets anders gezien?

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 24 apr 2015 12:20

WizardOfOss schreef:In gedachten verschilde het nog veel sterker van elkaar, of heb ik dan toch nog iets anders gezien?
Ik heb er wel eens een trailer of zo van gezien en hier zie je enkel de begincredits, maar de beelden die ik verder zag verschilden geloof ik wel meer. Ik neem aan dat ze de 2.0-versie gemaakt hebben omdat die nieuwe beelden qua cgi en sepia-tinten meer aansluiten bij Innocence. Maar bij Innocence begonnen sommige beelden te veel op Blade Runner te lijken terwijl het niet zo moeilijk had geweest het net even anders te doen.

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 03 mei 2015 14:16

Er is gewoon een live-action film van Parasyte...

Moet niet gekker worden :)
Afbeelding

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 03 mei 2015 14:24

Waarom heb ik toch zo'n vermoeden dat het een hele matige film zal zijn?

Hetzelfde gevoel heb ik overigens bij de Attack on Titan-verfilming, ook dat zal wel een gigantisch CGI-festijn worden. En iets wat in getekende vorm nog wel te accepteren valt oogt in live-action vaak toch tamelijk kolderiek.

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 03 mei 2015 14:31

Ik heb de trailer net even bekeken... En daar blijft het ook bij :P
Al is het gewoon een redelijke kwaliteit B-film waarschijnlijk.

Ben je nog series aan het volgen?
Ik heb er alweer een aantal laten vallen ondertussen..

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 03 mei 2015 14:59

Had je m'n mooi gekleurde maandoverzicht niet gezien? 8)

Ik ben alleen slecht in het laten vallen van series (ik wil zo'n slechte serie dan ook gewoon oprecht een dikke onvoldoende kunnen geven), maar ik schat dat vooral Gunslinger Stratos en Ninja Slayer dat lot toch gaan ondergaan. Ame-iro Cocoa ligt iets anders, dat zijn shorts van 2 minuten (waarvan de OP al ruim een kwart in beslag neemt), en tot nu toe gaat het nog echt helemaal nergens over. Ben gewoon te nieuwsgierig hoe lang ze zo'n serie nergens over kunnen laten gaan...

Dit seizoen steekt Kekkai Sensen (a.k.a. Blood Blockade Battlefront) er wel met kop en schouders bovenuit: interessante wereld, geweldige personages, onnavolgbare actie, en bovenal bij vlagen geniale humor (de introductie van Lucky Abrams vorige week alleen al...). Volgde jij die nog?

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 03 mei 2015 23:34

@Sha, Death Parade had je ook gekeken toch? Dan moet dit je zeker bekend voorkomen:

Vond het sowieso wel komisch, zo'n uitbundige OP voor zo'n toch juist tamelijk duistere serie. Veel groter had het contrast niet kunnen zijn, en toch voelde het allerminst misplaatst. Sowieso een van de zeldzame OP's die ik niet na een paar keer geskipt heb.

De clip van het volledige nummer is overigens nauwelijks minder vaag:

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 06 mei 2015 17:26

Wel leuk dat ze de OP hebben nagedaan, al begrijp ik de clown op de plaats van Nona niet helemaal :)
Het is inderdaad ook een nogal bizarre opening voor een serie als Death Parade, totaal niet passend.
Maar ik vond het uiteindelijk wel één van de betere series van het afgelopen seizoen.

Dat blijf ik trouwens toch wel de kracht van anime vinden, toegegeven, er zit een (hele) hoop (hele) vage zooi tussen, want Japanners zijn nu eenmaal een beetje... gestoord, wat ik stiekem ook prima kan waarderen...
Maar ze hebben wel het lef om bepaalde thema's en onderwerpen aan te snijden waar geen enkele Westerse studio hun handen aan zou durven branden.

En soms sijpelen er toch ook heel doordachte en diepzinnige anime tussendoor.
Ik weet niet of je bijvoorbeeld Steins;Gate (2011) hebt gezien? Een anime over tijdreizen... Daar ben ik nu mee bezig, die heeft me tot nu toe aangenaam verrast.

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 06 mei 2015 19:07

Heb Steins;Gate maanden geleden als eens gedownload, maar het is er nog niet van gekomen het te kijken. En zo heb ik er nog wel de nodige in de wachtrij staan, o.a. Baccano!, Space Dandy, Rin ~Daughters of Mnemosyne~ en Mushishi. Wellicht zou ik dan toch eens wat minder middelmatige nieuwe series moeten kijken...
(de teller staat nu op 17 lopende series...)

Plaats reactie