Welke TV-gids?

Om te praten over programma's, omroepen of je nieuwe flatscreen.
WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Welke TV-gids?

Bericht door WizardOfOss » 16 aug 2004 09:55

Welke TV-gids (naast de FT TV-gids uiteraard) lees je en waarom?

Ik heb zelf zojuist een abo genomen op Veronica Magazine, niet de meest overzichtelijke, maar ik kan me over het algemeen goed vinden in hun film-beoordelingen. Ook staat er nog redelijk wat info in over films, muziek en games. Daarnaast wordt het blad nog aangevuld met veel lifesyle, celebs en meer van die onzin, die krijg je er bij cadeau :wink:

Mijn ouders hebben al jaren de Mikro gids, vind ik weliswaar overzichtelijker dan VM, maar qua film-beoordelingen heb ik er niet veel aan. Een Hollywood-actiefilm krijgt standaard 2 sterren, of het bijvoorbeeld Predator ( :T ) betreft of Streeffighter ( :r ) maakt voor hen niets uit. En als een film maar uit een beetje exotisch land (lees: niet uit Hollywood) komt krijgt ie automatisch 4 sterren. Het is niet zo dat ik het hier nooit mee eens ben, maar het systeem is wel erg doorzichtig. Verder heeft de Mikro gids niet zoveel te bieden, wekelijks één bioscoop-recensie, maar dat is het dan ook wel weer.

JafJoe
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door JafJoe » 16 aug 2004 10:39

Vloeken in de kerk, maar http://gids.omroep.nl/! Kun je je eigen profiel samenstellen (incl. BBC!) zodat je meteen een eerste selectie krijgt en b.v. niet lastig wordt gevallen met sport of kerkdiensten. Daarnaast nog de mogelijkheid om je favoriete programma aan te geven zodat je met de keuze "Mijn programma's" meteen de voor jou belangrijkste hebt.
Voor meer informatie over films natuurlijk FilmTotaal en IMDB en voor achtergrondinformatie de VPRO-Gids.

Rinzwind
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Rinzwind » 16 aug 2004 10:44

Helaas, helaas. Sinds ik TVHome heb ontdekt komt er bij mij geen gids meer in. 75% van de 80 zenders via TVHome staan niet in de gids dus dat heeft niet veel zin meer. TVHome kost me overigens 8 euro 50 per maand en dat spaar ik me zo ongeveer uit aan TV Gids kosten :D
Voor dagelijks gebruik heb ik FilmTotaal en tvgids.nl maar over het algemeen weet ik wel wat ik kijk: vanavond SF avond bijvoorbeeld :)

Daarvoor had ik inderdaad ook Veronica Magazine en inderdaad ook omdat ze een filmwaardering gebruiken die is gebaseerd op een
"onafhankelijke" database. Tevens zijn Veronica en Yorin (ex Veronica) zo ongeveer de meest bekeken zenders en dan is het vaak ook logisch voor dat blad te gaan lijkt me :)

Mijn ouders hebben ook de Mikro Gids (zou dat toeval zijn denk je??) en ik heb het idee dat daar de films per uitzending gewaardeerd worden. Ik heb wel eens dezelfde film in de gids gezien die andere waarderingen kregen. En er zat slechts een paar weken tussen ;)

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 16 aug 2004 10:50

Rinzwind schreef:Helaas, helaas. Sinds ik TVHome heb ontdekt komt er bij mij geen gids meer in. 75% van de 80 zenders via TVHome staan niet in de gids dus dat heeft niet veel zin meer. TVHome kost me overigens 8 euro 50 per maand en dat spaar ik me zo ongeveer uit aan TV Gids kosten :D
Ik zit er ook aan te denken om TVhome te nemen, dat is dus de moeite waard begrijp ik? Ik kijk nu al heel vaak naar Travel Channel (op Preview), wat zijn de interessantste zenders, en is dat MGM Movie Channel nog iets?
Rinzwind schreef:Mijn ouders hebben ook de Mikro Gids (zou dat toeval zijn denk je??) en ik heb het idee dat daar de films per film gewaardeerd worden. Ik heb wel eens dezelfde film in de gids gezien die andere waarderingen kregen. En er zat slechts een paar weken tussen ;)
Sterker nog: ik heb ooit gezien dat T2 in één week op twee zenders werd uitgezonden. Op een van de NL-commerciëlen kreeg hij **, op BBC een paar dagen later **** :-?

