Gamerankings @ FilmTotaal

Vele filmliefhebbers zijn ook fanatieke gamers.
McMurphy
Regisseur
Regisseur

Re: Gamerankings @ FilmTotaal

Bericht door McMurphy » 01 mar 2011 10:26

Mooi stukje Rich van een één van de meest verfrissende en originele games op de PS3 :T

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 01 mar 2011 11:35

Dat is het zeker! ik zie trouwens dat er nog extra DLC te downloaden is ook nog. Toch maar even proberen binnenkort om te kijken of dat een beetje leuk is.

akketa
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door akketa » 01 mar 2011 14:54

Lijkt me vreemd DLC voor Heavy Rain. Het is toch 1 groot verhaal en niet als RDR en Mass Effect vol met missies waar je extra missies aan kan plakken. Hoe kun je daar iets aan toevoegen?

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 01 mar 2011 14:57

Het is een apart verhaal wat zich concentreert rond Madison Page:

PSN schreef:...Another great offering from the Quantic Dream crew, The Taxidermist chapter provides an additional backstory to Heavy Rain and features one of the main characters from Heavy Rain,
Spoiler
journalist
Madison Paige,
Spoiler
on one of her early leads from her investigation into the Origami Killer
. In a similar manner to the unique, cinematic gameplay style of Heavy Rain, you will play Madison, and be presented with a number of tense situations and decisions, as she digs further into the case, which of course, will determine one of many different outcomes.

akketa
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door akketa » 01 mar 2011 15:45

Dat kan natuurlijk ook.

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 04 mar 2011 16:56

Probleem met Heavy Rain Chronicles The Taxidermist is de speelduur. Die is heel erg kort. Zelfs met verschillende eindes. Het is maar dat ik deze DLC gratis erbij kreeg. Verder vind ik het jammer dat bij deze is gebleven. De andere 3 volumes van Heavy Rain Chronicles kunnen we wel vergeten. Een complete Heavy Rain Chronicles zou meer de moeite waard dan enkel The Taxidermist.

P.s. Pinnacle Station van Mass Effect is 1 van de weinige niet missies DLC.

ErikSchierboom
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ErikSchierboom » 15 apr 2011 11:24

Grand Theft Auto IV

Afbeelding

Gespeeld op: Xbox 360
Ook verkrijgbaar voor: Playstation 3, PC
Genre: Action / Adventure
Release: 29 april 2008

Hoewel de GTA reeks al jaren bijzonder populair is, verlaat Rockstar het eerder zo succesvolle over-the-top pad en gaat voor een meer realtische benadering. Door de nadruk daarbij veel meer op het verhaal te leggen is dit een compleet andere GTA dan voorgaande delen.

Het is bekend dat GTA zich in fictieve steden afspeelt, maar dat die steden wel altijd gebaseerd zijn op echte steden. GTA IV speelt zich af in Liberty City, waarbij er geen twijfel is dat dit eigenlijk New York is. De speler neemt de rol op zich van Niko Bellic, een immigrant met een dik accent die op zoek is naar gerechtigheid. Tijdens deze zoektocht ontmoet Niko de meest vreemde karakters, variërend van een steroïden-gebruikende fitnessers, corrupte agenten tot homo-seksuele drama queens. Het zijn de heerlijke dialogen en geweldige voice-acting die ervoor zorgen dat je met de meeste personages echt een band op weet te bouwen. Een vereiste hiervoor is wel dat je je niet snel ergert aan stereotypen, want dat zijn de meeste karakters toch wel een beetje. Liberty City kent vele gedaanten en voelt echt aan als een levende stad (bv. door details als de 's nachts rondrijdende vuilniswagens). Het helpt natuurlijk ook mee dat de stad zelf er bij tijd en wijle echt fantastisch uitziet; de diverse wijken hebben allemaal hun eigen karakter. Door de grote hoeveelheid details die er in de wereld zitten wordt je continu uitgenodigd om de missies even links te laten liggen en gewoon de wereld te gaan verkennen. Hoewel het nergens zo expliciet genoemd wordt, is de "American Dream" eigenlijk het centrale thema. Overal kom je mensen tegen die hun dromen najagen, maar de realiteit blijkt vaak niet zo goed uit te pakken. Het cynisme druipt er bij tijd en wijle dan ook vanaf.

Afbeelding Afbeelding

Over de gameplay heb ik wat gemengde gevoelens. Aan de ene kant werkt het besturen van de diverse voertuigen prima, waarbij ze elk hun eigen unieke rij eigenschappen hebben. Wat minder goed werkt is het cover systeem. De implementatie daarvan laat nogal eens te wensen over, waardoor je in bepaalde situaties het overzicht nog wel eens helemaal kwijt kan raken. Het grootste kritiekpunt is echter de manier waarop de voortgang van missies bijgehouden wordt. Als je een missie aanneemt en je deze niet succesvol voltooid, dan moet je weer helemaal vanaf het begin opnieuw beginnen. Dit zou nog niet zo heel erg zijn ware het niet dat veel missies uit twee gedeelten bestaan: het rijden naar de missie toe en de eigenlijke missie zelf. Als er iets misgaat betekent dit dus dat je dat hele pokke eind weer opnieuw moet rijden, wat niet erg bevorderlijk is voor de lol. De missies zelf volgen veelal hetzelfde stramien, maar er zijn genoeg leuke variaties (en mini-games) om ervoor te zorgen dat het niet gaat vervelen. Een leuke toevoeging buiten de missies omzijn bijvoorbeeld de 50 stunt-jumps die in het spel verborgen zitten. De toevoeging van het concept van relaties opbouwen met vrienden door activiteiten met ze te doen is leuk bedacht, maar het gaat snel vervelen om voor de zoveelste keer te gaan bowlen or darten.

