Game nieuws

Vele filmliefhebbers zijn ook fanatieke gamers.
Plaats reactie
PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Game nieuws

Bericht door PascalE » 18 aug 2010 18:08

Post hier al het interessante gamenieuws en praat er over.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Re: Game nieuws

Bericht door PascalE » 18 aug 2010 18:13

Gamescom is begonnen, paar nieuwtjes (vooral gericht op de PS3):

- Mass Effect 2 komt naar de PS3 + exclusieve bonus content! Begin volgend jaar, must have voor mij, zou mooi zijn als deel 1 nog als DLC komt of iets dergelijks

- Resistance 3 aangekondigd, heb deel 1 en 2 niet gespeeld, lijken me persoonlijk weinig interessante games.

- Ratchet & Clank go New Super Mario Bros Wii, getuige hun nieuwe game waar 4 speler co-op centraal staat.

- GT5 komt op 3 november ipv 2 november.

- Dragon Age Origins 2 trailer vrijgegeven.

- Killzone 3 multiplayer met voertuigen (jet pack, alien achtige robot) en extra punten voor headshots.

- Nieuwe LBP 2 trailer.

- AC:Brotherhood wordt 3x groter dan AC2

- Death Space 2 met spacewalking, ziet er heerlijk uit.

- Portal 2 komt in februari.

Sandro
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Sandro » 18 aug 2010 23:52

Mubi komt naar de PS3. Trailer.

Nice. :)

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 19 aug 2010 07:12

PascalE schreef:- GT5 komt op 3 november ipv 2 november.
Toch weer uitstellen, he... :wink:

PascalE schreef:AC:Brotherhood wordt 3x groter dan AC2
Goed nieuws! Alleen hoop ik nu niet dat het een half uur duurt voor je een keer aan de andere kant van een stad bent...

Tasslehoff_Burrfoot
Regisseur
Regisseur

Bericht door Tasslehoff_Burrfoot » 20 aug 2010 20:45

http://www.eurogamer.nl/articles/2010-0 ... ngekondigd

Call of Pripyat moet ik nog spelen (op dit moment erg goedkoop op Steam, maar ik wil altijd het liefst een dvd + doosje hebben), maar dit is geweldig nieuws. Shadow of Chernobyl behoort tot de beste games ooit gemaakt en Clear Sky was een zeer sterk vervolg/expansion.

Tasslehoff_Burrfoot
Regisseur
Regisseur

Bericht door Tasslehoff_Burrfoot » 21 aug 2010 11:48

Voor de Left 4 Dead (2) fans onder ons (voornamelijk ik dus denk ik :P):

"Valve is creating a new add-on campaign called The Sacrifice. The campaign is being released for both Left 4 Dead 1 and Left 4 Dead 2. Whether or not the actual maps will be identical or not is unknown at the moment.

The Sacrifice in Left 4 Dead 1 will feature the new campaign, but none of the features of Left 4 Dead 2. Melee weapons, new guns, new infected, etc. will NOT be added to the L4D1 version of the campaign. It's simply a new set of maps to play through.

The Left 4 Dead 2 version will still feature the same Left 4 Dead 1 survivors (Bill, Zoey, Francis, Louis), but will have all the features of Left 4 Dead 2 as well, including the new weapons and infected. It will basically be like a new set of maps for Left 4 Dead 2, as well as the L4D1 survivors being ported.

In both versions of The Sacrifice, players will be able to choose which of the four survivors sacrifices him/herself at the end of the campaign. The canon choice is ------, but players will be able to choose any of the four when they play through the campaign.

In addition, the No Mercy campaign is also being ported to Left 4 Dead 2. L4D2's No Mercy will have the original Left 4 Dead 1 survivors, as well as all the new weapons and new infected of L4D2.

Valve is also making a 150-page digital comic to be released with The Sacrifice giving background on the L4D1 survivor's lives before and during the infection, as well as the final canon sacrifice by
Spoiler
Bill
before The Passing."