Rinzwind
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Rinzwind » 16 aug 2004 11:26

WizardOfOss schreef:
Rinzwind schreef:Helaas, helaas. Sinds ik TVHome heb ontdekt komt er bij mij geen gids meer in. 75% van de 80 zenders via TVHome staan niet in de gids dus dat heeft niet veel zin meer. TVHome kost me overigens 8 euro 50 per maand en dat spaar ik me zo ongeveer uit aan TV Gids kosten :D
Ik zit er ook aan te denken om TVhome te nemen, dat is dus de moeite waard begrijp ik? Ik kijk nu al heel vaak naar Travel Channel (op Preview), wat zijn de interessantste zenders, en is dat MGM Movie Channel nog iets?
Hmm ik zal er hier niet op ingaan: topic hijacking doe ik niet aan ;)
Wat wil je PM of een nieuw topic? :D
Rinzwind schreef:Mijn ouders hebben ook de Mikro Gids (zou dat toeval zijn denk je??) en ik heb het idee dat daar de films per film gewaardeerd worden. Ik heb wel eens dezelfde film in de gids gezien die andere waarderingen kregen. En er zat slechts een paar weken tussen ;)
Sterker nog: ik heb ooit gezien dat T2 in één week op twee zenders werd uitgezonden. Op een van de NL-commerciëlen kreeg hij **, op BBC een paar dagen later **** :-?
Ik weet het. Vreemd toch? Je zou zeggen dat als men zelf sterren geeft dat men dan wel een centraal tabelletje bijhoudt met historische sterretjes :)
Laatst gewijzigd door Rinzwind op 16 aug 2004 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Dirkov
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door Dirkov » 16 aug 2004 11:31

Zelf ben ik lid van de TV-krant. Lekker goedkoop en zonder al te veel poespas. Elke week hebben ze een recensie van twee pagina's van de nieuwste films.

verder natuurlijk filmtotaal (zou ik niet weg durfen laten ;) )

@ WizzardOffOss: Jouw avatar: is dat niet de cover van Buena vista social club? Zo ja: _O_

Stok
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Stok » 16 aug 2004 11:46

Hier thuis hebben wij de Avro Bode, echt saaier en slechter kan gewoon niet. Er staat niks boeiends in, saaie layout a la de Libelle, veel fouten, interviews met mensen die me niet boeien (met als dieptepunt deze gerard joling) kortom een klotegids!

Ik zelf kijk trouwens altijd op teletekst

dborhem
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door dborhem » 16 aug 2004 12:25

Ik neem altijd Veronica mee naar huis (ja,ik verkoop ze),omdat de Kompas te klein is,televizier te compact beschreven(programma dit;omschrijving:amusement(punt),tv krant,leuk idee maar nee.
Ook heeft VERONICA artikelen en strips die erg leuk,handig en interessant zijn.
Voor de exacte aanvangsttijden raadpleeg ik echter altijd tot op het laatste moment teletekst.
Vooral de commercielen willen wel eens overdoseren met reclames(duh).
Er staat dan precies beschreven hoelaat het begint,soms tot 13 minuten later........ :o

dborhem
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door dborhem » 16 aug 2004 12:28

:o

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 16 aug 2004 12:40

De Veronica gids is het al jaren geweest, en dat zal wel zo blijven ook, ik vind het wel een prettige gids met een goede lay-out en aardig wat informatie over nieuwe films en Video/DVD's die nieuw in de schappen komen. Ook flink wat andere informatie en strips. Af en toe komen er ook wel eens fouten in voor, er komt b.v. een film, en dan kijk je bij de recensies en daar staat dan net die film niet bij. Maar daar hebben we FilmTotaal voor! :Y

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 16 aug 2004 12:57

VPRO-gids, goede achtergrondartikelen, intelligent geschreven, goed en rustig opgemaakt, niet te veel reclame en heel belangrijk: ruime en kritische aandacht voor films op TV en de bioscoop.

SniperNL
Bijrol
Bijrol
Contacteer:

Bericht door SniperNL » 16 aug 2004 13:10

VPRO

handzaam, to-the-point, Yasha, degelijke film-info.

JafJoe
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door JafJoe » 16 aug 2004 14:02

WizardOfOss schreef:
Rinzwind schreef:Ik heb wel eens dezelfde film in de gids gezien die andere waarderingen kregen. En er zat slechts een paar weken tussen ;)
Duidelijk toch? Als een film meermalen door reclame of (gruwel) "Hart van Nederland" wordt onderbroken daalt het kijkplezier met 3 sterren! Jammer dat de BBC films ook wel eens onderbreekt voor het nieuws....

Zeurdoos
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Zeurdoos » 16 aug 2004 14:04

geen gids, mij te duur :)

Maar bij m'n ouders altijd de VPRO gids gehad en die jat ik wel eens mee. Altijd goede info bij films en vaak interresante artikelen. Alleen af en toe teveel gezeur van lezers, wat oh wat zijn die kritisch zeg! Voor de rest niets dan lof want ik vind het de overzichtelijkste gids van het ruime aanbod gidsen dat er is, en da's knap :T

WizardOfOss
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss » 16 aug 2004 17:15

JafJoe schreef:
WizardOfOss schreef:
Rinzwind schreef:Ik heb wel eens dezelfde film in de gids gezien die andere waarderingen kregen. En er zat slechts een paar weken tussen ;)
Duidelijk toch? Als een film meermalen door reclame of (gruwel) "Hart van Nederland" wordt onderbroken daalt het kijkplezier met 3 sterren! Jammer dat de BBC films ook wel eens onderbreekt voor het nieuws....
Dat zal het waarschijnlijk wezen }:

@FedEx: :Y

Plaats reactie