Algemeen computerspellen topic

Vele filmliefhebbers zijn ook fanatieke gamers.
Plaats reactie
PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 18 aug 2009 19:28

Zat de Gamescom live te volgen via twitter. PS3 slim voor 299 begin september :D. Stuk kleiner/lichter, 120 gb. Kweet nog niet of ik die of de grotere, mooiere versie ga halen (goedkoper?).

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 19 aug 2009 08:57

Heb een nieuwe aanwinst, Scene-it LCA ... een quiz met alleen maar vragen over films, compleet met 4 stuks buzzer controllers voor de 360. Combinatie van films en games, wat wil je nog meer? :)

En Assassin's Creed is ook binnen.

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 19 aug 2009 09:06

shateandar schreef:...compleet met 4 stuks buzzer controllers voor de 360.
Ik dacht dat alleen Playstation dat had? Fijn dat ze in gamesland ook van elkaar beginnen te kopiëren...

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 19 aug 2009 09:15

Neh, Scene-it is er ook al een tijd als bordspel (met dvd begeleiding)... die heb ik ook.. die hebben ze nu dus gewoon als 360 spel uitgebracht, met andere en verschillende soorten vragen etc.

Die Buzz quiz waar jij het over hebt... heb ik ook ooit gehad op de PS2, maar die is heel anders :)

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 19 aug 2009 09:23

PascalE schreef:Zat de Gamescom live te volgen via twitter. PS3 slim voor 299 begin september :D. Stuk kleiner/lichter, 120 gb. Kweet nog niet of ik die of de grotere, mooiere versie ga halen (goedkoper?).
Ik weet niet of de grotere ook in prijs daalt (moet toch haast wel?). Anyway, dit was waar ik op zat te wachten, ik voorspel nog dit jaar een PS3 in huize ash_ :)

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 19 aug 2009 09:37

ash_ schreef:
PascalE schreef:Zat de Gamescom live te volgen via twitter. PS3 slim voor 299 begin september :D. Stuk kleiner/lichter, 120 gb. Kweet nog niet of ik die of de grotere, mooiere versie ga halen (goedkoper?).
Ik weet niet of de grotere ook in prijs daalt (moet toch haast wel?). Anyway, dit was waar ik op zat te wachten, ik voorspel nog dit jaar een PS3 in huize ash_ :)
Jup de grotere is/wordt vanaf vandaag bij de meeste winkels in prijs gedaald. 80gb voor 299 en 160 gb voor 399.

Ik vind de oude mooier, maar ik denk dat ik toch voor de slim ga aangezien die minder stroom verbruikt, 120gb heeft ipv 80 en natuurlijk kleiner is. Of ik moet 2e hands iets goeds op de kop tikken. Er zijn overigens ook geruchten over een 250gb versie. Mocht je een oude willen kopen dan zou ik sowieso wachten tot de slim uit is, wie weet dalen de grote ps3's nog sterker in prijs.

Dirk Diggler
Filmster
Filmster

Bericht door Dirk Diggler » 19 aug 2009 13:51

PascalE schreef:
ash_ schreef:
Jup de grotere is/wordt vanaf vandaag bij de meeste winkels in prijs gedaald. 80gb voor 299 en 160 gb voor 399.

Ik vind de oude mooier, maar ik denk dat ik toch voor de slim ga aangezien die minder stroom verbruikt, 120gb heeft ipv 80 en natuurlijk kleiner is. Of ik moet 2e hands iets goeds op de kop tikken. Er zijn overigens ook geruchten over een 250gb versie. Mocht je een oude willen kopen dan zou ik sowieso wachten tot de slim uit is, wie weet dalen de grote ps3's nog sterker in prijs.
Persoonlijk vind ik de prijsverlaging erg matig....'t blijft nog steeds de duurste console, ze hadden de prijs gelijk moeten trekken met de Xbox Elite (of iets eronder €275,-), denk zelf dat deze prijsverlaging nog niet iedreen, die graag een PS3 willen hebben (waaronder ikzelf), 'triggert'.
Maar toch overweeg ik, ondanks de prijs, om toch een PS3 aan te schaffen......

De verwachting is ook dat de xbox met een prijsverlaging van de xbox elite komt (rond de €250,-), en dat de 2 andere versies zullen gaan verwijnen (alleen nog maar Elite uitvoering dus..), wat hiervan waar is, weet ik niet hoor....

