Game nieuws

Vele filmliefhebbers zijn ook fanatieke gamers.
Plaats reactie
Secret1994goesFilm
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Re: Game nieuws

Bericht door Secret1994goesFilm » 09 sep 2015 18:41

McMurphy schreef:Je bent dus kennelijk geen multiplayer liefhebber?! Buiten het feit dat de online multiplayer subliem is, bevat Uncharted ook een co-op multiplayer. Daar heb ik me echt al honderden uren mee vermaakt. Als een game als Uncharted voor jou de standaard prijs al niet waard is, dan speel je vast niet veel games tijdens of kort na hun release lijkt me :}.
Ik wacht inderdaad vaak een tijdje als een game uit komt :}
Zoals Until Dawn. Ziet er een supergame uit, maar na één keer uit te spelen, zal ik het rap op 2ehands zetten.

Maar co-op bij Uncharted? Bedoel je dan online gameplay?

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 09 sep 2015 18:49

Nee, de co-op is wat je met twee tot vier mensen speelt :D

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 10 sep 2015 13:05

En dat kan zoals JB schetst gewoon thuis op de bank met split screens, wat mijn voorkeur overigens niet heeft. Veel leuker is online met een maatje tegen de computer. Dan is het voornamelijk een prestige kwestie, wie maakt de meeste kills :).

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 10 sep 2015 13:57

Ik heb het dan eigenlijk altijd gewoon op de bank gedaan met vrienden :)

jaime91
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door jaime91 » 11 sep 2015 08:47

JamesBond schreef:Ik denk dat Uncharted 4 een van de enige aankomende spellen is waar ik de volle prijs voor wil betalen, en dat komt ook zeker door de geweldige co-op! _O_ Als er vrienden over de vloer zijn vermaken we ons daar nu nog mee!
Is die echt zo goed? Lijkt die niet op de multiplayer van die laatste Tomb Raider game? Die multiplayer vind ik namelijk maar nutteloos. En ik ben ook niet van de multiplayer games. Geef mij ook maar een game met het liefst het goed verhaal of in ieder geval genoeg content waar ik uren mee bezig ben.

Zo heb ik me vorige week Until Dawn, Mad Max, en Metal Gear Solid V aangeschaft. Until Dawn vanwege het verhaal. Waar ik ontzettend van genoten heb, ondanks de vele onnodige flauwe jumpscares vind ik het verhaal wel goed. En daarnaast vind ik het ontzettend tof dat ik als speler ook echt de keuze heb welk personage de game overleeft.

Mad Max vond ik in het begin ontzettend tof. Nu ik er flink wat uurtjes in heb gestoken begin ik de game wat eentonig te vinden. Er had wat meer variatie in mogen zitten. Maar die game heeft ontzettend veel content dus daarom had ik die aangeschaft.

En Metal Gear heb ik aangeschaft vanwege een combinatie van de eerdere twee. Content en verhaal. Qua content zit het bij die game zeker goed, maar over het verhaal kan ik nog niet oordelen omdat ik er nog niet heel veel uren in gestoken heb.

In ieder geval dat zijn de games waar ik van hou. En een Call Of Duty of Battlefield vind ik ook wel leuk om te spelen, maar toch zijn dat games die ik me zelfde aanschaf.

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 11 sep 2015 09:09

De multiplayer van Uncharted 2: Among Thieves werd echt heel erg geprezen. Sterker nog, volgens mij is het anno 2015 nog steeds populair! Ik ben zelf niet zo van de multiplayer, maar des te meer van de co-op online van Uncharted 3. Dit heeft me echt nooit verveelt. Oortje in en samen met een maat avonden lang knallen tegen bots. Dat klinkt misschien suf maar de AI is erg sterk en het niveau is aardig uitdagend samen. Daarnaast is het gewoon competitief. Het kan toch niet zo zijn dat je maat meer kills maakt dan jij ;).

De verhaallijn van Metal Gear zal zonder enige achtergrond ook heel lastig zijn om te volgen. Ik heb alle andere delen meerdere malen gespeeld en nog is het erg complex. Ik zou zeker ff recap video's bekijken die op YouTube staan. Op game site InsideGamer zag ik ook twee (Nederlands gesproken) recaps die je begeleiden tot aan MGS: Phantom Pain. Ze duren slechts een minuut of 6 maar zijn eigenlijk verplichte kost voor een game reeks als MGS. Overigens ben ik met The Phantom Pain een uur of 10-12 verder, en is er van enig verhaal nog maar weinig sprake.

jaime91
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door jaime91 » 11 sep 2015 09:31

Ja wat het verhaal van Metal Gear betreft dat had ik al begrepen ja. De game is zowel een sequel als een prequel aangezien het zich tussen bepaalde delen afspeelt. En de franchise staat er sowieso bekend om dat je bekend bent met het verhaal.

Wat ik eigenlijk best jammer vind. De franchise loopt namelijk al zo ontzettend lang en ze richten zich daardoor eigenlijk alleen op hun fans. Ik heb zelf alleen de allereerste en Snake Eater gespeeld en beide vond ik helemaal fantastisch. Vandaar dat ik zonder twijfel deel V aangeschaft heb. En inderdaad de game richt zich niet zozeer op het verhaal maar vooral op de gameplay. Dat laat ook zien dat Kojima geluisterd heeft naar de fans aangezien Guns Of The Patriots naar wat ik begrepen heb vol zat met lange cutscenes en het bijna een speelbare film was. Dat heeft ie nu flink teruggeschroefd met zijn laatste Metal Gear en ook dat vind ik wat jammer.

