Algemeen computerspellen topic

Vele filmliefhebbers zijn ook fanatieke gamers.
Plaats reactie
Guido
Regisseur
Regisseur

Bericht door Guido » 08 dec 2006 17:13

Gears of War mag dan niet mijn ding zijn, ik ben de laatste dagen weer keihard los aan het gaan op Civilization IV 8) . Wat verslavend, het was gisteren ineens 02.15 :P.

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 08 dec 2006 20:58

Galerius schreef:
juggalo schreef:
Guido schreef:Gears of War, ik weet het niet. Ik denk dat dat zo'n spel is waar ik na een middagje op uitgekeken ben.
Laatst nog gespeeld bij een vriend. Prachtige grafics en extreem verslavend. Nog meer dan Dead Rising. Ik ben blij dat ik geen 360 heb. :o
Vind het meevallen, het is in feite gewoon Halo, maar dan in een ander jasje. En daar komt nog eens bij dat het een shooter is en shooters spelen fijner op een PC. ;)
Kan me niet herinneren dat je bij Halo hele tijd dekking moest zoeken?
Ja leuk shooters op een pc spelen. Een degelijke Grafische kaart is tegenwoordig al snel 500 E. Sorry hoor maar nogal logisch dat je dan voor rond de 50 GOW voor de 360 koopt :T

Guido
Regisseur
Regisseur

Bericht door Guido » 09 dec 2006 13:55

Guido schreef:Gears of War mag dan niet mijn ding zijn, ik ben de laatste dagen weer keihard los aan het gaan op Civilization IV 8) . Wat verslavend, het was gisteren ineens 02.15 :P.
Pfft, gisteren was een vriend langsgekomen. Verder met hetzelfde potje Civilizatio IV, was het ineens half 5 toen hij de deur uitging.

En bij Halo moest je ook dekking zoeken, alleen had je er geen knopje voor zodat je gladjes achter een muurtje neerploft.

jorra
Bijrol
Bijrol

Bericht door jorra » 10 dec 2006 01:58

Rich Art schreef:Metal Gear Solid is absoluut mijn game. Maar na het teleurstellende tweede deel ben ik Snake ene beetje kwijt geraakt. Na het zien van screens heb ik deel drie ook overgeslagen. Nou vond ik toevallig het volgende filmpje:

Trailer MGS 4

Nou liep ik nog steeds niet echt warm, want het verhaal over de grijsharige man heb ik even gemist. Of is dat inderdaad Big Boss? Maar het einde van de trailer bracht mij toch wel heel veel hoop! Het is dus geen spectaculaire trailer, maar als er in de game gebeurd, wat er in de trailer aan het eind gebeurd, dan ga ik alvast sparen voor een PS3! My hero is back!!! :Y
Ik vond deel 2 juist het beste uit de hele serie... Qua gameplay, graphic, physics was hij revolutionair toen hij voor de ps2 uitkwam. De score is heel erg tof gedaan door Henry Gregson Williams en het verhaal is prachtig voor een filmfreak.

Deel 3 moet je ook uitgespeeld hebben... als mgs fan. Deel 3 is een stuk moeilijker dan deel 2 en het verhaal is een stuk emotioneler. Hoezo heb je deel 3 overgeslagen op basis van een paar screens?

anyway ik kijk ook erg naar deel 4 uit. Maar ik wacht eerst op Metal Gear Portable Ops voor de psp... die gaat verder met het verhaal na mgs3.

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 10 dec 2006 14:35

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 11 dec 2006 19:12

jorra schreef:
Rich Art schreef:Metal Gear Solid is absoluut mijn game. Maar na het teleurstellende tweede deel ben ik Snake ene beetje kwijt geraakt. Na het zien van screens heb ik deel drie ook overgeslagen. Nou vond ik toevallig het volgende filmpje:

Trailer MGS 4

Nou liep ik nog steeds niet echt warm, want het verhaal over de grijsharige man heb ik even gemist. Of is dat inderdaad Big Boss? Maar het einde van de trailer bracht mij toch wel heel veel hoop! Het is dus geen spectaculaire trailer, maar als er in de game gebeurd, wat er in de trailer aan het eind gebeurd, dan ga ik alvast sparen voor een PS3! My hero is back!!! :Y
Ik vond deel 2 juist het beste uit de hele serie... Qua gameplay, graphic, physics was hij revolutionair toen hij voor de ps2 uitkwam. De score is heel erg tof gedaan door Henry Gregson Williams en het verhaal is prachtig voor een filmfreak.
Het grootste pluspunt van MGS was toch wel Snake te noemen. Toen hij werd vervangen door een langharige jonge kerel (die uitgleed door meeuwenpoep), was dat toch even slikken. Het was op zich best een toffe game, alleen het voelde gewoon niet aan als een MGS game. Dat was toen in 2000 een prachtige ervaring en die werd helaas niet verder uitgebouwd met het tweede deel.
jorra schreef:Deel 3 moet je ook uitgespeeld hebben... als mgs fan. Deel 3 is een stuk moeilijker dan deel 2 en het verhaal is een stuk emotioneler. Hoezo heb je deel 3 overgeslagen op basis van een paar screens?
tja, ik kreeg in de screens niet echt de indruk dat mijn grote held terug zou keren. En dat snelle wisselen van pak vond ik te onrealistisch voor een MGS game. Maar als ik straks een PS3 in de kamer heb staan, dan schaf ik hem absoluut aan. Dan is die vast te koop voor een leuk prijsje. (Heb nu geen PS2, vandaar).
jorra schreef:anyway ik kijk ook erg naar deel 4 uit. Maar ik wacht eerst op Metal Gear Portable Ops voor de psp... die gaat verder met het verhaal na mgs3.
Ook die hoop ik ooit nog te spelen. Zelfs de Gameboy color versie van MGS is een goed en verslavend spel! :T
Nog even sparen voor de PS3 dus en dan kunnen we misschien volgend jaar volop genieten!

