Welke game speel je nu?

Vele filmliefhebbers zijn ook fanatieke gamers.
Plaats reactie
bobocad
Regisseur
Regisseur

Re: Welke game speel je nu?

Bericht door bobocad » 15 jul 2013 08:19

Geen reviews gelezen van L.A. Noire.
Hoe dan ook. Rockstar games speel ik altijd op day 1. :Y

Secret1994goesFilm
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Secret1994goesFilm » 15 jul 2013 13:50

DrMabuse schreef:Ik heb eindelijk L.A. Noire op de ps3 kunnen spelen. Dit is een game die zo in mijn straatje past. Waarom ik zolang gewacht heb begrijp ik zelf niet. :-?
Is het meer GTA? of meer gewoon een verhaal dat je speelt zoals Heavy Rain en dat je soms wat interacties moet doen en keuzes maken?

DrMabuse
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door DrMabuse » 15 jul 2013 17:54

Ik heb nog nooit GTA en Heavy Rain gespeeld. Ik kan geen vergelijkingen trekken. :} Maar van wat ik gehoord heb, zijn er in GTA meer interactie mogelijkheden met de omgeving.

Secret1994goesFilm
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Secret1994goesFilm » 15 jul 2013 18:57

Ik zal het anders wat kort proberen uitleggen :wink:
GTA (grand theft auto): is een open spelwereld waar je dus vrij kan rondlopen en doen in die wereld zoals mensen duwen... met de auto rijden, maar ook gewoon de missies volgen.
Heavy Rain: is eigenlijk gewoon een film die je ziet en soms mag je eens zelf rondlopen in de ruimtes waar het zich afspeeld, en opzoek gaan naar dingen. Door je keuzes veranderd ook het einde van het spel.
Maar ik kan eigenlijk ook eens opzoeken naar Gameplay van LA NOIRE :T

jaime91
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door jaime91 » 16 jul 2013 00:00

Ik weet niet over je inmiddels al wat wijzer bent geworden Unknown maar LA Noire is totaal niet te vergelijken met GTA. Althans bijna niet, het is denk ik meer een mix tussen GTA en Heavy Rain,want je kunt vrij rond rijden maar dat is niet waar de game om draait. De game draait voornamelijk om het verhaal en om het detective zijn zeg maar. Buiten dat krijg je af en toe wat losse zijmissies via de mobilofoon alleen stellen die niet zo gek veel voor. Ik heb me ook wel goed geamuseerd met die game want ik hou van verhalende games, alleen werkte sommige dingen toch niet optimaal. De game heeft best goede gezichtsanimaties wat ook niet meer dan normaal is omdat je moet zien of iemand tegen je liegt of niet,alleen is dat ondanks die animaties toch verdomd lastig te zien soms. En je moet bewijsstukken zoeken, die bewijsstukken moet je uiteindelijk toepassen als iemand liegt. Als iemand bijvoorbeeld zegt, ik ben niet op die plek geweest terwijl je een getuige hebt gesproken die het tegendeel beweert dan kun je dat aangeven. Alleen werkt ook dat niet optimaal, omdat bij iedere leugen 1 specifiek bewijsstuk hoort. Terwijl je er soms ook 2 kun toepassen, en dat rekent ie dan fout.

Er zitten dus toch wat haken en ogen aan, maar als je houdt van een goede olschool detective waarbij je ook wat moet nadenken en waarbij je je echt een politieagent voelt, en je wilt ook nog een interessant verhaal dan is LA Noire best een aanrader. Verwacht alleen geen over de top actie ofzo. Er zit wel wat actie in, maar dat is allemaal niet heel spectaculair en het is naarmate je de game uren aan het spelen bent teveel van hetzelfde. Maar het is weer eens wat nieuws, en daarvoor heb ik wel respect voor Rockstar dat ze dat aandurven.

Ik denk overigens dat je de game het best kan vergelijken met Mafia 2 wat echt een top game is overigens. Ik weet alleen niet of je bekend bent met die game.

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 16 jul 2013 10:38

Eh... LA Noire en Heavy Rain zijn in geen enkele vorm met elkaar te vergelijken, behalve dat het twee fantastische games zijn die je eigenlijk gewoon gespeeld moet hebben. Vooral Heavy Rain is verplichte kost voor gamende filmliefhebbers.

pietje012
Regisseur
Regisseur

Bericht door pietje012 » 16 jul 2013 11:17

En toch zijn de meningen over Heavy Rain, behoorlijk verdeeld, en de meesten daarvan vinden het niet eens een echte game.

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 16 jul 2013 12:08

Kan ik ook wel inkomen, maar laat ik het dan veranderen in een beleving die je niet mag missen. :P

jaime91
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door jaime91 » 16 jul 2013 12:11

Ik bedoel meer in de zin van dat LA Noire en Heavy Rain beide games zijn die zwaar op het verhaal leunen. Naast het verhaal doorspelen is er in LA Noire vrijwel niets te doen.

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 16 jul 2013 12:27

Mwah... Zo heel erg sterk leunt de game nou ook niet op zijn verhaal. Zo sterk is die nu ook weer niet.

jaime91
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door jaime91 » 16 jul 2013 13:02

Ik heb het er niet over of het verhaal goed is ja of nee, (ik vind het verhaal overigens prima) naast het verhaal doorspelen is er vrijwel niets te doen in LA Noire of heb ik iets gemist?

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 16 jul 2013 13:16

Nou ja, je zegt dat LA Noire zwaar leunt op het verhaal en dat is niet het geval. Het leunt eerder op de gameplay die eens wat anders is voor de verandering. Naast het oplossen van de moordzaken is er inderdaad niet heel veel te doen, behalve het verzamelen van het één en ander, maar daar zit niemand echt op te wachten natuurlijk...

pietje012
Regisseur
Regisseur

Bericht door pietje012 » 16 jul 2013 17:04

Bij beide games, ben ik opeens meegestopt, terwijl ik L.A. Noire nog steeds heb liggen op mijn kamer.
Maar eens de moed ergens vandaan halen en het weer proberen. :)

Secret1994goesFilm
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Secret1994goesFilm » 16 jul 2013 18:07

Ik moet overige games nog uitspelen, niet dat ze slecht zijn... maar gewoon geen tijd of liever zin in ander spel.
-Skyrim
-Far Cry 2
-SPlinter Cell
-Final Fantasy xiii

DrMabuse
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door DrMabuse » 16 jul 2013 21:59

Wat Rich en Jaime91 zeggen over L.A. Noire daar ben ik het volledig mee eens. Ik vind het een heerlijke game die eens een andere invalshoek gebruikt. Ik hoop dat er een vervolg in de pijpleiding zit. :Y

Het Los Angeles van L.A. Noire is voor 90% het Los Angeles van 1947. Men heeft uitstekend werk geleverd met de stad, de aankleding van de personages, de radioprogramma's etc, het klopt allemaal. Wat ik ook zo mooi vind is dat de meeste dingen die je ziet niet uit 1947 komen maar van de jaren daarvoor. Het is niet allemaal hagelnieuw maar uit het voorgaande decennium en de eerste helft van het decennium waar het zich afspeelt. Speel het, je krijgt er geen spijt van. :)

ps
Over Maffia 2 gesproken, wat ik een zeer leuke game vond was The Godfather.

Plaats reactie