Zomergasten

Om te praten over programma's, omroepen of je nieuwe flatscreen.
Plaats reactie
ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Zomergasten

Bericht door ash_ » 01 aug 2005 21:22

Volgens de Volkskrant hebben het weer en de presentator van Zomergasten één ding gemeen: iedereen heeft er een mening over (en meestal niet zo'n positieve).

Dus: wat vinden we ervan? Connie Palmen is dit jaar de presentatrice en mijn mening is nog niet echt bepaald: verleden week zat ze volledig in fan modus bij Cees Nooteboom, deze week was ze naar mijn mening een stuk beter met dEUS zanger Tom Barman.

Wat vinden jullie? Wat vinden jullie uberhaupt van Zomergasten? Wat vonden jullie van de laatste aflevering? Barst maar los.

Stok
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Stok » 01 aug 2005 21:28

Volgens mij vind Connie het helemaal niet leuk. Er vallen veel pijnlijke stiltes omdat ze niet weet wat ze moet zeggen, ze kijk vaak op haar blaadje, ze klinkt zenuwachtig. En die zachte G he.....

Ik heb wegens voetbal niet al teveel gezien van de laatste Zomergasten maar het was in ieder geval interessanter dan Cees Nooteboom. Vooral het stukje met Gascoigne was interessant, maar daar werd niet veel aandacht aan besteed door Connie.

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 01 aug 2005 21:49

Dit jaar nog niet de mogelijkheid gehad om het te kunnen kijken, maar vorig jaar vond ik het een heel erg leuk programma. Theo Maassen was er toen ook een keer en dat was echt een super aflevering met nog een goede film na afloop ook (requiem for a dream).

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 03 aug 2005 13:55

Feit is natuurlijk dat de gast de aflevering maakt. Soms zitten er personen waar ik helemaal niets mee heb en, toeval of niet, meestal zijn de fragmenten die zij hebben uitgezocht ook niet mijn kopje thee. Dat de presentator in het geval van Zomergasten voor mij ook van belang is, blijkt wel uit het feit dat bij mij eigenlijk alleen de afleveringen met Joost Zwagerman zijn bijgebleven.

Ik vind Connie Palmen de uitstraling en de persoonlijkheid ontberen om een avondvullend programma te dragen, helemaal als de gasten mij niet aanspreken. Ik heb stukken van beide afleveringen gezien maar het kon mij niet boeien. Van de afleveringen met Katja Schuurman en Wim Anker kan ik bij voorbaat al zeggen dat ik ze ga proberen te kijken. Het zijn de twee gasten die me het meeste aanspreken.

Adriaan van Dis was op een gegeven moment (eigenlijk vanaf het moment dat ik ging kijken) verworden tot een karikatuur. Hij heeft een stel bijzonder interessante gasten gehad, en ik kan me daarbij met name Sylvia Toth nog herinneren, die zich versprak bij een fragment met Jazz-muziek. In plaats van vibratio had ze het over vibrator. Van Dis deed alsof er niets was gebeurd maar onze Syl liep knalrood aan en is dat de rest van de aflevering gebleven. Top-televisie!

Joost Zwagerman had voor mij meer spraakmakende gasten (Paul de Leeuw, Dries van Agt, Heleen van Royen en Theo Maassen). Jongere gasten vooral, met fragmenten en verhalen die mij meer aanspraken. Ik heb de nu al legendarische (of beruchte?) aflevering met Ayaan Hirschi Ali gemist en daar ben ik niet rouwig om...

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 04 aug 2005 03:11

Ik heb deze eerste twee afleveringen van dit seizoen gezien, en ik zeg bij deze dat ik het niets vond. De aflevering met Nootenboom ben ik alweer vergeten, dat ging nergens over. En bij de aflevering met Barman, een persoon die mij toch zou moeten aanspreken, als brein achter een van mijn favoriete bands, bleek dat Palmen simpelweg niets boeiends kon vertellen. Ze hadden vrijwel niets gemeen, en dat bleek ook. Er vielen stiltes, hun meningen liepen uiteen, maar gediscussieerd werd er niet. Jammer, jammer. En de films die na afloop werden vertoond, konden me ook maar weinig boeien, mijn excuses makend tegen de Fellini-adorerende personen. Casanova bleek niet my piece-of-cake. La Dolce Vita kon ik trouwens nog wel van genieten. Maar ik ga nu off-topic.

