Algemeen computerspellen topic

Vele filmliefhebbers zijn ook fanatieke gamers.
Plaats reactie
ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 12 okt 2005 11:32

28 oktober komt Tony Hawk's American Wasteland uit! Skaten in een grote stad (zoals bij GTA), namelijk L.A. Kan niet wachten!

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 12 okt 2005 12:07

ash_ schreef:28 oktober komt Tony Hawk's American Wasteland uit! Skaten in een grote stad (zoals bij GTA), namelijk L.A. Kan niet wachten!
Ook op GameCube?

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 12 okt 2005 13:53

dannyB schreef:
ash_ schreef:28 oktober komt Tony Hawk's American Wasteland uit! Skaten in een grote stad (zoals bij GTA), namelijk L.A. Kan niet wachten!
Ook op GameCube?
:Y Sterker nog, 28 oktober is de release date voor de GC, geen idee op welke data hij op de andere systemen verschijnt.

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 12 okt 2005 14:42

ash_ schreef:
dannyB schreef:
Ook op GameCube?
:Y Sterker nog, 28 oktober is de release date voor de GC, geen idee op welke data hij op de andere systemen verschijnt.
Afbeelding
Staat op mijn verlanglijstje :T

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 14 okt 2005 00:12

Zoals ooit iemand al zei: Het is volbracht.

Ik heb samen met een vriend na 7 maanden spelen Gran Turismo 4 eindelijk 100% uitgespeeld.

En nu? Het bekende zwarte gat vrees ik. Ik ril al bij de gedachte dat we straks echt met elkaar moeten gaan praten :o

Genesis
Filmster
Filmster

Bericht door Genesis » 14 okt 2005 18:34

Hans Olo schreef:
Genesis schreef:Beyond Good & Evil, wie speelt of kent deze ?
Die heb ik afgelopen winter gespeeld en het beviel best goed... had er een echt console gevoel bij. Leuk spel.
Van de winter (als ik meer tijd heb) maar weer eens installeren :)
heb je hem op de pc of op gamecube o.i.d gespeeld?

als je hem o pde pc hebt gespeeld he je dit met eem gamepad gedaan? of met keyboard?

Hans Olo
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door Hans Olo » 14 okt 2005 18:59

Genesis schreef:
Hans Olo schreef:
Genesis schreef:Beyond Good & Evil, wie speelt of kent deze ?
Die heb ik afgelopen winter gespeeld en het beviel best goed... had er een echt console gevoel bij. Leuk spel.
Van de winter (als ik meer tijd heb) maar weer eens installeren :)
heb je hem op de pc of op gamecube o.i.d gespeeld?

als je hem o pde pc hebt gespeeld he je dit met eem gamepad gedaan? of met keyboard?
Op de pc en ik speel altijd alles met keyboard, dus deze ook :)

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 14 okt 2005 21:32

Afbeelding
Net de demo van de nieuwe Call of Duty gespeeld...dit lijkt potverdorie net of je zelf in een film meespeelt!..alles reageert natuurgetrouw,zoals het op een slagveld is...enig verschil is dat je kan respawnen.. :wink:
Voor de rest voel je je net of je echt deel uitmaakt van de invasie..overal om je heen wordt geschoten,en overal kan je op schieten,wat resulteert in weer andere situaties...ook je makkers reageren hierop en zien er echt uit.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 17 okt 2005 21:05

..bezig met F.E.A.R.
wat een prachtig spel..creepy geluid,enge beelden,bloedstollende (inter)actie realistisch een soort Doom III en HL2 combinatie...topper:
Afbeelding

Afbeelding

Capone
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Capone » 17 okt 2005 21:34

emperor schreef:..bezig met F.E.A.R.
wat een prachtig spel..creepy geluid,enge beelden,bloedstollende (inter)actie realistisch een soort Doom III en HL2 combinatie...topper:
*plaatjes*
:cry: Damn my videocard!! }:

Guido
Regisseur
Regisseur

Bericht door Guido » 18 okt 2005 07:26

Ik heb afgelopen week na lang zoeken eindelijk (met toeval) het PS2 spel REZ gevonden en het is nog veel en veel gaver dan ik had durven hopen. Voor wie het niet kent, ik zal eerst een screenshot plaatsen

Afbeelding

Of 2 :)

