Naar welke televisie kijk jij?

Om te praten over programma's, omroepen of je nieuwe flatscreen.
Plaats reactie
PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Naar welke televisie kijk jij?

Bericht door PascalE » 25 sep 2009 10:08

Ik kon zo'n geen topic vinden over dit, maar aangezien ik zelf op zoek ben naar een nieuwe televisie wil ik wel eens weten waar jullie je films op kijken.
Op mijn kamer in het ouderlijk huis kijk ik op een Sony Triniton 100hz 67cm. Fantastisch beeld maar HD proof is hij niet natuurlijk.
Ben nu op zoek naar een LCD/Plasma scherm.
Laatst gewijzigd door PascalE op 25 sep 2009 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 25 sep 2009 10:32

Sony KDL40W3000, een full HD 40" TV van bijna 2 jaar oud. Een prima TV waar ik erg tevreden over ben, destijds gekocht naar aanleiding van een review op hdtvtest.co.uk (best een aanrader trouwens). Inmiddels is Sony alweer een paar generaties verder, dus ik heb geen idee hoe het er nu voorstaat.

Let er bij de aanschaf van een LCD trouwens op dat zwart ook echt zwart is, veel LCD's hebben (hadden?) de neiging om zwart als grijzig af te beelden. Ook het detail in donkere gebieden is (was?) een probleem.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 25 sep 2009 10:37

Die site ken ik ja, al heb ik het gevoel dat ze de samsung lcd's wat voortrekken. Vaak een hoge beoordeling en dan lees je in de comments dat lang niet alle kopers tevreden zijn met de tv.

Game jij toevallig ook op die televisie? Heb je daar last van 'ghosting'?

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 25 sep 2009 11:06

samsung LED TV 8000 (40 inch)

Ik ben er heel erg tevreden mee, maar ik ben wel snel tevreden denk ik.

lykathea
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door lykathea » 25 sep 2009 12:03

ash_ schreef:Sony KDL40W3000, een full HD 40" TV van bijna 2 jaar oud. Een prima TV waar ik erg tevreden over ben, destijds gekocht naar aanleiding van een review op hdtvtest.co.uk (best een aanrader trouwens). Inmiddels is Sony alweer een paar generaties verder, dus ik heb geen idee hoe het er nu voorstaat.
Ik heb een Sony Bravia KDL 40V3000. :P - Ook een Full HD 40'' inch, ben er erg tevreden mee.

Silenzio
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door Silenzio » 25 sep 2009 12:14

Ik kijk naar tv en zit op een zetel...

De mijne is een Panasonic plasma van 40" dacht ik. Zal thuis eens nagaan welke precies het is, ik hou me daar niet zo mee bezig.
Laatst gewijzigd door Silenzio op 25 sep 2009 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Megalomaniac
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Megalomaniac » 25 sep 2009 12:14

Ik denk dat LED trouwens zwart beter weergeeft, je hebt iig minder last van 'leakage' aan de rand van het scherm.

Anyway, ik heb een LG 32LH2000. HD ready, bewust voor gekozen, omdat ik voornamelijk dvdrips kijk en die alleen maar slechter eruit zien bij een full hd scherm. Daarnaast was deze tv voor onder de 400 euro te koop en heb ik 'em dus vooral om z'n goedkope prijs gekocht. Desalniettemin ben ik er erg tevreden mee.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 25 sep 2009 12:27

Voor een Plasma betaal je ook LANG niet zo veel als een LED, dus dat is een beetje appels en peren vergelijken ;-).

@lykathea zozo dat is een mooi schermpje voor een student :8 .

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 25 sep 2009 13:07

PascalE schreef:Voor een Plasma betaal je ook LANG niet zo veel als een LED, dus dat is een beetje appels en peren vergelijken ;-).
Dat was anders jarenlang andersom. Verder was plasma altijd beter qua beeldkwaliteit (net met name op het gebied van zwart) maar dat verschil is er volgens mij niet meer. Plasma gaat waarschijnlijk ook langzaam verdwijnen (gingen ze niet vanwege het belachelijke stroomverbruik ook echt verboden worden?).

Samsungs hebben meestal een goede prijs/kwaliteit verhouding. Meestal geen top TV's maar wel relatief goedkoop, vandaar dat ze vaak ook hoog scoren. Als je dan teveel gaat verwachten dan heb je al snel klachten.

