Gamerankings @ FilmTotaal

Vele filmliefhebbers zijn ook fanatieke gamers.
ErikSchierboom
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Re: Gamerankings @ FilmTotaal

Bericht door ErikSchierboom » 15 nov 2010 10:54

Prima recensie waar ik me volledig in kan vinden. Heerlijk sfeertje hebben ze gecreeërd.

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 15 nov 2010 11:18

De lengte is ook precies goed. Niet te kort, niet te lang en het biedt wat nieuws voor de eenzame gamer en de online-fanaten. Voor ieder wat wils dus. Is het jou al gelukt om het online vol te houden tot Wave 15 bij Undead Overun?

ErikSchierboom
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ErikSchierboom » 15 nov 2010 11:42

Nog niet geprobeerd. Binnenkort maar eens doen.

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 19 nov 2010 10:10

ErikSchierboom schreef:Nog niet geprobeerd. Binnenkort maar eens doen.
Het is me inmiddels gelukt! :T

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 27 dec 2010 21:05

Assassin’s Creed Bloodlines

Afbeelding

Gespeeld op: PSP
Ook verkrijgbaar voor: --
Genre: Action / Adventure
Release: 20 november 2009

Hoewel ik nog steeds druk bezig ben met Assassin’s Creed Brotherhood op de PS3, toch had ik tijdens de wintersport nog even tijd om aan de slag te gaan met de handheld versie die exclusief voor de PSP verkrijgbaar is. Ik verwachtte een hoop, maar kreeg er helaas maar weinig voor terug…

Zoals je wellicht al hebt gezien krijgt deze draagbare Assassin’s Creed game slechts 2 paddenstoelen. Dat belooft weinig goeds en dat is ook precies het gene dat deze game te bieden heeft. Hoewel het in het begin allemaal nog best hoopvol begint, toch zul je er snel achter komen dat deze game nog niet eens in de schaduw mag staan van zijn grote console broers.

Afbeelding Afbeelding
(Bovenstaande screens zijn opgepoetste versies van Ubisoft en komen dus niet overeen met de inspiratieloze werkelijkheid)

Assassin’s Creed Bloodlines speelt zich 78 dagen na deel 1 af, waardoor je als speler wederom in de huid van Altair mag kruipen. Ditmaal vertrek je naar Cyprus om uit te zoeken waarom de tempeliers zich daar verzamelen en de laatste leden te vermoorden. Door informatie te verzamelen bij de locale bevolking kom je achter hun locatie en hun motieven. Klinkt bekend? Kan kloppen, want Bloodlines kent erg veel overeenkomsten met de eerste console game. Die game had nog het voordeel van alle pracht en praal, maar daar is in deze versie nog maar weinig van over.

Dat de PSP versie het grafische niveau van de PS3 en Xbox 360 versie niet haalt is uiteraard logisch, maar dat er meer uit de handheld te halen is bewees God of War al eerder. Zelfs dat weet deze game niet te halen en dat is erg jammer. Wat er nu overblijft zijn inspiratieloze en grijze omgevingen waarin je vrij kunt rondlopen. Dat vrij rondlopen valt trouwens ook een tikkie tegen, want Cyprus is in verschillende delen opgesplitst, waardoor ieder deel van de stad nogal klein is uitgevallen. Wel handig als je wordt achtervolgt, want een snelle sprint richting een ander deel van de stad zorgt er al snel voor de je je belagers weer kwijt bent.

Afbeelding Afbeelding
(Bovenstaande screens zijn opgepoetste versies van Ubisoft en komen dus niet overeen met de inspiratieloze werkelijkheid)

Maar er is meer mis met de game. Zo komt de voice-acting niet overeen met de originele games en dat is toch wel een gemis. De beleving is daardoor meteen een stuk minder. Verder is de game veel te makkelijk, is het verschil tussen de eindbazen veel te ongebalanceerd en ben je na een uur of vijf alweer klaar met de game. Een gemiste kans, want een handheld versie van de Assassin’s Creed games was best tof geweest als het allemaal beter was uitgewerkt.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding/ Graphics
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding/ Sound
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding/ Gameplay

Ik ben een grote fan van de console versies, maar deze game komt daar absoluut niet bij in de buurt. De game is saai, biedt inspiratieloze omgevingen en kent veel te veel fouten in de gameplay. Een gemiste kans, want een handheld versie die ik iedere vakantie mee kon nemen had ik graag willen hebben.

