Naar welke documentaire heb je gekeken?

Om te praten over programma's, omroepen of je nieuwe flatscreen.
Plaats reactie
El Chivo
Walk of Fame
Walk of Fame

Re: Naar welke documentaire heb je gekeken?

Bericht door El Chivo » 08 apr 2011 15:36

Belga Sport - Gilles Villeneuve, een bocht te ver. Die afleveringen blijven toch constant van hoog niveau. Zoiets als deze aflevering: vooraf denk je wat gaat dat nou boeien, een F1 coureur die zich heeft doodgereden. ’t was een goeie, maar ja, het kan nou eenmaal gebeuren. En dan spitten ze de persoonlijkheid van Villeneuve, en de voorhistorie van die crash zo netjes uit, dat je achteraf gewoon even stil bent.

En dat hebben ze nu al bij elke aflevering geflikt: Jempi Monseré, de omkoopaffaire Standard-Waterschei, de Olympische titel van Deburghraeve, De Rode Duivels op het WK 2002, Andrei Tchmil, de comeback van Freddy Maertens. Telkens beklijvend, en telkens achtergebleven met een andere blik op deze mensen/gebeurtenissen.

Jammer dat ik ze pas eind vorig seizoen ontdekt heb en DVD’s er blijkbaar niet inzitten. Dus ik hoop dat ze er nog een paar jaargangen kunnen bijdoen volgens het huidige concept: een paar nieuwe afleveringen, een paar herhalingen.

TheMajor
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door TheMajor » 09 apr 2011 10:45

Ik heb van de week Senna (2010) gekeken, een geweldige docu over Ayrton Senna.

Die docu 'Apocalypse WW2' heb ik ook gezien en die beviel me zeer goed; een prima samenvatting van heel de oorlog met mooi ingekleurd beeldmateriaal.

JolineSanders
Figurant
Figurant

Bericht door JolineSanders » 17 mei 2011 23:45

Ik zag laatst een documentaire van Louis Theroux over de meest gehate familie van Amerika. De familie staat aan de harde kern van de Westboro Babtist Church en begint echt sektarische vormen aan te nemen. Hun denkwijze gaat wel erg ver. Ze demonstreren bijvoorbeel tegen homo's en zegt dat Amerika zal branden in hel voor het sympatiseren met homoseksuelen. Ook demonstreren ze bij de begrafenissen van overleden soldaten, echt heel idioot. Hij staat ergens tussen op deze site http://docunet.nl. Er staan wel meer die aan te raden zijn ;). Succes!!!

TheMajor
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door TheMajor » 18 mei 2011 00:55

JolineSanders schreef:Ik zag laatst een documentaire van Louis Theroux over de meest gehate familie van Amerika. De familie staat aan de harde kern van de Westboro Babtist Church en begint echt sektarische vormen aan te nemen. Hun denkwijze gaat wel erg ver. Ze demonstreren bijvoorbeel tegen homo's en zegt dat Amerika zal branden in hel voor het sympatiseren met homoseksuelen. Ook demonstreren ze bij de begrafenissen van overleden soldaten, echt heel idioot. Hij staat ergens tussen op deze site http://docunet.nl. Er staan wel meer die aan te raden zijn ;). Succes!!!
Die doc is best lachen ja. Er zijn veel gestoorde mensen op aarde, lol.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 18 mei 2011 01:33

Hij heeft inmiddels zelfs een vervolg gemaakt.

Deniro
Filmster
Filmster

Bericht door Deniro » 28 mei 2011 09:54

Gisteren Amnesty! When They Are All Free gezien. Indrukwekkende documentaire over 50 jaar Amnesty met veel positieve, maar ook negatieve gebeurtenissen in en rondom Amnesty die hebben plaatsgevonden. Was zeker het bekijken waard.

Plaats reactie