E3

Vele filmliefhebbers zijn ook fanatieke gamers.
jaime91
Oscar nominatie
Oscar nominatie

E3

Bericht door jaime91 » 11 jun 2014 12:45

In dit topic kunnen alle E3 nieuwtjes, discussies,filmpjes etc gepost worden.

Voor de mensen die het niet weten even wat korte info over de E3. E3 staat voor Electronic Entertainment Expo, en het is een jaarlijkse beurs voor de Computer en Game Industrie om hun nieuwste ontwikkelingen en games te presenteren. De beurs is alleen toegankelijk voor mensen uit deze industrie en journalisten maar de persconferenties zijn wel ieder jaar live te volgen op het internet. De eerste editie was in 1995.

De E3 is inmiddels weer in volle gang, en ik heb mijn best gedaan om alles een beetje te volgen. Microsoft, Ubisoft, EA en Nintendo heb ik gezien en van Sony heb ik alleen wat nieuwtjes teruggelezen maar ik wil er toch even wat over kwijt.

Microsoft trapte net als ieder jaar de E3 persconferenties af. Na hun teleurstellende conferentie van vorig jaar waarin het voornamelijk ging over TV,Tv en nog eens Tv en oja ook heel af en toe wat games nam Microsoft de kritiek ter harte en kwamen ze dit jaar met een persconferentie zoals het hoort! Geen gezeur over cijfers, geen gezeur over dat tv gedoe waar we hier in Nederland sowieso niet heel veel aan hebben, maar games, games, games! Eindelijk liet Microsoft zien dat hun XboxOne ook een console is voor de gamers. Er kwamen best wat toffe games voorbij, en wat opviel geen kinect. Ook daar kreeg Microsoft veel kritiek over, en Microsoft zal gedacht hebben wat ze bij Sony kunnen dat kunnen wij ook dus hun XboxOne is hier in Nederland vanaf 5 september voor 399 euro te verkrijgen zonder kinect. Zoek je toch een XboxOne met kinect dan zul je 100 euro meer moeten neertellen. Maar ik denk dat Microsoft inmiddels ook wel begrijpt dat de Kinect maar een gimmick was en niet meer dan dat.

En dan nog even terug naar de games. Mijn grote favorieten waren The Division en Assassins Creed Unity. Ook kwam er een heel mooi Halo pakket voorbij. Want alle Halo games, met alle content is op 1 disc op de XboxOne te spelen in 1080p en wat zag dat er mooi uit! Helaas alleen een CGI trailer van de nieuwe Halo en verder nog geen nieuwe info daarover.

Ook kwam Call Of Duty natuurlijk weer voorbij. En die franchise wordt steeds meer sci fi, en dat zag er zeker niet slecht uit. Het was nog steeds typisch Call Of Duty, met veel explosies etc maar dit keer met een Crysis sausje.

En tot slot is er ook een vervolg aangekondigd op de Tomb Raider (reboot) game uit 2013. Rise Of The Tomb Raider!

En voor al het Microsoft nieuws verwijs ik je door naar de volgende pagina. Klik

Dan even kort over EA. Want EA spreekt mij eigenlijk ieder jaar het minste aan. Veel EA Sports wat vooral op de Amerikaanse markt gericht is, want Rugby of UFC is hier nou eenmaal niet zo groot als in de US, en 2 korte mentions van games die mij wel zeer aanspraken. Namelijk de nieuwe Star Wars Battlefront, waar helaas nog geen nieuwe beelden van voorbij kwamen, en de nieuwe Mass Effect waar ook helaas nog niet heel veel nieuws over bekend werd. Al ben ik wel blij, dat ze met de nieuwe Mass Effect echt iets nieuws gaan proberen te doen. Althans dat werd wel duidelijk. Ik ben heel benieuwd wat dat gaat worden, ik kijk er zeer naar uit. Daarnaast was er nog 1 game waar ik wel van onder de indruk ben en dat is Battlefield Hardline.

Ondanks dat het erop lijkt dat Battlefield op de GTA V bandwagon stapt met hun Cops & Robbers thema spreekt mij dat wel zeer aan. Dit keer geen soldaten en oorlogen in de woestijn maar oorlog op straat. Bankovervallen, SWAT etc. Dat zag er ook wel heel tof uit!