Tasslehoff_Burrfoot
Regisseur
Regisseur

Bericht door Tasslehoff_Burrfoot » 22 aug 2010 15:02

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 23 aug 2010 06:56

Het zou me niks verbazen als hij de zaak nog wint ook... :N

Tasslehoff_Burrfoot
Regisseur
Regisseur

Bericht door Tasslehoff_Burrfoot » 25 aug 2010 20:43

Dat zou inderdaad helemaal erg zijn.

http://www.rockpapershotgun.com/2010/08 ... -revealed/

Zombie RPG? Count me in 8)

Zeurdoos
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Zeurdoos » 26 aug 2010 13:18

Tasslehoff_Burrfoot schreef:Dat zou inderdaad helemaal erg zijn.

http://www.rockpapershotgun.com/2010/08 ... -revealed/

Zombie RPG? Count me in 8)

Whoo, klinkt erg leuk! Origineel idee ook, ik ben benieuwd of ze alles waar weten te maken (zonder al te veel bugs of een onmogelijke moeilijkheidsgraad)

Tasslehoff_Burrfoot
Regisseur
Regisseur

Bericht door Tasslehoff_Burrfoot » 26 aug 2010 13:53

Ze zijn inderdaad wel erg ambitieus hiermee, dus ik hoop dat het allemaal zal werken zoals ze willen. Er komt nogal wat kijken bij het maken van een "realistische" zombie RPG met sandbox-gameplay.

In other news:

De waarschijnlijk laatste DLC voor Dragon Age komt begin september en het is de DLC waar dan ook het meest naar uitgekeken werd:

http://dragonage.bioware.com/dao/witch_hunt/

Ook komt er een nieuwe Neverwinter game. Deel 2 begin ik een dezer dagen aan. Deel 1 en de eerste uitbreiding waren best slecht, maar de tweede uitbreiding was best goed en ik heb goede dingen gehoord over deel 2 en dan vooral de eerste uitbreiding daarvan. Maar goed, weer een nieuwe developer dus er is nog weinig te zeggen over "deel 3". We zullen zien.

http://www.eurogamer.nl/articles/2010-0 ... e-op-komst

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 27 aug 2010 14:20

Mafia 2 op de PS3 maar een 7.0 van IGN. Zoals verwacht koop ik hem wel een keer voor een lagere prijs. (ben free roam games een beetje beu, en de demo was leuk maar niet meer dan dat)

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 27 aug 2010 23:36

Maar als ik die review lees, dan is het dus helemaal niet zo free roaming.

Sandro
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Sandro » 28 aug 2010 11:00

Het is inderdaad gewoon een lineaire game. De wereld is er meer voor het decor van het verhaal in plaats van dat je er enorm veel kunt doen. Veel mensen vinden dat een probleem, maar Mafia is ook nooit als een echte sandbox game bedoelt. Wat ik wel problematisch vind is dat de missies zelf ook enorm lineair blijken te zijn. Je moet exact de acties doen die de makers je voorschrijven en deze worden dan ook duidelijk aangewezen. Een andere aanpak is niet mogelijk. Ach, we zullen zien hoe het zich met het origineel verhoudt. Ik heb nooit gedacht dat het het origineel zou evenaren, maar de vibe van de game voelde in elk geval goed in de demo en de gunplay gaf veel voldoening.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 29 aug 2010 14:48

Colonel_Kurz schreef:Maar als ik die review lees, dan is het dus helemaal niet zo free roaming.
Niet zo als GTA4 of iets dergelijks nee, maar de elementen zitten er in. Het grootste probleem vind ik de missies van free roam games, zo veel onzinnige of rechtlijnige missies die weinig creativiteit bevatten. Ga daar heen, schiet iedereen af en schud vervolgens de politie af... Dat heb ik al zo ontiegelijk vaak gedaan en dan maakt het eigenlijk niet uit of je het met een cowboy, een Russische immigrant of een maffiabaas uit de jaren 50 doet.

Ik ga de game wel spelen voor het sfeertje en de voice acting maar ik verwacht dat hij me ietwat tegen gaat vallen (zoals RDR dat ook eigenlijk wel deed).

Plaats reactie