Algemeen computerspellen topic

Vele filmliefhebbers zijn ook fanatieke gamers.
Plaats reactie
Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 24 nov 2007 14:06

Voor:
*Voor deze prijs kan je 2 Wi's kopen in vergelijking met de prijs van de PS3.
*Als je van de games houd zou ik het zeker doen

Tegen:
*Geen dvd speler erbij wat de PS3 en Xbox 360 wel hebben
*Niet heel veel goede games
*Het virtuality reality gebeuren kan snel vervelen.

rrambuiter
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door rrambuiter » 24 nov 2007 14:13

Kyrill schreef:*Niet heel veel goede games
*Het virtuality reality gebeuren kan snel vervelen.
Dat eerste is uiterst subjectief. Als jij je helemaal loos laat gaan op het bloederig afslachten van mensen in een uiterst realistisch vormgegeven speelwereld is de Wii niet echt wat voor jou, maar houd je van games die verder reiken dan de gemiddelde splatter game en er 'anders' uitzien, dan moet je de Wii wel doen. Ik ben zelf echt een N-fan, ik ben dol op wat de Japanse jongens op de markt hebben gebracht. Nog steeds speel ik Ocarina of Time, nog steed speel ik Super Mario 64, games die nooit zullen uitsterven. Nintendo is daarin gewoon verschrikkelijk geslaagd, want waar je Gears of War eens uitspeelt en dan zoiets hebt van: "Och, nieuwe game", blijven de Nintendo games domweg boeien. Ze spelen zo lekker weg - wat maar weer onderstreept dat gameplay daadwerkelijk wél belangrijker is dan graphics - dat je ze met plezier nog eens oppakt.

Theo, koop hem maar gewoon. Ik zou de X360 alleen kopen voor de online-mogelijkheden (evenals de PS3) en Dead Rising.

FTer
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door FTer » 24 nov 2007 15:06

De PS3 alleen kopen voor online mogelijkheden en 1 spel doet hem wel wat tekort. Het is niet zo dat Nintendo een alleenrecht heeft op goede gameplay, en dat games op andere consoles er verder alleen maar goed uitzien (zie bv Ico en Shadow of the Colossus voor PS2) - dat ligt nog altijd aan de makers van een spel. Als een spel niet leuk is is het niet leuk, als een spel wel leuk is en het ziet er daarbij ook ontzettend mooi uit (en dat hoeft niet perse een hyperrealistische 3d-wereld te zijn) is het nog veel leuker. Er komt meer uit voor de PS3 dan alleen de 1st-person-shooters, ook dingen die er 'anders' uitzien.

http://www.youtube.com/watch?v=Taiurn541SE
http://www.youtube.com/watch?v=i7HG7YVIOzI

Het blijft een persoonlijke voorkeur, als je van Nintendo houdt is de Wii vast dolle pret. Ik heb zelf niet zoveel met de zoveelste mario of de zoveelste zelda, en vind goede graphics naast een goede gameplay erg prettig.

Verder vind ik de PS3 erg geslaagd als 'mediacenter', films, foto's, muziek (alles al dan niet via internet), allemaal vanaf de bank en in HD op de buis. En de online store waarin, naast vele gratis demo's, ook veel kleine spelletjes (zien er niet bijzonder uit, maar wel dikke pret) voor letterlijk een paar euro te koop zijn, is ook vermakelijk.

Als afsluiter nog een mooi PS3-voorbeeld van fantastische graphics en een volledig zuigende gameplay :)

http://www.youtube.com/watch?v=_iitI7ZDaec

ErikSchierboom
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ErikSchierboom » 24 nov 2007 18:40

Tja, als je een hardcore gamer bent dan is de Wii misschien iets minder geschikt omdat de graphics wel behoorlijk achterlopen. Echter, dit wordt soms erg succesvol gecompenseerd door een geweldig artwork (Mario Galaxy) of sfeertje (Zelda). Wat mij betreft staat Nintendo nog steeds alleen bovenaan op het gebied van gameplay, bijzonder veel spellen op de Wii zijn gewoon vreselijk leuk. De Wii-mote zelf helpt daar natuurlijk veel bij, mits hij op een juiste manier ingezet wordt (Metroid Prime). Ik ben er uitermate blij mee in ieder geval.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 25 nov 2007 13:12

