Game nieuws

Vele filmliefhebbers zijn ook fanatieke gamers.
Plaats reactie
PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Re: Game nieuws

Bericht door PascalE » 08 jun 2011 14:36

Die exacte cijfers wist ik inderdaad niet, wel dat de Wii er meer verkocht had. Maar kun je echt van ´marktleider´ spreken als je relatief minder games verkoopt (of maken die 20 miljoen extra dat goed?, dus verkopen ze uiteindelijk wel net zo veel of meer games?). Anyway laten we het dan 'marktleider' onder de 'echte' gamers noemen, dat zie ik Nintendo niet zo snel flikken. Natuurlijk blijven ze het waarschijnlijk goed doen onder de 'casual' gamers, maar die status van de beginjaren zullen ze niet zo snel meer terugkrijgen. Daar gaan denk ik ook die third party games als Ninja Gaiden enzo weinig aan veranderen, óf ze moeten met een sterke online service komen. Hoe graag men ook zulke toffe games wil spelen, als je je dagelijkse potje CoD er niet fatsoenlijk op kan spelen zal men de Wii U echt niet als eerste console kopen. Scheelt natuurlijk weer wel dat de PS3 nog een paar jaar mee kan en de Xbox ook zeker nog wel 2 jaar denk ik (al zal Microsoft wellicht eerder een nieuwe console aankondigen.

Een ander interessant punt n.a.v. de nieuwe consoles: je stelt terecht dat de grafische vooruitgang steeds minder baanbrekend zal zijn. Maar waar zou je dan vooruitgang in willen zien? Zelfs animatie, zo toont L.A. Noire, kan op de huidige consoles nog een flinke stap beter. Persoonlijk zou ik graag vooruitgang zien in de mogelijkheid om meer simultaan in beeld te hebben. Kijk naar BF3, op de PS3 kan nog je nog steeds maar 12 v 12 gevechten uitvoeren omdat het apparaat het anders niet aan kan. Maar ook voor offline games, de grootschaligheid van bepaalde gevechten of gebieden is bijna altijd (al dan niet sterk) opgebouwde illusie. Bij GTA 4 krijg je popup en framerate drops en soms zelfs dikke bugs als je super snel door de straten rijdt. Bij de RPG's zijn de steden aardig levendig maar het is nooit écht druk. In Burnout Paradise gaan pas veel auto's rondrijden als je de 'crash modus' aanzet. En je kunt nooit écht in een groot slachtveld rondlopen, het kan er groots uitzien maar dat is dan vaak omdat zich vanalles op de achtergrond speelt waar je niet naartoe kunt. Ik hoop dat hier grote vooruitgangen geboekt gaan worden, maar heel extreem zal het niet worden denk ik.

Sandro
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Sandro » 08 jun 2011 15:42

PascalE schreef:Die exacte cijfers wist ik inderdaad niet, wel dat de Wii er meer verkocht had. Maar kun je echt van ´marktleider´ spreken als je relatief minder games verkoopt (of maken die 20 miljoen extra dat goed?, dus verkopen ze uiteindelijk wel net zo veel of meer games?).
Genoeg games die het uitzonderlijk goed doen. Met name natuurlijk Wii Fit, die meer dan 22 miljoen keer is verkocht. Nintendo is zo goed in het maken van een game die in een grote groep een hype wordt. En ze hebben natuurlijk nog de traditionele Nintendo franchises die het altijd goed doen.