Trouwens mijn xbox is gerepareerd (net bericht van MS gekregen).....en hopelijk voor het weekend binnen, maar verwacht het niet......
kan ik eindelijk weer verder met Fallout3. I'm a happy man.

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 19 aug 2009 14:08

Dirk Diggler schreef:Persoonlijk vind ik de prijsverlaging erg matig....'t blijft nog steeds de duurste console, ze hadden de prijs gelijk moeten trekken met de Xbox Elite (of iets eronder €275,-), denk zelf dat deze prijsverlaging nog niet iedreen, die graag een PS3 willen hebben (waaronder ikzelf), 'triggert'.
Ik snap je argumenten maar dan nog, Sony doet gewoon een kwart van de prijs af, dat is al heel veel. Vergeet ook niet dat de XBox 360 een jaar ouder is dan de PS3. In de toekomst zal de prijs nog wel meer zakken maar voorlopig vind ik dit al een heel grote stap die mij in ieder geval een PS3 zal doen aanschaffen.

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 19 aug 2009 14:17

Dirk Diggler schreef:De verwachting is ook dat de xbox met een prijsverlaging van de xbox elite komt (rond de €250,-), en dat de 2 andere versies zullen gaan verwijnen (alleen nog maar Elite uitvoering dus..), wat hiervan waar is, weet ik niet hoor....

Trouwens mijn xbox is gerepareerd (net bericht van MS gekregen).....en hopelijk voor het weekend binnen, maar verwacht het niet......
kan ik eindelijk weer verder met Fallout3. I'm a happy man.
Dat lijkt me inderdaad sterk, de elite is zwart... en hoe mooi hij ook is (ik heb hem zelf ook gekocht), ik denk niet dat ze de originele kleur x-box er zo maar uit gaan gooien.

Snelle reparatie trouwens :T

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 19 aug 2009 14:49

Dirk Diggler schreef:
Persoonlijk vind ik de prijsverlaging erg matig....'t blijft nog steeds de duurste console, ze hadden de prijs gelijk moeten trekken met de Xbox Elite (of iets eronder €275,-), denk zelf dat deze prijsverlaging nog niet iedreen, die graag een PS3 willen hebben (waaronder ikzelf), 'triggert'.
Maar toch overweeg ik, ondanks de prijs, om toch een PS3 aan te schaffen......

De verwachting is ook dat de xbox met een prijsverlaging van de xbox elite komt (rond de €250,-), en dat de 2 andere versies zullen gaan verwijnen (alleen nog maar Elite uitvoering dus..), wat hiervan waar is, weet ik niet hoor....
Duurste console, maar je krijgt wel een grote HD (wat niet bij alle Xboxen geldt), Blu-ray speler, gratis online gamen. Dat rechtvaardigt imo de meerprijs op de Xbox zeker, daarnaast spreken de exclusives van de PS3 mij meer aan dan de exclusives van de Xbox.

Ik zie de elite ook wel in prijs zakken ja, maar ik denk niet dat de andere versies verdwijnen (die hebben echt een budget karakter).

Dirk Diggler
Filmster
Filmster

Bericht door Dirk Diggler » 19 aug 2009 15:04

PascalE schreef: Duurste console, maar je krijgt wel een grote HD (wat niet bij alle Xboxen geldt), Blu-ray speler, gratis online gamen. Dat rechtvaardigt imo de meerprijs op de Xbox zeker...
Daar heb je zekers gelijk in...alleen denk ik dat mensen meer naar de prijs kijken, dan wat je voor de prijs krijgt. Gratis online is eigenlijk het grote pluspunt, voor XBox Live betaal je een klein bedrag, maar de service is erg goed en alles loopt als een zonnetje (Live).
Zelf spaar ik altijd de 'Free 48hr Trial' op, doordeweeks speel ik toch meestal niet online, dus die kaarten gaan meestal in het weekend op, heb dus nog niet betaald om online te spelen.....
Blu-Ray speler is leuk, maar alleen als je een HD-TV hebt.....daar heeft niet iedreen het geld voor natuurlijk, en ja spellen komen natuurlijk beter tot zijn recht op een HD scherm (Xbox en PS3)....zelf speel ik nog heeel fijn op en 81cm analoog scherm (natuurlijk niet haarscherp, maar blijft toch mooi om naar te kijken, jajajaja HD blijft beter en komt ook zeker in huis, maar dat is iets voor volgend jaar....

