Down met Johnny

Om te praten over programma's, omroepen of je nieuwe flatscreen.
Plaats reactie
Kyrill
Walk of Fame
Walk of Fame

Down met Johnny

Bericht door Kyrill » 18 jan 2010 23:10

Wat vind men hier van het programma?
Ik heb nooit echt intensief gevolgd maar wat ik gezien heb vind ik erg goed en indrukwekkend! Dit programma spreekt mij aan omdat het een kijk geeft in het leven van mensen met het Syndroom van Down. En bovenal dat ze eigenlijk net zijn zoals jij en ik. Ook al heb ik veelal de indruk dat in Nederland of waar dan ook ter wereld dat deze mensen niet echt gewaardeerd worden. Ik heb in het verleden met ze gewerkt op de avondschool in Rotterdam en ben een keer naar een feest geweest waar een jongen die het ook had ging rappen en ook een vorm van autisme had hij. Maar ze kunnen wel degelijk wat. Ik heb ook des te meer respect voor mensen die geen abortus plegen als blijkt dat hun kind zoiets kan hebben. Natuurlijk is het ''zwaar'' voor de ouders maar ga eens naar hoe het zwaar is voor het kind als het niet in een normaal gezin kan opgroeien enzo. Niet ieder mens is het zelfde en ook niet iemand met het syndroom van down. Van wat ik meegemaakt heb kunen ze echt super aardig zijn net als ieder ander en toch nog best leuke baantjes hebben e.d
Ik ben dan ook blij dat iemand als Johnn de Mol zulke programma's als dit maakt om ze beter te leren kennen en laten zien dat ze ook gewoon op top niveau kunnen sporten en dat soort dingen(paralympics).

Aston
Regisseur
Regisseur

Re: Down met Johnny

Bericht door Aston » 19 jan 2010 10:31

Het zijn nogal aanhankelijke mensen. En altijd heel vrolijk.

Ik heb het programma een keer gezien, omdat het net na mijn favoriete sitcom (2.5 men). Het is wel aardig inderdaad. Ze worden voor een keertje niet belachelijk gemaakt.
Ik ben vroeger een keer met zo'n groep naar het circus geweest (omdat mijn moeder met ze werkte). Je weet niet wat je ziet! Dat vinden ze echt fantastisch. :8
En mijn moeder was helemaal in de wolken omdat Hans Klok haar volgens haar een knipoog gegeven had... :Z

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 19 jan 2010 12:09

Astonm schreef:En altijd heel vrolijk.
Dit is zeker niet waar, gehandicapte mensen zijn regelmatig depressief.

Ik vind dit overigens een van de eerste programma´s waar johnny de mol enigzins te pruimen is.

Aston
Regisseur
Regisseur

Bericht door Aston » 19 jan 2010 12:11

sickboy1984 schreef:
Astonm schreef:En altijd heel vrolijk.
Dit is zeker niet waar, gehandicapte mensen zijn regelmatig depressief.

Ik vind dit overigens een van de eerste programma´s waar johnny de mol enigzins te pruimen is.
Gehandicapte mensen en mensen met het syndroom van down zijn twee verschillende dingen.

Ik weet of wat je nu zegt nog steeds opgaat voor mensen met het Down syndroom... Ik heb die namelijk altijd als heel vrolijk ervaren.

sickboy1984
Regisseur
Regisseur

Bericht door sickboy1984 » 19 jan 2010 12:15

Ik had het over mensen met syndroom van down idd, dit is overigens niet wat ik zelf heb gemerkt, maar van mn zus die met deze mensen werkt.
Ik zei namelijk altijd precies hetzelfde als jou. :)

Shine
Regisseur
Regisseur

Bericht door Shine » 19 jan 2010 12:20

Ik heb gewerkt in een Woonzorgcentrum voor mensen met een verstandelijke handicap en mijn ervaring met mensen met een downsyndroom is dat ze heel erg vrolijk kunnen zijn en dat ook vaak zijn, maar als er iets ergs gebeurd dan is het dal ook dieper en zijn ze helemaal van slag.

Maar over het algemeen ervaar ik ze als hele lieve, vrolijke, pure mensen. :Y

Ik heb het programma gisteren toevallig voor het eerst gezien en ik ben het eens met Sickboy dat dit één van de eerste programma´s is waar Johnny de Mol enigzins te pruimen is. Hij gaat erg goed met ze om.

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 19 jan 2010 12:25

Ik vind Johnny de Mol eigenlijk een van de betere mensen op de TV... Als je kijkt wat de Nederlandse televisie verder allemaal te bieden heeft, dan ga ik eerder voor hem met z'n reisprogramma en Down with Johnny... dan voor Carlo en Irene...Gerald Joling, Patty Brard, Patricia Paay, en al die andere afschuwelijke tv persoonlijkheden.

McMurphy
Regisseur
Regisseur

Bericht door McMurphy » 19 jan 2010 15:05

Daar gaat mijn behoefte voor het 3-uurs-tussendoortje, alleen al bij het lezen van die namen, thanks Sha :(

Sha
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door Sha » 19 jan 2010 15:16

Tja, het is de harde waarheid van de hedendaagse Nederlandse televisie... en de reden dat ik er zo goed als nooit meer naar kijk :)

jacq
Regisseur
Regisseur

Bericht door jacq » 15 feb 2010 01:59

Mijn mening is ook dat Johnny de Mol het erg goed doet. Heb zelf wel ervaring met mensen met een handicap, maar niet met het syndroom van Down en ook op mij komen ze over als puur en vrolijk maar net wat Shine zegt ja dat geloof ik ook wel, dat als er iets is, al is het maar iets kleins, dan kunnen ze heel snel in de put zitten en die is dan weer heel diep. Anyways, ik vind dat hij ook heel duidelijk zijn grenzen aangeeft en dat vind ik erg knap :T

Plaats reactie