Voor al het andere EA nieuws verwijs ik je door naar de volgende pagina. Klik

Vervolgens was het de beurt aan Ubisoft. En Ubisoft is net als afgelopen jaar de grote winnaar wat mij betreft. Niet alleen hebben ze de tofste games, zoals Assassins Creed Unity, The Division en Far Cry 4, ze maken er daarnaast ook een leuke show van. Ontzettend leuk en los gepresenteerd door Aisha Tyler die het volgens mij al voor de 4de keer mocht doen, met veel humor maar daarnaast had Ubisoft ook 1 grote verassing op het eind namelijk een vrij lange gameplay trailer van Rainbow Six:Siege. Een game waar veel mensen al jaren naar uit keken.

Ubisoft begon heel sterk met de eerste beelden van Far Cry 4.

Ondanks dat ik wederom omver geblazen werd door de vibe van die game viel me wel 1 ding op. Pagan Min (de badguy uit Far Cry 4) , leek ontzettend op Vaas (de badguy uit Far Cry 3). En ik vrees dat dat uiteindelijk een van de minpunten van de game gaat worden. Het is namelijk ontzettend lastig om een slechterik als Vaas te overtreffen. Dus dat ze dan met een Vaas 2.0 komen wil ik ze best vergeven. Vervolgens werd er nog een gameplay trailer het web op geslingerd waaruit bleek dat ze de sterkte punten uit Far Cry 3 meenemen en die verbeteren.

Vervolgens was daar nog Assassins Creed Unity waarvan Microsoft al eerder de 4 speler co op liet zien:

Nu kwam daar nog een stukje singplayer voorbij.

Ten eerste ziet het er grafisch echt prachtig uit, maar ten tweede de stad leeft echt! Er gebeurt van alles! Je kunt wederom gebouw in en uit maar ook dat ziet er heel soepel uit, en ook de combat ziet er net zo soepel en gruwelijk uit! Ja dat is zeker een game waar ik naar uitkijk.

Dan was er natuurlijk ook nog The Division waar ook wat trailers en gameplay beelden van voorbij kwamen.

En voor de fans, Rainbow Six:

Voor al het andere Ubisoft nieuws verwijs ik je door naar de volgende pagina. Klik

Sony had ik helaas gemist maar daar zijn ook zeker wat games getoond waar ik zeer naar uitkijk.

Ook werd bekend gemaakt dat GTA V toch naar de PS4,XboxOne en PC komt. Hij verschijnt deze herfst en het is mogelijk om je savegame van je ps3 naar je ps4 of van je xbox360 naar je xboxone mee te nemen.

Ook is er een witte PS4 bundel aangekondig met Destiny. Bron

Is de Far Cry 4 Co Op ook te spelen met je vrienden die de game (nog) niet hebben.
Bron

Komt Youtube dit jaar naar de playstation inclusief het uploaden van gameplay. Bron

En voor al het ander Sony nieuws verwijs ik je door naar deze pagina. Klik

En tot slot wil ik het nog even hebben over Nintendo. Sinds de Wii ben ik flink teleurgesteld in Nintendo. De eerste console die ik had was de Super Nintendo, de Nintendo 64 heb ik nooit gehad maar vond ik wel een super console en daar speelde ik graag op bij mensen die hem wel hadden, en ik heb ook flink wat gameboys versleten. Maar met de Wii raakte ze mij echter kwijt. De Wii heb ik wel in mijn bezit, maar ik heb daar amper iets mee gedaan en hij ligt net als bij veel mensen ook bij mij te verstoffen. Ik raakte Nintendo kwijt.

Nu is er dus al een tijdje de WiiU en ik moet toegeven grafisch kan die Wiiu echt wel wat. De games die Nintendo uitbrengt zien er allemaal heel mooi uit, het is alleen niet meer zo aan mij besteed. En nu kom ik dus bij het probleem wat ik met Nintendo had. Dat lag niet zozeer aan Nintendo maar aan mij. Nintendo is namelijk niet te vergelijken met Microsoft en Sony. Microsoft en Sony zijn twee bedrijven die zich op hetzelfde publiek richten namelijk de gamer. Nintendo richt zich op de beginnende gamers oftwel de kids, de families en de vriendengroepen. De games die Nintendo uitbrengt zullen vast leuk zijn om te spelen, en voor flink wat uurtjes plezier zorgen het zit alleen allemaal vrij simpel in elkaar. Dat geeft verder ook niet, dat is Nintendo en daar moet Nintendo ook mee door blijven gaan.

