Algemeen computerspellen topic

Vele filmliefhebbers zijn ook fanatieke gamers.
Plaats reactie
Red
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Red » 19 dec 2006 09:51

http://www.wiihaveaproblem.com

Levensgevaarlijk, dat ding!
:D

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 19 dec 2006 11:49

Red schreef:http://www.wiihaveaproblem.com

Maar ze hebben de touwtjes verstevigd!

Dirk Diggler
Filmster
Filmster

Bericht door Dirk Diggler » 19 dec 2006 16:54

Ik heb de Wii nu al sinds vrijdag, en nog geen last gehad van wii-mote's die uit mijn handen vliegen.
je moet ook helemaal niet wild zwaaien, is nergens voor nodig. In het begin doe je dit nog wel eens, maar dat leer je snel af (na een avondje bowlen, ikahad geen arm meer over)

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 19 dec 2006 23:12

:D Wat een gasten! Geweldig!

ErikSchierboom
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ErikSchierboom » 20 dec 2006 00:54

Dirk Diggler schreef:Ik heb de Wii nu al sinds vrijdag, en nog geen last gehad van wii-mote's die uit mijn handen vliegen.
Hoe bevalt ie? Ik zit er stiekem ook over te denken om er eentje te kopen.

Dirk Diggler
Filmster
Filmster

Bericht door Dirk Diggler » 20 dec 2006 13:37

ErikSchierboom schreef:
Dirk Diggler schreef:Ik heb de Wii nu al sinds vrijdag, en nog geen last gehad van wii-mote's die uit mijn handen vliegen.
Hoe bevalt ie? Ik zit er stiekem ook over te denken om er eentje te kopen.
Halen die Wii. Super console, het spelen met de wii-mote en nunchuck geeft je veel bewegingsvrijheid. Ik ben nu Zelda aan het spelen, en met de nieuwe controls kom je nog meer in het spel omdat je echt aan het zwaardvechten bent. Ook de pointer (die je met de wii-mote bestuurt) werkt zeer goed, 't is net een muis. De toekomst van first person shooters op de console is toch echt dichtbij, waabij je dit soort spellen beter op de PC kan spelen, biedt de Wii met de wii-mote veel potentie, omdat je echt richt en niet met een analoge stick speelt. De wii is nog maar net uit een heeft nog heel veel potentie. Graphics zijn ietsje beter als de GameCube. Maar graphics boeien mij niet zo, tuurlijk moet het er wel degelijk uitzien. Maar echte gamers gaan niet voor graphics maar voor echte gameplay. Je kan met recht zeggen dat de Wii, echt next gen is, ondanks de graphics. Er zijn nu al binnen 2 maanden zo'n kleine 2 miljoen wii's verkocht, daar kan de PS3 niet tegenop boksen. Zeker nu de PS3 waarschijnlijk weer wordt uitgestelt in Eurpa tot september 2007 :T

Even de revolutie van Ninendo opsommen.
Nes----eerste controler met d-pad (vierpunts druktoets) (nageaapt door PS)
N64----eerste controller met analoge stick en eerste rumble functie, tevens eerste 3d werelden (Super Mario 64 en Zelda: OoT) (Nageaapt door PS2)
Wii------eerste controller die gebruik maakt van beweging en sensor (nageaapt door PS3-kantelfunctie. Toen Nintendo met wii-mote kwam, heeft ook sony zijn controller " aangepast".)

Met andere woorden: Nintendo is de inovator van de tegenwoordige consoles. Zij brengen echt weer iets nieuws aan de man. Kan je niet zeggen van Microsoft en Sony, dat zijn de echte graphics sletten. Dat neemt niet weg dat dit geen goede consles zijn. Ik koop volgend jaar toch wel een 360. Maar ik veloochen mijzelf niet, want ik koop altijd eerst een Nintendo console. Nes was mijn eerste en nu is de Wii an de beurt.

Ga maar weer aan het werk, wordt weer een lange dag.

Herie
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door Herie » 20 dec 2006 15:01

wil geen olie op het vuru gooien :o maar bewjist dit betoog dat je dus niet beter op de PS3 kan wachten omdat hij alle goeie kwaliteiten van de WII toch wel zal overnemen en het in een grafisch mooier jasje stoppen,

de N64 is wel geowned door de PS, en de cube door de PS2
begrijp me niet verkeerd, geen aanklacht aan de wii, ik vind het idee achter het ding echt super, en hoop dat ik hem snel zelf eens uit mag proberen, maar dit schoot me te binnen toen ik je stukje las

