Twin Peaks

Om te praten over programma's, omroepen of je nieuwe flatscreen.
Gesloten
Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Twin Peaks

Bericht door Kyrill » 06 jul 2007 23:00

Zojuist de Pilot gezien. Wat een serie _O_ :T .
Nu zit ik toch met een aantal vragen. Om te beginnen de referentie naar ''Fire Walk with Me''. Dat is later toch een film geworden? Kan je dat beschouwen als een soort van derde seizoen van Twin Peaks? Ooh ja en misschien niet echt van belang, maar vraag het me toch wel af. Waarom mag Shelly van die ene man geen 2 verschillende merken sigaretten roken :-? . Ze mag wel roken maar niet 2 verschillende merken :-? .
Nou heb ik mijn twijfels over de dader. Dat kan James zijn, dat moet toch ook wel wanthij heeft de andere helft van de ketting.
Dat betekent toch dat hij iniedergevalna de moord, op de crime scene is geweest?
Ik moet de serie Dinsdag voor 20:00 terugbrengen. Gaat denk ook wel lukken. Maar het wordt dit weekend lekker veel Twin Peaks. De kop is er iniedergeval af , en hoe :). Wat is jullie mening over deze serie? Ik ga morgen ochtend gelijk beginnen met episode 1, zo niet zometeen al.

Stok
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Re: Twin Peaks

Bericht door Stok » 06 jul 2007 23:25

Kyrill schreef:Zojuist de Pilot gezien. Wat een serie _O_ :T .
Nu zit ik toch met een aantal vragen. Om te beginnen de referentie naar ''Fire Walk with Me''. Dat is later toch een film geworden? Kan je dat beschouwen als een soort van derde seizoen van Twin Peaks? Ooh ja en misschien niet echt van belang, maar vraag het me toch wel af. Waarom mag Shelly van die ene man geen 2 verschillende merken sigaretten roken :-? . Ze mag wel roken maar niet 2 verschillende merken :-? .
Nou heb ik mijn twijfels over de dader. Dat kan James zijn, dat moet toch ook wel wanthij heeft de andere helft van de ketting.
Dat betekent toch dat hij iniedergevalna de moord, op de crime scene is geweest?
Ik moet de serie Dinsdag voor 20:00 terugbrengen. Gaat denk ook wel lukken. Maar het wordt dit weekend lekker veel Twin Peaks. De kop is er iniedergeval af , en hoe :). Wat is jullie mening over deze serie? Ik ga morgen ochtend gelijk beginnen met episode 1, zo niet zometeen al.
Leo is haar man en is bang dat Shelly vreemd gaat (wat ook zo is). Die verschillende merken sigaretten is daar een indicatie van.

Nog een tip: als je niet wil weten wie de dader is, (nog) niet de bonus kijken van het eerste seizoen.

bobocad
Regisseur
Regisseur

Re: Twin Peaks

Bericht door bobocad » 06 jul 2007 23:25

Kyrill schreef: Om te beginnen de referentie naar ''Fire Walk with Me''. Dat is later toch een film geworden? Kan je dat beschouwen als een soort van derde seizoen van Twin Peaks?
Volgens een goeie vriend van me, tevens Twin Peaks fan/kenner. Eigenlijk is Fire Walk with Me een prequel, maar het beste is om de film na het 2e seizoen te kijken. M.a.w. je kan het idd als een 3e seizoen beschouwen.

the catfishman
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door the catfishman » 07 jul 2007 10:35

ja fire walk with me is een prequel maar je kan hem beter helemaal vergeten, het kan niet tippen aan de serie... zelfs niet alle acteurs doen mee.

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 07 jul 2007 12:39

Hier is eigenlijk al een topic over:
http://www.filmtotaal.nl/forum/viewtopic.php?t=232
De eerste pagina kun je overslaan, dat gaat alleen maar over The Simpsons... :)

Zombie
Filmster
Filmster

Bericht door Zombie » 07 jul 2007 17:34

Fire Walk With Me verschaft een goed inzicht in de gebeurtenissen voor de serie. Ik vond het interessant en geweldig. Maar ik had de hele tijd wel medelijden met Laura... wat een lot :cry: Je moet wel eerst de serie gezien hebben, anders snap je sommige dingen niet :wink:

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 07 jul 2007 17:52

En vooral ook omdat je anders al weet wie de moordenaar is... :) Maar goed, hier bestaat toch echt al een topic over, en ik verzoek iedereen die geïnteresseerd is in deze geweldige serie daar de discussie voort te zetten.

Gesloten