Gamerankings @ FilmTotaal

Vele filmliefhebbers zijn ook fanatieke gamers.
Plaats reactie
Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 17 feb 2009 20:23

Daar is ie dan: Het topic waarin je je reviews kwijt kan voor de games die je gespeeld hebt. Ik ben dus niet de enige die dit topic gaat vullen. Als je je geroepen voelt om een review te plaatsen van een game: Be my guest!
Om het topic er goed uit te laten zien, is het wel handig/leuk/mooi om alle reviews dezelfde opzet en uiterlijk te geven. Daarvoor heb ik een paar regels opgesteld:

* Geef je review wat aandacht. Het hoeft geen essay te zijn, maar tien zinnen is ook wat aan de korte kant.
* Voorzie je review van screenshots.
* Gebruik de beoordeling die hieronder wordt weergegeven.
* Het hoeft niet perse een nieuwe game te zijn. Tetris mag dus ook.
* Het liefst één review per game, maar verschillende versies (andere consoles dus) is prima.
* Volg de eerste review als voorbeeld mbt fonts, grootte van shots e.d.
* Eventuele op- of aanmerkingen zijn uiteraard welkom
* Voor de rest ben je helemaal vrij.

De games worden beoordeeld op drie verschillende punten: Graphics, Sound & Gameplay. Deze beoordeling kun je aangeven met de wereldberoemde paddestoelen (max. 5):

Afbeelding = een hele punt
Afbeelding = een halve punt
Afbeelding = geen punt

Uiteraard krijgt de game ook een totale score, die eveneens met de paddestoelen kan worden aangegeven (max. 5). Dit hoeft niet perse een gemiddelde te zijn van de drie categorieën. Een spel kan hele slechte graphics hebben, maar wel ontzettend verslavend zijn.

Have fun, en laat weten welke games jij top vindt of juist helemaal niks!

