Trophy's & Achievements

Vele filmliefhebbers zijn ook fanatieke gamers.
Plaats reactie
Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Trophy's & Achievements

Bericht door Rich Art » 07 feb 2011 14:10

• Trophy's & Achievements

Playstation 3
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding

Xbox360
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Laatst gewijzigd door Rich Art op 10 jul 2013 10:38, 13 keer totaal gewijzigd.

Frank_Costello
    Oscar winnaar
    Oscar winnaar

Re: Trophy's & Achievements

Bericht door Frank_Costello » 07 feb 2011 14:57

Achievements worden altijd aan de linkerkant gelaten, normaal zijn het toch van die dingen die je vanzelf wel unlocked.

Toch vind ik het jammer dat ze er zijn, ze halen de fun van het ontdekken een beetje uit het spel. Van die dingen waar je zelf achter moet komen, daar wordt de voldoening uitgerukt doordat die achievement het zit te verklappen.

Remon
    Regisseur
    Regisseur
    Contacteer:

Bericht door Remon » 07 feb 2011 15:05

Leuke toevoeging, waar ik eerst ook best mee bezig was. Ik merk wel dat al mijn vrienden het compleet links laten liggen, waardoor het voor mij automatisch ook minder waarde heeft.

Rich Art
    Walk of Fame
    Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 07 feb 2011 15:10

Het maakt het inderdaad wel leuker als vrienden ze ook aan het verzamelen zijn. Iedere keer even kijken of je nog voor staat op de rest. :)

Sommige trophy's zijn best pittig en dan is de voldoening groot als je de betreffende trophy weet binnen te hengelen. Het kan dus af en toe best een toegevoegde waarde hebben. Van het weekend haalde ik met Tomb Raider Underworld met tweede Platinum Trophy binnen en daar was ik toch er blij mee na het zoeken naar 179 schatten.

Sha
    Walk of Fame
    Walk of Fame

Bericht door Sha » 07 feb 2011 18:17

Tja... Ik heb op dit moment nu 2721 achievements die samen 55000 punten waard zijn.
    En heb ondertussen alweer 55 spellen op 100% uitgespeeld.
    Dus ik kan wel zeggen dat ik iemand ben die achievements wel een toegevoegde waarde vind hebben :)

Door dit systeem doe je nu dingen in games die je normaal waarschijnlijk niet zou doen..
    Vooral de vreemde uitdagingen vind ik erg leuk.

Zoals Little Rocket Man in The Orange Box, Clownd in Left 4 Dead 2, Manifest Destiny in Red Dead Redemption... alles waardoor je een spel anders moet spelen dan je normaal zou doen.

M'n vrienden (degene die een xbox hebben) interesseert het dan weer niet zoveel, maar als ik om hulp vraag bij bepaalde achievements, dan doen ze dat altijd wel.

McMurphy
    Regisseur
    Regisseur

Bericht door McMurphy » 07 feb 2011 20:58

Als ik eerlijk ben kijk ik totaal niet naar Trophy's en dergelijke. Ik heb echt geen flauw idee hoeveel trophy's ik heb van welke game. Komt waarschijnlijk ook omdat ik er amper de tijd en het geduld voor op kan brengen.

Tasslehoff_Burrfoot
    Regisseur
    Regisseur

Bericht door Tasslehoff_Burrfoot » 07 feb 2011 21:02

Ik vind het een waardeloos gedoe dat met wat Costello noemt zelfs schade doet aan veel games. Ontdekken wordt iets systematisch. Brr.

ErikSchierboom
    Regisseur
    Regisseur
    Contacteer:

Bericht door ErikSchierboom » 08 feb 2011 08:21

Ben ik het totaal niet mee eens. Achievements vind ik een uitermate leuk is dat ervoor zorgt dat ik spellen vaak op manieren speel die ik anders nooit bedacht zou hebben. Ik ben dus absoluut wel een liefhebber van achievements. Ik snap echt niet dat men denkt dat het schade kan doen? Je hoeft toch niet voor achievements te gaan?

Rich Art
    Walk of Fame
    Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 08 feb 2011 08:44

In mijn eerste spelsessie van een game kijk ik ook nooit naar trophy's. Ik ga daar pas mee aan de gang als ik de game heb uitgespeeld. Zo blijven alle verassingen tijdens de game ook gewoon verassingen.

ErikSchierboom
    Regisseur
    Regisseur
    Contacteer:

Bericht door ErikSchierboom » 08 feb 2011 10:31

Rich Art schreef:In mijn eerste spelsessie van een game kijk ik ook nooit naar trophy's. Ik ga daar pas mee aan de gang als ik de game heb uitgespeeld. Zo blijven alle verassingen tijdens de game ook gewoon verassingen.
    Precies, zo doe ik het ook.

Zeurdoos
    Regisseur
    Regisseur
    Contacteer:

Bericht door Zeurdoos » 08 feb 2011 11:48

Ik heb een redelijke hekel aan achievements. Vooral het feit dat ze door middel van een pop-up in beeld komen (het liefst met een annoying geluidje.... I'm looking at you Fallout 3 / New Vegas }: ), dus dat is dan ook het eerste dat ik uit zet. Wat ik er wel weer "ok" aan vind is dat ze af en toe iets unlocken, maar ga er nooit actief naar op zoek (waarom zou ik in hemelsnaam 200 keer een mug doodslaan zodat ik er beter in wordt? Of 666 bananen vinden die over de gehele wereld verstopt zijn?).

Achievements zijn prima, zolang ze a) redelijk vanzelf komen als je het spel redelijk uitgebreid speelt, b) je niet uit het spel halen ("je bent 100 keer gewond geraakt, nog 100 keer en je hebt de 'sadomasochist achievement' gehaald!") en c) niet gemist worden als je ze niet haalt (helaas, je het niet 100 veertjes gevonden om het alternatieve einde te zien...).

Kortom; ik ben er niet zo'n fan van ;)

Frank_Costello
    Oscar winnaar
    Oscar winnaar

Bericht door Frank_Costello » 08 feb 2011 13:06

Je hoeft inderdaad niet te kijken, maar in je achterhoofd weet je gewoon dat iemand het wel heeft gedaan, en als je dan iets cools doet zul je altijd denken: "iemand anders heeft het ook al gedaan, voor een miezerige 10G".

Sha
    Walk of Fame
    Walk of Fame

Bericht door Sha » 10 feb 2011 18:49

Ik hoef ondertussen nog maar 3 achievements en dan heb ik Red Dead Redemption op 100% (inclusief alle DLC)... en met zo'n spel moet ik zeggen dat ik er dan toch wel trots op zou zijn.

Er zijn bijna 67000 leden van een xbox website die ik gebruik die het spel hebben... en maar 666 mensen daarvan hebben het op 100% uitgespeeld.

Op zo'n moment voegen achievements toch wel wat toe aan een spel?

ErikSchierboom
    Regisseur
    Regisseur
    Contacteer:

Bericht door ErikSchierboom » 10 feb 2011 21:05

Respect Sha! Ik vind het uitermate knap als je de 100% haalt.

Sha
    Walk of Fame
    Walk of Fame

Bericht door Sha » 10 feb 2011 21:48

Dank...
    De drie laatste zijn bijna onmogelijk te halen als je normaal speelt, maar ik ga ze pakken :)

Plaats reactie