Naar welke documentaire heb je gekeken?

Om te praten over programma's, omroepen of je nieuwe flatscreen.
Plaats reactie
Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 21 aug 2007 01:11

De laatste documentaire op DVD van De Legendes Van De Kelten - Arthurian legends geweldig dat ze in Engeland nog steeds op zoek zijn naar de waarheid omtrent Arthur, was hij Koning en zat hij gezellig aan de ronde tafel, of was hij een groot legerleider? Een monnik "Nennius"heeft in 829 het eerst geschreven over Arthur en het beroemdste boek is van Geoffrey van Monmouth die het boek History of the Kings of Britain schreef, maar die was een fantieke aanhanger van Koning Arthur en heeft naar alle waarschijnlijkheid veel prachtige verhalen geschreven waar weinig of niets van klopte.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 06 sep 2007 00:27

Al twee weken gekeken naar Geschiedenis in kleur: De Russische revolutie, maar ik vind er niet veel aan wat oude beelden veel herhalingen en één van de sprekers vind ik een eng mannetje, de documentaire reeks gaat meer uit van de verhalen van de matrozen van Kronstadt, soms even interessant maar ik geloof niet dat ik naar deel 3 ga kijken.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 03 dec 2007 01:33

Naar de eerste twee afleveringen van de documentaire De Kelten I: Het Begin en II: Verslagen Helden. Een mooi opgenomen en erg interessante documentaire over waar de Kelten nu eigenlijk vandaan kwamen t/m koningin Boudica. Van de week weer 2 afleveringen kijken, want morgen komt King Arthur. :Y

Overigens heel vreemd op IMDb is deze box helemaal niet te vinden en dat voor 3 DVD's en in het totaal 360 minuten. :-?

Ayciro
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Ayciro » 03 dec 2007 10:17

Long Way Round BBC, de motorfiets trip van Ewan McGregor en Charley Boorman om de wereld heen.
Deze aflevering ging door Afrika heen.

Saartje
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Saartje » 03 dec 2007 18:21

"De legendes van de Kelten" heb ik ook in huis. Moet ik nog steeds bekijken. Vanavond eerst maar eens King Arthur kijken. Dat blijft me fascineren. :)

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 03 dec 2007 18:29

:T Saartje mij ook, wat hebben we toch met die lui? Nee hoor, ik vind de Kelten en alle mythen, sagen en legenden rond koning Arthur nog steeds fantastisch.

Saartje
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Saartje » 03 dec 2007 18:41

En wat zijn er toch veel films over gemaakt. :Y Vroeger vond ik Merlijn de Tovenaar zo'n leuke tekenfilm.

Ik kijk trouwens niet zo veel documentaires, terwijl er heel veel interessante op History Channel etc zijn. "Een ander keertje", denk ik altijd. Een ander keertje duurt veel te lang bij mij. :o

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 03 dec 2007 19:06

Als ik in een filmdip zit vind ik een interessante documentaire best wel fijn, maar over de Kelten mag ik toch echt graag heel veel zien en je leert telkens wat nieuws. :Y

Luce
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Luce » 21 jan 2008 22:15

Satelite Queens, over vier Arabische vrouwen die samen een controversiële talkshow presenteren die in de Arabische wereld miljoenen kijkers trekt. Een interessant onderwerp, dat niet altijd even effectief wordt gepresenteerd. De vrouwen, zeker de Saoedische Muna, hebben over het algemeen vrij boeiende dingen te vertellen en de show is zeker een positieve ontwikkeling. Een ander goed punt is dat ook aandacht wordt besteedt aan tegenwerking en negatieve reacties van de show. Hét grote minpunt aan de documentaire is voor mij dat er teveel Engels wordt gesproken. Documentairemaakster Bregtje van der Haak spreekt zelf geen Arabisch, het is dus logisch dat individuele interviews in het Arabisch plaatsvinden. Helaas worden ook discussies tussen Arabieren in het Engels getoond. Misschien spraken ze op verzoek Engels, misschien wilden ze beleefd zijn, het komt hoe dan ook wat gekunsteld. Eigenlijk geld dat ook voor bijna alle discussies in het Arabisch ik denk dat een goede editing dit had kunnen verhinderen. Toch brengt Satelite Queens een interessant fenomeen in beeld, en presenteert een niet-standaard beeld van media in het Midden-Oosten.

enclave
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door enclave » 30 jan 2008 14:48

Afbeelding
29. Afbeelding Bulgaria's Abandoned Children (Kate Blewett, 2007) :: 7.5 Afbeelding
Bulgarije is sinds kort lid van de EU. Het land heeft veel weeshuizen waar kinderen met een lichamelijke en geestelijke handicap wonen. Ze worden slecht behandeld en krijgen bijv. zeer slecht en weinig eten. Het idee wat ik kreeg was eigenlijk wat je ook ziet bij dieren die mishandeld worden. Ze gaan dwangmatig bewegen en zijn al hun waardigheid kwijt. Veel kinderen hebben misvormde botten en weggerotte spieren. Ze zijn zwaar ondervoed en wegen dus niks. Er wordt niks aan beweging of educatie gedaan.
Het treurigst vond ik het meisje Didi. Ze is autistisch maar voor de rest is er weinig mis met haar. Ze moet leven tussen kinderen die niet praten en die je eigenlijk het beste kan beschrijven als wiebelende planten. Zij zal ook gek worden omdat er niemand is waar ze normaal mee kan communiceren.
De praktijken zijn mensonterend en primitief. De EU heeft de taak om dit te verbeteren en achtergebleven culturen zoals de Bulgaarse te onderwijzen en te corrigeren.
De makers en verspreiders van deze docu (Kate Blewett, BBC, Canvas, Trouw) zijn goed bezig geweest door de wereld te informeren.

Link: www.trouw.nl/weeshuis

Legend
Filmster
Filmster

Bericht door Legend » 03 feb 2008 18:08

Zeitgeist. Vond het nu niet echt boeiend om naar te kijken. Zaten wat leuke theorie in. Meer was het ook niet.

Creeper
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Creeper » 04 feb 2008 22:53

Ik heb vandaag op internet gekeken naar Bulgaria's Abandoned Children en dat valt het best te omschrijven als hartverscheurend.

Jerand5
Figurant
Figurant

Bericht door Jerand5 » 06 feb 2008 14:27

Ik heb vandaag een hele mooie documantaire gezien over Picasso. Wel grappig om het proces en het verhaal er achter te zien. Zeker een aanrader! _O_

Feoreunn
Regisseur
Regisseur

Bericht door Feoreunn » 08 feb 2008 00:38

Juist deel 4 in de serie Seven Ages Of Rock gezien: Heavy metal. Met o.a. Black Sabbath, Judas Priest, Iron Maiden en Metallica. Heel interessant hoe alles ontstaan is en de muziek en anekdotes waren geweldig. Gelukkig dat er nog dergelijke documentaires zijn (zo ook Metal: A Headbanger's Journey) om alle vooroordelen en cliché's de wereld uit te helpen.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 15 mar 2008 01:04

Het uur van de Wolf: Godfried Bomans - Heimwee van een sprookjesschrijver. Zelf ben ik een fan van Bomans en de documentaire is goed. Je krijgt toch weer een beter beeld van de mens Bomans, als het makkelijk kon zou hij nooit voor het moeilijke kiezen. Noem het maar nostalgie maar ik vond het fijn om Bomans weer te zien.

Plaats reactie