De Games:
Game | te spelen op (bold is review) | auteur | score

Age of Empire III | ( PC ) | Deniro | Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Assassin's Creed II | (PC / PS3 / Xbox360) | Rich Art | Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Assassin's Creed Bloodlines | ( PSP ) | Rich Art | Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Assassin's Creed Brotherhood | (PS3 / PC / Xbox360) | Rich Art | Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Assassin's Creed Revelations | (PS3 / PC / Xbox360) | Rich Art | Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Batman: Arkham Asylum | (PS3 / Xbox360 / PC) | Rich Art | Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
BioShock 2 | (PC / PS3 / Xbox360) | Frank_Costello | Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Bionic Commando: Rearmed | (PC / Xbox360 / PS3) | Barend Appelsap | Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Brink | (PC / Xbox360 / PS3) | Frank_Costello | Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Call of Juarez | (PC / Xbox360) | akketa | Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Colin McRae Dirt 2 | (PC / PS3 / Xbox360 / Wii / DS / PSP) | PascalE | Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Comic Jumper | (PC / PS3 / Xbox360) | Sha | Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Crysis Warhead | (PC) | PascalE | Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Devil May Cry 4 | (PC / Xbox360 / PS3) | Barend Appelsap | Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Donkey Kong 2: Diddy's Kong Quest | (Super NES / Wii / GBA ) | Barend Appelsap | Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Fire Emblem: Radiant Dawn | (Wii) | Barend Appelsap | Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gears of War | (PC / Xbox360) | Barend Appelsap | Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
God of War Collection [Part One] | ( Playstation 3 ) | Rich Art | Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
God of War Collection [Part Two] | ( Playstation 3 ) | Rich Art | Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
God of War III | ( Playstation 3 ) | Rich Art | Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
God of War: Chains of Olympus | ( PSP ) | Rich Art | Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
God of War: Ghost of Sparta | ( PSP ) | Rich Art | Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Goldeneye 007 | ( Wii ) | Frank_Costello | Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
GTA IV | (PS3 / Xbox360 / PC)| ErikSchierboom | Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Heavy Rain | ( PS3 ) | Rich Art | Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Just Cause 2 | ( PC / PS3 / Xbox360 ) | Frank_Costello | Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Killzone 3 | ( PS3 ) | Rich Art | Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
LA Noire | ( PS3 / Xbox360 ) | Rich Art | Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Ninjatown | (Nintendo DS) | PascalE | Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Overlord | ( PC / Xbox360 / PS3 ) | Barend Appelsap | Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Prince of Persia: The Forgotten Sands | (PC/PS3/Xbox360/Wii/DS/PSP) | Rich Art | Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Punch-Out! | ( Wii) | Barend Appelsap | Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Red Dead Redemption | (PS3 / Xbox360 ) | Rich Art | Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Red Dead Redemption | (PS3 / Xbox360 ) | ErikSchierboom | Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Red Dead Redemption: Undead Nightmare | (PS3 / Xbox360 ) | Rich Art | Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Resident Evil 4 | (PC / PS2 / Gamecube / Wii ) | Rich Art | Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Resident Evil 5 | ( PS3 / Xbox360 ) | Rich Art | Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Robert Ludlum's The Bourne Conspiracy | ( PS3 / Xbox360 ) | Rich Art | Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Secret of Monkey Island: Special Edition, The | ( Xbox360 / PC) | Barend Appelsap | Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Shadow of the Colossus | ( PS2 ) | PascalE | Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Silent Hill | ( PSone ) | Barend Appelsap | Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Silent Hill: Shatterd Memories | ( Wii / PS2 / PSP ) | akketa | Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Star Wars: The Force Unleashed | (PC/PS3/Xbox360/Wii/PS2/DS/PSP ) | Rich Art | Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Stranglehold | (PC / PS3 / Xbox360 ) | Rich Art | Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Street Fighter 4 | (PC / PS3 / Xbox360 ) | Barend Appelsap | Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Tomb Raider: Underworld | (PC / PS3 / Xbox360 / Wii / PS2 / Nintendo DS) | Rich Art | Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Uncharted: Drake's Fortune | ( Playstation 3 ) | Rich Art | Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Uncharted 2: Among Thieves | ( Playstation 3 ) | Rich Art | Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Uncharted 3: Drake's Deception | ( Playstation 3 ) | Rich Art | Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Wii Fit | ( Wii) | Rich Art | Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Wii Sports Resort | ( Wii) | Rich Art | Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Zack and Wiki: The Quest for Barbaros' Treasure | ( Wii) | Barend Appelsap | Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Multiplayer Sessies:
Game | gespeeld op (bold ) | deelnemers | datum | score
Red Dead Redemption| PS3 | dragonspirit, McMurphy, PascalE & Rich Art | 20 Apr. 2011 | AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Laatst gewijzigd door Rich Art op 29 jan 2012 15:03, 57 keer totaal gewijzigd.

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 17 feb 2009 20:33

Tomb Raider: Underworld

Afbeelding

Gespeeld op: Playstation 3
Ook verkrijgbaar voor: PC / Xbox360 / Wii / Playstation 2 & Nintendo DS
Genre: Adventure
Release: 21 november 2008

In 1996 maakte ik, samen met de rest van de wereld, kennis met de vrouwelijke versie van Indiana Jones: Lara Croft. Ik was meteen verkocht, maar ik verloor de rondborstige avonturier uit het oog na het derde deel uit 1998. Zou ze, ruim 10 jaar later, weer mijn hart veroveren?

Tomb Raider: Underworld gaat verder waar de vorige game, Tomb Raider: Legend, ophield. In haar achtste avontuur gaat Lara op zoek naar de hamer van de god Thor die onmenselijke krachten bezit en niet in verkeerde handen mag vallen. Bovendien hoopt ze op haar zoektocht meer te weten te komen over de dood van haar moeder. Zoals het een Tomb Raider game betaamt reist Lara de hele wereld over. Van de middellandse zee naar de oude dodenstad Xilbalda in Mexico en van de jungle in Thailand naar de ijskoude Noordpool.

