Games Top 10

Vele filmliefhebbers zijn ook fanatieke gamers.
Plaats reactie
Herie
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door Herie » 18 mei 2009 08:59

Rich Art schreef:
Herie schreef:kan alleen mijn eigen lijstje nergens terug viden in je openingspost :(
Ik moet de laatste lijsten inderdaad nog aan de openingspost toevoegen. Ik zal ze er vanavond tussen zetten.
danku :T
verder inderdaad topwerk

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 27 mei 2009 16:48

WizardOfOss schreef: 6. Wolfenstein 3D
De eerste was wat mij betreft ook lange tijd de beste. Weliswaar zagen nieuwe spellen er veel beter uit en hadden ze een veel uitgebreidere gameplay, op de een of andere manier wisten die doolhoven bestaande uit simpele vierkante blokken toch erg voor erg veel spanning te zorgen. En uiteraard blijft het afschieten van nazi's oneindig veel leuker dan allerlei vage buitenaardse wezens.
Precies, niets beter dan het gegil van die SS'ers: Mein leben!

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 28 mei 2009 08:02

Zijn er nog mensen die een lijstje willen posten? Kurz, Erik, Pascal?

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 28 mei 2009 09:01

Rich Art schreef:Zijn er nog mensen die een lijstje willen posten? Kurz, Erik, Pascal?
Ik wil binnenkort ook nog een lijst opstellen/posten. Is er dan een deadline?

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 28 mei 2009 09:24

Colonel_Kurz schreef:
WizardOfOss schreef: 6. Wolfenstein 3D
De eerste was wat mij betreft ook lange tijd de beste. Weliswaar zagen nieuwe spellen er veel beter uit en hadden ze een veel uitgebreidere gameplay, op de een of andere manier wisten die doolhoven bestaande uit simpele vierkante blokken toch erg voor erg veel spanning te zorgen. En uiteraard blijft het afschieten van nazi's oneindig veel leuker dan allerlei vage buitenaardse wezens.
Precies, niets beter dan het gegil van die SS'ers: Mein leben!
Of Eva, auf wiedersehen! :Y

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 28 mei 2009 09:36

dannyB schreef:Ik wil binnenkort ook nog een lijst opstellen/posten. Is er dan een deadline?
Nee hoor. Je kunt de lijst ook altijd aanpassen, want er kan natuurlijk een game op je pad komen, die perse in de Top 10 moet. Ik vroeg het meer om het topic een beetje in leven te houden :)

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 28 mei 2009 12:34

Rich Art schreef:Zijn er nog mensen die een lijstje willen posten? Kurz, Erik, Pascal?
Ben nog steeds bezig.. zit met 25 titels :P, en ik vergeet er nog wat.

lykathea
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door lykathea » 28 mei 2009 12:42

Ik heb die ps2 top 10 ook nog steeds. Nog bij 3 titels een stukje schrijven en hij is klaar.

ErikSchierboom
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ErikSchierboom » 29 mei 2009 08:28

Eh jawel, dit weekend okee?

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 29 mei 2009 08:32

:T Ben benieuwd welke games er in je Top 10 staan.

pietje012
Regisseur
Regisseur

Bericht door pietje012 » 29 mei 2009 08:56

Ben ook een top 10 aan het samenstellen.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 29 mei 2009 10:38

Ja, ben ik er ook nog mee bezig. Wilde eerst een lijst met tien verschillende soorten/genres, maar kwam er daardoor al helemaal niet uit welk spel welke soort moest vertegenwoordigen. Ik denk er nog eens even over na...

lykathea
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door lykathea » 29 mei 2009 15:58

Colonel_Kurz schreef:Ja, ben ik er ook nog mee bezig. Wilde eerst een lijst met tien verschillende soorten/genres, maar kwam er daardoor al helemaal niet uit welk spel welke soort moest vertegenwoordigen. Ik denk er nog eens even over na...
Dat klinkt inderdaad als iets teveel van het goede. Near impossible.

ErikSchierboom
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ErikSchierboom » 30 mei 2009 10:29

1. Championship Manager 3
Afbeelding
Een groot voetbal fanaat zijnde speelde ik vroeger altijd Fifa. Dat bleef zo totdat een vriend van me met een managementspel aankwam. Op mijn vraag of je dan zelf ook moest spelen antwoordde hij ontkennend, waardoor ik aanvankelijk enige scepsis had. Die scepsis verdween echter heel snel. Ik kwam er achter dat ik het zelfs nog leuker vond om enkel een team te managen ipv. te besturen. Je eigen tactieken bedenken, spelers scouten en beter zien worden, spannende en gevarieerde wedstrijden, dit was absoluut mijn droomspel. Het grote probleem was de belachelijk hoeveelheid tijd die ik erin stak, zeker omdat mijn beste vriend het ook speelde en we onderling tactieken en spelers uitwisselden. Absoluut het spel waar ik de meeste tijd in heb gestoken en daarom ook op verdiend plaats 1.