Dirk Diggler
Filmster
Filmster

Bericht door Dirk Diggler » 20 dec 2006 16:46

Herie schreef:wil geen olie op het vuru gooien :o maar bewjist dit betoog dat je dus niet beter op de PS3 kan wachten omdat hij alle goeie kwaliteiten van de WII toch wel zal overnemen en het in een grafisch mooier jasje stoppen,

de N64 is wel geowned door de PS, en de cube door de PS2
begrijp me niet verkeerd, geen aanklacht aan de wii, ik vind het idee achter het ding echt super, en hoop dat ik hem snel zelf eens uit mag proberen, maar dit schoot me te binnen toen ik je stukje las
BRAND, BRAND.....nee hoor, hier spreekt gewoon een Nintendo-fan. Je hebt wel een gelijk dat de PS het beter deed als de N64 en de PS2 beter als Cube (kwam ook veel later op de markt) verkocht. Maar dit heeft meer te maken met de marketing-strategie van Nintendo. Dit hebben ze met de Wii en natuurlijk de DS ruim verbetert, en om een doelgroep aan te boren die normaal niet gamed, hebben ze toch mooi te pakken. Go Nintendo. Trouwens een PS3 zou ook mooi in mijn kamer staan. Ik ben en blijf nou eenmaal een console gamer.

Herie
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door Herie » 20 dec 2006 16:50

ik ben van huis uit een playstationer (tenminste, had een playstation en heb een playstation 2) maar ik krabbel me ernstig achter het oor of ik bji de PS3, vind hem de minst aantrekkelijke van de 3, vooral door de prijs, tegen een blu-ray speler zeg ik natuurlijk geen nee :8 maar de X-box360 en Wii zien er aantrekkelijker uit dan de concurentie ten tijden van de Ps en de PS2

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 20 dec 2006 23:21

Nintendo is inderdaad er inovatief. Maat laten we de Eye Toy van de PS2 niet vergeten. Maar de Gamecube blijft de leukste: Bij een avond gamen met vrienden maakt de Kubus de meeste uren. :) Party Console Nr. 1!

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 20 dec 2006 23:27

Rich Art schreef:Nintendo is inderdaad er inovatief. Maat laten we de Eye Toy van de PS2 niet vergeten. Maar de Gamecube blijft de leukste: Bij een avond gamen met vrienden maakt de Kubus de meeste uren. :) Party Console Nr. 1!
Bij een avond gamen maken wij het meest gebruik van de Nintendo64. En met name het spel Goldeneye.

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 20 dec 2006 23:32

Dirk Diggler schreef:N64----eerste controller met analoge stick en eerste rumble functie, tevens eerste 3d werelden (Super Mario 64 en Zelda: OoT) (Nageaapt door PS2)
Wii------eerste controller die gebruik maakt van beweging en sensor (nageaapt door PS3-kantelfunctie. Toen Nintendo met wii-mote kwam, heeft ook sony zijn controller " aangepast".)
3D-werelden waren er echter al een tijdje op de PC, da's dus geen innovatie die je aan Nintendo kan toedichten. En controllers met bewegingssensoren had je ook jaren geleden al voor de pc, echt succesvol zijn ze daar echter nooit geworden.

En ach, eigenlijk zuigen consoles in vergelijking met de pc allemaal, zowel qua graphics als qua gameplay, het vervelende is alleen dat sommige spellen veel eerder (GTA: San Andreas) danwel exclusief (GT4) op zo'n kreng verschijnen...

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 20 dec 2006 23:43

En je weet dat het werkt. Bovendien kun je meteen aan de slag, zonder eerst een uur te staan installeren. en je hoeft niet ieder jaar de boel te upgraden of een nieuwe te kopen.

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 21 dec 2006 00:31

WizardOfOss schreef:En ach, eigenlijk zuigen consoles in vergelijking met de pc allemaal, zowel qua graphics als qua gameplay,
Qua graphics moet ik je gelijk geven (als is dat met die HD consoles ook niet meer echt zo) maar qua gameplay is dat echt complete onzin. Het is natuurlijk zo dat sommige genres (FPS) beter op een PC te spelen zijn maar dat wil nog niet zeggen dat de consoles "zuigen" qua gameplay.

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 21 dec 2006 00:44

ash_ schreef:
WizardOfOss schreef:En ach, eigenlijk zuigen consoles in vergelijking met de pc allemaal, zowel qua graphics als qua gameplay,
Qua graphics moet ik je gelijk geven (als is dat met die HD consoles ook niet meer echt zo) maar qua gameplay is dat echt complete onzin. Het is natuurlijk zo dat sommige genres (FPS) beter op een PC te spelen zijn maar dat wil nog niet zeggen dat de consoles "zuigen" qua gameplay.
OK, het is indaad wat overdreven omschreven. Maar het is toch wel een tikje frustrerend dat de spellen waarik die PS2 specifiek voor gekocht heb op een PC qua bediening superieur zijn (GTA) of zouden zijn (GT). Maar inderdaad, voor sommige spellen is zo'n controller weer veel fijner. Al zijn die er natuurlijk ook wel weer voor de PC...
(maar eerlijk is eerlijk, de controller is maar de helft van de gameplay, en aangezien PC-games meestal niet heel erg op het gebruik van een controller zijn afgestemd blijft het behelpen)

Plaats reactie