Ik game erg veel op mijn TV trouwens en ik heb helemaal geen last van ghosting, ondanks dat hij nog geen motion flow compensatie of 100 Hz heeft. Ik heb het idee dat ghosting echt een probleem van een paar jaar geleden was, maar ik kan mij vergissen.

@lykathea: de V variant heb ik destijds ook overwogen maar het verschil in prijs was zo miniem (ik geloof een paar tientjes) dat ik toch maar voor de W lijn gegaan ben.

lykathea
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door lykathea » 25 sep 2009 14:37

PascalE schreef:Voor een Plasma betaal je ook LANG niet zo veel als een LED, dus dat is een beetje appels en peren vergelijken ;-).

@lykathea zozo dat is een mooi schermpje voor een student :8 .
Haha, ik woon dan ook nog thuis :D.

Op mijn kamer staat een KDL 20B4030, 20'' hd-ready. Ook leuk. Maar ondraaglijk om op te gamen [xbox 360]. Behalve als ik weer zin heb om een PS2 spel te spelen, dan is 'ie juist weer erg handig.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 25 sep 2009 15:04

@ash_ toch lees ik op internet nog diverse (wisselende) verhalen over het hele ghosting/input lag gebeuren en de kwestie 50hz vs. 100 hz. Dat plasma verdwijnt ligt meer aan de retailers die de LCD nu eenmaal makkelijker verkopen imo (ze hebben sneller 1080p full hd, zien er mooier uit bij TL licht). Kwa stroom valt het écht wel mee, mijn ouders hebben een 42 inch Plasma en die gebruikt echt maar een fractie meer dan een 42 inch LCD

@lykathea a oke vandaar, dat verklaart veel :8 .

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 25 sep 2009 15:33

PascalE schreef:@ash_ toch lees ik op internet nog diverse (wisselende) verhalen over het hele ghosting/input lag gebeuren en de kwestie 50hz vs. 100 hz.
Misschien dat er een verschil is tussen 50hz en 100hz bij gamen maar ik heb nooit last gehad van het ontbreken van 100hz, van ghosting heb ik nog nooit iets gemerkt. Ik heb zelfs gehoord dat 100hz vaak zelfs nadelig kan zijn bij HDTV maar waar dat precies aan lag weet ik niet meer. Maar ach, ik geloof dat we tegenwoordig al bij de 200hz zitten.

Hierbij moet ik wel zeggen dat mijn TV een aparte Game modus heeft, waarbij hij een hoop filters uitschakelt, dit voorkomt input lag (erg handig bij pakweg Guitar Hero ;)). Ik heb het idee dat de meeste TV's tegenwoordig zoiets wel hebben maar het lijkt me wel iets om op te letten wanneer je er eentje gaat aanschaffen.

Laat ik hier wel bij aantekenen dat in mijn ervaring een groot deel van de betreffende comments ook voortkomen uit pietepeuterig gezeur. Er is misschien *iets* van ghosting te zien en meteen is het hele scherm niet goed. In het donker is er misschien wat sprake van clouding en LCD is niks (moet je voor de grap eens een gemiddelde ouderwetse beeldbuis TV in het donker aanzetten en kijken of al het zwart echt zwart is...). Als je alles helemaal perfect wilt hebben, dan ben je echt klauwen met geld kwijt, als je die perfectie al echt kunt bereiken. Voor normale prijzen krijg je geen absolute perfectie maar je moet wel echt audio-/videofiel zijn om daarover te vallen.

Wat betreft stroomgebruik: ook hier heb ik het over pakweg twee jaar geleden en toen was het gebruik van een plasma TV echt 2x zoveel t.o.v. een vergelijkbare LCD TV. Maar vast dat dat tegenwoordig veel minder is, de huidige LCD TV's gebruiken ook nog maar drie kwart van wat de mijne gebruikt.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 25 sep 2009 16:00

Ja dat van het energie verbruik is idd ver verbeterd, die van mijn ouders is geloof ik 1 jaar oud. Overigens denk ik dat je gelijk hebt wat betreft dat pietleuterig gezeur, het zijn vaak de hardcore home theater mannen die her roepen. Ik hoor ook dat 100hz nadelig kan zijn, juist met gamen :P, maar ik hoor het ook andersom...

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 25 sep 2009 16:12

Ik hoor ook af en toe negatieve geluiden over mijn tv, maar de punten die ze aanbrengen zijn in mijn ogen echt onzin.

Een Led tv is absoluut aan te raden.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 25 sep 2009 16:33

sickboy1984 schreef:
Een Led tv is absoluut aan te raden.
Als je het geld hebt ja :P.

Plaats reactie