TV-tips vandaag

Om te praten over programma's, omroepen of je nieuwe flatscreen.
Plaats reactie
JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 17 jul 2003 11:07

ash_ schreef:
JB schreef:
ash_ schreef:Het is officieel ook een film (wel een documentaire maar oorspronkelijk niet bedoeld voor TV geloof ik, een beetje zoals Bowling For Columbine), zie ook hier: http://us.imdb.com/Title?0308514
Dat begrijp ik wel, het was enkel een poging tot ironie. :}
Dat wist ik wel, er moest eigenlijk nog een :D achter mn vorige bericht ;)
:D

Norman Bates
Bijrol
Bijrol

Bericht door Norman Bates » 17 jul 2003 11:54

wab schreef:Ik bedenk me trouwens ook net: wordt 'Uur van de wolf' niet nog een keer op de middag herhaald? Begin volgende week ofzo?
Ik zou zeggen, hou de gids in de gaten, als je dit gister gemist hebt. Was erg interessant!
Klopt op zaterdagmiddag rond 14:00 en 15:00 uur als het goed is kan ook vroeger of later zijn

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 17 jul 2003 12:03

Norman Bates schreef:
wab schreef:Ik bedenk me trouwens ook net: wordt 'Uur van de wolf' niet nog een keer op de middag herhaald? Begin volgende week ofzo?
Ik zou zeggen, hou de gids in de gaten, als je dit gister gemist hebt. Was erg interessant!
Klopt op zaterdagmiddag rond 14:00 en 15:00 uur als het goed is kan ook vroeger of later zijn
Hmmm, helaas niet deze zaterdag volgens de tv gids online ofteletekst :x

Pieternel
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Pieternel » 09 aug 2003 15:14

Komende woensdag (13 aug) komt er een documentaire over de producent Dino De Laurentis. Iedereen heeft die naam bij de credits wel eens langs zien komen. Het oude baasje heeft inmiddels al bijna 150 films geproduceert. Het lijkt me dat er wel wat interessants over hem te vertellen valt.
Dus: woe 13 aug, Nederland 3, 0.07-1.15 uur.

wab
Filmster
Filmster

Bericht door wab » 13 aug 2003 13:38

Omdat het topic 'TV-tips vandaag' heet, nog even een herinnering aan wat Pieternel hierboven al vermeldt:

Uitzending: woensdag 13 augustus, ca. 23.45 uur, Nederland 3

Filmzomer: Dino De Laurentiis: the last movie mogul

Vanavond in Filmzomer een documentaire geheel gewijd aan de befaamde Italiaans/Amerikaanse producent Dino De Laurentiis. De laatste succesvolle productie van de 82 jarige producer was Hannibal, het vervolg op Silence of the lambs. De Laurentiis kocht de filmrechten voor een gigantisch bedrag, maar verdiende dat ook weer met gemak terug. In zijn vijftig jarige carrière heeft het de kleine producer niet altijd meegezeten. Hij zorgde onder meer voor de financiering van La Strada, maar ook voor spektakelfilms als Conan the Barbarian. Zelf beschouwt hij zich als een van de laatste moguls van Hollywood. Hij rijdt Rolls Royce en rookt de duurste sigaren.

In het portret van De Laurentiis, gemaakt door de BBC serie Omnibus, komen onder anderen aan het woord de acteurs Anthony Quinnn, Anthony Hopkins en Rod Steiger, de filmmakers John Milius, Ridley Scott en Sydney Pollack en natuurlijk De Laurentiis zelf en zijn familieleden. Onthullend zijn vooral de scenariobesprekingen met Ridley Scott over Hannibal.

Regie: Adrian Sibley
BBC, Groot Brittannië, 2001 (hh)
Laatst gewijzigd door wab op 13 aug 2003 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Kenji
Regisseur
Regisseur

Bericht door Kenji » 13 aug 2003 13:40

Thanks!

