Naar welke televisie kijk jij?

Om te praten over programma's, omroepen of je nieuwe flatscreen.
Plaats reactie
PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Re: Naar welke televisie kijk jij?

Bericht door PascalE » 01 okt 2010 16:35

O nee hoor, vind het heerlijk om hierover te discussieren, vooral omdat ik zoveel mensen uit mijn directe omgeving ken die veel te snel een flatscreen hebben gekocht en nu lopen te klagen. Snap sowieso niet dat mensen 'zomaar' een nieuwe tv kopen terwijl ze geen idee hebben wat ze kopen, blijven toch dure apparaten.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 01 okt 2010 16:47

Waarover klagen ze dan precies?

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 01 okt 2010 16:57

Aston schreef:Waarover klagen ze dan precies?
Een vriend van me klaagt dat hij last van zijn ogen krijgt als hij te lang naar zijn Phillips LCD kijkt (ouder model), twee buurmannen zijn super jaloers op mijn vaders plasma. Die van hun (1 phillips lcd, 1 andere lcd) hadden ze wel al een stuk eerder gekocht (dus nog veel oudere modellen) voor de volle mep, en het beeld vinden ze stukken minder. Achja dat zijn dus van die typische aankopen, naar een mediamarkt of iets dergelijks lopen en zo'n verkoper je gewoon wat aan laten smeren. Serieus ik heb wel eens wat geluisterd maar die mannen hebben er zelden verstand van.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 01 okt 2010 17:05

Heel toevallig dat het twee keer om Philips gaat. B-) Je kan zeggen wat je wil maar ik blijf bij Philips hoor. :wink: Overigens heb ik twee Philips staan. Een tje van 10 jaar terug en een lcd van de 3000 serie. En niets mis mee hoor.

Maar die gast kreeg last van zijn ogen? Waarschijnlijk zat hij er te lang te dicht op of zo. Kan me niet voorstellen dat het om een andere reden zou zijn. En dit had je ook niet kunnen voorkome, toch.
En over dat tweede geval. Dat is natuurlijk altijd zo dat producten in prijs zakken. Die van de 3000 serie (2 jaar geleden gekocht) die we nu hebben kost nu 150 eu minder. Je hebt nu een betere tv van de 5000 serie en fulld HD voor 50 euro minder dan toen.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 01 okt 2010 17:16

Aston schreef:Heel toevallig dat het twee keer om Philips gaat. B-) Je kan zeggen wat je wil maar ik blijf bij Philips hoor. :wink: Overigens heb ik twee Philips staan. Een tje van 10 jaar terug en een lcd van de 3000 serie. En niets mis mee hoor.

Maar die gast kreeg last van zijn ogen? Waarschijnlijk zat hij er te lang te dicht op of zo. Kan me niet voorstellen dat het om een andere reden zou zijn. En dit had je ook niet kunnen voorkome, toch.
En over dat tweede geval. Dat is natuurlijk altijd zo dat producten in prijs zakken. Die van de 3000 serie (2 jaar geleden gekocht) die we nu hebben kost nu 150 eu minder. Je hebt nu een betere tv van de 5000 serie en fulld HD voor 50 euro minder dan toen.
Ja is ook heel toevallig hoor, niet om Phillips af te vallen want die maken zeker goede LCD's, het gaat dan ook om stuk oudere modellen. En het heeft niet met te dicht erop zitten te maken, LCD's geven nu eenmaal heel veel licht wat in een pikdonkere kamer vermoeiend kan zijn, maar dit is allemaal wat minder overdreven geworden met de jaren geloof ik. Anyway, punt was gewoon: denk na voordat je iets koopt :).

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 01 okt 2010 17:56

Ach, weet je, dat hoef je mij niet te vertellen. :+ Ik doe altijd onderzoek voor ik iets koop. Alleen bij dvd's de laatste tijd steeds minder omdat die zodanig goedkoop zijn geworden...

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 05 okt 2010 16:14

Het is de 37 inch versie geworden. :) Ik heb hem net binnen.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 05 okt 2010 16:47

:T Ook met dat belachelijke ambilight :lol: ?

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 05 okt 2010 17:10

PascalE schreef::T Ook met dat belachelijke ambilight :lol: ?
Haha, nee, want dat vind ik weer te duur. :wink: Die link die ik eerder gaf, het is zeg maar dezelfde televisie maar dan dus 37 ipv 81 inch.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 05 okt 2010 22:47

Zo, net Kick Ass gezien. Echt wauw! Ik weet niet of het aan de dvd of de tv lag, ik denk beide maar wat een prachtig beeld. Ik mis HD echt geen seconde. _O_
Ik heb nog wel iets op te merken. Stom dat ik er zelf niet opgelet had maar er blijkt dus geen video-aansluiting te zijn. Maakt in principe niets uit want ik had zelf nog een scart liggen. Maar ik dacht altijd dat scart ouder was dan een videokabel. Of is dit weer een cheap-ass way om mensen tot HD aan te zetten. O+

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 06 okt 2010 07:10

Zit die niet ergens verstopt dan? Vaak zit ie aan de zijkant of achter een klepje... Hoewel een klepje tegenwoordig niet meer voor komt op een TV.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 06 okt 2010 09:10

Nope. Echt van boven tot onder en van voren tot achter onderzocht.

Rich Art
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Rich Art » 06 okt 2010 09:12

Mmm... Das wel vreemd en ook best onhandig. Om een fotocamera aan te sluiten gebruik je meestal een videokabel.

PascalE
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door PascalE » 06 okt 2010 09:40

Ik gebruik dan toch altijd scart :D, geel tulpje. Jullie bedoelen s-video toch?

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 06 okt 2010 10:09

Ja, tulp ja. Gelukkig zijn er wel omzetters beschikbaar van tulp naar scart en vice versa voor die camera bijvoorbeeld, maar het blijft een kleine moeite om het in te bouwen. Ook omdat er wel een rode en witte audiokabel-aansluiting is.

Plaats reactie