Games Top 10

Vele filmliefhebbers zijn ook fanatieke gamers.
Plaats reactie
mercapto
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door mercapto » 01 jun 2009 23:19

Alle oplossingen geprobeerd ? Vertikaal, scotchtape ?
Ik dacht dat de 360 een knutseldoos was, maar de PS2 kon er ook wat van lees ik.
Of de DVD versie opsnorren.

lykathea
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door lykathea » 01 jun 2009 23:32

mercapto schreef:Alle oplossingen geprobeerd ? Vertikaal, scotchtape ?
Ik dacht dat de 360 een knutseldoos was, maar de PS2 kon er ook wat van lees ik.
Of de DVD versie opsnorren.
Er bestaat inderdaad wel een dvd-versie van de game, maar die is naar mijn weten haast onvindbaar (sowieso is ICO nou niet de meest ingekochte game ooit :P). Zelf de game uiteraard ook op een dvdschijfje gezet, maar dat accepteerd die ps2 niet.

Net als Pascal die ps2 ook meerdere malen opengemaakt, en met succes haperende games weer goed laten werken, maar twee dingen zijn nooit gelukt: ICO werkend te krijgen, en Vice City en San Andreas na lange tijd gewoon normaal gespeeld te hebben, weer werkend te krijgen (eind 2007 ofzo kreeg ik daar problemen mee). Die ps2 pakt echt nagenoeg alles, maar bij die Gta's krijg ik na 10 minuten spelen altijd een disc read error. :o , de enige games waar ik dat krijg. - En vice city heb ik verdomme nog origineel ook :x

mercapto
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door mercapto » 01 jun 2009 23:34

Zelfs scotch niet :(
Balen :(

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 02 jun 2009 07:57

Zo, het topic is weer 3 lijsten rijker! :T Van de week even kijken wat voor een effect dat heeft op de Top 10.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 02 jun 2009 08:15

Mijn PS2 had ook een spel wat hij nooit aan kon. Zowel een gekopierde als een originele God of War II wilde niet werken :x .

A Fatal Frame, ik dacht het al want dat was de 2e of 3e hit nadat ik Project Zero had ingevoerd bij gamespot. Die game ken ik wel ja, helaas zelf nooit gedaan, als hij naar de Wii komt met positieve recensies dan zal ik hem eens kopen.

lykathea
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door lykathea » 02 jun 2009 11:22

PascalE schreef:Mijn PS2 had ook een spel wat hij nooit aan kon. Zowel een gekopierde als een originele God of War II wilde niet werken :x .

A Fatal Frame, ik dacht het al want dat was de 2e of 3e hit nadat ik Project Zero had ingevoerd bij gamespot. Die game ken ik wel ja, helaas zelf nooit gedaan, als hij naar de Wii komt met positieve recensies dan zal ik hem eens kopen.
:o Damn, dat is wel heel erg zonde. Die game is, in tegenstelling tot het nietige Ico, juist op double layer dvd (dvd-9), wat ook niet vaak voorkomt op de ps2. Misschien dat 'ie 'm daarom niet pakte.

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 02 jun 2009 12:30

[edit] verkeerde topic... :oops:

Tasslehoff_Burrfoot
Regisseur
Regisseur

Bericht door Tasslehoff_Burrfoot » 01 jul 2009 15:18

Na vele jaren heb ik de laatste dagen Fallout weer eens gespeeld. Hierdoor stijgt hij van plek 15 naar 7 in mijn top 100 waardoor hij dus hier de top 10 binnentreedt. Ik zal Soldier of Fortune 2 in m'n originele bericht laten staan op 11, maar deze telt dus niet meer mee met de punten.

Het blijft heerlijk om
Spoiler
The Master te overtuigen dat hij heeft gefaald om vervolgens zichzelf op te blazen met een atoombom. En natuurlijk om de Overseer door je personage in een cutscene via Bloody Mess kapot geschoten te zien worden.
:lol:

Ik ben nu bezig met 2, waarna Tactics en 3 zullen volgen. Ik ben benieuwd, maar ik kan me niet voorstellen dat het briljante deel 1 overtroffen zal worden, wat onder andere door pure nostalgie komt, wat de andere delen voor mij niet hebben.

