Wat is je laatste game?

Vele filmliefhebbers zijn ook fanatieke gamers.
Plaats reactie
jaime91
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Re: Wat is je laatste game?

Bericht door jaime91 » 05 jan 2015 23:35

Zojuist besteld!
Afbeelding

Secret1994goesFilm
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Secret1994goesFilm » 06 jan 2015 14:09

Nice :) vond Dragon Age Origins fantastisch! Deeltje 2 was ook leuk, makkelijker ,maar verhaal boeide me minde... waren ook meerdere verhaallijnen.

Zelf ben ik bezig met Watch Dogs :+

jaime91
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door jaime91 » 06 jan 2015 17:18

Ik ben zelf totaal niet bekend met Dragon Age. Ik weet er niks van, maar ik ga toch proberen inquisition te spelen. Ik heb wel The Keep bekeken en daar mijn keuzes gemaakt die ik uiteindelijk dus mee neem in inquisition maar daar is niet heel veel van blijven hangen. Omdat er natuurlijk erg veel informatie op me af wordt gegooid.

De reden dat ik die game toch wil spelen, is omdat ik een fan ben van Mass Effect 2 & 3 (deel 1 heb ik niet gespeeld) en die games hebben mij laten zien dat Bioware erg goed is in het vertellen van verhalen. En daar hou ik onwijs van. Daarnaast hou ik er ook van om mijn eigen keuzes te maken met mijn eigen personage. En ik ben fan van de sandboxgames. Dat is misschien wel mijn favoriete genre, als je het een genre kan noemen.

Dus ik ben benieuwd naar Dragon Age.

Watch Dogs is een prima game. Niet zo goed als dat ik verwacht had, maar ook zeker niet zo slecht als veel mensen zeggen. Ubisoft heeft alleen te hoge verwachtingen geschept, die ze niet hebben waargemaakt. Ik verwachte dat Watch Dogs een serieuze concurrent voor Rockstar's GTA zou worden en dat is het niet. Nogmaals, de game is prima. Verhaal is prima, autorijden, hacken allemaal prima maar niet mindblowing. En dat vind ik jammer want het concept dat alles te hacken is, is geniaal. Dus wellicht dat een vervolg wel briljant kan worden, maar ik ga proberen minder mee te gaan in de hype. Wat toch niet gaat lukken.... Maar ik ga het proberen.... :P

akketa
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door akketa » 14 jan 2015 12:55

Valiant Hearts: The Great War

Leuke puzzle-adventure. Nou ja, leuk. Het is een tragisch anti-oorlogs verhaal over de gruwelen van de Eerste Wereldoorlog. Gelukkig is het niet geheel drama en wordt het op cartooneske manier gebracht. Vooral in het begin met Baron van Dorf is het meer humor. Hij heeft ook wel wat weg van Dick Dasterdly. Maar ondanks die keuze blijft de tragiek van die oorlog wel steeds eroverheen hangen. Vooral de slagvelden komen dreigend en gloomy over. Veel verre, desolate landschappen met rookpluimen en lijken blijven je toch wel vertellen dat het geen leuke tijd was.

Het verhaal wordt verteld vanuit 5 karakter waarvan er vier speelbaar zijn. Het is oude Fransman Emile die op de boerderij woont met zijn dochter en schoonzoon Karl, een duitser. Daarnaast is ie ook net opa geworden. De oorlog breekt uit en Karl moet naar Duitsland om te vechten en Emile moet in het Franse leger. Emile komt daar de Amerikaan Eddy tegen. Dit worden dikke vrienden. Als laatste hebben we Anna een Belgische verpleegster die op zoek is naar haar vader, een geleerde die de gasbommen heeft ontwikkeld en door Baron von Dorf wordt vastgehouden. Karl wordt bij deze Baron gezet. Karl helpt een hond en deze volgt de karakters in de loop van de oorlog.

De karakters kruizen elkaar steeds en helpen elkaar ook door de levels heen. Dan wordt er geswitcht door het spel. Veel verschil tussen de karakters is er niet. Eddy heeft vaak een knipschaar om hekken door te knippen, Emile heeft een schep om te graven en Anna kan gewonden helen met een Dance Dance Revolution-achtige minigame. Degene die de hond bij zich heeft kan deze opdrachten geven zoals hem een hendel over laten halen of een voorwerp te pakken waart hij zelf niet bij kan. Dit is allemaal erg basic en niet nieuw. Storend is het nergens, omdat het spel vooral een kapstok is voor een geschiedenisles.
Het spel is gemaakt in samenwerking met de mensen achter Apocalypse. De documentaire reeksen over beide Wereldoorlogen. Die met die ingekleurde archiefbeelden. Zij brengen achtergrondinformatie over de plekken waar je op dat moment bent en vooral hoeveel ellende er was. Ook kun je collectibles vinden die allemaal ook achtergrondinformatie bevatten. Zoals de verschillende dogtags die er waren. Maar ook gewone gebruiksvoorwerpen zoals zeep, drinkflessen en brieven van soldaten.
Dit maakt de game, naast het mooie verhaal, vooral een leerzame documentaire over een gruwelijke oorlog die niemand nog een keer zou willen meemaken.

