Welke game speel je nu?

Vele filmliefhebbers zijn ook fanatieke gamers.
Plaats reactie
jaime91
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Re: Welke game speel je nu?

Bericht door jaime91 » 24 feb 2015 10:09

Ik ben nu even de Gamekings review van The Order 1886 aan het kijken. En ik denk dat JJ en Skate heel erg goed aankaarten waar het probleem zit bij de reviews en bij de game. En waarom de reviews ook zo ver uit elkaar liggen. De game is totaal verkeerd aangeprijst.

Op de Sony site staat dat het een action/shooter game is en dat is het inderdaad niet. Daarnaast leek het erop dat de game vol zou zitten met weerwolven etc en ook dat is niet het geval. Nogmaals ik heb me erg goed vermaakt met de game omdat ik wist wat ik zou krijgen. En ik snap de reviewers die de game gespeeld hebben voordat er reviews over de game online stonden en daarom negatief en teleurgesteld zijn ook. Je moet gewoon heel duidelijk weten wat je krijgt bij The Order 1886.

Het is een speelbare film die er fantastisch uitziet met een prima verhaal. Als je weet dat je dat gaat krijgen kun je je daarop instellen en de game daarop beoordelen. En dat de ontwikkelaar iedereen op een verkeerd spoor heeft gezet begrijp ik ook, aangezien de game veel beter verkoopt als je zegt dat het een shooter is met weerwolven. Alleen zoals de Gamekings al zeggen, als je niet helemaal eerlijk bent en de game komt uiteindelijk uit krijg je dat keihard in je gezicht terug.

En dat vind ik erg jammer, want ik vind dat de game al die negativiteit niet verdient. En nogmaals, voor wat deze game is, is hij in mijn ogen zeker niet perfect. Het verhaal is prima maar nogmaals het verhaal is niet af. Het is overduidelijk dat ze hier een franchise van willen maken en dat is jammer. Als deze game een einde had gehad, dan had ik hier nog steeds een franchise van willen zien. Omdat het idee en het tijdperk etc fantastisch is! Maar een game maken zonder einde kan gewoon niet. Dat vind ik de grootste teleurstelling.

En die teleurstelling wordt alleen nog maar groter als ze de kans niet krijgen om hun verhaal verder te vertellen.

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 24 feb 2015 19:01

Ze had het beter een cinematic shooter kunnen noemen, dat had de lading een stuk beter gedekt.

Ik hoop trouwens dat ik nog bij dat 'einde' ga komen, want ik zit nu vast in de courtyard waarbij ik een stuk of 7 guards moet besluipen en doden om een sleutel te vinden, maar dat fucking stealth kill systeem werkt voor geen kut. Druk op driehoekje om te killen, maar 1 op de 4 keer wordt dat driehoekje rood, omdat weet ik veel en dan ga ik er aan. Dus dat gebeurt met 7 guards nogal vaak en dat begint behoorlijk frustrerend te worden. Zeker omdat je ze zeker allemaal moet omleggen, want die sleutel wisselt denk ik van eigenaar. En die kruisboog die je mee krijgt, heeft maar 5 pijlen die je niet eens kan recyclen, dus dat is ook niet genoeg. }:

jaime91
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door jaime91 » 24 feb 2015 19:56

Haha daar had ik geen problemen mee. Je bent bijna bij een stukje waar ik vastliep, waarbij je onwijs veel guards moet neerknallen en constant in beweging moet blijven omdat er ook meerdere guards zijn met granaatwerpers. Maar je kan je ook niet heel veel bewegen op die plek.

Als je uiteindelijk op die plek komt, weet je denk ik wel waarover ik het heb. Van te voren kun je wel switchen van wapens en krijg je wat ammo maar ik vond het nog steeds vrij pittig. Heb de game op Normal gespeeld trouwens.

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 25 feb 2015 12:02

Zo, ook uitgespeeld. Het stukje waar ik vast liep ben ik nu fluitend door gekomen, nog wat pijlen gevonden en daar gingen alle wachters. :D De rest van de game ging me goed af, maar die overvolle kamer was pittig. Het einde had wat mij betreft ook wel wat uitgesteld mogen worden, het begon net echt interessant te worden en...credits. Nou, dat wordt dan maar wachten op het vervolg.

Al me al een behoorlijk goede game die vooral grafisch erg imponeert, maar wel wat schoonheidsfoutjes kent. Laat de volgende maar komen.

jaime91
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door jaime91 » 25 feb 2015 12:31

Ja precies ALS die er ooit gaat komen. Door alle kritieken die de game krijgt vraag ik me dat echt af. Als dat niet gebeurt zitten ze met een game zonder eind. Nogmaals dat kan gewoon niet. En sowieso, ik voel me nou ook geneigd het 2de deel te kopen omdat ik het eind wil zien, daarbij voel ik me ook wat genaaid.

Hoe meer ik erover nadenk hoe bozer ik wordt ook. Dus laat ik maar gewoon zwijgen nu... :o

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 25 feb 2015 14:23

Valt The Order niet gigantisch tegen door de korte speelduur? Hij moet wel echt heel erg episch zijn, als je hier 60 euro voor over hebt....

jaime91
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door jaime91 » 25 feb 2015 14:37

Vind ik niet nee. Het ligt echt aan jou zelf. Ik vind kwaliteit en het plezier wat ik van een game heb iets belangrijker dan het bedrag wat ik ervoor betaal. Al ben ik daar ook echt wel kieskeurig in hoor. Over het algemeen hou ik van lange sandbox games alla GTA of Red Dead Redemption ofzo. Maar die games hebben naast een lange speelduur ook een goed verhaal. En dat heeft The Order 1886 ook.