2. Rock Band 2
Afbeelding
Rock Band 2 is het spel dat twee passies van mij (muziek en games) samenbrengt om die ene droom te vervullen: het spelen van geweldige muziek. Het ziet er misschien enigszins debiel uit om met een speelgoed gitaar om je nek ritmisch knoppen in te drukken, maar oh wat is het een verslavend spel. Het spelen op een plastic gitaar kenden we al van Guitar Hero, maar Rock Band introduceerde ook nog eens de mogelijkheid om te zingen (niet echt mijn ding) maar vooral de toevoeging van de drums was fantastisch. Het gevoel dat je krijgt als je een drum roll succesvol uitvoert is onbeschrijfelijk. Ik kies voor Rock Band 2 in plaats van Rock Band omdat het het origineel op alle fronten wist te verbeteren. Een nog strakkere GUI, meer en leukere speelmodi, een briljante setlist én elke week! nieuwe DLC zorgen ervoor dat ik nog steeds elk weekend achter de drums kruip.

3. Pro Evolution Soccer 5
Afbeelding
Niet geheel verrassend wederom een voetbalspel. Ditmaal gaat het echter niet om het managen van een team, maar om het daadwerkelijk spelen met een team. PES 5 weet als geen ander voetbalspel je het gevoel te geven dat je daadwerkelijk een pot voetbal aan het spelen bent. Tactieken die in het echt werken, werken hier ook. Bij andere voetbalspellen had je nog wel eens "standaard goals", een soort recepten om te scoren. Bij PES 5 had ik dat gevoel nooit waardoor elke goal als een ware beloning aanvoelt, een echt "yes" gevoel en dat telkens weer. Wat mij betreft het leukste spel om samen te spelen.

4. Quake 3
Afbeelding
Ik had vrienden die de voorkeur gaven aan Unreal Tournament of Half-Life, maar ik heb altijd een voorliefde gehad voor de Quake serie. Quake 3 was het eerste spel dat zich volledig richtte op het multiplayer gedeelte, en dat was te merken! De online-experience is vlekkeloos en ook single-player tegen bots bleef het spel boeien. Verder was het spel grafisch uitstekend en heeft het enkele van de beste FPS maps allertijden. Toch is het sterkste punt van Quake 3 simpelweg de geweldige gameplay die accuraat is, maar ook erg snel en nooit verveelt.

5. Civilization
Afbeelding
De basis van Civilization lijkt simpel: kies een beschaving, bouw steden en gebruik deze om gebouwen en units te bouwen. Met deze units/gebouwen waren er meerdere mogelijkheden om het spel winnend af te sluiten, de herspeelbaarheidswaarde was daarom ook hoog. Deze werd echter nog verhoogd door het grote aantal beschavingen, met elk hun eigen sterke en zwakke punten. Hoe simpel het ook lijkt, het spel bevat enorm veel diepte en is ongekend verslavend. Hoe vaak ik wel niet gedacht heb "nog eventjes doorspelen" weet ik niet, maar stoppen met Civilization was altijd erg lastig.

6. Age of Mythology
Afbeelding
De Age-series vond ik altijd één van de sterkste in RTS land vanwege de goede GUI, de heerlijke animaties en de herkenbare settings. Toen er met AoM een wat minder realistische richting in werd geslagen was ik aanvankelijk huiverig, maar oh wat was het resultaat geweldig. Alles aan AoM wat zijn voorgangers zo sterk maakte was verbeterd, maar het sterkste punt van AoM is de enorme diversiteit van de drie facties. Elk factie speelde totaal anders, wat een verademing was ten opzichte van de meeste andere RTS-en. De tactieken varieerden dan ook enorm per factie, die elk ook nog eens door het kiezen van Goden ge-customized konden worden.

