Algemeen computerspellen topic

Vele filmliefhebbers zijn ook fanatieke gamers.
Plaats reactie
Gods Lonely Man
Filmster
Filmster

Bericht door Gods Lonely Man » 14 mar 2005 18:40

Konami schreef:Leuk reclame voor GT4:
Plaatje is te groot, klik op de link:
http://media.insidegamer.nl/dump/1110817289.jpg
:D

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 15 mar 2005 01:20

GT4... Afgelopen woensdag meteen gekocht en al helemaal verslaafd!

Kenji
Regisseur
Regisseur

Bericht door Kenji » 15 mar 2005 10:02

ash_ schreef:GT4... Afgelopen woensdag meteen gekocht en al helemaal verslaafd!
Vertel vertel vertel! :~

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 15 mar 2005 12:49

Bolo schreef:
Het eerste dat mij opviel (naast de sterk verbeterde graphics), is dat het snelheidsgevoel enorm omhoog is gegaan. Ik ben begonnen met de rijbewijzen en daar rij je op een gegeven moment 380 per uur over een kilometers lang recht stuk. De eerste keer dat ik bang werd van snelheid in een computer game :)

Het remgedrag van de auto's is veel realistischer geworden (de auto helt echt voorover als je heel hard remt) en ook het gedrag in de bochten lijkt verbeterd. En als je ergens tegenaan knalt, trilt het beeld even. Dat werkt in het begin nogal desorienterend moet ik zeggen :)

Verder is er in de Gran Turismo mode niet langer spraken van alleen Beginner/Amateur/Professional/Rally/Endurance races maar zijn er ook missions (bijvoorbeeld binnen 3 rondes alle auto's voor je inhalen), land-specifieke races, auto-specifieke races, kun je tweede hands auto's kopen en zijn er races in de sneeuw. Verder is er veel meer aandacht besteed aan 'classic cars', zo kun je bijvoorbeeld rijden met een Dodge Charger (zeker als je Bullit hebt gezien een enorme kick!) en ook een T-Ford schijnt mogelijk te zijn. Maar ook zeer recente auto's als de vernieuwde Ford GT en zelfs een Spyker zitten in het spel.

Naast de A-Spec mode (racen), zit er nu ook een B-Spec mode in het spel. Die houdt in dat je een soort teambaas bent die instructies geeft aan zijn coureur op de baan. Ik heb die mode nog niet gespeeld dus veel meer kan ik daar nog niet over vertellen.

Voorlopig (want ik heb volgens mij nog lang niet alles gezien) hoogtepunt voor mij is de aanwezigheid van de legendarische Nurburgring Nordschleife, een circuit van meer dan 20 (!) kilometer lang. Een onwaarschijnlijk mooi circuit dat bovendien een feest is om te rijden.

Ik ben nog niet lang bezig maar ik vind GT4 nu al een enorme verbetering van het al niet misselijke GT3. Wat een ongelooflijk vette game!

Kenji
Regisseur
Regisseur

Bericht door Kenji » 15 mar 2005 13:02

ash_ schreef:
Bolo schreef:
Het eerste dat mij opviel (naast de sterk verbeterde graphics), is dat het snelheidsgevoel enorm omhoog is gegaan. Ik ben begonnen met de rijbewijzen en daar rij je op een gegeven moment 380 per uur over een kilometers lang recht stuk. De eerste keer dat ik bang werd van snelheid in een computer game :)

Het remgedrag van de auto's is veel realistischer geworden (de auto helt echt voorover als je heel hard remt) en ook het gedrag in de bochten lijkt verbeterd. En als je ergens tegenaan knalt, trilt het beeld even. Dat werkt in het begin nogal desorienterend moet ik zeggen :)

Verder is er in de Gran Turismo mode niet langer spraken van alleen Beginner/Amateur/Professional/Rally/Endurance races maar zijn er ook missions (bijvoorbeeld binnen 3 rondes alle auto's voor je inhalen), land-specifieke races, auto-specifieke races, kun je tweede hands auto's kopen en zijn er races in de sneeuw. Verder is er veel meer aandacht besteed aan 'classic cars', zo kun je bijvoorbeeld rijden met een Dodge Charger (zeker als je Bullit hebt gezien een enorme kick!) en ook een T-Ford schijnt mogelijk te zijn. Maar ook zeer recente auto's als de vernieuwde Ford GT en zelfs een Spyker zitten in het spel.

Naast de A-Spec mode (racen), zit er nu ook een B-Spec mode in het spel. Die houdt in dat je een soort teambaas bent die instructies geeft aan zijn coureur op de baan. Ik heb die mode nog niet gespeeld dus veel meer kan ik daar nog niet over vertellen.

Voorlopig (want ik heb volgens mij nog lang niet alles gezien) hoogtepunt voor mij is de aanwezigheid van de legendarische Nurburgring Nordschleife, een circuit van meer dan 20 (!) kilometer lang. Een onwaarschijnlijk mooi circuit dat bovendien een feest is om te rijden.