Toen ze de WiiU uitbrachten, verschenen er ook nog wat games van andere ontwikkelaars op waaronder Assassins Creed 3 en Batman Arkham City. Deze persconferentie (al was het niet echt een persconferentie maar goed) was er echter weinig van andere ontwikkelaars te bekennen. Maar ook dat geeft niet want Nintendo heeft genoeg sterke franchises dat ze die andere niet nodig hebben. Nintendo moet de strijd niet aangaan met Sony en Microsoft maar lekker zichzelf blijven. En wat ze doen, doen ze prima. Ik had alleen graag gezien, dat ze met wat meer verschillende dingen kwamen. Voor de WiiU verschijnen namelijk vooral veel platforms games, en ook daar is niks mis mee maar de WiiU kan meer dan dat.

En ik denk dat de nieuwe Zelda, die in 2015 zou moeten verschijnen, wat ik overigens zeer betwijfel dat gaat bewijzen. Die game zag er echt prachtig uit en is een Open Wereld Game.
Bron

Ook is er een nieuwe Star Fox voor de WiiU aangekondigd maar die game bevind zich wel nog in de prototype fase. Bron

Voor andere Nintendo nieuwtjes kan ik je doorverwijzen naar deze pagina. Klik

En dat is mijn visie op de E3 van dit jaar. Het was een mooie E3, en er komt genoeg moois aan.
Laatst gewijzigd door jaime91 op 13 jun 2014 08:25, 6 keer totaal gewijzigd.

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Re: E3

Bericht door Dr. Strangelove » 11 jun 2014 14:02

Een smakelijke en journalistiek verantwoorde beschrijving.
Complimenten !

jaime91
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door jaime91 » 11 jun 2014 14:14

Dank! :D

kefke96
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door kefke96 » 11 jun 2014 20:22

Weet niet of ik het hier moet zetten, maar aangezien het op E3 is uitgebracht: De beta van Hardline is echt tof!!! Ik ben het na een uurtje wel beu, maar er is dan ook maar 1 map.

Secret1994goesFilm
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Secret1994goesFilm » 12 jun 2014 07:25

He bedankt Jaime ;) wou al eens kijken of er iets van E3 als topic was vanwege de awesome trailers :)
Wel superjammer dat de meesten waarschijnlijk voor next gen zijn...
Zoals ASsassins creed, Battlefield, Far Cry en Uncharted :(

jaime91
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door jaime91 » 12 jun 2014 08:59

Graag gedaan.

Ja dat is van de ene kant misschien wel jammer, maar van de andere kant ook weer niet. De PS4 is inmiddels uit (al is het nog steeds lastig om aan een PS4 te komen) de XboxOne komt in September uit (die zal ook de maanden daarna hoogstwaarschijnlijk overal uitverkocht zijn) dus het wordt tijd dat ze met wat toffe next gen titels komen. Ik vind ook dat Nintendo met de WiiU wat laat is. De WiiU is al 2 jaar op de markt, en de games kunnen echt nog wel wat beter en de leuke titels komen ze nu pas mee.

Ik ben blij dat Sony en Microsoft dan wat sneller op gang komen. Ik hoop zelf eind dit jaar, begin volgend jaar een PS4 in mijn bezit te hebben en dan zijn de games die daarop uitkomen in 2015 een mooi vooruitzicht. Dus ja het is jammer dat het aanbod voor de PS3 en Xbox360 wat karig wordt, maar het is natuurlijk wel logisch.

Vleeshaak
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Vleeshaak » 12 jun 2014 16:55

Mooi overzicht, mooie lijst met next gen titels die er aan zit te komen. Maar voor mij is Arkham Knight al genoeg reden om de PS4 aan te schaffen als hij een keer normaal aan te schaffen is. (Gelukkig is die game nog niet uit).

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 12 jun 2014 17:12

Zeer goed geschreven, Jaime! :T

Er zijn maar een select aantal dingen die ik echt interessant vind uit deze lijst. Ik ben vooral heel erg benieuwd naar 'The Last Of Us: Remastered', 'Uncharted: A Thief's End' en 'Assassin's Creed: Unity'.

Vooral de nieuwe 'Uncharted' ben ik zeer benieuwd naar! Al laat de trailer niet veel zien, het geeft wel de indruk dat dit een best duister spel kan worden. De titel gezien zou het ook wel eens de laatste in een reeks geweldige spellen kunnen zijn. Maar ook de nieuwe AC, wat ziet dat er waanzinnig mooi uit! :T

jaime91
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door jaime91 » 12 jun 2014 20:22

Niet alleen AC ziet er prachtig uit. Het is ook bekend geworden dat de beelden uit de Uncharted trailer in game beelden zijn. Dat vind ik echt ongelooflijk en supertof! Ik ging ervan uit dat het een CGI trailer was.

