Naar welke documentaire heb je gekeken?

Om te praten over programma's, omroepen of je nieuwe flatscreen.
Plaats reactie
the catfishman
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door the catfishman » 29 mei 2007 17:30

de rutger hauer docu op uitzendinggemist.nl, een paar docu's van louix theroux en op de planning staat 'who killed the electric car?'.

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 30 mei 2007 13:04

the catfishman schreef:een paar docu's van louix theroux
Is dat Louis Theroux? Ik heb afgelopen weekend een aflevering van hen gezien waarin hij op bezoek ging bij de Westboro Baptist Church. M'n bek viel af en toe open, wat een idioten!

the catfishman
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door the catfishman » 30 mei 2007 15:49

LuciusMalfoy schreef:
the catfishman schreef:een paar docu's van louix theroux
Is dat Louis Theroux? Ik heb afgelopen weekend een aflevering van hen gezien waarin hij op bezoek ging bij de Westboro Baptist Church. M'n bek viel af en toe open, wat een idioten!
ja typo, hij heeft een hele serie met docu's over extreme Amerikaanse sub culturen, erg interessant allemaal.

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 12 jun 2007 00:20

Het eerste deel van II De slag van de Somme Deze slag in de eerste wereld oorlog was de hevigste tot die dag die werd gevoerd op zaterdag 1 juli 1916. In dit deel waren het de voorbereidingen voor de uiteindelijk aanval van het nieuwe Engelse leger van minister van oorlog veldmaarschalk Lord Kitchener dat nagenoeg alleen bestond uit vrijwilligers die geen ervaring hadden maar goed werden getraind. Sir Henry Rawlinson had het bevel over dit leger van 120.000 Engelse mannen waaronder jongens vanaf 15, 16 jaar die over hun leeftijd hadden gelogen. Deze documentaire is bijzonder realistisch en is gemaakt n.a.v. dagboeken, brieven en rapporten. Om half 8 's morgens was het uur 0 en 14 devisies van het 4e leger gaan tot de aanval over, waarvan ze denken dat het bijzonder makkelijk wordt, omdat er dagen lang aan een stuk door is gebombardeerd op de Duitse loopgraven. De documentaire is ook heel goed gemaakt wat de talen betreft, de Fransen, Duiters en Engelsen spreken hun eigen taal en de opnamen zijn ook van een zeer goed gehalte. Volgende week het tweede en laatste deel wat waarschijnlijk een stuk gruwelijker is dan het eerste deel.

rrambuiter
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door rrambuiter » 14 jun 2007 08:27

Op discovery channel is elke week de docu I, Videogame te zien, die op een hele andere manier in gaat op de geschiedenis van de videogame en zijn consoles. Waar de aflevering de oer-games besprak was het dit keer meer gericht op de vraag en het verlangen van de mens en de videogame. Heel erg interessant in elkaar gezet. :)

Ann McDunn
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Ann McDunn » 07 jul 2007 00:56

Gisteravond gekeken naar Holland Doc: Srebrenica in principe nog maar kort geleden maar wat was het daar ook een hel! In 3 dagen 8000 mannen vermoord, genocide en wéér heeft niemand er wat aan gedaan.

Maatman
Oscar nominatie
Oscar nominatie
Contacteer:

Bericht door Maatman » 07 jul 2007 11:18

Wel een hele tijd geleden, maar het was echt prachtig vermaak:

Het Leven van de Teenslipper.

Fabriek - vervoer naar winkel - winkel - consument - consument verliest slipper - bij ernstige regenval spoelt slipper richting meertje dat uitkomt in zee - 3e wereld persoon zoekt strand af naar slippers en neemt deze mee - slippers worden opgelapt of er wordt miniatuur speelgoed van gemaakt (o.a. bootjes die mooi blijven drijven) - wat voorheen een slipper was wordt weer verkocht. Geniaal.

Zombie
Filmster
Filmster

Bericht door Zombie » 07 jul 2007 17:36

Grizzly Man en Diary of Grizzly Man... eigenlijk geen woorden om het te omschrijven... :oops:

lykathea
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door lykathea » 08 jul 2007 23:01

Na jaren eindelijk de documentaire gevonden waar ik eigenlijk al jaren naar op zoek was. Hij was een jaar of 3-4 terug als een driedelige Reportage te zien op Sbs 6 (flinke delen van die reportage zijn ook verwerkt in de intro) , en ik herinner me dat ik echt diepgeschokt was door de docu.