Afbeelding Afbeelding

Zoals bij elke GTA heeft Rockstar weer een flink aantal in-game radiostations ter beschikking gesteld om tijdens het spelen naar te luisteren. De gekozen muziek is niet alleen enorm divers, maar kwalitatief ook enorm sterk. Van lekker fusion jazz tot ouderwetse rock, voor bijna elke smaak is er wel een goed radiostation te vinden. Zoals gezegd is ook de voice-acting van een bijzonder hoog niveau.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding / Graphics
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding / Sound
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding / Gameplay

GTA IV is wat mij betreft de beste GTA tot nu toe en een van de beste "open" wereld spellen die er is. De enorme hoeveelheid aandacht die men geschonken heeft aan het creëeren van de wereld en de karakters die daarin leven betaalt zich volledig uit. Het verminderen van de over-the-top elementen was de juiste keuze. Er mogen dan wel wat minpunten aan de gameplay zitten, over het geheel genomen is GTA IV nog steeds een fantastisch spel.

Score: Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 15 apr 2011 12:23

ErikSchierboom schreef:...Als er iets misgaat betekent dit dus dat je dat hele pokke eind weer opnieuw moet rijden, wat niet erg bevorderlijk is voor de lol.
Dat kan inderdaad frusterend zijn, maar toch viel het me bij de laatste missie op, dat als je daar faalt, je de hele rit er naar toe niet over hoeft te doen.

ErikSchierboom
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ErikSchierboom » 15 apr 2011 13:10

Niet? Ik wel hoor. Misschien hadden ze dat voor de PS3 gefixt.

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 15 apr 2011 13:16

Mmm... Dat zou wel vreemd zijn... Als ik de missie overnieuw deed door het smsje te accepteren, dan begon ik meteen bij de loods. Dat scheelde me toch weer 5 minuten achter de badguys aan scheuren.

ErikSchierboom
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ErikSchierboom » 15 apr 2011 13:25

Hmmm, ik deed het ook op die manier dacht ik. Zal wel niet dan.

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 15 apr 2011 13:39

Ach ja, als dat het enige is... Voor de rest kan ik me prima vinden in je andere kritiekpunten en vind ik het, al bijna 3 jaar (!) na zijn release, nog steeds een heerlijke game om te spelen.

Deniro
Filmster
Filmster

Bericht door Deniro » 15 apr 2011 16:05

ErikSchierboom schreef:Grand Theft Auto IV...
Goeie recensie, ik heb hem 2 jaar terug gespeeld om de ps (maar kort eigenlijk), maar een paar vragen: Heeft iemand de game op de pc gespeeld en is hij dan net zo leuk? (de bediening, zeg maar) en is de stad waarin je speelt groot? want een beetje knallen in een variërende omgeving is het leukst.

akketa
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door akketa » 15 apr 2011 22:33

Nette review, Erik.

Op de PC speelt het heel goed, maar het is vooral de porting van de graphics die zeer verneukt is. Ik heb op lage resolutie moeten spelen, anders was het niet te doen.

De stad is groot genoeg. De grootste speelwereld is nog steeds San Andreas. Dat werkte daar niet altijd in het voordeel.

Ik kon ook via de sms rijgedeeltes overslaan in de missies, dus ik weet niet wat er met de XBox versie is.

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 16 apr 2011 13:52

Comic Jumper

Afbeelding

Gespeeld op: Xbox 360
Ook verkrijgbaar voor: Playstation 3 / PC
Genre: Action / Platform
Release: 6 october 2010

Na hun goed geslaagde spellen The Maw en Splosion Man zijn de spellenmakers van Twisted Pixel Games terug met wederom een met humor doorspekt spel in de vorm van een 2D platform shooter.

In Comic Jumper speel je de rol van Captain Smiley, een superheld uit een comic book serie, dat, helaas voor hem door gebrek aan lezers is gestopt. Gelukkig wordt hij ingehuurd door Twisted Pixel om cameo's in andere stripboeken te verzorgen. Niet alleen brengt dat het broodnodige geld in het laatje, het geeft hem ook weer wat meer bekendheid onder de lezers wat hem misschien uiteindelijk weer een eigen comic op zou kunnen leveren.

Afbeelding

Het beste van dit spel is de humor die erin verwerkt is. Vooral de wisselwerking tussen Captain Smiley en zijn 'sidekick' Star, een pratende ster op z'n borst is geweldig. Ook het feit dat de karakters in het spel zich compleet bewust zijn over het feit dát ze in een spel zitten en stripboek figuren zijn levert de nodige leuke gesprekken op.

Er zijn in totaal 4 verschillende comic stijlen verwerkt in het spel, Captain Smiley's eigen comic, Fantasy, Jaren 60 en Manga. En dat is het tweede sterke punt van dit spel, de graphics zijn erg gevarieerd door de verschillende stijlen comics.
Afbeelding

De gameplay is helaas wat teleurstellend, op een aantal secties van het spel na is de gameplay niet bijzonder afwisselend. Ook Captain Smiley zelf heeft dit op een gegeven ogenblik door en geeft er dan ook het nodige commentaar op.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding / Graphics
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding / Sound
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding / Gameplay

Het complete pakket is zeker de moeite waard, een nieuw 2D platform spel in deze 3D game industrie is origineel. In dit geval werkt de combinatie van de humor, graphics, geweldige voice acting en catchy muziek prima en doet de repetitieve gameplay snel vergeten.

Score: Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Plaats reactie