Red
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Red » 11 dec 2006 20:42

Nog niemand hier de Wii gekocht?
Ik denk dat ik het weekend voor de kerst overstag ga!

PUMA
Regisseur
Regisseur

Bericht door PUMA » 11 dec 2006 20:46

Guido schreef:Gears of War mag dan niet mijn ding zijn, ik ben de laatste dagen weer keihard los aan het gaan op Civilization IV 8) . Wat verslavend, het was gisteren ineens 02.15 :P.
Ik heb het voor de grap ook ged... smurft. Ook al heb ik de tutorial gedaan, op een of andere manier heb ik niet het idee dat ik ècht weet wat ik aan het doen ben; jij nog bepaalde tips (welk volk het beste is), strategieën of anders een leuke site (je suis lui)?

Guido
Regisseur
Regisseur

Bericht door Guido » 11 dec 2006 20:55

PUMA schreef:
Ik heb het voor de grap ook ged... smurft. Ook al heb ik de tutorial gedaan, op een of andere manier heb ik niet het idee dat ik ècht weet wat ik aan het doen ben; jij nog bepaalde tips (welk volk het beste is), strategieën of anders een leuke site (je suis lui)?
Ik klik ook maar een eind in het rond om eerlijk te zijn :P. Het grote idee is dat je met Settlers (of door veroveringen) nieuwe steden krijgt. Die steden moeten tevreden zijn, zo moet je in de omgeving voor genoeg gebouwen zorgen (je kan 'werkmannetjs' automatisch cityimprovements laten maken). Je kan ook steeds nieuwe gebouwen en technieken uitkiezen, daarmee zou je denk ik een bepaalde strategie uit kunnen stippelen. Ik ben zelf eigenlijk altijd van de mannetjes met de meeste spieren en/of grootste wapens :P. Hoe verder je komt hoe meer je, vanzelfsprekend, kan bouwen, dit geldt echter ook voor grondstoffen (zoals uranium en steenkool bijvoorbeeld).

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 11 dec 2006 22:54

Red schreef:Nog niemand hier de Wii gekocht?
Doen! Want het is een leuke spelcomputer. zit zelf te wachten op de PS3. ook op het oog van de multimedia. Das toch wel handig in de huiskamer.

Dirk Diggler
Filmster
Filmster

Bericht door Dirk Diggler » 12 dec 2006 20:46

Red schreef:Nog niemand hier de Wii gekocht?
Heb hem al in april bestelt en betaalt :T alleen nog niet opgehaald, te druk vanwege het werk, maaar morgenavond is 'ie voor mii. Vrijdag en maandag lekker vrij, dus dat wordt het hele weekend Zelda spelen.

Red
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Red » 12 dec 2006 20:58

Ik ga 'm zeker halen, ik ben zeer benieuwd, en ik heb dan lekker 2 weken de tijd om me er mee te amuseren. En Zelda is natuuurlijk het eerste spel dat ik aanschaf.

Ook ik zit te wachten op de PS3 (PS is nog steeds mijn favoriet!), maar ik denk niet dat ik 'm gelijk aanschaf. Ik wacht wel tot mijn PS2 stuk gaat, dan kost dat ding incl controller en spel ook geen €600, - meer. Want dat vind ik echt een belachelijke prijs! Afbeelding

Galerius
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door Galerius » 13 dec 2006 15:17

Red schreef:Ik ga 'm zeker halen, ik ben zeer benieuwd, en ik heb dan lekker 2 weken de tijd om me er mee te amuseren. En Zelda is natuuurlijk het eerste spel dat ik aanschaf.

Ook ik zit te wachten op de PS3 (PS is nog steeds mijn favoriet!), maar ik denk niet dat ik 'm gelijk aanschaf. Ik wacht wel tot mijn PS2 stuk gaat, dan kost dat ding incl controller en spel ook geen €600, - meer. Want dat vind ik echt een belachelijke prijs! Afbeelding
Als je kijkt naar de mogelijkheden van de PS3, dan is hij alles behalve duur. :) Een stand-alone blu-ray speler kost namelijk al zo'n €1000 en met de PS3 kan je meer dan alleen films bekijken. :)

Je kan trouwens ook voor de gewone PS3 kiezen, die is namelijk €500.

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 13 dec 2006 15:21

Maar dan is het nog steeds een behoorlijke smak geld voor iets waarvan je nog niet eens zeker weet of het de standaard wordt..

Galerius
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door Galerius » 13 dec 2006 15:31

Megalomaniac schreef:Maar dan is het nog steeds een behoorlijke smak geld voor iets waarvan je nog niet eens zeker weet of het de standaard wordt..
Niks is zeker in het leven, in feite kan je nu ook stoppen met het kopen van benzine auto's. Want je weet namelijk niet of je over 10 jaar je auto nog wel kwijt kunt zodra de waterstof auto's verplicht worden...

Gierige Nederlanders dat jullie zijn. :P

Plaats reactie