Algemeen computerspellen topic

Vele filmliefhebbers zijn ook fanatieke gamers.
Plaats reactie
dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 15 jan 2008 19:33

emperor schreef:..ik heb het zelf van Usenet vandaan..
.net? Aanmelden?

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 15 jan 2008 19:35

emperor schreef:
dannyB schreef:Ik ben niet echt into racespellen, maar dit ziet er wel gaaf uit. Ergens te downloaden?
[..ik heb het zelf van Usenet vandaan..
Hier heb ik ook wel eens van gehoord, dat is iets van een nieuwsgroep ofzo? Is hierover ergens al een topic op dit forum of kan je me dat principe uitleggen? Ik heb er een keer info over gezocht maar ik kwam niet verder dan een programma downloaden wat ik neit aan de praat kreeg...

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 15 jan 2008 19:37

Hmm, nieuwsgroepen. Daar ben ik absoluut niet bekend mee.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 15 jan 2008 20:07

Hier staat een mooie tutorial.

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 15 jan 2008 21:33

nieuwsgroepen leren is vet kut met die nzb shit enzo, maar als je het door hebt wel relaxed.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 15 jan 2008 21:36

Megalomaniac schreef:nieuwsgroepen leren is vet kut met die nzb shit enzo, maar als je het door hebt wel relaxed.
.nzb is juist reuze handig..vroeger moest je alle headers downloaden uit de newsgroup..duurde soms wel eens een halve dag..nu is even zoeken met Binsearch genoeg om even een .nzb te maken..alle bestandjes aanvinken en openen met je favorite newsgroepproggie (Grabit ofzo) en downloaden maar.

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 15 jan 2008 21:52

Ziet er wel geinig uit, eindelijk een goede opvolger voor het geniale Stunts?

Afbeelding

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 15 jan 2008 21:54

emperor schreef:
Megalomaniac schreef:nieuwsgroepen leren is vet kut met die nzb shit enzo, maar als je het door hebt wel relaxed.
.nzb is juist reuze handig..vroeger moest je alle headers downloaden uit de newsgroup..duurde soms wel eens een halve dag..nu is even zoeken met Binsearch genoeg om even een .nzb te maken..alle bestandjes aanvinken en openen met je favorite newsgroepproggie (Grabit ofzo) en downloaden maar.
Als je het eenmaal door hebt is het ook erg handig, maar je moet het ff doorhebben hè.

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 16 jan 2008 00:02

WizardOfOss schreef:Ziet er wel geinig uit, eindelijk een goede opvolger voor het geniale Stunts?

Afbeelding
_O_ _O_ _O_

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 16 jan 2008 18:55

Megalomaniac schreef:
emperor schreef:
Als je het eenmaal door hebt is het ook erg handig, maar je moet het ff doorhebben hè.
..het kost misschien ff wat tijd..maar daarna heb je er alleen maar voordeel van..ik gebruik zelf al usenet sinds ik internet heb..zo'n 11 jaar nu.
Met de komst van FTD is het helemaal een eitje geworden.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 16 jan 2008 19:46

emperor schreef:
Megalomaniac schreef:
emperor schreef: .nzb is juist reuze handig..vroeger moest je alle headers downloaden uit de newsgroup..duurde soms wel eens een halve dag..nu is even zoeken met Binsearch genoeg om even een .nzb te maken..alle bestandjes aanvinken en openen met je favorite newsgroepproggie (Grabit ofzo) en downloaden maar.
..het kost misschien ff wat tijd..maar daarna heb je er alleen maar voordeel van..ik gebruik zelf al usenet sinds ik internet heb..zo'n 11 jaar nu.
Wat is het voordeel boven Torrents dan?

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 16 jan 2008 19:58

PascalE schreef:
emperor schreef:
Megalomaniac schreef:Als je het eenmaal door hebt is het ook erg handig, maar je moet het ff doorhebben hè.
Wat is het voordeel boven Torrents dan?
Ik gebruik geen torrents, dus ik kan je de voordelen boven torrents niet vertellen.
maar ik ervaar zelf:
.je hoeft niet te uploaden
.je hebt altijd de volledige bandbreede van je isp tot je beschikking, in mijn geval is dat 20mbit dus een constante downloadsnelheid van 1,7 MB per seconde (Byte geen Bit)
.ik heb iets tegen P2P, is nooit mijn ding geweest.
.zeer grote bestanden makkelijk te downloaden zonder moeilijkheden.
(laatst een bestand van 41 Gigabyte..)
.de community van FTD.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 16 jan 2008 20:16

sneller is dat zeker dus, want bij P2P is dat niet gegarandeerd... toch me maar er eens in verdiepen...

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 16 jan 2008 20:24

het is niet zo moeilijk, enige wat je nodig hebt is de naam van je newsserver (staat op je gegevens die je van je ISP gehad hebt..bijv. news.wanadoo.nl).
Die naam vul je in in je newsproggy bijv. Grabit bij de juiste opties,
dan haal je de beschikbare nieuwsgroepen op die je ISP ondersteund, en dan ga je naar een specifieke newsgroep. bijv. alt.binaries.dvd

Later kan je een payserver nemen die je gegarandeerd meer te bieden geeft zowel qua snelheid als retentie (de tijd dat alles op de server blijft staan) en artikelen (binaries)

Leuk om eens te experimenteren..en je komt vanzelf wel tot de oplossing van dingen die je tegenkomt..je hebt bijv. google waar je losse termen in kan gooien en dan kan zoeken wat het betekent.

sccs.

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 16 jan 2008 20:27

De retentie vergeleken met torrents is slechter en je hebt ook nog kans dat je provider de downloadsnelheid van zijn eigen servers heeft gecapped. @home heeft dat vroeger bij mij wel gedaan.

Plaats reactie