Score:AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 11 jan 2011 20:57

Assassin’s Creed Brotherhood

Afbeelding

Gespeeld op: PS3
Ook verkrijgbaar voor: Xbox360 & PC
Release: 19 november 2010

Bijna exact een jaar na de release van het geweldige tweede deel in de Assassin’s Creed serie is het alweer de beurt aan een nieuwe game. Assassin’s Creed Brotherhood wordt aangekondigd als een tussendoortje, maar daarmee doe je de game absoluut geen eer aan!

Let op: Deze recensie bevat mogelijk spoilers voor Assassin’s Creed II.

Het komt niet vaak voor dat een game al binnen een jaar een vervolg krijgt. Brotherhood is dan ook niet echt een derde deel in de serie, maar meer een deeltje 2,5. Daarmee zou je denken dat het niet meer is dan een leuk extraatje voor de fans van het tweede deel, maar daarmee doe je de game echt te kort. Niet voor niets heeft Ubisoft er voor gekozen om Brotherhood op disc uit te brengen en niet als DLC. De game is namelijk veel te uitgebreid om door het leven te gaan als simpele download!

Afbeelding Afbeelding

Assassin’s Creed Brotherhood pakt de draad direct op na het tweede deel en laat je als speler wederom in de huid kruipen van Ezio Auditore da Firenze. Tijd voor een korte introductie is er niet, want je wordt meteen volop in de actie gegooid! Nadat je aan het einde van de tweede game in handen bent gekomen van de machtige Apple of Eden, vertrek je weer naar de familie villa in Monteriggioni. Daar aangekomen blijkt het al snel een ernstige vergissing dat je paus Rodrigo Borgia in leven hebt gelaten. Zijn zoon Cesare brengt samen met zijn leger een bezoek aan Monteriggioni en is er op uit om de Apple of Eden weer in handen te krijgen. Nadat Ezio bijna alles verliest wat hem dierbaar is in deze strijd, vertrekt hij richting Rome om voor eens en altijd af te rekenen met de machtige Borgia familie.

In Rome sta je er als speler gelukkig niet alleen voor. De Brotherhood staat achter je en helpt je in de strijd tegen Rodrigo Borgia en zijn zoon. Maar er is meer. Het is in dit deel namelijk mogelijk om burgers van Rome op te leiden tot Assassin! En dat kan erg handig zijn als je het aan de stok krijgt met Borgia’s leger. Door je nieuwe rekruten op pad te sturen voor verschillende opdrachten, verdienen ze experience points. En hoe meer punten ze verdienen, hoe hoger ze in rang stijgen en hoe beter ze je kunnen helpen in benarde situaties. Een fantastische toevoeging die je nog meer het gevoel geeft dat je echt een meester assassin bent.

Afbeelding Afbeelding

Naast het hoofdverhaal, wat zich met Desmond Miles ook nog in 2012 afspeelt, en het opleiden van rekruten is er nog meer te doen in het prachtig tot leven gewekte Rome. Zo kun je burgers helpen die in nood verkeren, schatten zoeken, vlaggen verzamelen en kun je de stad opbouwen door te investeren in winkels en leegstaande panden. Het is echter niet meteen mogelijk om gebouwen weer op te knappen. Daarvoor zul je eerst de Borgia toren die over dat deel van de stad waakt neer zien te krijgen. Dat doe je door de torenwachter te vermoorden en de toren zelf in brand te steken. Maar dat klinkt uiteraard makkelijker dan dat het is.

