Game nieuws

Vele filmliefhebbers zijn ook fanatieke gamers.
Plaats reactie
PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Re: Game nieuws

Bericht door PascalE » 06 jun 2011 21:42

patrob schreef:Of mis ik nu iets?
Nee. Dikke onzin is het.

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 06 jun 2011 21:45

Tja, daar ben ik het niet mee eens.. Ik heb een fitness 'spel' voor de Kinect waar ik persoonlijk veel plezier aan beleef... en ik heb een 'party' spel waar je samen met een paar vrienden flink wat lol mee kunt hebben.

Veel van de dingen die er voor de Kinect uitkomen doen me niets, maar ik vind het een leuk hebbedingetje.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 06 jun 2011 21:46

Pak dan gewoon Twister uit de kast, en een paar potten bier :wink:

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 06 jun 2011 21:48

Twister met een paar gasten pas ik voor, dank je ;)

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 06 jun 2011 21:51

Hahaha goed zo :+ Maar lekker samen zwierezwaaien voor de TV vind je wel normaal? :wink:

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 06 jun 2011 21:54

Nou... Ik kan me best wel vermaken met het kijken naar een paar 30-jarige gasten die lomp lopen te springen voor een TV scherm :)

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 07 jun 2011 10:32

Sony´s persconferentie viel me een partij tegen tov van vorig jaar, heb spijt dat ik er voor wakker ben gebleven. Geen Kevin Butler, geen dikke show (vorig jaar kwam die clown van Twisted Metal het podium op rijden) en geen scherpe grappen en sneren naar de andere persconferenties. Nee in plaats daarvan een totaal niet grappige man die de boel aan elkaar praatte en veel te veel mensen die op en af kwamen en allemaal met net zulke geforceerde, pijnlijk slechte grappen maakten.

De aankondigingen waren ook niet al te bijzonder, het meeste wist je al. Veel third party spul die dan wat exlusieve content en/of Move als extraatje kregen. Gelukkig wel weer een héél gaaf Bioshock filmpje en zag de PSVita (NGP, nieuwe PSP) er best gaaf uit.

Nog een faal: Trots werd verteld dat je de persconferentie vanaf je PS3 in Home kon zien, mooi niet dus.

Update (Nintendo): Damn wat kunnen die mannen zeveren over hun marketing gedachten achter een naam, gisteren al bij de PSVita (Vita is leven, wohooo }: ), nu met de Wii U. We dont give a f*ck!

Update 2: De nieuwe foefjes van de Wii U (nieuwe Wii) zien er wel geinig uit, je controller is gewoon een handheld game. Ben benieuwd of ze er ook iets nuttigs voor verzinnen op gamegebied.

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 08 jun 2011 07:40

Ik was al op zoek geweest naar iets over die nieuwe Wii, maar kan zo even niets vinden... Heb je toevallig een goede link?

Frank_Costello
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Frank_Costello » 08 jun 2011 07:58

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 08 jun 2011 08:10

Thanks! Nintendo is dus weer vooruitstrevend bezig!

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 08 jun 2011 11:54

Ik volg al dit helemaal niet, maar ik kwam wel deze gifjes tegen:

Afbeelding
Afbeelding

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 08 jun 2011 13:28

Rich Art schreef:Thanks! Nintendo is dus weer vooruitstrevend bezig!
Tja maar of het voor de echte gamer zo nuttig is, al hebben ze (zoals dat geschifte gifje hierboven aangeeft) wel prominente 3rd party games weten te strikken. Maar dan nog is het de vraag in hoeverre ze 'gewone' games voor de Wii U kunnen ontwikkelen. Als er perse van dat rare besturing spul in moet is het maar de vraag in hoeverre dat extra productiekosten met zich meebrengt, ofwel er blijven pas 3rd party games komen als de Wii U ook bij de hardcore gamers aanslaat. Daarvoor is die eerste wave van 3rd party games zeer belangrijk maar als dat mislukt voorspel ik eenzelfde leven als de Wii voor de Wii U.

Sandro
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Sandro » 08 jun 2011 13:37

PascalE schreef:Daarvoor is die eerste wave van 3rd party games zeer belangrijk maar als dat mislukt voorspel ik eenzelfde leven als de Wii voor de Wii U.
Kortom, weer marktleider?

En dat er weinig 'hardcore' (afgrijselijke term, mgoed) games op de Wii kwamen heeft meer te maken dat de hardware van de Wii zo veel minder krachtig was waardoor er altijd veel meer apart werk nodig was om een Wii versie te maken. Nu zal de hardware in elk geval in HD zijn, maar het kan zijn dat op lange termijn het verschil weer net zo groot gaat worden. Al denk ik dat de grafische stap van de nieuwe generatie van Sony en Microsoft ditmaal zal meevallen.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 08 jun 2011 13:55

Sandro schreef:Kortom, weer marktleider?

En dat er weinig 'hardcore' (afgrijselijke term, mgoed) games op de Wii kwamen heeft meer te maken dat de hardware van de Wii zo veel minder krachtig was waardoor er altijd veel meer apart werk nodig was om een Wii versie te maken. Nu zal de hardware in elk geval in HD zijn, maar het kan zijn dat op lange termijn het verschil weer net zo groot gaat worden. Al denk ik dat de grafische stap van de nieuwe generatie van Sony en Microsoft ditmaal zal meevallen.
Marktleider, lijkt me zeer sterk. Tuurlijk is dat HD gebeuren een groot punt wat de Wii weg hield bij de echte gamers. Maar vooral ook de internet service en alles wat daar bij komt kijken (DLC, succesvolle indiegames, filmservice, muziek service) etc. Die inhaalslag kost flink wat werk. En zelfs als dat gebeurt zie ik de CoD freaks (grote groep die voornamelijk CoD speelt maar ook gerust een GTA/RDR/Fifa in huis haalt, maar niet zozeer de minder bekende games speelt) niet massaal overstappen van de Xbox of PS3 naar de Wii U, daar zijn die nieuwe besturingstechnieken gewoon niet nuttige of innoverend genoeg voor. Ja er kunnen een hoop leuke en slimme dingen mee doorgevoerd worden, maar wordt het gamen nou écht 'beter'? Denk dat die grote kluit CoD freaks voor het grootste deel bepalen wat de 'hardcore' console(s) is/zijn.

Sandro
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Sandro » 08 jun 2011 14:16

Je weet wel dat de Wii dik marktleider is nu met 70 miljoen verkochte units, tegenover de 50 miljoen van de PS3 en X360? Het is geen console voor de traditionele doelgroep, maar het heeft zo'n beetje een monopoly in andere doelgroepen doordat het de eerste was die grootschalig z'n pijlen daar op richtte. Echter, de mensen in deze doelgroep kopen vaak de Wii met maar één of twee games en kopen dan nog maar zelden iets er bij. Terwijl de traditionele gamer natuurlijk elke maand wel iets koopt. Sony en Microsoft maken dan ook vooral winst uit de software en niet uit de hardware. Dus dat is wel een reden waarom Nintendo zich nu weer meer op de hardcore kant richt, maar er totaal afhankelijk van zijn. Nou nee, dat zijn ze niet.

Plaats reactie