Afbeelding

Je ziet de nogal vreemde omgevingen, hieruit bestaat het gehele spel. Je vliegt door deze omgevingen en kan alleen je vizier besturen en schieten. Terwijl je rondvliegt klinkt er een stevige beat op de achtergrond, elk level bestaat uit een stuk of 10 stages die elkaar snel opvolgen, per stage wordt de muziek/beat harder, voller en sneller, ook verplaatst het personage zich sneller. Rez kan je misschien het beste omschrijven als een shooter op muziek. Het is lastig om precies te omschrijven wat er nou zou tof aan is, maar het is echt heel erg speciaal.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 19 okt 2005 20:51

morgen heb ik Quake 4 ...als het meezit. :T

FTer
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door FTer » 19 okt 2005 21:39

REZ! _O_

FEAR vind ik zelf persoonlijk nogal tegenvallen en zou ik zeker niet op hetzelfde niveau als Half Life 2 willen plaatsen; omgevingen zijn veel te saai, nagenoeg alleen maar binnen en dan zien die omgevingen er ook nog eens te simpel uit - alles recht en hoekig. De shoot-outs zijn dan wel weer heel erg vet.

QUAKE 4 net ook even bekeken, en kon me ook niet echt boeien om dezelfde reden als Doom 3; teveel binnenlevels. Wel lekker raggen uiteraard.

Oja, nieuwsgroepen zijn erg ok :Y

Guido
Regisseur
Regisseur

Bericht door Guido » 20 okt 2005 13:14

Hoezee, Pro Evolution Soccer 5 is in da House.
Ik heb hem gisteren gekocht en hij valt niet tegen. Ik zal een stuk tekst quoten dat ik op een ander forum heb getypt, waarin een aantal dingen staan die mij opvallen.
Ik heb hem ook en naar mijn idee is er ook veel minder veranderd dan in dat in deel 4 het geval was. Een aantal dingen die mij opvallen.

1. Baltempo inderdaad omlaag.

2. Combinaties maken is minder makkelijk, d.w.z. passes met X komen minder eenvoudig aan en worden sneller onderschept. Hierdoor moet je meer gebruik maken van lange passes (met O dus) die inderdaad makkelijker aankomen, maar waardoor de wedstrijden nog minder statisch zijn geworden.

3. Koppen gaat beter, ook hierdoor kunnen combinaties op andere manieren worden uitgespeeld.

4. Een op een met de keeper is veel en veel, maar ook echt veel makkelijker geworden. In deel 4 tikte ik na een tijdje geoefend te hebben alles onder/langs de keeper door/heen, dit was echter doordat ik 100% controle over de bal had. In deel 5 moet ik nog optimale balcontrole ontwikkelen, maar de paar keer dat ik voor de keeper kwam tikte ik de bal er heel eenvoudig in, een bal die de keeper in deel 4 gewoon gehouden had.

5. Bij punt 4 moet gezegd worden dat de verdediging wat dichter zit, waardoor je minder snel één op één met de keeper komt, al kan het ook zijn dat ik nog wat moet wennen en daarom minder makkelijk doorbreek.

6. Nog een punt dat ervoor zorgt dat wedstrijden minder statisch blijven is de snellere blessures van spelers. Soms raken spelers geblesseerd zonder dat er een grove overtreding voor nodig is. Ik vind dit wel positief, aangezien je daardoor soms niet anders kan dan wisselingen in je team aan te brengen, uiteraard gebeurt dit geen tien keer per wedstrijd.

7. Spelers lijken flexibeler te zijn. Ze weten zich soms op een onverwacht moment los te rukken uit de defensie en weten soms de bal op knappe wijze terug te veroveren. Alweer iets wat de wedstrijden afwisselender maakt.

8. De scheidsrechter fluit inderdaad snel, ik denk echter dat dit komt omdat er nu ook voor voorzichte tackles met X en vierkantje een net iets andere timing nodig is.

Er zijn ongetwijfeld nog tig andere dingen op te noemen, maar daarvoor moet ik nog wat meer spelen. PES 4 had meer duidelijke veranderingen, PES 5 lijkt het vorige deel wat meer te perfectioneren. Ik ben in ieder geval niet teleurgesteld of iets dergelijks.

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 20 okt 2005 13:33

Hmm, als Gamecube bezitter is Pro Evo geen optie voor mij :( Nu ben ik wel voorzichtig van plan om Fifa 2006 te kopen dat een *enorme* verbetering ten opzichte van voorgaande delen schijnt te zijn. Iemand dat al gespeeld?

Plaats reactie