Maar er is meer in Assassin’s Creed Brotherhood. Voor het eerst is een Assassin’s game namelijk uitgebreid met een multiplayer, waarmee je ook online aan het moorden kunt gaan. In verschillende gamemodus speel je met of tegen andere spelers in een bepaald deel van Rome of een andere stad. Wanted is hiervan verreweg het leukste onderdeel. Hierin krijg je de opdracht om een ander speler zo stil mogelijk te vermoorden. Probleem daarbij is, is dat je zelf ook een doelwit bent! Spanning gegarandeerd in een zeer verslavende multiplayer.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding Afbeelding / Graphics
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding Afbeelding / Sound
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding / Gameplay

Assassin’s Creed Brotherhood is zoveel meer dan een simpel tussendoortje. Er valt genoeg te doen in het immens grote Rome in je eentje en ook online kun je je met andere spelers uren vermaken. Ik was al fan van de serie, maar door deze game is dit absoluut de leukste gamereeks die ik ooit heb gespeeld.

Score: AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding Afbeelding

akketa
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door akketa » 23 feb 2011 21:02

Call of Juarez

Afbeelding

Gespeeld op: PC
Ook verkrijgbaar voor: Xbox360 & PC
Release: 7 september 2006

Trailer:

Doordat ik geen PS3 of Xbox360 heb ben ik de sjaak als het gaat om RDR, dus ik moet mijn cowboyavonturen ergens anders vandaan halen.
Het erg leuke
Gun uit 2005 had ik al eerder gespeeld en nu is het dus de beurt aan Call of Juarez uit 2006.

Hierin speel je met Billy Candle, een halfbloed mexicaan die terugkomt in zijn geboorteplaatsje Hope en Reverend Ray, een ex gevallen priester die zijn dubbele revolvers gebruikt om voor God te vechten.
Als Billy zijn moeder en stiefvader (de broer van Reverend Ray) dood aantreft, moet hij vluchten voor de haatdragende Ray. Onderweg wordt het langzaam duidelijk dat hij de spil is rond de schat van Juarez.
Je begint als Billy die op zijn weg is naar zijn dorpje Hope na geen geluk te hebben gehad met het zoeken naar de schat van Juarez. Dit is zoals vaak een Tutorial level om zijn eigenschappen in te leiden.
In hoofdstuk 2 speel je deze Reverend Ray als hij bezig is de zondagsdienst te leiden. Als hij hoort dat zijn broer vermoord is en wie de dader is zet hij de achtervolging met, bijbel en al, in. Ook is dit een tutorial level voor zijn eigenschappen.

Afbeelding Afbeelding

Zo wisselen de 15 chapters zich af met de verschillende karakters in de hoofdrol. Sommige levels spelen op hetzelfde moment af, waardoor je situaties van de andere kant bekijkt. De chapters zijn vaak rechtlijnige levels waar wat platforming in voor komt. Denk dus niet dat het een open wereld is.
Billy en Ray hebben ook beiden andere eigenschappen.
Billy: Heeft een zweep om via takken te klimmen en te zwaaien/kan zichzelf aan ledges optillen/gebruikt een pijl en boog.
Ray: Heeft bullettime/kan bepaalde deuren intrappen/kan uit de bijbel passages opzeggen.
Beiden kunnen ze ook paardrijden, gatlingguns bedienen en vuistgevechten aangaan.

Het spel bevat veel wat we kennen uit de Westerns. Shootouts, duels, achtervolgingen te paard zonder en met koets, indianen, saloons (inclusief orale beurt), enz. De sfeer is daardoor zeer goed getroffen. Je waant je in het Wilde Westen. Doordat vele houten relingen kapot kunnen, vallen de neergeschoten gunslingers er doorheen zoals we graag willen zien. Naast mensen kom je ook ratelslangen en wolven tegen.

Afbeelding Afbeelding

De graphics zijn sowieso heel sfeervol. Door de belichting en schaduwen en de dikke bebossingen op sommige plekken zien de omgevingen er netjes uit. Ook het dorp en ranches hebben sfeer door de mensen die er rondlopen en de gebouwen. Alleen na Hope in het begin kom je helaas nooit meer in een dorp terecht. Maar daar staan verscheidene omgevingen tegenover. Een berg die je moet beklimmen voor een veer, een gestrande trein, weidse vlaktes met je paard oversteken achter een koets aan en beschoten worden, mijnen inclusief berijdbare karretjes, een grot met grote spinnen en boobytraps. Ja, de laatste 2 zouden zo uit Indiana Jones kunnen komen. Vooral als je zwaaiend aan je zweep een watertoren omver schopt om vuur te blussen. Wat ik hierdoor vooral afvroeg: Waarom maken ze geen FPR Indiana Jones game. Dit spel laat zien dat het mogelijk is!