Nu heeft sbs 6 maar een archief van 6 weken op die site staan, dus daar had ik niks aan. Na grondig speurwerk op google, kwam ik erachter dat ik de naam van de documentaire eigenlijk allang kende (door de hoge score op imdb) : Paradise Lost: The Child Murders at Robin Hood Hills

:D Zal 'm gauw eens kopen en nog eens bekijken.

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 08 jul 2007 23:24

Een stuk van When The Levees Broke: A Requim in Four Acts, en ik moet snel het geheel eens bekijken, want wat ik zeg was hartverscheurend, ongelooflijk en interessant.

JafJoe
Oscar winnaar
Oscar winnaar
Contacteer:

Bericht door JafJoe » 09 jul 2007 07:16

lykathea schreef:Na jaren eindelijk de documentaire gevonden waar ik eigenlijk al jaren naar op zoek was. Hij was een jaar of 3-4 terug als een driedelige Reportage te zien op Sbs 6 (flinke delen van die reportage zijn ook verwerkt in de intro) , en ik herinner me dat ik echt diepgeschokt was door de docu.

Nu heeft sbs 6 maar een archief van 6 weken op die site staan, dus daar had ik niks aan. Na grondig speurwerk op google, kwam ik erachter dat ik de naam van de documentaire eigenlijk allang kende (door de hoge score op imdb) : Paradise Lost: The Child Murders at Robin Hood Hills

Intrigerend! Heb 'm meteen besteld, gelijk met het vervolg. (Boudisque heeft 'm).

lykathea
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door lykathea » 09 jul 2007 11:18

JafJoe schreef:
lykathea schreef:Na jaren eindelijk de documentaire gevonden waar ik eigenlijk al jaren naar op zoek was. Hij was een jaar of 3-4 terug als een driedelige Reportage te zien op Sbs 6 (flinke delen van die reportage zijn ook verwerkt in de intro) , en ik herinner me dat ik echt diepgeschokt was door de docu.

Intrigerend! Heb 'm meteen besteld, gelijk met het vervolg. (Boudisque heeft 'm).
:T Ok dan.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 09 jul 2007 15:46

gollum36 schreef:Een stuk van When The Levees Broke: A Requim in Four Acts, en ik moet snel het geheel eens bekijken, want wat ik zeg was hartverscheurend, ongelooflijk en interessant.
20 euro bij CD-wow.nl. :)

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 09 jul 2007 18:09

Colonel_Kurz schreef:
gollum36 schreef:Een stuk van When The Levees Broke: A Requim in Four Acts, en ik moet snel het geheel eens bekijken, want wat ik zeg was hartverscheurend, ongelooflijk en interessant.
20 euro bij CD-wow.nl. :)
Dank je, maar als het goed is heeft een oom van me het ook opgenomen. Is dit niet het geval dan Wow ik hem wel even.

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 12 jul 2007 22:53

Before Flying Back To Earh is in het nederlands vertaald met de ontoereikende titel "Mamma, wat is leukemie". Waar de nederlandse titel wat sentimenteel aandoet (overigens doet de originele titel dat ook, maar minder) is de film zelf verre van sentimenteel. Met het onderwerp was dit wel een van de valkuilen geweest. De film volgt namelijk een groepje kinderen op de leukemieafdeling op de derde verdieping van een litouws ziekenhuis. De film vermijd de sentimentaliteitsvalkuil door de kinderen zichzelf te laten zijn. Niks zielig, er is plaats voor zowel pijn als vreugde. Door de kinderen zelf ook bij de camera te betrekken, door middel van vragen of ze zelf de camera in handen te geven, ontstaat een helder beeld van wat leukemie voor invloed heeft op hun leven. De camera registreert maar oordeelt niet. Ook de zwart-wit-stills die de rest van de film doorbreken voegen zeker wat toe. Ze geven een bepaald soort rust. Helaas past de regisseur stilistisch ook minder goede keuzes toe. Veel clichematige shots van bedden, kasten en ramen om de troosteloosheid te laten zien, en ook de beelden van landschappen en de timelapsesequence buiten het ziekenhuis geven een soort pretentieuze lading mee die de authenticiteit van de kinderen tenietdoet. Gelukkig is dit spaarzaam. De kinderen zelf ontroeren, maar brengen net zo snel een glimlach op je gezicht. Je krijgt niet zo zeer medelijden met ze, maar medeleven.

Erg goede docu.

Plaats reactie