Algemeen computerspellen topic

Vele filmliefhebbers zijn ook fanatieke gamers.
Plaats reactie
lykathea
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door lykathea » 15 dec 2008 13:15

_O_ Mafia II, Gta IV the lost and the Damned.

Ik wist ook helemaal niet dat Brutal Legend zo metal-georiënteerd was. Nu is mijn interesse nog meer gewekt.

GoW III viel inderdaad behoorlijk tegen. En dan niet per se hoe die eruit zag, maar wát ik zag, een "world premiere" aan 7 seconden beeld. Nou, nou.

Sandro
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Sandro » 15 dec 2008 14:05

lykathea schreef:Ik wist ook helemaal niet dat Brutal Legend zo metal-georiënteerd was.
Heel erg zelfs. Kijk maar op wikipedia naar het plot. Dat wordt weer een heerlijk geschift spel.

lykathea
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door lykathea » 15 dec 2008 14:41

Sandro schreef:
lykathea schreef:Ik wist ook helemaal niet dat Brutal Legend zo metal-georiënteerd was.
Heel erg zelfs. Kijk maar op wikipedia naar het plot. Dat wordt weer een heerlijk geschift spel.
Het lijkt zich wel heel erg te gaan richten op de metal bands van weleer, wat ik toch een beetje jammer vind.

Maar goed, niet alles kan meezitten, en het feit alleen al dát heel die wereld zich afspeelt in een metal fantasy is natuurlijk al heerlijk.

Glam metal minions :D

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 15 dec 2008 16:33

Sandro schreef:
Rich Art schreef:Uncharted 2: Among Thieves
Hehe. Ze willen er ook stealth elementen in verwerken, wat me wat minder aanspreekt. Daar zal de titel dan ook wel vandaan komen.
Mmm... Ik had gehoopt dat ze game vooral wat langer zouden maken. Veel te verbeteren viel er niet. Nou ja, we wachten rustig af. Voorlopig ben ik nog wel even zoet met de vrouwelijke variant van Nathan Drake. :)

Ed Crane
Regisseur
Regisseur

Bericht door Ed Crane » 22 dec 2008 21:00

ash_ schreef:Over retrogaming: ik ben zelf ooit begonnen op de C64 en heb daarna zo'n beetje op alle bekende platforms wel gespeeld. Ik heb daar ook goede herinneringen aan, maar veel van die games vallen bij het herspelen nogal tegen. Alleen de echte klassiekers (zoals er een paar op de vorige pagina staan) blijven nog goed overeind. Daarom ben ik het ook niet eens met de stelling dat het "echte" tijdperk na de SNES wel zo'n beetje over was, dat is zo'n typische "vroeger was alles beter" uitspraak. Het punt is dat je je van vroeger alleen nog maar de heel goede games herinnert, de enorme bak aan troep die ook toen uitkwam ben je gewoon vergeten.
Het is inderdaad een typische "vroeger was alles beter" uitspraak, en het is dan ook meer een statement om er even lekker in te gooien dan een ongenuanceerde waarheidsclaimende statement. Maar dat alleen de klassiekers overeind blijven is logisch, dat is altijd zo.
Zelf ben in na de Snes opgehouden met het kopen van nieuwe gameconsoles omdat je anders bezig blijft met enorme uitgaven (ik verschoof meer naar het uitgeven van m'n geld aan films en boeken) voor telkens een paar games die ik de moeite waard vind. Het enige dat ik soms nog koop is oude gameconsoles (Atari etc.) en cartridges voor de NES en SNES voor een habbekratsje bij de kringloop waarbij ik eigenlijk steeds verder terug ga in de tijd. Wat ik lekker vind aan die oude games is dat het in relatie tot de cutting edge games van nu alles lekker minimal en abstract is, een soort 'essentie', waarbij je je ook bewust bent dat het een game is, van iets wat alleen als game kan bestaan.

Maar bij vrienden game ik ook veel modern spul, of het nu lekker sandboxen is in GTA: Vice City (GTA IV heb ik nog niet gespeeld en San Andreas vind ik niks, Vice City is goed ingericht om lekker te rampagen), het betere hakwerk in God of War en al die zombiegames, Gears of War of een beetje tennis op de Wii.