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 01 jul 2009 15:24

Ik zal kijken of ik de lijst vanavond al kan bijwerken. :)
Laatst gewijzigd door Rich Art op 31 aug 2009 07:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 29 aug 2009 00:17

Zo, de lijst even ge-update en dat levert een nieuwe nummer 1 op!

FilmTotaal Games Top 10

1. GTA: Vice City (26)
Afbeelding

2. Chrono Trigger (22)
Afbeelding
2. Super Street Fighter II Turbo (22)
Afbeelding

4. Counter Strike: Condition Zero/Source (20)
Afbeelding
4. Metal Gear Solid (20)
Afbeelding
4. The Legend of Zelda: A Link to the Past (20)
Afbeelding
4. The Secret of Monkey Island (20)
Afbeelding

9. GTA: San Andreas (19)
Afbeelding

10. Resident Evil 4 (17)
Afbeelding

De volledige lijst is terug te vinden in de openingspost.

Frank_Costello
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Frank_Costello » 29 aug 2009 14:07

Een typisch geval van kill your darlings :cry:

1. Super Mario Galaxy

Een meesterwerk wat naar mijn mening niet alleen alle 3D mario's het nakijken geeft, maar ook de meeste 2D-mario's. Zoveel lol heb ik nog nooit beleefd met een game. Een spel om blij van te worden. Graphics zijn prachtig, de muziek, het leveldesign en controls worden ook naar nieuwe hoogten gestuurd.

2. Half-Life 2

Al vanaf het eerste moment dat de G-man tegen je praat (waarschijnlijk het enige moment dat je geen controle hebt over Gordon) grijpt HL2 je bij je lurven. De locaties en cut scenes zijn van ongekend niveau, maar de karakter ontwikkeling is waar het schijnt. Naarmate het avontuur vordert wordt Gordon namelijk steeds machtiger (mensen onder zijn commando, betere wapens) en realiseer je je dat JIJ eigenlijk Gordon Freeman bent!

3. Bioshock

Ook Bioshock kent een steeds machtiger wordende hoofdpersoon, waarbij je ook niet uit de eerste persoon gaat. Ook heeft Bioshock een ongekende twist en coole plasmids. Wat het minder maakt dan Half-Life 2? Al sla je me dood. Eigenlijk moet je ze allebei spelen. Ik zet HL2 alleen boven Bioshock omdat HL2 eerder was :oops:

4. Fallout 3

Blablabla krachtiger hoofdpersoon blablabla eerste persoon blablabla. Bijna hetzelfde als Bioshock en HL2 dus. Fallout 3 onderscheid zich door dialogen die je aan kan sturen en keuzes met meer impact. Verder een geweldig levelingsysteem en ook dit is een must-play.

5. Enemy Territory: Quake Wars

Verreweg de game waar ik de meeste tijd in heb gestopt. Geweldige balans, leuke (en anders spelende) klassen met allemaal een doel maken deze multiplayer shooter een break met de standaard "realistische" deathmatch games. Online heb ik hier 150 (!) uur inzitten waar zelfs Team Fortress 2 niet aan kan komen. Schandalig overheen gekeken door het "normale" game publiek.

6. Portal

The cake is a lie. Het is een nieuwgeboren internetfenomeen en dat is geheel terecht. Dit puzzel spelletje is intelligent met een geweldig mechaniek van de Portal-gun (ik hoop vurig dat deze in HL2: episode 3 komt) en vooral de humor van GlaDOS maken dit een must-have.

7. Team Fortress 2

Nog niet naar de winkel gerent om jouw kopie van The Orange Box (Half-Life 2 + episodes, Portal en Team Fortress 2) op te halen? Ga dan nu, want als je deze multiplayer shooter mist kijk ik je niet meer aan 8).
Ik lach met nog regelmatig stuk om de characters en dat hij na twee jaar nog steeds wordt gevoed met nieuwe content verdient natuurlijk alleen maar een staande ovatie.

8. Rome: Total War

RTS is nooit echt mijn genre geweest (C&C op easy vond ik wel lachen :D) en R:TW heeft dat niet veranderd. Ik ging lekker mijn steden bouwen (Turn-based) en de CPU vocht voor mij. Heerlijk genieten en langzaam jezelf opwerken tot de leider van het rijk!