En thanks. :D

jaime91
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door jaime91 » 13 jun 2014 07:32

Slecht nieuws voor de Uncharted fans waar ik toch ook wel bij hoor. Volgens stem acteur (en stem van Nathan Drake ) Nolan North is Uncharted 4: A Thief's End de laatste Uncharted game. Het is verder nog niet bevestigd door ontwikkelaar Naughty Dog maar zo verassend is zijn uitspraak ook niet aangezien de titel al refereert naar een mogelijk einde, en in de trailer wordt dat ook al kenbaar gemaakt.

Ik zou het echt vreselijk jammer vinden, kan ik net een Uncharted spelen, is het meteen de laatste. Maar ik verwacht ook, mocht dat het geval zijn dat ze er met een knal uitgaan. Hopelijk komen de andere Uncharted games dan ook nog uit voor de ps4.

Bron

Secret1994goesFilm
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Secret1994goesFilm » 13 jun 2014 07:57

Is het de bedoeling dat jij hier de filmpjes gaat opplaatsen? Of mogen wij ook filmpjes van E3 hier bij-reageren?
Want intussen is er een trailer en andere filmpjes van: Dragon Age : Inquisition, Infamous: First Light en Rise Of The Tomb Raider

jaime91
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door jaime91 » 13 jun 2014 08:04

Nee hoor. Alle e3 nieuwtjes,filmpjes, discussies kunnen hier gevoerd worden. Dus als je wat hebt plaats gerust. Overigens geld dat ook voor volgend jaar en de jaren daarna. Daarom heb ik het topic ook E3 genoemd ipv E3 2014 ofzo.

In ieder geval, graag. Dan hoef ik het niet meer zelf te doen. :wink:

jaime91
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door jaime91 » 13 jun 2014 12:59

Eindelijk begint Nintendo op stoom te komen. Er zijn 2 nieuwe Metroid games aangekondigd.

Bron

Geen grote verassing natuurlijk, maar wel mooi dat Nintendo het in ieder geval bevestigd.

Prince of Persia- en Beyond Good & Evil 2-franchises stoppen niet.

Bron

Ook mooi nieuws! Ondanks dat ik geen hele grote Prince Of Persia fan ben, ben ik toch benieuwd wat Ubisoft op de next gen met die titel gaat doen. En ik ben wel zeer onder de indruk van Ubisoft.

En de datums van de E3 van volgend jaar zijn bekend gemaakt.
De E3 wordt in 2015 gehouden van 16 tot en met 18 juni 2015 en de grote persconferenties zullen dan op maandag 15 juni 2015 gehouden worden.

Bron

En The Last Of Us Remasterd voor de PS4 wordt naast The Last Of Us van de PS3 gelegd . Klik hier voor de video. Maar wees gewaarschuwd voor eventuele spoilers van het begin van de game.

En de boxart van The Division is onthuld.
Afbeelding

Edit: Die van de XboxOne past er helaas niet op maar die is hetzelfde.

JamesBond
Regisseur
Regisseur

Bericht door JamesBond » 13 jun 2014 16:53

Ik vraag me eigenlijk af waarom The Last Of Us (verreweg grafisch het mooiste spel dat ik ooit gespeeld heb) een geremasterde versie nodig zou hebben. Is het eigenlijk al officieel bekend gemaakt dat ze een vervolg gaan maken, want ik weet nou niet of ik daar zo enthousiast over ben...

Jaime, als je toch een PS4 hebt, ben je dan ook van plan om The Last Of Us: Remastered te gaan spelen? :)

jaime91
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door jaime91 » 13 jun 2014 22:09

Natuurlijk! Ook al weet ik hoe de game gaat en afloopt enzo, ik heb er onwijs veel zin in om de game zelf te spelen. Dat jij de PS4 versie niet zo nodig vind snap ik dan ook. Dat heb ik bijvoorbeeld met GTA V.

Die game heb ik gespeeld, ziet er prachtig uit op mijn xdoos die ga ik dan niet nog eens op de PS4 spelen. Het is denk ik alleen interessant voor de mensen die de games nog niet gespeeld hebben.

Plaats reactie