TV Ergernissen!

Om te praten over programma's, omroepen of je nieuwe flatscreen.
Plaats reactie
dh
Oscar nominatie
Oscar nominatie

TV Ergernissen!

Bericht door dh » 08 sep 2003 12:01

TV ERGERNISSEN

Wat is het er zo ergelijk op de nederlandse televisie dat zodra je dit (of die) ziet meteen doorzapt of zelfs de tv uitzet!

enkele voorbeelden van mezelf:
- hart van nederland tijdens een film! :x
- geen aftiteling laten zien na een film! :x
- linda de mol met haar afstandsbediening in miljoenenjacht! :x
- die reclame van becam :x
enz. enz. ....
(ja, ja ik erger me kapot! daarom kijk ik meestal dvd's)
enfin, jullie snappen me wel

en ik weet zeker dat jullie er nog wel een aantal op kunnen noemen!!!!

Catwoman
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Catwoman » 08 sep 2003 12:35

Hart van Nederland tijdens een film is echt ergenis nummer 1 ja!!!!!
Maar wat nog meer zwaar irritant is:

- alle reclames met die eikel Rick Engelkes ("nee Rick je moet iets later komen met je tekst" ARGH!!!)
- alle geldleenreclames
- Monique van der Ven in die verzekeringsreclame
- Andre van Duin die NOG NIET met pensioen gaat
- Carlo met die geweldigde nieuwe show (NOT!)
- die belspelletjes waarbij je "gegarandeerd de enige beller bent"
:x :| O+

en volgens mij kan ik nog wel even een uurtje of twee doorgaan, haha

gert
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door gert » 08 sep 2003 12:36

Die suffe amerikaanse (droogneuk) sex programma's: sex court etc.
Eerste divisie voetbal op SBS6
Al die 2e en 3e rangs dart evenementen (ook SBS6)
Al die oorlogsdocu's op discovery, die eindeloos herhaald worden (machines of war etc.)

dit was het eerste dat bij me opkwam

Kenji
Regisseur
Regisseur

Bericht door Kenji » 08 sep 2003 12:40

gert schreef:Al die 2e en 3e rangs dart evenementen (ook SBS6)
O mijn god, breek me de bek niet open...:o

Dat en voetbal in het algemeen mag van mij voor altijd van de buis verbannen worden...

Zeurdoos
Regisseur
Regisseur
Contacteer:

Bericht door Zeurdoos » 08 sep 2003 12:44

Ook het eeuwige gezeur over de voorbereidingen van de voorbereiding
van de formule 1 irriteert me mateloos! Hoelang kan je dooremmeren
over iets zeg!

Een andere (hele grote) ergernis vind ik die kwal van een Hans Kraaij
Senior en die andere sigaar rokende gast. :x }:. Mijn god wat een
*kuch* interessante *kuch* mensen, en wát een interresant geblaat NOT.

Hmm, frustraties genoeg... To be continued :D

-Zeur-

gert
Oscar winnaar
Oscar winnaar

Bericht door gert » 08 sep 2003 12:54

Dat napraten en analyseren van sport (en vaak ook van het nieuws) irriteert me ook mateloos; al dat geleuter.
Ook schrijvers en andere lui, die op tv komen lullen over vrijwel niks, irriteren mij (nee, ik hou niet van Villa Felderhof etc.)

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Re: Ergernissen!

Bericht door JB » 08 sep 2003 12:56

dh schreef:ERGERNISSEN

Wat is het er zo ergelijk op de nederlandse televisie dat zodra je dit (of die) ziet meteen doorzapt of zelfs de tv uitzet!

<snip>

en ik weet zeker dat jullie er nog wel een aantal op kunnen noemen!!!!
En of ik dat kan! Ik zal me maar beperken tot films / series op TV anders blijf ik bezig. En dan zijn mijn voornaamste ergernissen:

- De reclame die op de meest ongelukkige momenten, midden in sleutelscenes, op het hoogtepunt van de spanningboog met een te luid volume de film verscheuren en zo de artistieke integriteit van de film compleet ruïneren.
- bijna nog hufteriger wordt de verkrachting van een film veroorzaakt door het inbrengen van het nieuwsbulletin voor onze zwakzinnigge medemens, Hart van Nederland: op de confrontatie met alles wat zwak ziek en misselijk is op dorpsniveau zit ik in ieder geval niet te wachten tijdens het laatste half uur van een film.
- het wegdraaien van de aftiteling en muziek na het einde is ook zeer ergerniswekkend: want de Commercie verhoedde dat we even nog kunnen nagenieten, even bijkomen, effe kijken hoe ook weer die acteur heette - nee dit wordt bruut onderbroken voor een oproep vooral te blijven kijken want na de reclame kun je zien hoe in een provinciediscotheek de lokale jeugd bij elkaar melkbussen anaal inbrengt
- Het verklappen van de gehele film in een trailer of door de blonde doos met tandpasta glimlach, die zich inflotrisch omroepster mag noemen want owee als het niet eerst wordt uitgelegd, zou ik het verhaal wellicht niet kunnen volgen! Gaat heen!
- De ondertiteling die kennelijk gedaan is door een halfopgevoede baviaan met het taalgevoel van een beschimmelde pootaardappel waardoor er cognitieve dissonatie bij de goede verstaander optreedt en kijkgenot subiet plaatsmaakt voor ergernis