Zomergasten van dit jaar belooft weinig goeds, het vorige seizoen met Zwagerman vond ik altijd genieten. Maar ik blijf het kijken, het is nog steeds bovengemiddelde televisie.

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 04 aug 2005 09:46

Lumière schreef:En bij de aflevering met Barman, een persoon die mij toch zou moeten aanspreken, als brein achter een van mijn favoriete bands, bleek dat Palmen simpelweg niets boeiends kon vertellen. Ze hadden vrijwel niets gemeen, en dat bleek ook. Er vielen stiltes, hun meningen liepen uiteen, maar gediscussieerd werd er niet. Jammer, jammer.
Palmen hoeft toch ook niks te vertellen? En dat de gesprekken in Zomergasten moeten uitlopen in discussies is een mythe: het gaat om de gast die een voor zichzelf interessante TV avond mag samenstellen, daar hoeft geen discussie of diepgravend interview aan te pas te komen. Sterker nog, ik vind het irritant als de presentator constant zijn of haar mening gaat lopen geven.
Ik vond de aflevering met Barman erg interessant vanwege de fragmenten die hij koos en de manier waarop hij daarover vertelde (de man bleek een veel grotere prater dan ik verwacht had). Ik vond dat Palmen het heel redelijk deed: je zag ook dat ze zich vermaakte. Ik heb me dan ook geen enkele keer gestoord aan stiltes of iets dergelijks (maar ik heb dan ook nog afleveringen gezien toen Peter van Ingen nog presentator was...).

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 08 aug 2005 10:41

Gemengde gevoelens na de aflevering van gisteren. Ik vond de gast fascinerend, Robbert Dijkgraaf kan een avondvullend-programma verschrikkelijk interresant maken alleen heeft ook hij een aangever nodig en ik vond Connie Palmen daarin flink tekort schieten. Jammer, ik verlang terug naar Joost Zwagerman...

Dr. Strangelove
Regisseur
Regisseur

Bericht door Dr. Strangelove » 08 aug 2005 11:49

Vond je de Zomergasten met Heleen van Rooyen werkelijk interessant, Lucius ? En vond je haar werkelijk (van te voren) spraakmakend ?

Jezes, wat (vind ik haar) een simpele teef die van mening was dat zij getrouwd was met de beste tvmaker van nederland en ook zonder gene het kijkend publiek mishandelde door daar tenenkrommende stukjes van te laten zien..

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 08 aug 2005 13:00

Dr. Strangelove schreef:Vond je de Zomergasten met Heleen van Rooyen werkelijk interessant, Lucius ? En vond je haar werkelijk (van te voren) spraakmakend ?

Jezes, wat (vind ik haar) een simpele teef die van mening was dat zij getrouwd was met de beste tvmaker van nederland en ook zonder gene het kijkend publiek mishandelde door daar tenenkrommende stukjes van te laten zien..
Nou, als je het zo stelt... Ik kan me eerlijk gezegd niet zoveel meer ervan herinneren en dat is opzich inderdaad geen geen goed teken als je het over interresante, spraakmakende televisie hebt. Dat ze stukken van haar man liet zien, wist ik al helemaal niet meer. Dat heb ik waarschijnlijk verdrongen, want het klinkt erg genant. Misschien dacht ik van te voren door haar verrast te kunnen worden, maar dat ik me er niets meer van kan herinneren geeft denk ik wel aan dat dit niet het geval is geweest. Eerlijk waar Dr., ik begrijp niet waarom ik vorige week haar naam bij mijn lijstje heb gevoegd. Ik heb opgezocht wie er allemaal in Zomergasten te gast is geweest en van wie ik me nog wat kon herinneren. Heleen van Royen herinner ik me wel maar inhoudelijk blijft het helemaal leeg...