9. Aliens vs. Predator 2

Voor de films waren er de comics. Toen kwamen de games. Deze 2de is geweldig omdat hij 3 verschillende stijlen combineerde. Survival horror voor de Marines, stealth bij de Aliens en een mix van stealth en run 'n gun bij onze Predator vrind. Tel daarbij geweldige deathmatch op en je hebt WIN.

10. Half-Life 2: Episode 2

Maarliefst 4 games uit dit rijtje zijn games in de Orange Box, en dat heeft een reden. Hij is zo verschrikkelijk goed. Het tweede hoofdstuk in de epische HL2 episode reeks overtreft de eerste episode en op sommige punten zelfs de originele HL2. Het is ook de meest emotionele game van de drie (ik kon wel janken bij het einde. Kon...). Helaas is hij kort, anders had hij absoluut hoger gestaan.

Resultaat:
- 4 Valve games
- 7(!) shooters (zonder Portal)
- 9 PC-games
- 1 Nintendo game

Ones to watch:
- Scribblenauts
- Section 8
- Alpha Protocol
- Bioshock II
- Mafia II
- Aliens vs. Predator

Barend Appelsap
Hoofdrol
Hoofdrol
Contacteer:

Bericht door Barend Appelsap » 30 aug 2009 13:37

Frank_Costello schreef:Een typisch geval van kill your darlings :cry:

1. Super Mario Galaxy

Een meesterwerk wat naar mijn mening niet alleen alle 3D mario's het nakijken geeft, maar ook de meeste 2D-mario's. Zoveel lol heb ik nog nooit beleefd met een game. Een spel om blij van te worden. Graphics zijn prachtig, de muziek, het leveldesign en controls worden ook naar nieuwe hoogten gestuurd.

2. Half-Life 2

Al vanaf het eerste moment dat de G-man tegen je praat (waarschijnlijk het enige moment dat je geen controle hebt over Gordon) grijpt HL2 je bij je lurven. De locaties en cut scenes zijn van ongekend niveau, maar de karakter ontwikkeling is waar het schijnt. Naarmate het avontuur vordert wordt Gordon namelijk steeds machtiger (mensen onder zijn commando, betere wapens) en realiseer je je dat JIJ eigenlijk Gordon Freeman bent!

3. Bioshock

Ook Bioshock kent een steeds machtiger wordende hoofdpersoon, waarbij je ook niet uit de eerste persoon gaat. Ook heeft Bioshock een ongekende twist en coole plasmids. Wat het minder maakt dan Half-Life 2? Al sla je me dood. Eigenlijk moet je ze allebei spelen. Ik zet HL2 alleen boven Bioshock omdat HL2 eerder was :oops:

4. Fallout 3

Blablabla krachtiger hoofdpersoon blablabla eerste persoon blablabla. Bijna hetzelfde als Bioshock en HL2 dus. Fallout 3 onderscheid zich door dialogen die je aan kan sturen en keuzes met meer impact. Verder een geweldig levelingsysteem en ook dit is een must-play.

5. Enemy Territory: Quake Wars

Verreweg de game waar ik de meeste tijd in heb gestopt. Geweldige balans, leuke (en anders spelende) klassen met allemaal een doel maken deze multiplayer shooter een break met de standaard "realistische" deathmatch games. Online heb ik hier 150 (!) uur inzitten waar zelfs Team Fortress 2 niet aan kan komen. Schandalig overheen gekeken door het "normale" game publiek.

6. Portal

The cake is a lie. Het is een nieuwgeboren internetfenomeen en dat is geheel terecht. Dit puzzel spelletje is intelligent met een geweldig mechaniek van de Portal-gun (ik hoop vurig dat deze in HL2: episode 3 komt) en vooral de humor van GlaDOS maken dit een must-have.

7. Team Fortress 2

Nog niet naar de winkel gerent om jouw kopie van The Orange Box (Half-Life 2 + episodes, Portal en Team Fortress 2) op te halen? Ga dan nu, want als je deze multiplayer shooter mist kijk ik je niet meer aan 8).
Ik lach met nog regelmatig stuk om de characters en dat hij na twee jaar nog steeds wordt gevoed met nieuwe content verdient natuurlijk alleen maar een staande ovatie.

8. Rome: Total War

RTS is nooit echt mijn genre geweest (C&C op easy vond ik wel lachen :D) en R:TW heeft dat niet veranderd. Ik ging lekker mijn steden bouwen (Turn-based) en de CPU vocht voor mij. Heerlijk genieten en langzaam jezelf opwerken tot de leider van het rijk!

