Zomergasten

Om te praten over programma's, omroepen of je nieuwe flatscreen.
Plaats reactie
LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 01 sep 2005 14:03

ash_ schreef:Sowieso vind ik dat Palmen steeds beter in haar rol van presentator groeit, al zal Lucius dat niet met mij eens zijn ;)
Inderdaad
:D nouja, haar laatste twee gasten (en Dijkgraaf ook min of meer) waren ook degenen die het meeste te vertellen hadden. Die ook vanuit zichzelf een interessant, avondvullend programma kunnen vullen.

Ach, hopelijk volgend jaar beter...

AngelEyes
Regisseur
Regisseur

Bericht door AngelEyes » 31 jul 2006 17:46

Het is weer zomer, dus tijd dit topic onder het stof te halen. De eerste aflevering met Jeltje van Nieuwenhoven was wat mij betreft wisselvallig. Presentator Joris Luyendijk maakte niet zo'n sterke indruk vond ik. Zijn ingestudeerde vragen waren goed, maar het reageren op antwoorden van Van Nieuwenhoven vond ik minder sterk. Het zullen de zenuwen wel zijn. Gelukkig is Van Nieuwenhoven duidelijk een ervaren geïnterviewde want die kletste alles soepel aan elkaar. Met name over de politiek had ze veel boeiende dingen te vertellen. Overigens valt de line-up van geïnterviewden wat tegen dit jaar.

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 31 jul 2006 20:50

Ow, ik vond Luyendijk eigenlijk verrassend goed. Natuurlijk, er waren wat uitglijdertjes (zo is hij af en toe te duidelijk journalist) maar als geheel vond ik dat hij prima stand hield in deze eerste aflevering.

AngelEyes
Regisseur
Regisseur

Bericht door AngelEyes » 31 jul 2006 21:11

ash_ schreef:Ow, ik vond Luyendijk eigenlijk verrassend goed. Natuurlijk, er waren wat uitglijdertjes (zo is hij af en toe te duidelijk journalist) maar als geheel vond ik dat hij prima stand hield in deze eerste aflevering.
Ik denk dat het een geluk voor hem was dat hij Van Nieuwenhoven tegenover zich had. Zoals gezegd babbelt ze er kundig op los, maar ik ben benieuwd hoe het uit gaat pakken als er een minder 'welwillend' iemand tegenover hem zit. Hij komt in ieder geval sympthiek over en dat kon je van Connie Palmen weer wat minder zeggen.

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 31 jul 2006 21:27

AngelEyes schreef:Ik denk dat het een geluk voor hem was dat hij Van Nieuwenhoven tegenover zich had. Zoals gezegd babbelt ze er kundig op los, maar ik ben benieuwd hoe het uit gaat pakken als er een minder 'welwillend' iemand tegenover hem zit.
Goed punt. Aan de andere kant verwacht ik van hem als journalist dat hij een gestrande conversatie met scherpe vragen weer vlot kan trekken. Enfin, we zullen zien.

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 01 aug 2006 07:40

Deze aflevering bewust overgeslagen, van van Nieuwenhoven kreeg ik al jeukende uitslag als ik haar op het journaal of Nova moest aanhoren, het vooruitzicht haar gekwebbel meer dan drie uur lang te moeten ondergaan leek mij een ware Tantaluskwelling. Jammer dat de reeks gasten dit jaar zo tegenvalt. Eigenlijk ben ik alleen echt benieuwd naar Leon de Winter.

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 01 aug 2006 12:25

JB schreef:Eigenlijk ben ik alleen echt benieuwd naar Leon de Winter.
Dat was de tweede waarvan ik zei dat ik hem niet perse hoefde te zien :) Veel te cynisch voor mijn doen. Aan de andere kant kan dat ook wel weer leuk zijn. Zelf ben ik het meest benieuwd naar filosoof Ad Verbrugge.

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 01 aug 2006 13:03

ash_ schreef:
Dat was de tweede waarvan ik zei dat ik hem niet perse hoefde te zien :) Veel te cynisch voor mijn doen. Aan de andere kant kan dat ook wel weer leuk zijn. Zelf ben ik het meest benieuwd naar filosoof Ad Verbrugge.
Wie was de eerste dan? Ook de vreselijke Jeltje?

Overigens ben ik ook erg benieuwd naar Verbrugge, die was ik effe vergeten. De Winter noemde ik omdat ik zijn werk over het algemeen erg interessant tot goed vind en ook zeer kan genieten van zijn polemieken. Hij is misschien wel cynisch, maar hij geeft tenminste wel kleur en daarmee leven aan discussies. Hij is erudiet en ervaren genoeg om een avond Zomergasten boeiend te kunnen vullen.

Bij de overige gasten heb ik daar zo mijn twijfel over, mejuffrouw Reijn is een begenadigd actrice maar te jong voor een terugblik, Joep van Lieshout ken ik eigenlijk niet en Henkjan Smits, tja ... die heb ik nog nooit op een belangwekkende uitspraak kunnen betrappen (maar daar doe ik hem vast te kort mee).

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 01 aug 2006 13:50

JB schreef:
ash_ schreef:
Wie was de eerste dan? Ook de vreselijke Jeltje?
Nee, die opgeblazen brulkikker Henk Jan Smits. Maar ik heb zelf geen hekel aan Van Nieuwenhoven dus tja :)

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 03 aug 2006 14:54

Ik vond Luyendijk ook verrassend goed, al zat hij iets teveel in zijn journalistenrol en kon hij zijn zenuwen niet altijd goed onderdrukken (lees: alsmaar vervelend in de handen wrijven en het onzeker overkomen op de kijker). Maar hij deed het over het algemeen erg goed, zeker in vergelijking met Palmen vorig jaar. Ook Jeltje was een aangename gast, en koos goede momenten uit.
Ik kijk in ieder geval uit naar zondag!

gollum36
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door gollum36 » 03 aug 2006 17:23

Lumière schreef:Ik vond Luyendijk ook verrassend goed, al zat hij iets teveel in zijn journalistenrol en kon hij zijn zenuwen niet altijd goed onderdrukken (lees: alsmaar vervelend in de handen wrijven en het onzeker overkomen op de kijker). Maar hij deed het over het algemeen erg goed, zeker in vergelijking met Palmen vorig jaar. Ook Jeltje was een aangename gast, en koos goede momenten uit.
Ik kijk in ieder geval uit naar zondag!
Van Lieshout! Goed ontwerper, al vind ik hem soms balanceren op het randje van goede shock en smakeloosheid. In ieder geval spraakmakend.

Lumière
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Lumière » 04 aug 2006 09:35

gollum36 schreef:Van Lieshout! Goed ontwerper, al vind ik hem soms balanceren op het randje van goede shock en smakeloosheid. In ieder geval spraakmakend.
Ik vind hem erg sterk. Dat smakeloze, daar houd ik wel van. Ik ben in ieder geval benieuwd naar de aflevering Zomergasten, het lijkt me een interessante persoonlijkheid.

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 07 aug 2006 08:36

Ik weet niet of het nou lag aan mijn algehele brakheid; de afstand en het ongemak tussen de gesprekspartners; het taaie, soms pretentieuze maar meermalen hermetische materiaal dat van Lieshout ons voorschotelde, of zijn onvermogen zich in taal uit te drukken; maar ik heb gisteravond voortijdig de ogen gesloten.

Als je eerst roept dat iemand die zijn bungelende ballen filmt als een van de grootste kunstenaars aller tijden gezien zal worden en op de gerechtvaardigde vraag "waarom?" geen antwoord weet te verzinnen en in verdediging het minutenlang filmen van je testikels wilt vergelijken met meesterwerken Rembrandt; dan houdt het van mij echt op.

Weer een bewijs dat je beeldend kunstenaars meestal niet moet laten praten, maar hun werk voor zich moet laten spreken. :O

Qaizer
Bijrol
Bijrol

Bericht door Qaizer » 07 aug 2006 10:33

Helemaal mee eens. Van Lieshout had mooie fragmenten uitgezocht waar ontzettend veel over verteld had kunnen worden. Maar hij kwam over als een brugklasscholier die door de docent (Luyendijk) wordt gevraagd: "Waarom vind je dit mooi?" en vervolgens antwoordt: "Gewoon, het interesseert me." Lijkt me dat neerlands meest geexposeerde kunstenaar als intellectueel icoon behoorlijk door de mand valt. Maar ja, zoals hij zelf al zei: "ik ben een kunstenaar, geen criticus." Beetje halfgare opmerking in een programma ontworpen voor de dialoog, het gesprek, de diepgang. Ik betrapte mezelf bij vlagen dat ik Van Lieshout zat te soufleren vanaf mijn bank. Zo van; zeg dat dan!

LuciusMalfoy
Regisseur
Regisseur

Bericht door LuciusMalfoy » 07 aug 2006 11:09

Zowel gasten als gastheer hebben mij nog niet kunnen bekoren dit jaar. Luyendijk doet zijn best maar mist net even die kwinkslag die ik zo geweldig vond bij Joost Zwagerman. Die verzon af en toe ter plekke een vraag (zo leek het althans), waarmee hij de gast op een positieve manier overdonderde. Het antwoord daarop was vaak veel eerlijker en de rest van het gesprek werd dat dan vaak ook. Zwagerman lokte zijn gasten uit de tent door zijn eigen mening te geven, Luyendijk heb ik nog niet kunnen betrappen op een mening maar ik zal proberen hem een kans te geven.

Jeltje en van Lieshout hebben mij ook niet kunnen verrassen...

Plaats reactie