Afbeelding Afbeelding

Lara’s achtste avontuur roept hetzelfde gevoel op als 10 jaar geleden, alleen ziet ze er nu een stuk mooier en beter geanimeerd uit. Als ze uit het water komt, dan zie je haar huid glanzen en de druppels bijna van haar lichaam aflopen. Maar niet alleen Lara Croft ziet er goed uit, ook de omgevingen zijn een lust voor het oog en rijk aan details. Vooral het eerste level dat zich onder water afspeelt lijkt levensecht. Je gaat er bijna zelf je adem van inhouden. Ook de omgevingsgeluiden dragen bij aan een bijna realistische wereld.
Ook de besturing is prima in orde en heb je, dankzij een soort van “oefen”-level, snel onder de knie. Het komt wel eens voor dat de camera niet de meest handige hoek kiest bij een gevaarlijke sprong, maar echt storen doet het niet. Uiteraard is het mogelijk om met de rechter stick de camera te draaien en zo is het overzicht prima te behouden.

Afbeelding Afbeelding

Het enige nadeel van Tomb Raider: Underworld is de korte speelduur. Als je jezelf een weekend lang afzondert van de buiten wereld, dan bestaat er een grote kans dat je het spel binnen twee dagen hebt uitgespeeld. Daarna is er uiteraard nog de mogelijkheid om alle levels nogmaals te doorlopen om alle verborgen schatten te vinden, maar echt boeiend is dat niet.
Ook mist het verhaal de nodige spanning, op het olietanker level na, wat er voor zorgt dat je niet met een “wow”-gevoel achterblijft.

Tomb Raider: Underworld is een prima adventure game die er fantastisch uitziet. Helaas duurt het avontuur te kort en mist de game de nodige spanning.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding / Graphics
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding / Sound
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding / Gameplay

Score: Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Laatst gewijzigd door Rich Art op 18 feb 2009 08:02, 1 keer totaal gewijzigd.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 17 feb 2009 21:13

Gaaf! Als ik tijd heb ga ik aan de slag! Leuke opzet ook met shots, afzonderlijke punten etc. :T (of is het niet de bedoeling dat we hierin ook reageren?)

Thiver
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Thiver » 17 feb 2009 21:31

Ik heb niet zoveel (meer) met games, maar mijn complimenten voor die prachtige paddenstoelen! :T

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 18 feb 2009 08:00

PascalE schreef:Of is het niet de bedoeling dat we hierin ook reageren?
Jawel hoor. Laat maar weten als je het niet eens bent met de geplaatste recensies. :)

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 18 feb 2009 08:46

Top gedaan Rich Art en een fijne eerste review, ook al heb ik niet zoveel ervaring met de Tomb Raider games :wink:

Herie
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door Herie » 18 feb 2009 11:18

mooi geschreven Rich Art
ik krijg bijna zin zelf weer te gaan spelen, maar de laatste keer dat ik een tombraider speelde was in de tijd dat haar vierkante voorgevel nog het seksieste was dat je ooit in een game had gezien (op larry suit larry na dan _O_ ) en ik de game nooit langer dan 5 minuten durfde te spelen omdat ik bang was dat iets me zou laten schrikken :P

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 18 feb 2009 11:32

Herie schreef:ik krijg bijna zin zelf weer te gaan spelen, maar de laatste keer dat ik een tombraider speelde was in de tijd dat haar vierkante voorgevel nog het seksieste was dat je ooit in een game had gezien.
Dat gold voor mij ook, maar Lara heeft mijn hart weer veroverd! En ziet er een stuk beter uit dan 10 jaar geleden! :)

Tako
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Tako » 18 feb 2009 12:01

cool! :T

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 18 feb 2009 12:49

Ninjatown

Afbeelding

Gespeeld op: Nintendo DS
Ook verkrijgbaar voor: -
Genre: Strategie
Release: 28 november 2008

Tower Defence, een populair genre bij Warcraft 3 spelers. Vreemd genoeg zijn er weinig op zichzelf staande games uitgebracht volgens dit principe. Ninjatown is een Tower Defence game, maar is een dergelijke game wel geschikt voor de Nintendo DS?

Het eerste wat me opviel bij het op starten van het spel is het hoge knuffelbaarheid gehalte. Het is een spel met ninja’s in de hoofdrol, maar deze zien er wel heel cartoonesk en kinderlijk uit. Zo is ook het verhaaltje erg kinderlijk, duivels vallen de ninja’s aan om hun ninja koeken te stelen… Aan de speler om de duivels te stoppen, desnoods met geweld!

