Naar welke documentaire heb je gekeken?

Om te praten over programma's, omroepen of je nieuwe flatscreen.
Plaats reactie
RRR
Bijrol
Bijrol

Bericht door RRR » 25 mar 2008 13:47

Gister Bitterzoete Verleiding gezien van HollandDoc. Mooie docu, waarin de krankzinnige (sorry als ik hiermee mensen pikeer) verzamelaars van Kinder eieren nader bekeken worden. De verzameldrift met daarbij grote bedragen was me niet onbekend, maar het geheime gedoe van Ferrero (vooral het beleid tav hun medewerkers) en de grote illegale praktijken (fotos van eieren die nog niet uit zijn) was toch nieuw voor me. En verbazingwekkend ook, hoe ver kan een hobby gaan :-? Het zieligste vond ik nog wel de illustrator, die totaal geen erkenning krijgt voor zijn werk, en pas op de beurs ziet hoe rijk hij eigenlijk kan zijn...Maar er iets aan doen zal hij denk ik niet..daar zorgt Ferrero wel voor.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 06 apr 2008 18:10

Stukjes oorlogsdocumentaire:

http://www.youtube.com/watch?v=WKAxmyRau4E

http://www.youtube.com/watch?v=2sCmj0Ce ... re=related

Dit is echt, en kan schokkende beelden bevatten!

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 20 apr 2008 09:18

iets over het jagen van adelaars in het Spaans.
Boeiende prachtige opnames.

http://www.liveleak.com/view?i=e93_1208562044

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 20 apr 2008 12:16

Van de week gekeken naar de documentaire The Lost World of Tibet over de Himalayastaat Tibet en de Daila Lama aan de hand van archiefbeelden en mijn hemel (waar zou die zijn?) wat was het goed daar en er is totaal niets van over! Mooi opgenomen beelden van het vroegere Tibet en de Dalai Lama toen hij nog jong was met zijn familie.

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 27 apr 2008 11:19

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 02 mei 2008 16:08

Het uur van de Wolf: Rufus Wainwright heb ik zojuist gezien. Erg interessante documentaire over een zeer goede singer/songwriter. Elton John noemt bijvoorbeeld een van Rufus zijn platen de beste sinds Grace van Jeff Buckley. Ik heb in ieder geval genoten van de heerlijke muziek en de verdieping in het leven van Rufus. Zometeen maar gelijk even paar albums downloaden :)

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 30 jun 2008 12:52

Gisteravond op CANVAS gekeken naar het 1e deel van een 3-delige reisreportage Mountain Deze keer ging het over Wales, voornamelijk Noord-Wales bij en rondom Snowdonia, bijzonder interessant en mooie beelden.

enclave2
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door enclave2 » 18 jan 2010 20:02

Afbeelding
8. Afbeelding In Europa - Seizoen 1 (Hans Fels, Betty Hosman, David Kleijwegt, 2007) :: 8.0
Zeer boeiende docu over de eerste helft van de vorige eeuw. Geert Mak maakte eerst het boek en daarna deze serie docu's en het tweede deel van deze serie. Het boek was al zeer leuk en boeiend om te lezen en deze serie valt ook zeker niet tegen. De serie is geen verfilming van het boek. In de docu zitten meer persoonlijke verhalen die me raakten. Op naar serie 2!

enclave2
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door enclave2 » 03 mar 2010 21:17

Afbeelding
25. Afbeelding Skinhead Attitude (Daniel Schweizer, 2003) :: 6.5
Zoals de titel al zegt gaat het over Skinheads, maar ook het begin en wat er uit voortkwam. Rechts en links. Gaf me een goed beeld van deze subcultuur.

Afbeelding
Mischief - Who Made Me Fat?
Ik zat gister op tv een documentaire te bekijken op de BBC. Het was Rebecca Wilcox die het wel en wee van voedsel in Groot B. kritische bekeek. De Olympische Zomerspelen van 2012 worden bijv gesponsord door fastfood giganten. In de ziekenhuizen zitten Burgerkings (als je gedotterd bent kan je gelijk het vet er weer aan eten.) En dat de producten in GB bijna allemaal grote hoeveelheden suiker, zout en vet bevatten. Ik heb dat zelf ook zo ervaren tijden de keren dat ik er ben geweest. Goed dat ze dit onder de aandacht brengt!
cijfer: 7.5

GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door GREAT martial art fan » 12 mar 2010 12:46

Ik ben iemand die niet zoveel naar documentaires kijkt maar bij zaken waar ik echt door gefascineerd ben doe ik dit toch. Daarom heb ik gisterenavond nog naar 2 documentaires gekeken over een man dat echt heel veel betekent in mijn leven, namelijk Bruce Lee.