9. Aliens vs. Predator 2

Voor de films waren er de comics. Toen kwamen de games. Deze 2de is geweldig omdat hij 3 verschillende stijlen combineerde. Survival horror voor de Marines, stealth bij de Aliens en een mix van stealth en run 'n gun bij onze Predator vrind. Tel daarbij geweldige deathmatch op en je hebt WIN.

10. Half-Life 2: Episode 2

Maarliefst 4 games uit dit rijtje zijn games in de Orange Box, en dat heeft een reden. Hij is zo verschrikkelijk goed. Het tweede hoofdstuk in de epische HL2 episode reeks overtreft de eerste episode en op sommige punten zelfs de originele HL2. Het is ook de meest emotionele game van de drie (ik kon wel janken bij het einde. Kon...). Helaas is hij kort, anders had hij absoluut hoger gestaan.

Resultaat:
- 4 Valve games
- 7(!) shooters (zonder Portal)
- 9 PC-games
- 1 Nintendo game

Ones to watch:
- Scribblenauts
- Section 8
- Alpha Protocol
- Bioshock II
- Mafia II
- Aliens vs. Predator
Er van uitgaande dat je achter je eigen top 10 staat, geeft Super Mario Galaxy naast 3d en 2d Mario's ook alle andere games het nakijken, toch :) :P?

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 30 aug 2009 18:20

Barend Appelsap schreef:Er van uitgaande dat je achter je eigen top 10 staat, geeft Super Mario Galaxy naast 3d en 2d Mario's ook alle andere games het nakijken, toch :) :P?
Dat was ook het eerste wat ik me afvroeg bij zijn beschrijving xD.

Frank_Costello
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Frank_Costello » 30 aug 2009 19:13

PascalE schreef:
Barend Appelsap schreef:Er van uitgaande dat je achter je eigen top 10 staat, geeft Super Mario Galaxy naast 3d en 2d Mario's ook alle andere games het nakijken, toch :) :P?
Dat was ook het eerste wat ik me afvroeg bij zijn beschrijving xD.
:D Ja, het geeft ook de rest het nakijken :P

Rovo
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Rovo » 31 aug 2009 00:52

In het andere topic heb ik enige tijd geleden al een top 10 geplaatst en aangezien die nog ongewijzigd is plant ik hem hier ook maar neer.

01. Star Wars: Knights of the Old Republic (PC, 2003)
Er zijn ontzettend weinig games waarin ik meer meegesleept werd dan door Knights of the Old Republic. Werkelijk alles was zo goed uitgewerkt dat perfectie binnen handbereik was. Het verhaal was meeslepend en had een goede twist, en het gevechtssysteem werkte goed en de verschillende planeten waren allemaal de moeite waard om te bezoeken en de bad guys waren erg tof. En het blijft natuurlijk Star Wars, wat het spel gelijk drie keer zo gaaf maakt.

02. Command & Conquer: Red Alert 2 (PC, 2000)
Als er één game is die ik lang gespeeld heb dan is het Red Alert 2 wel. Naast het feit dat mijn oude PC veel zwaardere games niet aankon kon ik iedere keer weer genieten als ik de missies doorspeelde. Het verhaal was tof, de tussenfilmpjes waren nog toffer en ook in de skirmishmode wat aanklooien zorgde voor eindeloos genot. Volgens sommigen niet de meest strategische RTS, maar wat maakt het uit? Met een verschikkelijk groot aantal Apocalypse tanks een vijandelijke basis overvallen is immers zo verschikkelijk veel leuker dan met een groepje mieren strategisch een basis uitschakelen. Het ultieme gevoel van victorie, daar zorgde Red Alert 2 voor, in tegenstelling tot veel andere strategygames.

