Algemeen computerspellen topic

Vele filmliefhebbers zijn ook fanatieke gamers.
Plaats reactie
Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 14 feb 2004 17:32

Ik heb de hele nacht (omdat ik nu toch kabel het al is het een budget versie) 270 Mb gedownload. Dit was voor het spel Hidden and Dangerous 1. Dat wordt als promotie stuntje voor H&D 2 gratis aangeboden in de deluxe versie met expansion pack.

K !

Nu de vraag: wie kent dit spel en is het de moeite waard ? (ik zal al een aanrader van El Chivo (?) voor deel 2. Thanks !

Capone
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Capone » 14 feb 2004 20:14

Ik vond H&D deel 1 heel goed... Grafisch vind ik het er ook goed uitzien...
Je moet wel van het genre houden, je moet best strategisch spelen, alleen rondrennen en schieten is niet verstandig.

Zeurdoos
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Zeurdoos » 14 feb 2004 20:39

Vandaag begonnen met Baldurs Gate 2... Veel leeswerk helaas, maar wel ouderwets nostalgisch sfeertje :). Beetje jammer dat ik (sorcerer) nu in een stad ben waar magie verboden is...

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 14 feb 2004 22:30

Capone schreef:Ik vond H&D deel 1 heel goed...
...Je moet wel van het genre houden, je moet best strategisch spelen, alleen rondrennen en schieten is niet verstandig.
Shit ja, ik hou niet van veel rondrennen en enorm veel schieten maar dat strategisch....ben ik ook niet zo sterk in...
Ben gvd nog bezig met de 1e cd-rom van C&C en daar heb ik al schandalig veel moeite mee...level 6 of zoiets waarbij je zo'n stelletje civilians moet redden van dat giftige...dinges..en die stommelingen gaan dan de pijp uit....YOUR MISSION IS A FAILURE.. weer 1,5 van je leven verknald (en dat tig keer)
Ik ben teveel econoom, vind het zonde om teveel mensen en materieel op te offeren... en laat oorlog voeren daar nou net NIET om gaan... :-(

Maar eh..ga toch maar uitproberen. Bedankt !

Tampert
Bijrol
Bijrol

Bericht door Tampert » 14 feb 2004 22:45

Dr. Strangelove schreef:Ik heb de hele nacht (omdat ik nu toch kabel het al is het een budget versie) 270 Mb gedownload. Dit was voor het spel Hidden and Dangerous 1. Dat wordt als promotie stuntje voor H&D 2 gratis aangeboden in de deluxe versie met expansion pack.

K !

Nu de vraag: wie kent dit spel en is het de moeite waard ? (ik zal al een aanrader van El Chivo (?) voor deel 2. Thanks !
zie mijn vorige post in deze thread
2e page dacht ik, igg is hd2 zeker je geld waard, het is wel vrij tactisch ja maar dat wil niet zeggen dat er geen sfeer en actie in zit, als je niet zo'n ''hersenloze quake3 gamer'' bent zal dit spel je zeker vermaken.

Capone
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Capone » 14 feb 2004 23:47

Dr. Strangelove schreef:Shit ja, ik hou niet van veel rondrennen en enorm veel schieten maar dat strategisch....ben ik ook niet zo sterk in...
Ben gvd nog bezig met de 1e cd-rom van C&C en daar heb ik al schandalig veel moeite mee...level 6 of zoiets waarbij je zo'n stelletje civilians moet redden van dat giftige...dinges..en die stommelingen gaan dan de pijp uit....YOUR MISSION IS A FAILURE.. weer 1,5 van je leven verknald (en dat tig keer)
Ik ben teveel econoom, vind het zonde om teveel mensen en materieel op te offeren... en laat oorlog voeren daar nou net NIET om gaan... :-(
Misschien was 'strategisch' niet helemaal het juiste woord, maar zoals Tampert het noemde: 'tactisch'. Je moet gewoon zorgvuldig met je 4 mannen omgaan (oftewel economisch omgaan met wat je hebt... :wink: ) dus niet echt te vergelijken met een spel als C&C vind ik...

dh
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door dh » 18 feb 2004 09:27

nadat ik trackmania heb gespeelt is het weer eens tijd voor een 4x4 game.