Afbeelding Afbeelding

Nu lijkt het allemaal positief, maar helaas zijn er ook nog minpunten. Waaronder de karaktermodellen en de animatie. Ze kunnen vooral bij snelle bewegingen stroef bewegen. Ook lijkt vooral de karakters die iets belangrijker zijn dan het cannon fodder op elkaar. Sommige eindbazen dacht ik dat ze weer uit de dood herrezen waren, omdat ze op elkaar lijken maar toch een ander bleken te zijn. Ook kunnen de physics soms irriteren. Je kan veel oppakken en weggooien. Soms moet je kisten stapelen om ergens overheen te kunnen klimmen. Alleen wil de collision detection niet altijd meewerken, zodat je trillende kisten krijgt of vastzittende paarden.
Ook de vuistgevechten zijn een aardige afwisseling, maar stellen niet al teveel voor. Je kan met links en rechts slaan en daar houdt het wel mee op.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding / Graphics
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding / Sound

De voicecast is degelijk en de muziek sfeervol. En dat is meteen ook het sleutelwoord bij dit spel: Sfeer! Je waant je in het wilde westen door de afwisselende actie en sfeervolle omgevingen. Giet daar een interessant verhaal overheen, combineer dat met een sterk karakter als Reverend Ray en je hebt voor de liefhebber een zeker niet te missen Wild West avontuur! Op naar deel 2!

Score: AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

PS.
Zorg dat je voor de PC de DX10 versie speelt voor mooiere graphics.
Laatst gewijzigd door akketa op 24 feb 2011 12:49, 2 keer totaal gewijzigd.

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 23 feb 2011 21:09

Call of Juarez Bound in Blood heb ik een tijdje geleden gedeeltelijk gedaan. Veel plezier. Ik vond het wel een leuke game. :T Maar weer eens doen binnenkort, maar ik vind die duels verrekte moeilijk. :P

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 24 feb 2011 08:29

akketa schreef:Sommige eindbazen dacht ik dat ze weer uit de dood herrezen waren, omdat ze op elkaar lijken maar toch een ander bleken te zijn.
Dat kanonnenvoer wel eens op elkaar lijkt is niet zo erg, maar als eindbazen nop elkaar lijken dan is dat wel storend...

Ps: Er staat nog geen totaal score bij...

akketa
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door akketa » 24 feb 2011 12:50

Rich Art schreef:Ps: Er staat nog geen totaal score bij...
Verdammt noch mal!

Gefixed!

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 24 feb 2011 12:56

:T Ik zet hem er bij in de openingspost!

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 26 feb 2011 20:30

Heavy Rain

Afbeelding

Gespeeld op: PS3
Ook verkrijgbaar voor: --
Genre: Interactive Drama
Release: 24 februari 2010

Er zijn maar weinig games die moeilijk in een hokje te plaatsen zijn. Heavy Rain is er zo één die zich het beste laat omschrijven als een interactief drama waarin jij bepaald hij het verhaal zal verlopen. Hoe dat precies zit zal ik proberen uit te leggen.

Heavy Rain is een beetje een vreemde eend in de bijt wat games betreft. De game is namelijk een geheel nieuw genre op zich waardoor het een hele nieuwe ervaring oplevert ten opzichte van andere games. Geen zoektochten dus naar verloren schatten, Speciale combo’s of Talibanstrijders die met grof geweld om het leven moeten worden gebracht. Nee, Heavy Rain is eigenlijk een rete-spannende film waarin jij bepaald hoe het zal verlopen. Daardoor zou het zo maar kunnen dat je een heel ander verhaal voorgeschoteld krijgt dan een ander.