Verder focus je je de hele tijd op de traditionele gamer. Deze generatie heeft duidelijk gemaakt dat Nintendo prima zonder die doelgroep kan. Nee, Nintendo zal niet meer de pure hardcore console zijn. Maar dat is een keuze geweest, en die keuze heeft verdomd goed uitgepakt voor ze. Je kunt ook zeggen dat het de enige optie was, want dat gevecht van Sony en Microsoft om de traditionele gamer is geld verslindend en daar kan Nintendo gewoon niet in mee gaan. Sony maakt pas sinds kort winst op de hardware, kun je nagaan. Ze zullen zich nu wat meer richten op de oude Nintendo gamer (en de Call of Duty gamer om het maar zo te noemen), maar de koers van de Wii zal grotendeels dezelfde blijven en als ze met casual content a la Wii Sports en Wii Fit blijven komen dan zal dat succesvol blijven.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 08 jun 2011 16:02

Ja ik richt me daar op omdat ik me daar thuis voel, als ´traditionele´ gamer, vind het jammer dat Nintendo dat gevecht niet aangaat maar puur objectief gezien snap ik het natuurlijk. Overigens denken de analisten wat minder rooskleurig dan jij: http://www.nu.nl/games/2535056/aandelen ... wii-u.html

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 09 jun 2011 17:15

En die belachelijke friend codes gaan inderdaad weg: http://uk.wii.ign.com/articles/117/1174844p1.html

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 29 jun 2011 17:29

Uncharted 3 Multiplayer beta is te downloaden voor PS+ members, iedereen nu dus ;).

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 30 jun 2011 07:32

Toch eens kijken of ik daar een gaatje voor kan vinden. Tot wanneer hebben we PS+? 7 juli, toch?

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 30 jun 2011 10:23

Geen idee, ik was al PS+ member. Gisteren een potje gedaan, wel geinig en een levelsysteem is altijd leuk. Maar eigenlijk ook weinig bijzonder allemaal, het is dat je wat meer kan klimmen en klauteren.

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 30 jun 2011 13:47

Mmm... Ik zie dat het vandaag de laatste dag is. Dan wacht ik nog wel even tot november. :)

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 30 jun 2011 17:30

Een nieuwe Deathspank!

Klik!

Zeurdoos
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Zeurdoos » 01 jul 2011 09:06

Het is weer Steam Sale! :)

Voor 'n compleet overzicht zie hier

't Is uiteraard PC only ;)

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 04 jul 2011 09:15

PlayStation 4 komt volgend jaar, Aldus Nu.nl.
Ik hoop en denk dat het nog wel 2 à 3 jaar duurt voordat ie hier is, maar you never know.

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 04 jul 2011 10:21

Volgens mij is dat nog niet meer dan een gerucht/verwachting omdat Microsoft naar alle waarschijnlijkheid op de volgende E3 zijn nieuwe console gaat aankondigen.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 04 jul 2011 10:34

Lijkt me sterk, Sony heeft telkens aangegeven nog niet aan een opvolger te denken. En gezien de third party developers nog steeds niet de max uit de PS3 persen kan hij nog wel ff mee.

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 04 jul 2011 10:47

Ik ga er ook wel vanuit dat er in 2014 pas een volgende Playstation zal zijn.

Edit: Mmm, of toch?

Pu.nl schreef:Tegenwoordig houdt je niets meer geheim. Goed nieuws voor ons gamers! Fabrikanten van onderdelen voor de PlayStation 4 zijn uit de school geklapt. Sony gaat eind dit jaar beginnen met de productie van Sony’s nieuwste console. En raad eens? Ook de PS4 moet er aan geloven: lichaamsgevoelige besturing ala Kinect en Move.

Foxconn en Pegatron Technologie produceren beide onderdelen voor de PS3 en zullen naar het schijnt dus ook die van de PS4 voor hun rekening nemen. Als we de anonieme insiders mogen geloven verscheept Sony begin 2012 al een shitload aan PS4 consoles. Een krappe twintig miljoen stuks welteverstaan! Wordt het misschien een vroege launch in 2012?

akketa
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door akketa » 04 jul 2011 14:44

Yeah! LA Noire komt voor de kerst al op de PC:

http://www.vgreleases.com/pc/releasedate-416969.aspx

Dat is snel! Meestal gaan er wel 2 jaar overheen.

Plaats reactie