Een komisch en ontroerende game die je niet mag missen. Vooral voor mensen die houden van puzzle-adventures en een goede dosis geschiedenis.

Secret1994goesFilm
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Secret1994goesFilm » 14 jan 2015 22:26

Ik ben nog eens op GTA online geraakt :)
minder goeie nieuws: ik kwam hackers tegen? Ahmedd en Syr-Kat en nog 2 andere...
Die reden steeds met 4 rond en hadden me al een aantal maal omver gemaaid zonder reden... dus ik wil wraak en ik schiet er 100% op en die gaat gewoon niet dood... Ook had één van die mannen een super gespierd lichaam, wat eigenlijk niet kan in GTA online...
en dan als laatste toen ik eindelijk die mannen terug had kunnen pakken... was plots mijn wapenwiel leeg }:
Ik hoop dat de volgende keer m'n wapenwiel terug normaal is... want als ik dat allemaal terug moet betalen... :(
Weet niet echt wat ik tegen die hackers kan doen... forum opzoeken van Rockstar of GTA helpdesk?

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 15 jan 2015 01:32

akketa schreef:Valiant Hearts: The Great War
Bedankt voor de tip !

Absoluut de moeite waard op alle (no pun intended) fronten!

Ook weer 's een spel dat geen 50 GB groot is maar slechts een naar huidige begrippen uitermate zuinige 1,3 GB.

akketa
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door akketa » 15 jan 2015 19:52

Dr. Strangelove schreef:
akketa schreef:Valiant Hearts: The Great War
Bedankt voor de tip !
Absoluut de moeite waard op alle (no pun intended) fronten!
Ook weer 's een spel dat geen 50 GB groot is maar slechts een naar huidige begrippen uitermate zuinige 1,3 GB.
:T

Klopt, lekker compact en toch een aantal uren plezier!

Secret1994goesFilm
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Secret1994goesFilm » 29 jan 2015 13:19

Bij PS+ kun je voor de maand januari op ps4 First Light (Infamous) downloaden.
Is leuk , maar kort spelletje. Maar tof om op 3 dagen even platinum te bereiken qua trophys :T
Campaign doe je op 4-5uurtjes. En de rest van je tijd mag je bezig houden met de arenalevels met verschillende uitdagingen om uiteindelijk alle vaardigheiden te kunnen kopen en de 100% te halen :)

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 29 jan 2015 15:41

Ben je daar net pas net achter gekomen? Staat er al 3 weken op. :P

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 04 feb 2015 18:32

Voor de PS plus leden, vanaf vandaag staan de gratis games er weer op (en zijn dus ook mijn nieuwste games :p):
PS4:
Transistor
Apotheon
Rogue Legacy

PS3:
Thief
Yakuza 4
Rogue Legacy

Vita (mocht iemand die hebben):
Rogue Legacy
Kick & Fennick

Maar eerst Saints Row 4 en Gat Outof Hell uitspelen. Mag nog opschieten ook, want The Order 1886 staat in de pre order.

Secret1994goesFilm
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Secret1994goesFilm » 05 feb 2015 00:09

VInd ze voor PS3 wel leuk... maar die op Ps4 lijken me toch niet echt te boeien... zo een 2D game en dat ander... :}

Heb me wel wat krediet gehaald voor PS en mij Resident Evil aangeschaft voor PS4.
Ben altijd begonnen op Ps3 met RE5 en dus wou ik de origin ook spelen!
Resident Evil is heel wat claustrofobischer, enger en spannender dan deeltje 5. Het krappe donkere huis waar er achter elke hoek een zombie kan tevoorschijn komen. Toch al paar jump scares tegegekomen :p

jaime91
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door jaime91 » 19 feb 2015 18:43

Heb deze zojuist ook nog even besteld. Morgen binnen! :D
Afbeelding

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 19 feb 2015 18:58

Komt morgen ook bij mij binnen. Besteld icm met een jaarabonnement op Powe Unlimited. Voor minder dan dat de game in de winkels ligt. Ik weet ook niet hoe ze dat doen.

De reviews liggen trouwens BELACHELIJK ver uit elkaar. Ik heb vieren en negens voorbij zien komen, dus daar heb je ook geen ruk aan. Gelukkig waren de meeste reviews het er wel over eens dat het een cinematiche en verhalende game is die er top uitziet. Daar doe ik het voor.

jaime91
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door jaime91 » 19 feb 2015 19:20

Ja ik ook. Het is een super lineaire game. Zoals Jan van de PU al zei, zo lineair als een liniaal. En er zitten onwijs veel cutscenes in, meer cutscenes dan gameplay. Daar heb ik verder ook geen problemen mee als het verhaal goed is. Dat ga ik zelf morgen bekijken als ik de game heb. En ik heb begrepen van de PU review dat de gameplay leuk is.

En 10 uur voor zo'n game vind ik netjes.

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 19 feb 2015 19:24

Heb ook liever een kortere game die continu een goede ervaring biedt, dan een game met uren aan gameplay als rij van A naar B (en C en D en F en etc.), quicktime Yoga, fietsraces en andere opvulling (Ja, ik bedoel GTAV).

Plaats reactie