Ik had liever net zoals bij Snake Eater een combinatie willen zien. Natuurlijk is het tof dat er zoveel content in zit, maar jammer dat het toch een beetje ten koste gaat van het verhaal wat nu eigenlijk een beetje bijzaak is. Maar goed wat ik ervan gespeeld heb was tof. Ik weet nog niet of ik meega in de negens en tienen die de game voor een groot deel krijgt maar ik zit toch zeker op een 8 al. Dat kan nog wat zakken als de game ook wat eentonig wordt of stijgen natuurlijk maar ik vind het een erg toffe game om te spelen. En wat ik tot slot ook nog op prijs stel is dat niks moet. Je mag sneaken, je mag als een soort van John Rambo tekeer gaan en iedereen neerknallen, je mag uren lang op Mother Base los gaan maar ook dat hoeft niet, etc etc.

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 11 sep 2015 11:04

Het schijnt dat de verhaallijn grotendeels ontbreekt in de eerste 10-15 uur. Daarna zouden de bekende cutscenes ook terugkeren, al dan wel niet een stuk korter dan in Guns of the Patriots.

Waar ik tot nu toe grootse moeite mee heb is om de missies in stealth modus te voltooien. Leuk dat je in rambo modus de missie ook kunt halen, maar ik zou toch graag op de oude vertrouwde Metal Gear manier de levels doorlopen. Ik heb ook geen idee waar de oorzaak van mijn stealth falen precies in zit. Op een afstandje het dorp/kamp grondig bestuderen en ogenschijnlijk alle enemies markeren doe ik gewoon. Waar het voornamelijk mis gaat is het besluipen van een enemy. Met de R2-toets grijp je een tegenstander van achteren vast, maar 9/10 keer draait hij zich al om voordat ik hem vast kon grijpen. Ik heb nu al op zoveel manier geprobeerd om te achterhalen waar het probleem in zit, maar zonder succes helaas. Vrij frusterend moet ik zeggen...

jaime91
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door jaime91 » 11 sep 2015 11:14

Ja daar ben ik het ook wel mee eens. Ik ben sowieso niet zo van de stealth aanpak omdat ik daar gewoon geen geduld voor heb. Ik probeer het wel maar 9 van de 10 keer wordt ik toch gewoon ontdekt inderdaad. Alleen vind ik dat niet zo tergend omdat ik net zo lief iedereen neer knal. Wat ik daarnaast wel tof vind is dat er geen oneindige hordes van soldaten op je af blijven komen. Die krijgen uiteindelijk ook te horen dat er geen versterking meer mogelijk is. En als je bepaalde apparaten uitschakelt kunnen ze niet eens om versterking roepen.

Dat geeft de game toch weer een extra vorm van realisme wat ik ook erg kan waarderen. Maar ik snap je volkomen. Snake staat toch bekend als de stille killer en je wil uiteindelijk toch als een echte pro een kamp insluipen, je target uitschakelen of redden en vervolgens zonder gezien te worden de missie voltooien. Maar dat is best pittig inderdaad.

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 11 sep 2015 12:36

Niet alleen omdat Metal Gear Solid gewoon een stealth game is, maar nog te meer omdat je voor de subtielere aanpak veel meer punten en hogere scores krijgt. Het is een prestige kwestie en tevens kun je je vaardigheden sneller verbeteren of meer upgrades aanschaffen.

En euh op = op qua baddies gaat niet altijd op hoor. Er zit altijd een bepaald limiet aan, maar bij mijn laatste missies kwamen er echt tientallen op me af, ondanks dat ik er al heel wat afgeknald had.

pietje012
Regisseur
Regisseur

Bericht door pietje012 » 11 sep 2015 18:10

Heb ook paar keer gehad, dat ik dacht alle enemies gemarkeerd te hebben, opeens toch een enkele had gemist of zonder ik het wist, met een truck het kamp in waren gekomen en mij opmerkte, toen ik net een stealth kill wilde maken of lichaam verbergen enzo :)

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 06 okt 2015 13:36

Whoop whoop de eerste reviews van Uncharted :T

http://www.insidegamer.nl/recensies/119 ... collection

http://nl.ign.com/uncharted-the-nathan- ... ion-review

En waar ik al bang voor was... de gameplay van Drake's Fortune heeft geen upgrade gehad }: . En het blijft natuurlijk jammer van de volle mep betalen voor een remaster, ook zijn het 3 games in 1. Ik wacht dus nog wel ff...

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 06 okt 2015 14:20

McMurphy schreef:de gameplay van Drake's Fortune heeft geen upgrade gehad }:
Ik denk dat het ook wel lastig is om een spel van grofweg zes jaar oud net zo goed te upgraden zodat het eruitziet als een PS4 spel... Voor Uncharted 2 en Uncharted 3 is dat toch wel iets makkelijker denk ik...

Plaats reactie