Tekenfilm netwerken

Om te praten over programma's, omroepen of je nieuwe flatscreen.
rrambuiter
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Tekenfilm netwerken

Bericht door rrambuiter » 23 feb 2007 18:03

Ik ben een groot fan van tekenfilms, hoewel ze met de dag slechter lijken te worden. Echter lijkt Nickelodeon het te winnen van Jetix en da's ook niet zo raar. Met series als Avatar: The Last Airbender, Fairly Odd Parents, Spongebob Squarepants en het gloednieuwe Catscratch - van Earthworm Jim bedenker Douglas TenNapel - red je dat ook makkelijk.

Daarbij wist Cartoon Network - dat heel eventjes verkrijgbaar was op een preview kanaal - ook goed te overtuigen met de bekende namen als Dexter's Lab, Cow & Chicken, maar ook een nieuwe held in vorm van Samurai Jack wist het één en ander los te schudden. Sublieme en aparte animatie stijl die samensmelt met prachtige muziek en mooie vechtscènes, dat soort dingen wil ik zien.

En jullie?

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 23 feb 2007 18:14

Aah, die tijd dat iedereen Cartoon Network aan kon, heerlijk! Ik keek dagelijks Cow & Chicken, Dexter's Lab en Ed, Edd & Eddy. :)

Nu kijk ik vrij weinig tekenfilms meer. Af en toe zap ik er "toevallig" langs.

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 23 feb 2007 18:49

Johnny Bravo is mijn held! Enough about me, let's talk about me. 8)

En daarnaast natuurlijk ook Dexter, Cow and Chicken (met I am weasel natuurlijk), SWAT Kats en Courage.

dannyB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door dannyB » 23 feb 2007 18:51

Ohja, hoe kon ik nou I am Weasel en Johnny Bravo vergeten!

Capone
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Capone » 23 feb 2007 20:01

Megalomaniac schreef:Johnny Bravo is mijn held! Enough about me, let's talk about me. 8)
Inderdaad, dat vond ik de beste! _O_

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 23 feb 2007 20:07

Ik ben van de jaren 80 generatie, dus die tekenfilm kanalen zijn voor mij voorbij gegaan (*). Is niet helemaal waar want toen Cartoon Network nog mijn TV te ontvangen was (ik praat dus over pre-digitale TV) toen keek ik alleen Scooby Doo. Oude meuk dus.

(*) Kijkend naar de jaren 80. Toen moesten "we" het doen met Avro's minibios/kinderbios. Sky Channel (Fun Factory, DJ Kat Show), Super Channel enzovoortz.

Creeper
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Creeper » 24 feb 2007 09:27

Ik vind tekenfilms ook erg stoer, Fairly Odd Parents is daarmee mijn favoriet, wat een heerlijke humor. Vroeger keek ik vaak naar Cartoon Network maar nu niet meer, soms blijf ik nog wel eens hangen bij FOP. _O_

Jusjuh
Regisseur
Regisseur

Bericht door Jusjuh » 24 feb 2007 11:31

Fairly Odd Parents is geniaal. Avatar is ook érg stoer eigenlijk, eindelijk weer een hype die ik begrijp. Vooral nu Shyamalan het wil gaan verfilmen kijk ik er met extra aandacht naar. Jammer is wel dat ook Nickelodeon steeds minder échte Nickserie's heeft ie zo tof zijn, en steeds meer gigantisch commercieel wordt net als Jetix. Belachelijk is dat, die Leon maakt alleen programma's in dienst van merken.

Mikefermont
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Mikefermont » 24 feb 2007 11:47

ik heb boomerang op digitale tv en daar komen ook erg leuke tekenfilms op.

Tom & jerry blijft toch echt mijn favoriete cartoon

bobocad
Regisseur
Regisseur

Bericht door bobocad » 24 feb 2007 12:57

Tom & jerry is echt een classic. _O_

Silenzio
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Silenzio » 24 feb 2007 13:11

Fairly Odd Parents vind ik echt wel bijzonder goed. Het lijkt op een kindertekenfilm, maar de humor is toch ontzettend hard.

Ik kijk er vooral tijdens de blokperiode naar.

Remy2
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Remy2 » 24 feb 2007 13:55

Nou ik zweer toch bij David de kabouter. :)

Movieholic
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Movieholic » 24 feb 2007 14:09

Hield meer van de serieuze spannende tekenfilms: Dungeons & Dragons, Jaycee and the Wheeled Warriors, Dinoriders, Spiderman (niet de hele oude), X-Men animated, Prins Valiant, Transformers enz.

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 24 feb 2007 17:20

Capone schreef:
Megalomaniac schreef:Johnny Bravo is mijn held! Enough about me, let's talk about me. 8)
Inderdaad, dat vond ik de beste! _O_
Ik wil een dvd box :(

rrambuiter
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door rrambuiter » 12 mar 2007 09:59

Jusjuh schreef:Belachelijk is dat, die Leon maakt alleen programma's in dienst van merken.
En álles is tegenwoordig Flash. Verschrikkelijk. Dingen als Pucca, Shuriken School, Bratz en dergelijke mogen met plezier verdwijnen van de buis. Maar ook vind ik het zonde dat Nick dingen als Het Huis Annubis helemaal ophyped, een serie dat werkelijk nooit in de buurt zal komen van het überhaupt al gelabberde soapwereldje. Écht verschrikkelijk.

De enige Flash die goed te waarderen is mag zichzelf Jacob Dubbel noemen. Hoewel Captain Flamingo ook best geinig is soms, maar het concept is al zo uitgemolken en veel beter gedaan door Bobby's World.

Plaats reactie