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 19 aug 2009 15:09

Dirk Diggler schreef: Daar heb je zekers gelijk in...alleen denk ik dat mensen meer naar de prijs kijken, dan wat je voor de prijs krijgt.
Dus jij kijkt alleen naar de prijs en niet wat je er voor krijgt O+ . Ik heb nog wat dvd's liggen, voor 10 euro zijn ze allemaal van jou :wink: .

Maar ik snap wat je bedoelt, de stap om een 360 te kopen is natuurlijk kleiner.

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 19 aug 2009 15:21

PascalE schreef:Duurste console, maar je krijgt wel een grote HD (wat niet bij alle Xboxen geldt), Blu-ray speler, gratis online gamen. Dat rechtvaardigt imo de meerprijs op de Xbox zeker, daarnaast spreken de exclusives van de PS3 mij meer aan dan de exclusives van de Xbox.
Of het de meerprijs rechtvaardigt? Ik denk dat met name de blu-ray speler een doorslaggevend argument kan zijn. De elite is goedkoper en heeft een even grote HD. Wat betreft het gratis gamen: dat het gratis is, wordt wat mij betreft nogal eens overschat. Microsoft schotelt je voor 5 euro per maand een vreselijk stabiele en snelle service voor, waar de PS3 toch een bedenkelijkere reputatie heeft. Ik geef die 5 euro per maand dan ook graag uit.

Wat betreft de exclusives, dat is de echte reden dat ik een PS3 wil hebben. Over het algemeen vind ik de exclusives op de XBox toffer maar games als Uncharted, Heavy Rain en Killzone wil ik toch spelen.

Dirk Diggler
Filmster
Filmster

Bericht door Dirk Diggler » 19 aug 2009 15:31

PascalE schreef:
Dirk Diggler schreef: Daar heb je zekers gelijk in...alleen denk ik dat mensen meer naar de prijs kijken, dan wat je voor de prijs krijgt.
Dus jij kijkt alleen naar de prijs en niet wat je er voor krijg.....
Ik zeg niet dat ik alleen naar de prijs kijk, maar bijv. studenten en/of mensen die wat krapper bij kas zitten, maar toch een degelijke console willen hebben, die zullen waarschijnlijk eerder voor een xbox kiezen (je hebt toch immers 3 varianten qua prijs, voor €150,- heb je immers al een Xbox (OK geen harde schijf ofzo...., het gaat immers toch om het gamen).
Zelf koop ik die PS3 toch wel.....Je zal zien dat deze volgende maand op mijn kastje staat te pronken.....:D :D Kan ik eindelijk Drake's Fortune spelen
Prijs van €300,- leg ik zo neer, maar daar gaat het niet om, als ze meer mensen naar de PS3 willen lokken, zullen ze toch verder moeten dalen, de oorlog tussen PS3 en Xbox zou nu echt kunnen beginnen, maar PS3 loopt voorlopig nog achter de feiten aan...
Wel altijd leuk, zo'n discussie, ben zeker geen Xbox fanboy, maar begin het wel steeds meer te waarderen....speel ook nog steeds ps1/2 spellen hoor. :D

Dirk Diggler
Filmster
Filmster

Bericht door Dirk Diggler » 19 aug 2009 15:40

ash_ schreef:Microsoft schotelt je voor 5 euro per maand een vreselijk stabiele en snelle service voor, waar de PS3 toch een bedenkelijkere reputatie heeft. Ik geef die 5 euro per maand dan ook graag uit.
Ik heb ook begrepen dat PSN nog niet stabiel is, maar daar zal flink aan gewerkt worden, ook gaan de geruchten dat Xbox Live gratis gaat worden.....
ash_ schreef:Wat betreft de exclusives, dat is de echte reden dat ik een PS3 wil hebben. Over het algemeen vind ik de exclusives op de XBox toffer maar games als Uncharted, Heavy Rain en Killzone wil ik toch spelen.
Vergeet niet God of War III, dat is eigenlijk samen met Drake's Fortune de enige exclusives die ik graag wil spelen....

Voor de x-box zit ik te wachten op Bioshock II, Mass Effect 2, Splinter Cell 5 en Alen Wake

Plaats reactie