Dus heb ik Insane 4x4 racing maar weer eens geinstalleerd..

(heerlijk die destruction mode)

Rinzwind
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Rinzwind » 18 feb 2004 09:52

Zeurdoos schreef:Vandaag begonnen met Baldurs Gate 2... Veel leeswerk helaas, maar wel ouderwets nostalgisch sfeertje :). Beetje jammer dat ik (sorcerer) nu in een stad ben waar magie verboden is...
Nu pas? :D
En als je dat veel leeswerk vind moet je PlaneScape: Torment eens proberen :) Waar bij BG(2) nogal eens voor 'aktie' is gekozen is PS:T nog meer naar het AD&D(3) toe.
PS:T ligt trouwens voor een 4/5 euro in de bugetbakken.

Ik ben overigens nu bezig met Ragnarok Online (manga stijl online game) en tussendoor (van werk/huis, huis/werk) met Prince of Persia: Sands of Time. Dat spel heeft ook een brilliante sfeer.

Zeurdoos
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Zeurdoos » 26 feb 2004 21:36

Nog meer tekst dan Baldurs Gate 2? ;) Maar ik zal es kijken, 5 Euro is 'n mooi prijsje!

Net even een lijstje gemaakt met spellen die nog uit moeten komen maar die ik hoogstwaarschijnlijk wel wil hebben:

-Dungeon Cleaners (RPG)
-Sacred (Diablo-kloon)
-Harbinger (Diablo-kloon)
-Shadow Vault (Fallout-kloon)
-Jagged Alliance Wildfire (met stip op 1 :Y)
-Fallout 3 (als ie ooit komt :))
-the Fall (Diablo-kloon)

svw
Hoofdrol
Hoofdrol
Contacteer:

Bericht door svw » 28 feb 2004 02:25

ik heb nu toch een geweldig nieuw spel, vraagt weliswaar het uiterste van je CPU, videokaart, geheugen en alle andere rommel eromheen, maar beloont dit dan ook met echte VGA-graphics en de optie "Quit to DOS" :D

_O_ Transport Tycoon Deluxe _O_

Capone
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Capone » 28 feb 2004 09:45

svw schreef: _O_ Transport Tycoon Deluxe _O_
Aah, memories! :T

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 29 feb 2004 21:00

Heb samen met wat mensen Rayman aangeschaft :oops: . Niet voor mezelf overigens.

Zeurdoos
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Zeurdoos » 29 feb 2004 21:07

Vandaag weer een typisch 12 spellen 13 ongelukken dagje gehad. Pff, soms echt moeilijk een spel uit te zoeken die bij je bui past hoor :D.

Vandaag gedaan:

- Heroes of Might & Magic 4 (mooi spel, alleen iets te langzaam voor vandaag)
- Unreal Tournament (lekker simpel, niet nadenken, maar behoorlijk snel op uitgekeken)
- Robin Hood (liep niet lekker, meteen er weer afgegooid)
- Dungeon Siege (Diablo-kloon, maar kon me niet al te veel boeien helaas)
- Baldurs Gate 2 (de quests worden me iets te veel, en sommige gevechten zijn knap lastig en frustrerend)
- Project IGI (leuk spel, alleen het ontbreken van een save-game functie geeft enorm veel frustratie. Zeker als je na 30 minuten door een misstap van een toren naar beneden dondert en dus weer opnieuw kan beginnen :x )
- Duke Nukem 1 _O_ (het langst gespeeld, alleen 't is wel elk level hetzelfde en moeilijk is het zeker niet)
- Keen Dreams (blegh, lelijkste deel v/d Keens dit zeg)

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 01 mar 2004 12:01

Ik kan niet wachten op:

Doom III
Half Life 2
Far Cry
S.T.A.L.K.E.R.: Oblivion Lost

svw
Hoofdrol
Hoofdrol
Contacteer:

Bericht door svw » 02 mar 2004 01:06

emperor schreef:Ik kan niet wachten op:

Doom III
Half Life 2
Far Cry
S.T.A.L.K.E.R.: Oblivion Lost
Zet hier MS Train Sim II en een nieuwe videokaart bij en je hebt ook mijn wishlist...

Plaats reactie