Afbeelding Afbeelding

De game werkt volgens de principes van een Tower Defence, er komen monsters van een bepaald punt in het level en die proberen de andere kant van het level te halen. Aan jou de taak om ze te vernietigen voor ze hun doel hebben bereikt. Dit doe je door op de voorgeselecteerde plaatsen op het landschap ninja huisjes te bouwen. Deze ninja’s zullen de duivels aanvallen mits ze in hun territorium komen. Je kunt verschillende soorten ninja huisjes neerzetten met ieder hun eigen ninja’s: van vuur schietende ninja’s tot sterke berg ninja’s met een vernietigende aanval. Daarnaast kun je gebouwen neer zetten die de omringende ninja’s versterken, bijvoorbeeld door ze meer attack power te geven. Als dat nog niet genoeg is heb je ook een opper ninja die, mits de speciale meter vol is, een bijzonder sterke aanval of power up kan geven.

Ninjatown oogt erg aandoenlijk, de graphics zijn erg cartoonesk en nergens bijzonder. Verder wordt er gebruikt gemaakt van het touchscreen en de microfoon. Je bestuurt in principe alle acties met de stylus en af en toe zul je in de microfoon moeten blazen. Het werkt allemaal perfect. Het geluid is erg gewoontjes, wat achtergrond muziek en geluidseffectjes tijdens de gevechten.

Afbeelding Afbeelding

Ondanks dat de game erg kinderlijk oogt, zit er wel degelijk uitdaging in. Aanvankelijk zul je de levels halen zonder ergens rekening mee te houden. Maar naarmate de game vordert en je bijzondere vijanden tegen krijgt zul je daadwerkelijk je tactieken aan moeten passen. Ga ik voor veel zwakken ninja’s of één sterke? Bouw ik alle ninja’s bij elkaar of zet ik ze verspreid over het land. De meeste vijanden hebben wel een zwak, zo kan een snelle duivel afgeremd worden door een ijs ninja.

De game is perfect om af en toe een level te spelen, het werkt vrij verslavend. Toch is het geen episch avontuur waar je maanden aan gekluisterd zal blijven, meer een game voor in de trein. Een aanrader voor iedereen met strategisch inzicht en een zwak voor ninja’s!

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding / Graphics
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding / Sound
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding / Gameplay

Score: Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Laatst gewijzigd door PascalE op 18 feb 2009 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 18 feb 2009 12:54

Tower Defence blijft leuk!! :) Maar moet er niet een halve paddestoel af bij je eindcijfer?

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 18 feb 2009 12:56

Remondinho schreef:Tower Defence blijft leuk!! :) Maar moet er niet een halve paddestoel af bij je eindcijfer?
Mmm als je echt alles gelijkwaardig benadert wel, maar bij dit soort games vind ik de gameplay belangrijker dan de graphics en het geluid.

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 18 feb 2009 13:12

Leuke en goede review Pascal! Ik zal hem zo meenemen in de openingspost.

Maareh... je moet je cover nog even boven de info zetten. Voor de rest is ie helemaal top! :)
Over de paddestoelen: Het hoeft niet perse een gemiddelde te zijn van de drie categorieën. Een spel kan er namelijk wel heel slecht uitzien, maar wel ontzettend verslavend zijn.

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 18 feb 2009 13:14

Oke, dan mag je mijn commentaar vergeten! :)

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 18 feb 2009 13:16

Rich Art schreef:Leuke en goede review Pascal! Ik zal hem zo meenemen in de openingspost.

Maareh... je moet je cover nog even boven de info zetten. Voor de rest is ie helemaal top! :)
Over de paddestoelen: Het hoeft niet perse een gemiddelde te zijn van de drie categorieën. Een spel kan er namelijk wel heel slecht uitzien, maar wel ontzettend verslavend zijn.
Bedankt, ik heb de cover nu op de juiste plaats staan.

Plaats reactie