Wat is je laatste game?

Vele filmliefhebbers zijn ook fanatieke gamers.
Plaats reactie
Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Re: Wat is je laatste game?

Bericht door Rich Art » 13 jul 2011 14:41

Mijn eerste FPS ooit aangeschaft:

Afbeelding

Omdat de demo me meer dan goed is bevallen...

dragonspirit
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door dragonspirit » 13 jul 2011 16:00

Grin, als ik die wil spelen mag ik eerst alle andere games er af mieteren. Neemt bij mijn weten een slordige 40GB in beslag. Aangezien dat mijn complete harde schijf IS in mijn PS3 phat, zit ik nu sowieso vaak al te rommelen met ruimte.

akketa
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door akketa » 13 jul 2011 20:20

Zag in de winkel Assassin's Creed (PC) liggen voor 9 euro. Sowieso wilde ik me storten aan deze reeks. Niettemin door Rich's bejubelende woorden. :wink:
Zie ik daarnaast ineens Fable III voor de PC liggen... Je hoort niks over een releasedatum voor de PC en ineens ligt ie er al ruim een maand... Om daar meteen ook weer geld voor te trekken ging me te ver. Thuis maar even op een andere manier geregeld.

Fable 3 is in mijn geheugen redelijk hetzelfde als het eerste deel (Deel 2 nooit gespeeld). Dezelfde humor en stijl. Die bevalt me wel. Je moet van de cartooneske Lionhead/Molyneux humor houden die ook aanwezig was in Black & White.
Alleen moet Molyneux ophouden met zijn projecten op te hemelen alsof alles mogelijk is en beter wordt dan in de voorgaande delen. Echt drastisch anders is het niet.

Ik heb 1 keer smakelijk gelachen om de simpele humor. Als je als "Jimmy" het Mercenary Camp moet infiltreren vraagt 1 kerel dat je iets moet uithalen bij een maat van hem. Ik liet een scheet vol in zijn murf en hij bleef maar kotsen. Ja, die zag ik niet aankomen en lag ik strak. Flauwe humor houdt me jong. :P

Wat ik vooral positief vind is je hond. De hond is prachtig geanimeerd en loopt realistisch om je heen. Voor je uit rennen en omkijken. Het blaffen en aandacht vragen. Het wachten als je stilstaat. Hij is jaloers op je vrouwen en kinderen. Echt een maatje waar je je aan gaat hechten tijdens alle avonturen. Beter dan de hond in Fallout 3.

Assassins' Creed is ook een vet spel waarin de vrijheid van bewegen zeker goed gedaan is. Ik had niet verwacht dat er nog een hele overkoepelende wereld was. Ik dacht dat je alleen de verschillende steden had om in rond te zwerven.
Wat ik niet begrijp is dat het "toekomst/verleden" verhaal zo geheim is gehouden toentertijd. Het is geen plottwist halverwege die je versteld doet staan. Binnen een paar minuten wordt je al duidelijk dat je in een machine zit die oude herinneringen van Altair laat herbeleven. Eigenlijk is de film Source Code best hierop gebaseerd. Ook hier wordt je in een machine gestopt waarmee je iemands oude herinneringen kunt manipuleren.

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 14 jul 2011 07:21

dragonspirit schreef:...Aangezien dat mijn complete harde schijf IS in mijn PS3 phat, zit ik nu sowieso vaak al te rommelen met ruimte.
Misschien handig om er een grotere HDD in te doen? Ik had hetzelfde probleem, maar heb er een half jaartje geleden een schijf van 500GB in gedaan. Fluitje van een cent, kost geen drol (€50,-) en probleem opgelost. :)

akketa schreef:Zag in de winkel Assassin's Creed (PC) liggen voor 9 euro. Sowieso wilde ik me storten aan deze reeks. Niettemin door Rich's bejubelende woorden. :wink:
Jaaaah! Ik ben zo gek op die gameserie! :Y
Ik kan bijna niet wachten op AC: Revelations om te zien hoe de Ezio Trilogie wordt afgerond.

Goed om te horen dat de game je prima bevalt!
Eneh... Het is de enige AC-game die nog ontbreekt in een ander topic. Dus als je je je geroepen voelt... :wink:

akketa
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door akketa » 14 jul 2011 23:20

Dat zal wel gebeuren, maar zover ben ik nog niet en naast Fable 3 staat ook Alice: Madness Returns te draaien en tussendoor wordt ook nog Duke Nukem Forever afgewerkt.

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 15 jul 2011 07:14

Je hoeft je voorlopig in ieder geval niet vervelen! :T

akketa
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door akketa » 15 jul 2011 09:15

Dat is sowieso niet moeilijk.
Er staan nog 10 andere spellen te wachten en dan komt LA Noire alweer uit voor de PC en dan alweer Mass Effect 3 en dan zullen de andere delen van Assassin's Creed ook nog langs komen. :Y

dragonspirit
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door dragonspirit » 15 jul 2011 10:10

Rich Art schreef:Misschien handig om er een grotere HDD in te doen? Ik had hetzelfde probleem, maar heb er een half jaartje geleden een schijf van 500GB in gedaan. Fluitje van een cent, kost geen drol (€50,-) en probleem opgelost. :)
Dat wil ik ook wel een keer gaan doen, ben alleen geen held met dat soort aanpassingen.

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 15 jul 2011 10:18

Ik ook niet, maar het is echt een aanpassing van niks.
Een goeie handleiding vindt je hier

timdekw
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door timdekw » 05 aug 2011 15:01

Ik ga morgen mijn eerste eigen game console ooit kopen! Een PS3!! En hopelijk ligt GTA IV dan ook nog ergens in de schappen, want daar doe ik het tenslotte allemaal voor. :)

pietje012
Regisseur
Regisseur

Bericht door pietje012 » 05 aug 2011 15:15

timdekw schreef:Ik ga morgen mijn eerste eigen game console ooit kopen! Een PS3!! En hopelijk ligt GTA IV dan ook nog ergens in de schappen, want daar doe ik het tenslotte allemaal voor. :)
Zou wat zijn, als ie er niet meer lag! :D

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 05 aug 2011 16:18

Goed bezig Tim! Vergeet je niet aan te melden bij het trophytopic :wink:

timdekw
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door timdekw » 08 aug 2011 08:23

Ik heb de PS3 staan hoor! Heb van het weekend al wat uurtjes aan GTA IV besteedt. Wel enorm wennen hoor aan die controlers. Ik heb in mijn hele leven alleen maar spellen op de PC gespeeld met muis en toetsenbord dus dit is heel anders :)

Mijn laatste game?

GTA IV
Red Dead Redemption

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 09 aug 2011 07:18

Dat is toch niet echt een game die de moeite waard is aan te schaffen volgens mij :}. Enkele tips voor games die je mijn inziens niet mag missen op de PS3:

- Uncharted: Drake's Fortune
- Uncharted 2: Among Thieves
- Batman: Arkham Asylum
- God Of War Collection
- God Of War III
- Assassins Creed serie

Zo, kun je ff verder :).

Remon
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Remon » 09 aug 2011 07:23

Batman vond ik zelf een beetje tegenvallen, al komt dat misschien ook door mijn problemen met het opslaan tijdens de game. Als ik hem uitzette, en later weer verderging, moest ik weer dingen doen die ik allang had gedaan. :P

Assassins Creed is idd onmisbaar! Geweldige game.

Plaats reactie