Hans
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Hans » 13 aug 2003 13:51

Maar ff opnemen... net als de Kubrick documentaires van de afgelopen 3 weken. :)

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 13 aug 2003 18:21

Prima tip pieternel (en bedankt voor de herinnering wab)! Alleen al vanwege het feit dat de beste man Army Of Darkness heeft geproduceerd ga ik kijken ;)

Pieternel
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Pieternel » 13 aug 2003 18:29

Tja, ik wilde de tip ook eigenlijk vandaag pas neerzetten, maar gezien de gemiddelde werking van mijn geheugen (ja,ja,ja, hoogst waarschijnlijk toe te schrijven aan de drankinname }: ) leek het me verstandiger het gelijk neer te zetten op het moment dat ik het zag.

:T Wab, bedankt voor de herinnering!

('k zal nu ook gelijk de video maar instellen dan....)

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 14 aug 2003 00:16

Prima documentaire moet ik zeggen.

Dat laatste stuk ook: "Do you mind if I call this documentary The Last Movie Mogul?" "If you can't find something more original, it's ok" :D

Kenji
Regisseur
Regisseur

Bericht door Kenji » 14 aug 2003 08:42

Ja, erg leuk portret van De Laurentiis, wat een kerel zeg. Ik moet zeggen dat hij wel indruk bij me heeft achtergelaten; vanaf nu zijn de drie C's de maatstaf voor mijn eigendunk... :D

wab
Filmster
Filmster

Bericht door wab » 14 aug 2003 09:02

Mmm, ben benieuwd. Was wel interessant zo te horen.
Heb het opgenomen, was iets te laat voor mij. Dan zou ik niet aan mijn broodnodige 8 uurtjes slaap per nacht gekomen zijn. :)

Wat zijn de 3 C's?

username taken
Bijrol
Bijrol

Bericht door username taken » 14 aug 2003 09:07

godsamme, gemist! :x

weet iemand of dit nog herhaald wordt? klinkt idd allemaal erg goed...

Kenji
Regisseur
Regisseur

Bericht door Kenji » 14 aug 2003 09:08

wab schreef:Mmm, ben benieuwd. Was wel interessant zo te horen.
Heb het opgenomen, was iets te laat voor mij. Dan zou ik niet aan mijn broodnodige 8 uurtjes slaap per nacht gekomen zijn.

Wat zijn de 3 C's?
Jaaa, dat ga ik niet tegen jou zeggen hoor. Die opmerking was bedoeld voor de échte bikkels die gewoon tot kwart over één hebben zitten kijken, niet voor huilebalkjes die hun ogen niet kunnen openhouden en de videorecorder instellen omdat ze toch willen kunnen meepraten, puh! :P

wab
Filmster
Filmster

Bericht door wab » 14 aug 2003 09:15

Bolo schreef:
wab schreef:Mmm, ben benieuwd. Was wel interessant zo te horen.
Heb het opgenomen, was iets te laat voor mij. Dan zou ik niet aan mijn broodnodige 8 uurtjes slaap per nacht gekomen zijn.

Wat zijn de 3 C's?
Jaaa, dat ga ik niet tegen jou zeggen hoor. Die opmerking was bedoeld voor de échte bikkels die gewoon tot kwart over één hebben zitten kijken, niet voor huilebalkjes die hun ogen niet kunnen openhouden en de videorecorder instellen omdat ze toch willen kunnen meepraten, puh! :P

jamaar, jamaar, ehh.... ik kan er toch ook niks aan doen dat ik nu eenmaal 8 uurtjes moet slapen in mijn Snoopy-pyama, met een nachtlampje aan, onder mijn Winie-the-Poeh dekbed onmdat ik anders op mijn werk in slaap val?? en verder ben ik echt wel een hele stoere bikkel hoor, ik kan bijvoorbeeld ehh, ... nou, en ik heb uhm... enne,... euh...nou, ik ben gewoon best wel stoer!!

Plaats reactie