Toch blijf ik er bij dat de Snes de beste console tot nu toe is. Hij is natuurlijk 'ingehaald', maar dat wordt elke spelcomputer. Nu heb je consoles, die na twee, drie jaar al weer 'ingehaald' zijn of zelfs nauwelijks van de grond komen, waarna de volgende weer komt. De Snes was zo goed, dat Nintendo jaren geen nieuwe spelcomputer op de markt hebben hoeven brengen om toch telkens weer nieuwe, betere en veel geavanceerdere games op de markt te kunnen brengen waarvan het publiek voorheen geen idee had dat de machine het aan kon. Dat is tegenwoordig natuurlijk ook wel enigszins zo met andere consoles, maar het is toch de Snes die er bij kenners om bekend staat: de Snes is er zo'n beetje in zijn eentje verantwoordelijk voor dat wat de nieuwe generatie consoles moest worden, dure 24-32 (eigenlijk 2x16) bit machines, vaak met CDs, flopte omdat de Snes, als ze een extra chipje in de cartridge staken, precies hetzelfde en vaak zelfs nog veel meer kon en zelfs nog een poos met de Playstation kon concurreren (al kon die natuurlijk écht 3D). De Snes heeft het iets van 9 jaar volgehouden of zo. Ja, dat waren nog eens vroeger was het beter tijden... ;)

...maar de New Age gaat er natuurlijk aan komen, over 5-10 jaar spelen we échte 3D-games op 3D tv's.

lykathea
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door lykathea » 22 dec 2008 21:11

De Playstation 2 heeft het toch ook nog ruim 6-7 jaar volgehouden.

Mark
Regisseur
Regisseur

Bericht door Mark » 03 jan 2009 23:48

Heb net ff gta4 gespeeld en ik word er nu al gek van, waar zijn al die fucking wapens he, ammunation kan ik ook al niet vinden?! En die auto's rijden ook wel vaag... maar na 20min spelen kan ik er nog niet echt veel van zeggen :D Heb wel iets beters dan een auto gevonden :)

Afbeelding

lykathea
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door lykathea » 03 jan 2009 23:56

Vooral in het begin zijn de auto's echt vreselijk.

Vond het wel wat hebben. - Hoe mooier/duurder de wagen, hoe beter hij rijdt.

Mark
Regisseur
Regisseur

Bericht door Mark » 04 jan 2009 00:03

Krijg je na een tijdje wel wat wapens of moet je dan eerst 500 missies ofzo gedaan hebben?

lykathea
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door lykathea » 04 jan 2009 00:06

Mark schreef:Krijg je na een tijdje wel wat wapens of moet je dan eerst 500 missies ofzo gedaan hebben?
Nee je krijgt ze al gauw.

Maar Gta IV is zo complex dat ze toch wel een groot aantal missies nodig heeft om je alles te laten zien.

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 05 jan 2009 03:01

Zojuist, wat heet, begonnen aan Fahrenheit.

Tikkeltje Max Payne maar toch wel anders.
In ieder geval slow paced met mooie muziek en controle over diverse good and bad guys. Ook verbale interactie.
Een soort police story.

Besprekingen over het spel zijn best positief en worden ook grif onderschreven door gebruikers.

Controls zijn tikkeltje anders dan normaal maar wel effectief en in ieder geval zeer goed te doen op de pc.

Het spel is alweer van 2005 of 2006 en grafisch is het niet topnotch maar het is in ieder geval weer een spel waar ik even mee bezig kan zijn tussen de drukke bedrijven door...

Infolinkje (al is dit niet voor de pc versie): klik !

Zelf heb ik 'm via rapidshare...

oT
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door oT » 05 jan 2009 04:10

Mark schreef:Heb wel iets beters dan een auto gevonden :)

Afbeelding
Je zou de Anihilator eens moeten uitproberen 8)

Afbeelding

Kan je de leukste suicide attempts mee uithalen, bijvoorbeeld op volle vaart boven manhattan uitstappen en als een flipperkast Niko tegen bruggen en wolkenkrabbers aan gooien. Een visuele spektakel en urenlang vermaak :D

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 08 jan 2009 09:11

oT schreef:Je zou de Anihilator eens moeten uitproberen 8)

Kan je de leukste suicide attempts mee uithalen, bijvoorbeeld op volle vaart boven manhattan uitstappen en als een flipperkast Niko tegen bruggen en wolkenkrabbers aan gooien. Een visuele spektakel en urenlang vermaak :D
Door middel van de 'simpele weg' is de Anihilator idd erg makkelijk te verkrijgen en een geweldige troef om van de ene kant naar de andere kant te komen :D

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 28 jan 2009 10:19

Om mijn geheugen voor deel 5 nog even op te frissen ben ik weer bezig met Resident Evil 4 op de WII. Niet de WII maar de Cube-versie. Ik zit dus weer ouderwets met een snoertje vast aan de console. :)

Cujo
Filmster
Filmster

Bericht door Cujo » 28 jan 2009 11:08

Nog meer mensen bezig met Fallout 3?

De ingame klok geeft nu alweer 180 uur, 31 minuten en 45 seconden aan. En dan te bedenken dat ik zelfs nog het grootste deel van de main quest moet doen. En inmiddels is ook alweer de eerste uitbreiding van het spel uit.

Damn you Bethesda! :D

Plaats reactie