Ik ben nog niet lang bezig maar ik vind GT4 nu al een enorme verbetering van het al niet misselijke GT3. Wat een ongelooflijk vette game!
Damn... en veel meer auto's dan in GT3 natuurlijk, want daar had ik na een tijdje (bijna) alle karretjes wel zo'n beetje gehad. Die Nordschleife lijkt mij ook een hoogtepunt, schijnt redelijk accuraat in het spel te zijn verwerkt... 't is dat ik nu echt op zwart zaad zit, anders liep ik NU naar de winkel - maar ik wacht nog een week of twee en koop hem dan online... :Y

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 15 mar 2005 14:12

Bolo schreef:Damn... en veel meer auto's dan in GT3 natuurlijk, want daar had ik na een tijdje (bijna) alle karretjes wel zo'n beetje gehad.
Meer dan 700 auto's zitten er in. Daar ben je wel even zoet mee :)
Bolo schreef:Die Nordschleife lijkt mij ook een hoogtepunt, schijnt redelijk accuraat in het spel te zijn verwerkt...
Ik las dat de bedenker van het spel de Nordschleife eerst een paar honderd keer in GT4 had gereden en daarna op de echte Nordschleife ging rijden. Hij was maar 5 seconden langzamer dan zijn beste tijd in GT4. How's that for realism?
Bolo schreef:'t is dat ik nu echt op zwart zaad zit, anders liep ik NU naar de winkel - maar ik wacht nog een week of twee en koop hem dan online... :Y
Laat tegen die tijd weten wat je ervan vindt!

Kenji
Regisseur
Regisseur

Bericht door Kenji » 15 mar 2005 14:30

You betcha! :Y

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 15 mar 2005 22:21

Heb zojuist ook m'n PS2 maar weer teruggehaald, met als aardig cadeautje GT4 erbij. Broertjes zijn soms best handig...
(maar meestal gewoon gruwelijk vervelend, vooral als ie dan weer 60 euro van me wil hebben)

Mijn spellen-collectie is hiermee meteen verdubbeld, ben benieuwd of er nu nog meer bij gaan komen. De volgende GTA zal waarschijnlijk toch pas op de PS3 verschijnen, en GT5, ach, laten we daar voorlopig nog maar even niet aan denken.

Rest alleen nog de vraag: wat doe ik in vredesnaam nog achter dit scherm :D

Guido
Regisseur
Regisseur

Bericht door Guido » 16 mar 2005 15:42

YEAH, op de voice mail staat dat Resident Evil 4 binnen is, die ga ik zo meteen ophalen :D

FuzzyWuzzy
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door FuzzyWuzzy » 17 mar 2005 11:16

Guido schreef:YEAH, op de voice mail staat dat Resident Evil 4 binnen is, die ga ik zo meteen ophalen :D
Ga die binnenkort ook halen voor de GC heb erg positieve dingen erover gelezen.

Konami
Regisseur
Regisseur

Bericht door Konami » 17 mar 2005 17:25

FuzzyWuzzy schreef:
Guido schreef:YEAH, op de voice mail staat dat Resident Evil 4 binnen is, die ga ik zo meteen ophalen :D
Ga die binnenkort ook halen voor de GC heb erg positieve dingen erover gelezen.
Het is gewoon de beste uit de hele reeks, ja ja... zelfs beter dan deel 1. (dat kan haast niet, zou je bijna zeggen)

Guido
Regisseur
Regisseur

Bericht door Guido » 17 mar 2005 18:20

Het is inderdaad een gruwelijk vet spel. De sfeer is geweldig. Gisteravond heb ik alles afgesloten en de lichten uitgedaan, heerlijk :)
Het is net alsof je een film zit te kijken, de graphics zijn goed, de camera is origineel en de personages zijn interessant. Ook is het spel erg grof (leuk leuk :P ) en is het een stuk makkelijker geworden, je zult bijvoorbeeld niet erg snel zonder amma of health zitten.

Ik ben nu een uur of 4,5 bezig en ik ga weer door. Wanneer je een cube hebt kan ik zo snel geen reden bedenken om dit spel niet te halen :D

Gods Lonely Man
Filmster
Filmster

Bericht door Gods Lonely Man » 17 mar 2005 23:27

Whiehie, net van iemand een Xbox gekocht \o/
Morgen gelijk maar het geld overnemen, dan komt hij zo snel mogelijk naar me toe. Heb ik eindelijk de heilige drieeenheid compleet. De opvolgers staan eigenlijk al weer bijna in de schappen (nou ja eind van het jaar ofzo), ach beter laat dan nooit. :D

Grote Broer
Figurant
Figurant

Bericht door Grote Broer » 22 mar 2005 20:25

JeXus schreef:Heb zojuist XIII gekocht, echt een aanrader!
Helemaal mee eens. Jammer alleen dat het maar leuk is totdat je het een keer hebt uitgespeeld; single player mode is erg lineair, en er is werkelijk niemand te vinden die het online speelt. Dus: uit is uit... :cry:

Mijn laatste aanwinst is Fable. Topper!

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 22 mar 2005 22:31

Guido schreef:Wanneer je een cube hebt kan ik zo snel geen reden bedenken om dit spel niet te halen :D
En daarom heb ik het ook gehaald :) Geweldig spel!

Plaats reactie