Gewoon kopen vanuit het gamesopzicht, daarin verschillen de PS3 en XBOX360 redelijk weinig en de wii is dan wel weer heel anders. Metroid Prime of Halo 3 of Assasin's Creed of Mario Galaxy of Call of Duty 4 of Zelda etc.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 25 nov 2007 15:09

Ik ga nu maar eens bezig met Crysis..zoveel goede games op de markt nu:

http://maxygames.no.sapo.pt/Crysis.jpg

bijna geen verschil tussen Real Life en game meer..

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 25 nov 2007 15:27

Jezus dat ziet er schrikwekkend goed uit. Kan je het zelf ook op dat beeldkwaliteit spelen?

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 25 nov 2007 15:28

PascalE schreef:Jezus dat ziet er schrikwekkend goed uit. Kan je het zelf ook op dat beeldkwaliteit spelen?
..geen id, moet het nog installeren, maar er is wel een verschil tussen DX9 en DX10;
http://nl.youtube.com/watch?v=2bKUgCpi4 ... re=related

optimized voor dual-core..dus dat is alweer meegenomen alvast.

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 25 nov 2007 15:29

Wow, wat vet!

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 25 nov 2007 20:30

Hij is echt vet ja..en erg mooi, maar zelfs hier kan ik niet alles op high zetten zonder in te boeten aan gameplay;
Afbeelding
Maar ik vind hem zo al goed, net of je zelf in een film speelt..wapens zijn ook erg goed gemaakt, de sound is ook super.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 25 nov 2007 20:35

Mooi maar inderdaad niet zo als op die foto die je eerder postte.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 25 nov 2007 20:45

PascalE schreef:Mooi maar inderdaad niet zo als op die foto die je eerder postte.
Zal een hogere resolutie zijn en met bijv 8x anti-aliasing aan, als je tenminste die foto rechtsonder ziet, maar toch is dit al mooi...net tegen een maat gespeeld via LAN..echt lachen.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 25 nov 2007 21:04

emperor schreef:
PascalE schreef:Mooi maar inderdaad niet zo als op die foto die je eerder postte.
Zal een hogere resolutie zijn en met bijv 8x anti-aliasing aan, als je tenminste die foto rechtsonder ziet, maar toch is dit al mooi...net tegen een maat gespeeld via LAN..echt lachen.
Dat zeker, die resolutie en dat anti-aliasing veranderd veel maar vreet videogeheugen :P . Pfff en ik maar hopen dat UT2004 het zo op mijn laptopje doet... shared video geheugen is zo ***.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 25 nov 2007 21:12

Ik ben al blij dat ik wel schaduwen zie, in tegenstelling tot mijn maat.. :P :wink:

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 25 nov 2007 23:16

Nog even over de Wii: als je enigzins nostalgisch bent aangelegd is de Virtual Console een ware droom. Tientallen (en in de toekomst honderden) oude spellen voor de NES, SNES, N64, SMS, MegaDrive, TurboGrafx en Neogeo voor een prikkie te koop!

Overigens vind ik het gedoe over graphics nogal overdreven: ja een 360 of PS3 kan grafisch meer maar om er echt van te genieten heb je een godvergloeiend dure HDTV nodig. En ik ben niet de enige die de graphics van Metroid Prime 3 mooier vind dan die van menige next-gen titel.

Maar uiteindelijk ligt het er helemaal aan van wat voor spellen je houdt. De Nintendo games kennen zelden hun gelijke qua gameplay maar het moet wel jouw soort gameplay zijn. Ik zou zeggen: probeer wat games op verschillende consoles uit (in je vriendenkring zijn ze vast alledrie wel te vinden) en baseer daar je keuze op.

Plaats reactie