Welke game speel je nu?

Vele filmliefhebbers zijn ook fanatieke gamers.
Plaats reactie
Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Welke game speel je nu?

Bericht door Rich Art » 16 aug 2010 14:26

Ja, dit topic mag natuurlijk niet ontbreken! :)

Ben zelf druk in de weer met Star Wars: The Force Unleashed. De game ziet er erg goed uit, maar al die verschillende combo's is toch even wennen. Daarnaast ga ik morgen met een vriend beginnen aan de eerste DLC van Red Dead Redemption.

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Re: Welke game speel je nu?

Bericht door sickboy1984 » 16 aug 2010 14:49

Nu ik fifa 10 een beetje zat ben, zit ik nu helemaal in modnationracing.

Erg fijn spel, met gemakkelijke besturing en zorgt voor zeer veel vermaakt.
Vooral het zelf maken van banen, en daarop oefenen vind ik gaaf.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 16 aug 2010 14:52

Af en toe Singularity, valt toch wat tegen. En natuurlijk zo nu en dan DotA :) .

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 16 aug 2010 15:49

MW2, UFC 2010, Red Dead Redemption, PES en FM door elkaar heen.

Sandro
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Sandro » 16 aug 2010 18:40

Ik ben nu ook flink de demo van Mafia II aan het spelen, wat ik waarschijnlijk wel blijf doen tot het spel er over zo'n twee weken is. In het begin vond ik het rijden tegenvallen in vergelijking met het realisme van deel één, maar inmiddels zie ik ook wel de voordelen ervan. Heerlijk met een sportwagen met gillende banden door bochten scheuren waar de rook vanaf spat. Geeft een geweldig gevoel. Ik denk dat ze van de klassieke maffia naar het meer wilde rock'n'roll gebeuren gaan, waardoor dit er prima in past. Jammer vind ik echter het health systeem, wat de game enorm versimpeld. Weg is de tijd dat je met twee procent health nog een hele missie moest uitspelen. Dat was pas spannend.

Het origineel is één van mijn favoriete games. Het tweede deel zal dit niet evenaren gok ik, maar als het, zoals in de demo lijkt, de volwassen, duistere toon vol houdt, het een goed verhaal met dito karakters heeft, afwisselende missies met sterke opbouw dan wordt dit zeker het hoogtepunt van mijn gamejaar.

Wat de game voor heeft op het origineel is het gerotzooi in de stad. Niet zo over-the-top als GTA, met veel meer gewicht rond het besturen van je karakter en redelijk realistisch qua reactie van omstandigers en politie. Het blijft leuk om te doen: wapens kopen, op rampage gaan en dan wegscheuren totdat de overmacht te veel wordt. Het is soms wel wat overdreven hoe snel de politie je spot, maar ach. Dat maakt het tenminste lekker heftig. Ook heerlijk is het keiharde geknal van de vuurwapens, wat natuurlijk nog veel luider was in die tijd.

Duikboot
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Duikboot » 16 aug 2010 22:13

Speel eigenlijk al jaren dezelfde games. Unreal Tournament 2004, Unreal Tournament (klassieker uit '99, nogsteeds veruit de beste gameplay uit de serie) en Return to Castle Wolfenstein. Allen alles behalve recent, maar ik vermaak me er nog opperbest mee :)

Tasslehoff_Burrfoot
Regisseur
Regisseur

Bericht door Tasslehoff_Burrfoot » 16 aug 2010 23:47

Klinkt goed, Sandro. Het is niet een game die ik meteen voor de nieuwprijs ga kopen, maar ik kijk er wel naar uit. Regenererende health zeker? Toch wel een van de grote negatieve aspecten van veel moderne games naar mijn mening. Nu kun je te vaak gung-ho een gevecht ingaan wetende dat je health toch wel weer terugkomt.

Ach, Duikboot, vroeger was alles beter, dus vooral zo doorgaan :T

Ik ben inmiddels bezig met de eerste uitbreiding van Neverwinter Nights. Ik zit na 4,5 uur al redelijk richting het einde, dus erg lang is deze uitbreiding niet. Ook niet erg aangezien de game gewoon tamelijk zwak is. Maar als notoire finisher wil ik toch graag beide uitbreidingen ook even erdoorheen jagen. Verder ben ik nog altijd bezig met Left 4 Dead 2. Zolang 3 niet komt zal dat nog wel even zo doorgaan.

Sandro
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Sandro » 17 aug 2010 11:31

Tasslehoff_Burrfoot schreef:Regenererende health zeker? Toch wel een van de grote negatieve aspecten van veel moderne games naar mijn mening. Nu kun je te vaak gung-ho een gevecht ingaan wetende dat je health toch wel weer terugkomt.
Ja, en in combinatie met het cover systeem zorgt het voor een veel simpelere gameplay, even duiken en je bent weer de oude. De intensiteit is hierdoor véél minder. Het is niet super makkelijk hierdoor, met de moeilijkheidsgraad zit het wel goed: je health gaat heel snel omlaag en buiten in de auto is de politie enorm agressief en weten ze je vaak op de juiste punten te raken zodat je je controle over de auto verliest. Dat hebben ze goed gedaan, want net als in het eerste deel moet je constant zijweggetjes nemen om de politie te vlug af te zijn.

Het mooie aan het origineel was vooral de opbouw van de missie. Eerst krijg je informatie over je doelwit, dan moet je paar voorbereidingen treffen, lekker op de plek des onheils rond kijken zodat je weet wat je te wachten staat en dan de actie. Die opbouw is vrij langzaam, en het lijkt er op dat het tweede deel stuk actie gerichter zal zijn. Maar daar heb ik wel vrede mee, want zonder dat hadden we waarschijnlijk niet eens een tweede deel gekregen. De singleplayer zal grotendeels vallen of staan met de kwaliteit van het missie design.

pietje012
Regisseur
Regisseur

Bericht door pietje012 » 17 aug 2010 12:41

Hardcore bezig met Modern Warfare 2, iedere dag speel ik het wel, niet tot 2 uur 'snachts of later.
Nu oefenen met Sensitivity 8, en daarmee gaat quick-scoping wel veel beter, merk ik opeens.
Maar het kan veel beter.

Tasslehoff_Burrfoot
Regisseur
Regisseur

Bericht door Tasslehoff_Burrfoot » 17 aug 2010 15:21

Staan er ook willekeurige waist-high muurtjes? :P

Maar ik kan er ook goed meeleven, ik ben al lang blij dat er een nieuwe Mafia komt die er veelbelovend uitziet.
pietje012 schreef:niet tot 2 uur 'snachts of later.
Pff, en dat noemt zichzelf hardcore. Dan begint de nacht pas!

pietje012
Regisseur
Regisseur

Bericht door pietje012 » 17 aug 2010 17:57

Tasslehoff_Burrfoot schreef:Staan er ook willekeurige waist-high muurtjes? :P

Maar ik kan er ook goed meeleven, ik ben al lang blij dat er een nieuwe Mafia komt die er veelbelovend uitziet.
pietje012 schreef:niet tot 2 uur 'snachts of later.
Pff, en dat noemt zichzelf hardcore. Dan begint de nacht pas!
Maar dan bedoel ik Hardcore snipen!, enigste klasse die ik nu alleen maar speel de laatste tijd!
Nu 1000 kills gehaald met de Intervention, en op naar de 2500!

Sandro
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Sandro » 17 aug 2010 18:57

Tasslehoff_Burrfoot schreef:Staan er ook willekeurige waist-high muurtjes? :P!
:D

Wel leuk is dat je door hekken en ramen ook kunt zien wat er allemaal achter/door afspeelt, i.p.v. dat het doods is.

Apart vind ik trouwens dat er gewapende gekleurden rondlopen. Dat associeer ik niet direct met een setting omtrent de New Yorkse maffia van de jaren '50. Als je één van die gasten neerknalt heb je nog meer last dan als je een politie agent omlegt. Staat gelijk zwart (pun intended) van de mensen. :P Dat gaat vast wel een rol spelen in het verhaal.

akketa
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door akketa » 18 aug 2010 00:39

Ik ben de laatste tijd verslaafd aan HOG-spellen (Hidden Object Games). Kleine, tussen de 100 en 300mb, spellen waarin je schermen afgaat waarin je voorwerpen verstopt in het beeld moet zoeken die op een lijstje staan. Afgewisselt met puzzels en cutscenes. Ze spelen steeds meer als een adventure (inventory, voorwerpen combineren). Vooral de Mystery Case Files zijn gewild.

Daarnaast speel ik Monkey Island 2: Special Edition. Heerlijke update van een toch al top spel!
- Lego Harry Potter (De Lego spellen blijven geweldig!)
- Privates (Leuke side scrolling shooter met een educatief laagje en britse humor.)
- Super Mario Galaxy 2 (De top van 3D platforming!)

Daarnaast heb ik nog een dozijn spellen die nog niet uitgespeeld zijn en die ik speel tussendoor: Splinter Cell: Double Agent, Metro 2033, Bioshock 2, The Saboteur, deBlob, Brothers in Arms: Hell's Highway.

Daar komt straks nog het nieuwe seizoen van Sam en Max, Metroid: Other M en Mafia 2 bij... Ondanks dat ik tegen mezelf zou moeten zeggen dat ik moet gaan minderen, komen er steeds games uit die sowieso gespeeld moeten worden.

Tasslehoff_Burrfoot
Regisseur
Regisseur

Bericht door Tasslehoff_Burrfoot » 18 aug 2010 01:47

Sandro schreef:Apart vind ik trouwens dat er gewapende gekleurden rondlopen. Dat associeer ik niet direct met een setting omtrent de New Yorkse maffia van de jaren '50. Als je één van die gasten neerknalt heb je nog meer last dan als je een politie agent omlegt. Staat gelijk zwart (pun intended) van de mensen. :P Dat gaat vast wel een rol spelen in het verhaal.
Ik weet daar ook weinig tot niks vanaf, maar ik kan me best praktijken voorstellen zoals in Across 110th Street zo'n 10 a 15 jaar eerder dan wanneer deze film zich afspeelt. Lijkt me in ieder geval interessant om inderdaad flink rond te testen welke groeperingen het leukst mee gekloot kan worden :P

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 18 aug 2010 03:15

'Bumpy' Johnson was de baas van Harlem van de jaren '30 tot in de jaren '60. Zie voor films o.a. Hoodlum en The Cotton Club, waarin hij beide keren door Laurence Fishburne wordt gespeeld. Ook komt hij even voor in de openingsscène van American Gangster, waarna zijn chauffeur Frank Lucas zijn zaken overneemt en uitbreidt.

Plaats reactie