Ik kan me overigens wel indenken dat ik een programma met haar het kijken waard vind. Je verdiepen in de psyche van iemand met zo'n eenzijdige visie en -ontwikkeling (daar er in haar geval uberhaupt sprake van enige vorm van ontwikkeling is) kan heel interresant zijn...

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 08 aug 2005 18:39

Dr. Strangelove schreef:Vond je de Zomergasten met Heleen van Rooyen werkelijk interessant, Lucius ? En vond je haar werkelijk (van te voren) spraakmakend ?

Vergeet het stukje met de "spuitend klaarkomende" vrouw/meisje niet.

Ik vond de aflevering erg vermakelijk, dat wel. Alleen interessant was van Rooyen niet echt.

Ik vond de aflevering van gisteren wèl interessant. Er vielen dit keer weinig stiltes, de filmpjes waren erg mooi. Ik blijf er wel bij dat Connie Palmen weinig in te brengen heeft, als de persoon tegenover haar andere talenten heeft.

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 01 sep 2005 11:18

Lumière schreef:Ik vond de aflevering van gisteren wèl interessant. Er vielen dit keer weinig stiltes, de filmpjes waren erg mooi. Ik blijf er wel bij dat Connie Palmen weinig in te brengen heeft, als de persoon tegenover haar andere talenten heeft.
Was zeker interessant! Ik vond Robbert Dijkgraaf een zeer intrigerend persoon en hij maakte de aflevering helemaal met zijn keuze voor de fragmenten. Leuk was dat stukje van die Engelse wetenschapper met die kop en munt-test en die actie met die ijzeren kogel. Put your faith in science. Ik vond Connie Palmen alleen weer strontvervelend, met haar 'jij bent een beta en ik ben een alpha'-geblaat. Lekker belangrijk! Hou je kop dan en probeer iets op te steken, ik vond dit een beetje overkomen als een soort excuus van haar kant waarom ze het al die wetenschappelijke fragmenten niet zo interessant vond...

Ik vond Katja ook wel aardig afgelopen zondag, alleen was Ruud Lubbers tegelijkertijd bij Zomergasten op Ned. 2 (Koefnoen). Dat was nog vele malen beter... :D

dborhem
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door dborhem » 01 sep 2005 12:12

Ik keek erg uit naar de aflevering van Katja,ook omdat ik haar goed vind 'opgedroogd' van Giegelmeissie tot echt wel een beauty met brains.
Men had kritiek op Connie omdat zij erg kleinerend zou doen,maar ze gaf gewoon goede argumenten,en je zag ook aan Katja dat ze zoiets had van 'kom maar op,wat jij kan,kan ik ook!'.
Ook goed was dat zij toegaf eerst expres heel blij te zijn de hele tijd,zodat ze voldeed aan de verwachtingen,dat had ik weer niet verwacht.
Jammer dat de uitzending werd onderbroken door zo'n stomme storing :o

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 01 sep 2005 12:27

Vond de aflevering met katja de leukste van dit seizoen!
Ik vond bijna alle fragmenten die ze had uitgekozen leuk.
Had pijn in mn buik van het lachen na het fragment met Ali G als Borat die bij een wijnproeverij was.

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 01 sep 2005 13:03

Het fragment waarin Theo van Gogh een prettig gesprek had met Theo van Gogh was voor mij het beste van de hele avond. Dat Connie Palmen hem daarna profetisch noemde ging me iets tever (misschien dat ze erg into the moment was, het is haar vergeven. Ik moet uitkijken dat ik niet alles wat mevrouw Palmen doet negatief ga inzien.) maar het was zeker verhelderend.

Katja deed het zeker goed, ik had het gevoel dat ze eerlijk, oprecht en zichzelf was. Dan kun je moeilijk voor schut gaan...

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 01 sep 2005 13:46

Ja de uitzending met Schuurman was best geslaagd (jammer van het voortijdige einde). Sowieso vind ik dat Palmen steeds beter in haar rol van presentator groeit, al zal Lucius dat niet met mij eens zijn ;) Overigens jammer dat ik wat velen de beste uitzending heb gemist: die met Willem Anker.

Plaats reactie