Welke game speel je nu?

Vele filmliefhebbers zijn ook fanatieke gamers.
Plaats reactie
Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Re: Welke game speel je nu?

Bericht door Rich Art » 16 sep 2010 09:47

Dat is ook absoluut zo, maar het gene waardoor het meest de chaos veroorzaakt werd bij mij, was het missen van overzicht omdat je vanuit een FP-perspectief kijkt. Ik heb geen idee wat er links of rechts gebeurd en dat leverde af en toe rare momenten op. Ik kwam dan bijvoorbeeld niet door een deur, omdat er twee andere gasten ook tegelijk door de deur wilde. Pas toen ik een stap achter uitzette zag ik wat het probleem was. In het echt kun je dat dan weer wel zien omdat je zichtveld iets breder is.

ErikSchierboom
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ErikSchierboom » 17 sep 2010 20:22

Ik speel nu de PES 2011 demo. De vernieuwde passing is wel echt een verbetering.

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 17 sep 2010 23:05

vanavond ouderwets zitten rammen met tekken 6.
Heel bijzonder is het niet, maar af en toe kansloos vechten is heerlijk.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 18 sep 2010 20:44

ErikSchierboom schreef:Ik speel nu de PES 2011 demo. De vernieuwde passing is wel echt een verbetering.
Toch kon ik er nog niet echt van genieten, heb pas 1 potje gedaan dat wel. Maar de fifa 11 demo beviel me meteen goed, wss omdat die stap minder groot is na fifa 10.

ErikSchierboom
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door ErikSchierboom » 20 sep 2010 10:01

PascalE schreef:
ErikSchierboom schreef:Ik speel nu de PES 2011 demo. De vernieuwde passing is wel echt een verbetering.
Toch kon ik er nog niet echt van genieten, heb pas 1 potje gedaan dat wel. Maar de fifa 11 demo beviel me meteen goed, wss omdat die stap minder groot is na fifa 10.
Het is voor mij ook nog even wennen. Ik ga de Fifa 11 demo ook maar eens proberen.

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 20 sep 2010 13:11

Ligt het aan mij of is de PC-demo van Fifa 11 belachelijk lelijk?

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 20 sep 2010 23:20

vind ik ook, pes demo ook maar eens proberen, als die beter bevalt ga ik tocht terug naar pes, was toch altijd al mijn spel, tot fifa 10

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 21 sep 2010 17:28

Ben alweer een paar dagen hooked aan Borderlands, bijna uitgespeeld volgens mij want ik zit in het crimson gebeuren.

Zeurdoos
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Zeurdoos » 24 sep 2010 15:14

Via RockPaperShotgun (geweldige PC game site is dat zeg!) al dagen proberen Minecraft draaiende te krijgen. Geen succes tot nu toe, vage Java error die een hoop mensen krijgen (ondanks laatste Java versie en video drivers).

Tot die tijd begonnen aan Wurm Online. Erg vage MMO, maar wel verfrissend in het platgetreden fantasy RPG genre. Je moet alles namelijk helemaal zelf doen. Een impressie?

Dubbel klikken op je bijl, met rechts klikken op een boom, uit het uitklap menu "chop" selecteren, 20 seconden wachten, nog een keer met rechts klikken en "chop" selecteren, en nog een keer, als de boom dan op de grond ligt, daar met rechts op klikken, scrollen naar "chop up", wachten, logs oprapen, verder chop up, weer oprapen/wachten, dan, om een simpel plankje te maken (waar je er 80 van nodig hebt voor een huisje), naar je inventory, dubbel klikken op de zaag, dan met rechts op een log klikken, in het uitklap menu create, weapons (??), plank selecteren, wachten, helaas mislukt, nog een keer, etc.

En wat het nog mooier maakt?