7. Command & Conquer
Afbeelding
Mijn eerste reactie bij het zien van de tussenfilmpjes van C&C was een overdonderd: wow! Nog nooit had ik zulke geweldige filmpjes in een spel gezien, maar daar kwam nog eens bij dat de verhaallijn die daarin uitgebeeld werd ook nog eens uitermate goed in elkaar stak. De karakters (met o.a. Seth en Kane) waren memorabel waardoor je je nog veel beter in kon leven. Ook het spel zelf was uitstekend met twee enorm verschillende facties met elk hun eigen units. De geleidelijk oplopende moeilijkheidsgraad was ook perfect waardoor het spel een uitdaging bleef vormen. Ik moet absoluut nog iets zeggen over de soundtrack bij dit spel, want die is naar mijn mening fenomenaal; deze was zowel gevarieerd als uitermate pakkend. Ik weet nog goed dat ik voor elke massale aanval steevast het nummer Warfare draaide, zelden een nummer gehoord dat zo perfect bij een massale aanval paste.

8. Star Wars: Knights of the Old Republic II
Afbeelding
De Star Wars films stonden altijd erg hoog op mijn lijstje favoriete films, maar ik had niet verwacht dat er ooit een game zou komen die het gevoel van de films zo goed zou overbrengen als SW:KotOR II. De verhaallijn is uitmuntend maar ook de gameplay is bijzonder sterk. De diverse werelden zijn stuk voor stuk interessant en KotOR II was typisch zo'n spel waarbij ik zoveel mogelijk speelde om maar meer van het verhaal te weten te komen. Hoewel deel I ook briljant was, vond ik de verbeterde interface en vooral het beïnvloeden van je team aan de hand van je keuzes fantastisch.

9. Mortal Kombat 2
Afbeelding
Mortal Kombat sloeg destijds bij mij in als een bom, ik vond die rauwe, harde en bloederige gameplay veel interessanter dan het stijlvollere Street Fighter. Met Mortal Kombat 2 werden er vele interessante karakters toegevoegd, met elk hun eigen fatalitities. Het spel was vooral geweldig om tegen één van je vrienden, ik denk vol weemoed terug aan de urenlange, gelijk opgaande, strijd tegen een vriend van me.

10. Super Mario World
Afbeelding
Als klein kind was ik een fan van de diverse Mario games, maar SMW was wat mij betreft een grote stap voorwaarts. De grafisch waren destijds revolutionair, maar het is toch vooral die heerlijke gameplay en de geweldige levels die SMW zo'n genot maken om te spelen. Het nadeel van SMW is misschien dat het wat kort is, zelfs met bonus-levels maar dat mag de pret amper drukken.

pietje012
Regisseur
Regisseur

Bericht door pietje012 » 30 mei 2009 17:34

10. Medal of Honor: Frontline, PS2

Afbeelding

Een oorlogsgame die ik best vaak heb gespeeld, vooral de invasie van Normandie vond ik het leukste en de missies in Nederland( vooral dan Arnhem).
Call of Duty is dan wel de betere tweedewereldoorlog-game, maar toch heb ik deze game meer gespeeld als elke andere Call of Duty game.

9. Star Wars: Battlefront PS2

Afbeelding

Niet echt een super-game, maar toch heel vaak gespeeld en het blijft erg leuk.

8. Prince of Persia : Sands of Time PS2

Afbeelding

De beste uit de reeks, en erg vaak gespeeld, geweldige gameplay en grafisch ziet het er perfect uit.

7. Command and Conquer : Red Alert 2 PC

Afbeelding

Geweldige game, die me nooit heeft verveelt en blijft leuk om te spelen.
Vooral de filmpjes tussen de missies door zijn erg leuk.

6. Tekken 2 PS2

Afbeelding

Ik ben niet echt fan van fighting games, maar deze vond ik erg tof, en heb ik veel gespeeld.
Mijn favoriete personage blijft toch Law!

5. GTA Vice City PS2

Afbeelding

Voor mij de beste uit de reeks en ook het meeste gespeeld.
De sfeer en gameplay zijn geweldig en de miami-vibe beviel me erg.

4. Command and Conquer: Retaliaton PS2

Afbeelding

Command and Conquer op de console? ja toch vond ik deze game geweldig, en ik speel het nog steeds met veel plezier.
Weinig missies gedaan met deze versie maar erg vermaakt met de skirmisch mappen.

3. Killzone PS2

Afbeelding

Geweldige shooter van Nederlandse makerij, top vermaak!

2. Socom PS2

Afbeelding

Blijft een van mijn beste games, geweldige tactical shooter.

1. Driver

Afbeelding

Blijft voor mij een topgame!
Laatst gewijzigd door pietje012 op 30 mei 2009 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie