Zomergasten

Om te praten over programma's, omroepen of je nieuwe flatscreen.
Plaats reactie
Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 31 aug 2009 15:32

Laat ik er dan maar spoilers in zetten, ik wil je het kijkplezier niet bij voorbaat ontnemen. :)

“Dat komt alleen maar voor in Dallas” ♪♫

- En in het calvinistische Nederland even weer terug met beide benen op de grond.

Lest best inderdaad. Van der Linden wist zich deze keer, zo leek het, wat beter in de kijkers thuis te verplaatsen en stelde her en der een oprecht geïnteresseerde vraag zonder daarbij op haar briefje te hoeven kijken. En hoewel ze af en toe wel heel erg naar de bekende weg vroeg vormde ze dit keer in ieder geval geen stoorzender. Maar nu had Jaap van Zweden ook niet veel sturing en begeleiding nodig, die hield zelf heel goed in de gaten waar en waarom hij zijn verhaal begonnen was, om er vervolgens na diverse omzwervingen weer netjes op terug te komen. Elk gekozen fragment had een verhaal en hoewel ik in het begin even bang was dat de ouweheer van kleine Japie wel een heel erg grote rol in het gesprek toebedeeld zou krijgen, viel dit nog alleszins mee.
      • Afbeelding
Ik vraag me trouwens wel af of dat nou werkelijk nooit eens
Spoiler
escaleerde met z’n pa, wanneer hij volgens zijn vader onder de maat presteerde
. Hij reageerde op een dergelijke vraag van Van der Linden nogal tam vond ik, zeker gezien
Spoiler
de aanpak die van Zweden er nu als dirigent op zegt na te houden of in elk geval nastreeft (streng doch rechtvaardig)
En ik kreeg ook niet helemaal mee in hoeverre
Spoiler
de verhoudingen tussen de leden van het Koninklijk Concertgebouworkest en hun concertmeester dan scheef lagen, als ze überhaupt al scheef lagen
, die indruk werd in ieder geval gewekt. Dan blijken dat toch niet de gloriejaren van Jaap van Zweden te zijn geweest, hoewel ze bij het Nederlandse publiek wel als zodanig bekend staan.

Maar wat een verschil zeg met hoe hij er in den beginne uit zag toen hij net was aangesteld als concertmeester en hoe hij er gisteren bij zat. Ik vond hem eerder altijd wat bleek, pafferig en zelfs wat sullig. Maar Jaap van Zweden, nu furore makend als chef-dirigent van het Dallas Symphony Orchestra, zat erbij als een gezond ogende gebruinde man zonder het babyvet wat hij zolang met zich heeft meegedragen. En wat straalt die man nu een zelfverzekerdheid en een rust uit. Erg prettig om naar te kijken en te luisteren.

Een beetje abrupt einde na het laatste fragment met Bernstein maar ten slotte was daar in de opmaat van het fragment alles al over gezegd.
-

Goed, tot zover dus onze kennismaking met Margriet van der Linden aka Brandsma, als gespreksleidster…
      • Afbeelding
Ik zou zo willen zeggen: Opzij-opzij-opzij… maak plaats, maak plaats, maak plaats. :wink:
Laatst gewijzigd door Touchwood op 31 aug 2009 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 31 aug 2009 16:09

Touchwood schreef:Goed, tot zover dus onze kennismaking met Margriet van der Linden aka Brandsma, als gesprekleidster…
      • Afbeelding
Ik zou zo willen zeggen: Opzij-opzij-opzij… maak plaats, maak plaats, maak plaats. :wink:
:D

Heeft ze daar nog iets over gezegd, of op gezinspeeld aan het einde? Zo van: "tot volgend jaar" of "eens maar nooit weer" ?

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 31 aug 2009 16:20

Neh, ham ’n eggs. Volgens mij niet. Na het laatste fragment werd er vrij abrupt afgekondigd en ik heb ook niet echt geluisterd wat ze daarin zei, maar volgens mij niets van dien aard.

Roi
Filmster
Filmster

Bericht door Roi » 31 aug 2009 17:41

Nee niets. Ze zei volgens mij "Dit was zomergasten 2009" en bedankten Jaap van Zweeden.

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 25 jul 2010 21:53

Zijn er nog mensen die dit jaar weer kijken?

ben vooral benieuwd naar maarten t hart en paul verhoeven.

Rem
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rem » 25 jul 2010 22:41

Vandaag een deel gekeken. De keuzefilm staat op record. :) Ik vond wat ik er van gezien heb wel leuk. Veel fragmenten en een rustige manier van interviewen. Ik heb andere jaren niet gekeken, maar het is nu fragmenten met gesprekken daaromheen. Niet irritant interrumperen van de interviewer iid, maar ik ben dan ook wel een fan van Brandt Corstius te noemen.

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 26 jul 2010 07:31

Gisteravond lekker de hele avond op de bank gehangen voor de eerste aflevering en de keuzefilm (een van de weinige IMDb Top 250-titels die ik nog niet had afgevinkt). :) Jan Marijnissen vind ik altijd wel een prettige en goed vertellende gast, dus die drie uur vlogen voorbij. Over de interviewtechniek en het inlevingsvermogen van Jelle Brandt Corstius ben ik nog niet erg enthousiast, maar misschien verandert dat bij de volgende afleveringen. Maareh... werd Zomergasten voorgaande jaren niet live uitgezonden? Aangezien ze het gisteravond over een die dag door Mark Cavendish behaalde Touretappewinst hadden, lijkt me dat daar hier geen sprake van was...

Straka
Regisseur
Regisseur

Bericht door Straka » 26 jul 2010 07:47

Thiver schreef:Maareh... werd Zomergasten voorgaande jaren niet live uitgezonden? Aangezien ze het gisteravond over een die dag door Mark Cavendish behaalde Touretappewinst hadden, lijkt me dat daar hier geen sprake van was...
Ik heb slechts een stukje van Zomergasten gezien, maar wel de finish van de touretappe en Mark Cavendish kwam toch echt als eerste over de streep.

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 26 jul 2010 07:49

Straka schreef:Ik heb slechts een stukje van Zomergasten gezien, maar wel de finish van de touretappe en Mark Cavendish kwam toch echt als eerste over de streep.
Dan ben ik even in de war. :oops:

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 26 jul 2010 09:26

Thiver schreef:Gisteravond lekker de hele avond op de bank gehangen voor de eerste aflevering en de keuzefilm (een van de weinige IMDb Top 250-titels die ik nog niet had afgevinkt). :) Jan Marijnissen vind ik altijd wel een prettige en goed vertellende gast, dus die drie uur vlogen voorbij. Over de interviewtechniek en het inlevingsvermogen van Jelle Brandt Corstius ben ik nog niet erg enthousiast, maar misschien verandert dat bij de volgende afleveringen.
Jan marijnissen is idd een goed vertellende gast, maar na het zoveelste pleidooi voor het regime van de sp wist ik het wel en begon het toch wel te vervelen, jammer dat Jelle Brandt Corstius daar niet beter mee omging.

Hij deed het iig wel al beter dan van der Linden vorig jaar.

Calvero
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Calvero » 26 jul 2010 21:22

Is het al bekend wat de keuzefilm van Paul Verhoeven is?
Ik zou het wel grappig vinden als hij Hollow Man II kiest, of een van de andere vervolgen op zijn films die hij niet zelf heeft geregisseerd. :)

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 26 jul 2010 21:36

Calvero schreef:Is het al bekend wat de keuzefilm van Paul Verhoeven is?
Ik zou het wel grappig vinden als hij Hollow Man II kiest, of een van de andere vervolgen op zijn films die hij niet zelf heeft geregisseerd. :)
Paul Verhoeven heeft best een goed gevoel voor humor maar zo ver zal hij toch ook weer niet gaan. Daarbij is de keuzefilm doorgaans een titel die de Zomergast geïnspireerd heeft en hij/zij daarom aan het publiek wil laten zien. Het zou mij niet verbazen als Verhoeven iets van Hitchcock of Peckinpah kiest.

Sandro
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Sandro » 26 jul 2010 22:01

Ik hoop wel dat ie voor een niet al te bekende film kiest. Hij kent ongetwijfeld enorm veel films, beetje zonde om er dan één uit te pikken die vrijwel iedereen heeft gezien.

Touchwood
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Touchwood » 27 jul 2010 13:25

Of gewoon Keetje Tippel :)

Die ken ik trouwens volgens mij ook nog niet en ik weet niet of ik er wat aan mis of niet. Afbeelding
Laatst gewijzigd door Touchwood op 27 jul 2010 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Thiver
Regisseur
Regisseur

Bericht door Thiver » 27 jul 2010 14:14

Touchwood schreef:Die ken ik trouwens volgens mij ook nog niet en ik weet niet of ik er wat aan mis of niet. Afbeelding
Mwoah... gaat wel. Zeker niet Verhoevens beste.

Plaats reactie