1) The Path Of The Dragon

Afbeelding

het was een redelijk oude docu die ongeveer 45 minuten duurde. In de docu kwamen veel interviews voor van mensen die vertelden hoe Bruce was, wat hij betekende voor hen. Deze interviews werden dan gecombineerd met wat beeld materiaal over Bruce en over de zaken dat ze dan praten. Er komt een stuk in voor van zijn films, ook van zijn vroegere leven en dan ook nog een stuk over de begrafenis. Dit laatste vond ik wel goed omdat dit in de meeste Docu's van Lee meestal niet grondig aanbod komt. Dit was dus wel een pluspunt van de film alhoewel vond ik dat ze het in de laatste docu dat ik bekeken heb nog beter uitlegden en nog meer uitleg geven . Ik kom dus tot besluit dat het een goede docu is maar net wat te oud gemaakt is voor me.

2) Legacy Of The Dragon

Afbeelding

The legacy Of The Dragon zit onder andere in de 30th anniversary box of Bruce Lee. Het is zonder twijfel een van de modernste en beste docu's dat ik gezien heb van De Meester. Het is zeer mooi in een gestoken een mooi voorbeeld daarvan is het tribute in het begin van de docu dat ze maken van al De Meester zijn films. Ook de interviews zijn zeer interessant en bijna alles van De Meester zijn leven komt aan bod. Het concept van Jeet Kune Do (merendeels uitgelegd door Dan Innosanto omdat dit de leerling is waar Bruce het meest heeft kunnen aan doorgegeven). Ook word in de docu elk om beurt zijn succes van zijn films uitgelegd en ze tonen daarbij ook zeer goed hoeveel invloed dit had op de Chinezen en hoe een grote held dat Bruce niet was voor deze mensen. Ook de begrafenis komt aardig veel aanbod met veel beeldmateriaal en interessante verhalen. Als laatste komt er ook 1 film een heel stuk aanbod (dit is bij veel docu's zo) en dat is The Game Of Death. De reden waarom dit veel aanbod komt is omdat dit een onafgewerkt project is van De Meester en omdat de echte Filosofie van Bruce Jeet Kune Do aanbod komt. Dus voor iedereen die erg geïnteresseerd is in Jeet Kune Do raad ik aan om The Game Of Death te bekijken. Mijn review ervan komt heel binnenkort op mijn Bruce Lee Topic. Tot besluit kom ik dus dat deze docu een pak beter is dan de vorige en dat het een docu is die ik iedere Bruce Lee fan aanraad.

GREAT martial art fan
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door GREAT martial art fan » 14 mar 2010 20:16

Bruce Lee: A Warrior's Journey

Afbeelding

Vandaag opnieuw naar een documentaire film gekeken van de legendarische vechter en voor mij koning van Martial Art films Bruce Lee. Ik heb hem in mijn collectie liggen dus ik had hem wel al eerder gezien. In tegenstelling tot de vorige 2 docu's kan ik hier niet veel over verklappen wat ik ervan vind want binnenkort ga ik er nog een Review van doen op mijn Bruce Lee topic.

rocis
Bijrol
Bijrol

Bericht door rocis » 12 jul 2010 12:17

Op docu holland, programma gemist, op laptop gekeken: Challenge Day
heeft een flinke indruk op me achtergelaten, iedere school zou dit een keer in het programma moeten opnemen. het gaat over een amerikaanse methode om kids beter naar zichzelf en elkaar te leren kijken op een zeer confronterende manier. De eerste school in nl was het IJburg College .... aanrader om alsnog te kijken :T

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Re: Naar welke documentaire heb je gekeken?

Bericht door emperor » 20 dec 2010 13:47

When Rome Ruled, in HD op National Geographic..(gedownload) :T

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 08 feb 2011 21:46

How Drugs Work S1 E1 Cannabis (BBC)

emperor
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door emperor » 01 mar 2011 18:37

Apocalypse: The Second World War

Blu-ray
Saving Private Ryan en Der Untergang in het echt, intens en prachtig gefilmde docu.

Plaats reactie