Oprah

Om te praten over programma's, omroepen of je nieuwe flatscreen.
Plaats reactie
Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Oprah

Bericht door Kyrill » 05 okt 2007 15:16

Zij verdiend ongetwijfeld een topic hiero. Al ben je fan van haar, je kijkt het af en toe, je haat haar of je vind haar programma maar niks. Respect verdient ze absoluut. Ze is een van de machtigste vrouwen ter wereld.
Ze is ontiegelijk rijk en heeft zeer veel invloed.

Ik zat het vandaag weer te kijken, ik schoot in tranen. Wat was er nou gebeurd? Een vrouw was in haar gezicht geschoten door haar man. Een andere vrouw (de twee vrouwen kenden voor dit elkaar helemaal niet). Was 14 jaar geleden aangevallen door een man en 5x gestoken.
De vrouw die werd neergestoken door een man zat bij het publiek van Oprah, toen Oprah iedereen in de zaal 1.000 dollar gaf om voor een goed doel te besteden zeg maar. Via een soort van buurtcentrum kwam deze vrouw de vrouw die in het gezicht is geschoten tegen. Ze heeft haar een cheque van 2600 dollar(waaronder die 1000) gegeven voor operatie's. Zo dat de vrouw die in haar gezicht is geschoten hopelijk weer haar lach terug krijgt. Ik schoot in tranen toen die cheque werd overhandigd.

Het leuke vind ik ook aan de Oprah show ''you never know what you gonna get'' gehalte. Elke show is anders. Uiteraard heeft Oprah een team van minstens 100 man achter haar, maar ik vind toch dat ze enorm veel talent heeft. Al is het alleen al een feit dat ze een inspiratie is voor miljoenen mensen.

Brand los, vertel me wat je van Oprah vindt en waarom. En kijk je de show wel eens?

Luce
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Luce » 05 okt 2007 15:35

Ik kom er wel eens langs tijdens het zappen, en het is wat mij betreft overgestileerd goedkoop sentiment. Waar veel mensen blijkbaar behoefte aan hebben.

lykathea
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door lykathea » 05 okt 2007 15:42

Lebbis' analyse in z'n nieuwste show "Het Kwaad" vond ik hilarisch en tevens volkomen de waarheid.

Het is niet alleen goedkoop sentiment als hier al word gezegd, maar ook nog eens ontzettend commerciele troep. Ze moet altijd wel weer iets (op een schijnheilige manier) verkopen, of haar hoofd op een boek plakken waardoor het praktisch haar boek wordt...

Nee, daar hou ik niet zo van.

Creeper
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Creeper » 05 okt 2007 15:46

Ze is inderdaad héél rijk.

Ik heb nooit echt zin om naar haar te kijken.

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 06 okt 2007 13:11

Tja, ze kan door al dat geld wel machtig zijn, respect verdien je toch op een andere manier. Neemt niet weg dat ze hier in huis ook wel eens opstaat.

Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Kyrill » 06 okt 2007 14:03

Rich Art schreef:Tja, ze kan door al dat geld wel machtig zijn, respect verdien je toch op een andere manier. Neemt niet weg dat ze hier in huis ook wel eens opstaat.
Eensch. Ik bedoele zelf ook dat respect vanwege haar invloed en dat ze een inspiratie is voor miljoenen mensen wereldwijd :wink: :T

rrambuiter
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door rrambuiter » 06 okt 2007 15:39

Oprah weet zich dan nog net van de show Sally te verwijderen, maar ik heb zo'n teringhekel aan de opzet. De problemen worden getoont met te veel sentiment in vorm van slow-motion-spannende-synthesizer-muziek-zwart-wit-beelden. Het is zo nep dat het respect best over het hoofd word gezien.

Aan de andere kant, soms heeft ze onderwerpen die daadwerkelijk wel interessant zijn en Oprah in een jolige bui is soms een plezier om naar te kijken. Lekkere mid-life-crisis humor door te dikke vrouwen, ik kan er wel om glimlachen.

Zelfde een beetje voor Dr. Phill, laatst was een aflevering waarin bedriegers net deden alsof ze van de Dr. Phill Show waren en lieten mensen vies veel geld betalen voor een ontmoeting die nooit zou komen. Phill zette een uitgedachte scam op en de confrontatie was echt hilarisch leuk. Ik vind Phill soms nog leuker dan Oprah, om het simpele feit dat hij zelf het veld in gaat om mensen in hun kraag te vatten. Hilarisch zijn dan altijd de briefing scenes, waarin Phill tegen de kijker praat en op de achtergrond allemaal mensen 'druk' 'bezig zijn' met het oprollen van kwaadaardigheden. Dan hangt er zo'n Amerikaanse vlag en is de muur behangen met een legerprintje, de acteurs die dan onfatsoenlijk hard werken, maar eigenlijk komt dan de vraag wát ze eigenlijk aan het doen zijn. Het lijkt meer op een callcenter dan een onderzoekcentrum.

Maar dat zijn rariteiten, over het algemeen is de Dr. Phill Show net zo, zei het niet meer doorspekt met vals sentiment zoals bij Oprah beschreven staat.

Plaats reactie