Afbeelding Afbeelding

Hoewel het einde dus van te voren niet vastligt, toch is de basis van het verhaal altijd hetzelfde. In Heavy Rain draait het allemaal om de Origami Killer die jongens van ongeveer 10 jaar oud ontvoerd en hun wanhopige vaders naar hen op zoek laat gaan. Eén van die vaders is de architect Ethan Mars. Ethan lijdt aan depressiviteit na het verlies van zijn oudste zoon en kan maar moeilijk voor zijn andere zoon zorgen. Als deze op een middag verdwijnt, is dat het begin van een helse zoektocht via allerlei beproevingen, die de Origami Killer voor Ethan heeft achtergelaten.

Naast het verhaal rond Ethan’s zoektocht zijn er nog drie andere personages, wiens verhalen samensmelten met die van Ethan. Zo zul je ook de controle krijgen over privédetective Scott Shelby, de aan slapeloosheidleidende Madison Page en de aan triptocaine verslaafde FBI Profiler Norman Jayden. Uiteraard kruizen deze personen het pad van Ethan, maar hoe, wanneer en hoe vaak ligt helemaal in jouw handen.

Afbeelding Afbeelding

Als speler krijg je de vrijheid om zelf te bepalen hoe je bepaalde scènes laat verlopen. Zo kun je als Ethan de keuze maken of je Madison na een ruzie vergeeft, of haar de deur wijst. Beiden keuzes hebben een ander verloop van het verhaal tot gevolg, wat er voor zorgt dat je de game nogmaals zal willen spelen om te kijken wat een andere keuze je zal brengen. Doodgaan en bij een checkpoint overnieuw beginnen zit er dus niet in, want als één van de personages komt te overlijden tijdens de game, dan zal deze niet meer terugkeren. Hierdoor blijven bepaalde levels dus buiten beeld.

De game kent verder geen ingewikkelde besturing. Met R2 loop je door een ruimte en met L2 laat je de gedachten van je personage zien. De rest van de mogelijkheden worden in de ruimte zelf zichtbaar. Zo zal er bij een stoel bijvoorbeeld een pijltje naar beneden verschijnen, waardoor je personage gaat zitten als je de rechter stick naar beneden drukt.
Afhankelijk van de handeling zit er wel verschil in de manier waarop je de knoppen van de controller gebruikt. Zo zul je tijdens actiescènes (Quick Time Events) snel achter elkaar een reeks knoppen in moeten drukken die in beeld verschijnen en moet je de rechter stick heel langzaam bewegen als je bijvoorbeeld iemands wond verzorgt. Een aangename variatie die je soms echt het gevoel geeft alsof je de bewuste handeling zelf uitvoert. Het is ook mogelijk om de game met PS Move te spelen, maar dat heb ik helaas niet uit kunnen proberen.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding / Graphics
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding / Sound

Heavy Rain laat zich maar moeilijk in een hokje plaatsen en dat maakt de game juist zo uniek. De realistisch gezichtanimaties geven je helemaal het gevoel dat je een interactieve film aan het spelen bent. Een fantastische ervaring, die je door zijn 22 verschillende einden op meerdere manieren kunt beleven.

Score: AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Laatst gewijzigd door Rich Art op 16 sep 2011 14:31, 2 keer totaal gewijzigd.

Dre
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Dre » 27 feb 2011 17:26

Rich Art schreef:Heavy Rain
Mooi geschreven RichArt, lijkt me dan ook een mooi spel om te spelen.
Jammer dat ik mijn PS3 te weinig aanzet anders was dit waarschijnlijk een spel wat ik wel een keer zou spelen.

ErikSchierboom
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ErikSchierboom » 28 feb 2011 09:13

Als ik ooit een PS3 koop ga ik Heavy Rain zeker uitproberen. Het concept is echt super tof.

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 28 feb 2011 09:39

AvHelvoort schreef:Jammer dat ik mijn PS3 te weinig aanzet anders was dit waarschijnlijk een spel wat ik wel een keer zou spelen.
Dat is inderdaad jammer, want Heavy Rain verdiend het om gespeeld te worden.

Plaats reactie