03. Command & Conquer (PC, 1996)
Het tweede Command & Conquer spel in de top 3, en minder verdient deze geweldige franchise ook niet. Zowat iedereen op mijn basisschool speelde dit spel en er werd een tijd lang over weinig anders gepraat. Hele strategieën werden besproken en vervolgens thuis uitgeprobeerd. En voor de Mammoth tanks geldt natuurlijk precies hetzelfde als voor de Apocalypse tanks uit Red Alert 2. Dubbelloopstanks zijn tof. 8)

04. Battlefield Vietnam (PC, 2004)
Volgens velen het minste deel uit de Battlefield reeks, maar niets is minder waar. Alleen Battlefield 1942 mag nog enigszins in de schaduw staan van Vietnam, de andere delen zijn gewoon vervelend en kut. Battlefield Vietnam is een en al sfeer, of je nu in de jungle rondloopt of in een vliegtuig dood en verderf loopt te zwaaien. Het toevoegen van de jaren '60 soundtrack is het briljantste idee want niets is toffer dan Apocalypse Now naspelen door in de Irving map in een helikopter te springen en Wagner op te zetten.

05. Star Wars: Knights of the Old Republic - The Sith Lords (PC, 2005)
Te veel van hetzelfde, weinig vernieuwingen of verbeteringen, bla bla bla. Waarom zou je het concept dat heeft geleid tot het beste spel ooit veranderen? Tuurlijk, The Sith Lords is meer van hetzelfde, maar het niveau is nog steeds gigantisch hoog. Nieuwe planeten, toffere badguys en wederom een verhaal dat zeer de moeite waard is zijn voor mij (in het geval van KOTOR) voldoende om van een geslaagde opvolger te kunnen spreken.

06. World of Warcraft (PC, 2004)
Het is eigenlijk compleet overbodig om iets over dit spel te zeggen, want vrijwel iedereen moet wel bekend zijn met dit fenomeen. Het is misschien niet het beste spel ooit, maar zeker het verslavendste. Het ontdekken van nieuwe gebieden tijdens het levellen, het verzamelen van kostbare items, en het doorlopen van dungeons met 40 anderen is zo verschikkelijk leuk dat je het spel blijft spelen. Na het verschijnen van The Burning Crusade is het spel helaas flink achteruit gegaan en is het gevoel dat het aanvankelijk gaf compleet verdwenen. Dat neemt echter niet weg dat het origineel een ontzettend tof spel is en ook blijft.

07. Shenmue II (Xbox, 2002)
Het eerste deel heb ik helaas nooit mogen spelen, maar na het zien van de film die bij de game gevoegd zat moet ik wel iets ontzettend moois gemist hebben. Gelukkig is het vrijwel ondenkbaar dat Shenmue II iets voor het eerste deel onderdoet want het is werkelijk geweldig. De term rollatorsimulator heb ik eens horen vallen, wat niet eens zo ondenkbaar is omdat het vrij veel heen en weer lopen is, maar verveeld heb ik mij nooit. Ook voor dit spel geldt dat ik ontzettend kon meeleven met de personages en dat ik continu verder wilde spelen om te weten hoe het verhaal zich zou ontwikkelen. De ontknoping viel uiteindelijk wat tegen, maar heeft er ook voor gezorgd dat ik niet kan wachten op een eventueel deel 3.

08. Super Mario Land (Gameboy, 1989)
Op mijn zesde verjaardag kreeg ik een Gameboy met dit spel erbij. Het betekende mijn eerste ervaring met games, en wat voor een. Die loodgieter al stuiterend door de levels heenwerken was leuk, heel leuk zelfs! Natuurlijk bakte ik er als zesjarig mannetje niks van, maar dat kon de pret niet drukken. Nog steeds speel ik dit spel af en toe door als ik niets te doen heb, gewoon omdat het zo leuk blijft.

09. Mafia (PC, 2002)
Wie heeft er GTA nodig als je Mafia kunt spelen? Dit prachtige epos heeft helaas nooit de populariteit van GTA weten te bereiken terwijl het dat wel verdient. De personages zijn toffer, het verhaal is meeslepender en de ervaring is grootser. Alleen het echte gevoel van vrijheid, dat GTA wel heeft, ontbrak en dat is zonde, maar het doet niet af aan de kwaliteit van dit spel.

10. Far Cry (PC, 2004)
De eerste keer dat je buitenkomt en de prachtige omgeving ziet blijft een geweldige ervaring. Wauw, wat zagen die groene omgevingen en de helder blauwe zee er tof uit. Far Cry is misschien wel de ultieme shooter met sterke vijanden, leuke wapens en, zeker op het begin, veel variatie. Het is jammer dat het spel op een gegeven moment een dipje heeft, anders zou het spel nog wel wat hoger staan.

Plaats reactie