Hij had nogmaals langer moeten zijn omdat het verhaal niet af is, maar de speelduur zelf vind ik prima. En erg episch vind ik de game niet. Gewoon een goede game. En vooral als je ook nog eens een filmfan bent.

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 25 feb 2015 18:49

De speelduur is maar een onderdeel van een game ervaring en lang niet alles bepalend. Hoe vaak moet je niet in een game de halve map over om iets op te halen en dan weer het hele eind terug om het naar iemand te brengen? hoppa weer 20 minuten speeltijd erbij, maar of het ook daadwerkelijk leuk is... Ik ben zelf 9 uur met de game bezig geweest (ik ben niet zo snel) en heb iets van 55 euro betaald. Das ongeveer 6 euro per uur en dat vind ik meer dan redelijk. (Dat ik er ook nog 12 magazines bij krijg laat ik even buiten beschouwing. :P) Ik heb me namelijk de meeste van die tijd prima vermaakt, dus goede prijs kwaliteitsverhouding.

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 31 mar 2015 16:41

Nog altijd bezig om de Assassin's Creed-reeks van begin tot einde te spelen en ik heb zojuist Assassin's Creed: Brotherhood uitgespeeld. Ik vond het weer een zeer tof spel, ondanks dat de verhaallijn niet zo super veel tijd in beslag nam. Het verhaal wat hier wordt voortgezet is nog steeds intrigerend en onderhoudend al voelde het alsof alleen de laatste missie's belangrijk waren voor het complete verhaal van de reeks. De cliffhanger was wel echt vreselijk (goed)! Rome is een prachtige locatie en het blijft geweldig om over de daken te rennen! Het opknappen van Rome vind ik ook zeer leuk om te doen.

8/10

Snel beginnen aan Assassin's Creed: Revelations!

jaime91
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door jaime91 » 31 mar 2015 22:07

Brotherhood is mijn favoriet uit de AC Franchise. Niet alleen vanwege de fantastische verhaallijn maar ook omdat ik lang bezig ben geweest met het opleiden van mijn Assassins. Dat kan ik het vervolg, Revelations ook alleen hadden ze er in die game wat dingen aan veranderd waardoor ik het veel minder leuk vond om te doen. Het was veel leuker geweest als ik mijn save en mijn assassins had kunnen meenemen naar Revelations en ik ze in die game verder had kunnen trainen. En ze verder niks hadden aangepast daaraan.

Maar goed, top game inderdaad.

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 31 mar 2015 22:31

Ik denk dat ik Assassin's Creed II persoonlijk nog iets beter vond, maar dat kwam ook deels omdat het een gigantische verbetering was op het eerste deel uit de franchise! Deel 2 vond ik persoonlijk nog iets meer intrigerend en ik vond het verhaal spannender, maar vooralsnog is AC: Brotherhood ook een topgame! Alleen met het opleiden van mijn Assassin's heb ik me niet echt beziggehouden :D

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 01 apr 2015 14:26

Tomb Raider (Definitive edition)

Voor 12,- op de kop getikt in de PSN en zit nu op ongeveer 40%. De game ziet er super uit en is tot nu toe behoorlijk vermakelijk, maar hij dreigt wel een beetje repetitief te worden. Daarnet voor de zoveelste keer in een 'hinderlaag' gelopen door een groep van 4 verschillende vijanden en dat begint best een beetje saai te worden. Maar aangezien ik best benieuwd ben waarom ze iedereen dood willen maken, speel ik wel verder. Hopelijk is er straks wat meer variatie.

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 01 apr 2015 14:43

Ah, jammer. Dan maar hopen dat die monstergast met die grote bijl/knuppel de moeite waard gaat zijn, want die mannetjes met die domme AI heb ik nu wel genoeg gezien.

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 14 apr 2015 17:59

Mortal Kombat X! Al vanaf dat ik een klein Vleeshaakje was ben behoorlijk fan van de game (Voor dat ik mijn Sega had, speelde ik hem zo veel mogelijk op het showmodel dat in V&D stond en werd daar ook regelmatig uitgetrapt. Te jong of zo) en ben daardoor misschien een klein beetje bevooroordeeld. Maar wat een vette game is dit tot nu toe. Heb mijn eerste ladder gespeelt (met Raiden) en dat voelde als vanouds, hoog tempo, de powermoves doen het nog en de gore is nog steeds aanwezig. Hoera! En dan blijkt er nu ook een easy fatality in te zitten, heel fijn, want die combo's voor een fatality lukten me niet altijd. Ben ook benieuwd of de andere twee vechtstijlen van Raiden net zo fijn zijn als zij originele en wat de verschillen precies zijn. Maar daar ga ik na de storymode wel achter komen. Tot nu toe is die mode trouwens behoorlijk leuk. Al met/tegen een paar oude bekende gespeeld en ook al wat nieuwe tegen gekomen. Kotal Kahn, één van die nieuwe gasten lijkt trouwens best veel op Ogre uit de Tekkenreeks, maar ik doe net alsof ik dat niet gezien heb. Kung Jin is een eikel in het verhaal (tot nu toe) maar man, wat speelt hij leuk. Hopelijk Ferra en Torr ook, want deze Master Blaster-achtige kloon ziet er wel heel vet uit. Lang verhaal kort: Ik ga dit spel helemaal kapot spelen.

Secret1994goesFilm
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Secret1994goesFilm » 08 mei 2015 18:48

The Walking Dead TellTales Season 1
Heb episode 5 uitgespeeld... nu nog wat verder op 400Days (extra episode)
Zeer mooie en unieke ervaring met dit spel... Het verhaal is zo goed uitgeschreven, elke keuze geeft een wending.
Dit eerste seizoen doet je toch nog nadenken nadat je het hebt uitgespeeld. RIP Lee
Zeer sterk game!

Plaats reactie