Nou, je kunt niet al te veel dragen, je stamina dondert flink achteruit bij elke beweging, je moet je dorst en honger meter in de gaten houden, je kunt niet zomaar stijle (lees: meer dan 15 graden) heuvels op lopen, als je gewond bent blijf je dat ook (een bosje met doornen maakt je al snel aardig kritiek), in het donker is het erg lastig rondkijken, er is geen goede tutorial, geen map, geen kompas (maar je kunt er wel 1 maken, na zoveel levels), voedsel is erg lastig te vinden, etc

En toch.... Ik ben verslaafd! Juist omdat het zo complex en newbie onvriendelijk is. En omdat elke stad in de wereld van Wurm Online, elk weggetje en zelfs bergen en dalen DOOR MENSEN GEMAAKT ZIJN! Er zijn zo goed als GEEN NPC's (op de paar overbodige, want verwarrende "tutorial" gevallen na). In werkelijk alles kun je beter worden (woodcutting, axes, hatchets, climbing, digging etc). Loving it! _O_

Linkje? http://www.wurmonline.com/

Verder schijnt Minecraft ook super te zijn (ook een Sandbox game), lees maar eens de Mine the Gap diaries op RPS: http://www.rockpapershotgun.com/2010/09 ... gap-day-1/

Tasslehoff_Burrfoot
Regisseur
Regisseur

Bericht door Tasslehoff_Burrfoot » 24 sep 2010 15:43

RockPaperShotgun \0/

Klinkt interessant, zal de game noteren.

Serious Sam: The Second Encounter

Nadat ik The First Encounter had ervaren als de beste shooter ervaring die ik ooit gehad heb werd mij al verteld dat The Second Encounter zou tegenvallen. En inderdaad, de massaalheid die The First Encounter zo ongelooflijk geweldig maakte is drastisch afgenomen en met die stap dus ook de moeilijkheid. Verder weten de nieuwe settings niet te boeien, zitten er ineens allemaal vage jump levels en dergelijke in de game en mogen de bazen de schoenen niet eens poetsen van de bazen uit het origineel zo zwak en niet indrukwekkend zijn ze. Echt slecht wordt het allemaal niet, maar het is vreemd om te zien hoe dezelfde makers die zo goed doorhadden hoe ze de meest pure actie shooter die ik ooit heb gezien moesten maken vervolgens een slap aftreksel als vervolg maken, waarvan trouwens ook nog eens de muziek redelijk tegenvalt. 6.5/10

Maar het kan allemaal nog veel erger.

Serious Sam II

Voor het eerst sinds Assassin's Creed ben ik weer voortijdig gestopt met een game, zo abyssmaal slecht is Serious Sam II. Ik heb het tot op ongeveer de helft van de game volgehouden, maar toen werd het zelfs voor een obsessive compulsive finisher zoals ik teveel. Om onduidelijke redenen hebben de makers deze keer gekozen voor de doelgroep 8 jaar en jonger met de infantiele setting en de enorm kinderachtige cartoony graphics, stemmen en dialogen. De actie is veel minder boeiend en vooral ongelooflijk repetitief, want ook al kom je op meerdere planeten met steeds verschillende wezens, het zijn gewoon steeds dezelfde vijanden met steeds een nieuwe skin eroverheen. Want ja, dat zou 8-jarigen natuurlijk nooit opvallen... ofzo. Ongelooflijk dat een reeks die zo spectaculair begon via een middelmatige tussenstap zo snel absolute bagger is geworden. 2.0/10

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 24 sep 2010 16:23

Grappig hoe je exact zoals ik over deze serie denkt.

Tasslehoff_Burrfoot
Regisseur
Regisseur

Bericht door Tasslehoff_Burrfoot » 24 sep 2010 17:16

Echt zonde.

patrob
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door patrob » 24 sep 2010 17:26

Gelukkig kunnen we altijd terugvallen op het fantastische eerste deel.

Tasslehoff_Burrfoot
Regisseur
Regisseur

Bericht door Tasslehoff_Burrfoot » 24 sep 2010 17:48

Absoluut. Straks maar even een leveltje doen om de vieze smaak weg te sp(o)elen :P

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 25 sep 2010 16:24

Heb m'n Wii maar eens uit de kast gehaald en het stof eraf geblazen..
"Welcome back! Ofcourse I still remember your name, even though you left me all alone for 588 days"

Wii Fit :)

Plaats reactie