En zo kan ik nog wel doorgaan! Maar nu even niet! :x
Laatst gewijzigd door JB op 08 sep 2003 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Tycoon
Filmster
Filmster
Contacteer:

Bericht door Tycoon » 08 sep 2003 13:06

JB: _O_

Geweldige verwoording!

Maar één vraagje, inflotrisch? Samentrekking van 'opblaasbare informatie verstrekster'?

JB
Walk of Fame
Walk of Fame

Bericht door JB » 08 sep 2003 13:21

Tycoon schreef:JB: _O_

Geweldige verwoording!

Maar één vraagje, inflotrisch? Samentrekking van 'opblaasbare informatie verstrekster'?
:oops: Ik bedoelde inflatorisch! Maar je interpretatie van dit neologisme is wel briljant! :T
Laatst gewijzigd door JB op 09 sep 2003 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Taffus
Hoofdrol
Hoofdrol

Bericht door Taffus » 08 sep 2003 13:29

- bijna nog hufteriger wordt de verkrachting van een film veroorzaakt door het inbrengen van het nieuwsbulletin voor onze zwakzinnigge medemens, Hart van Nederland: op de confrontatie met alles wat zwak ziek en misselijk is op dorpsniveau
Het viel mij op dat mijn vrienden van de BBC hier ook aan zijn begonnen.
Gisteren tijdens 'Heat' bijvoorbeeld. Het is dan wel het echte nieuws, maar het valt me toch een beetje tegen van ze. Was nog de enige zender waar je rustig zonder omroepicoontjes, reclames, of mooie "informatie"balkjes naar een film kon kijken.

GNORN
Bijrol
Bijrol

Bericht door GNORN » 08 sep 2003 13:58

De BBC doet dat al langer hoor, maar ik moet toegeven dat ik me bij hen er minder aan stoor, dan bij SBS Sex.

Maar goed, al die commercielen geven helemaal niets om de kijkers. Zolang ze het kijkvee maar vast kunnen houden om de volgende (te lange) blok van reclames in de muil te kunnen schuiven. Het begint een beetje te lijken op "we gaan verder met de reclame na deze onderbreking"

Colonel_Kurz
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door Colonel_Kurz » 08 sep 2003 14:19

Tycoon schreef:JB: _O_

Geweldige verwoording!

Hans
Oscar nominatie
Oscar nominatie

Bericht door Hans » 08 sep 2003 14:33

- Zogenaamde 'reclameboodschappen' aan de bovenkant van het scherm tijdens een leuke film (*stuiterende bal*... a.s. woensdag... Nederland - België.... 20.30 uur...) doe dat ff fijn in de normale reclametijd! (als ik even weg ben)

- Dat Yorin-shop (RTL-shop) waarin de 'presentator' uitlegt wat de dvd-speler ("ach wat... we noemen het gewoon een multimediaspeler!") allemaal wel niet kan. Tuurlijk meneer Nol, dat menu van Toy Story 2 met die prachtige mogelijkheid om verschillende talen en ondertitelingen te kiezen krijg je alleen als je gebruik maakt van jullie dvd-speler ("en dat voor maar 119 euro!"), tuurlijk heeft dat nix met de dvd zelf te maken.

ash_
Walk of Fame
Walk of Fame
Contacteer:

Bericht door ash_ » 08 sep 2003 16:11

Ik ben aan het trachten te stoppen met me te ergeren aan de commerciele omroepen. Tenslotte kun je al die irritante dingen daar verwachten; ze proberen gewoon zoveel mogelijk geld te verdienen. Ergerlijk is het maar niet onverwacht.

Veel erger vind ik waar de publieke omroep mee bezig is. Ook daar wordt regelmatig de aftiteling niet getoond, wordt er ontzettend veel reclame uitgezonden (gelukkig niet tijdens programma's maar voor en na iedere uitzending zit toch wel weer een blokje), zijn er zwaar infantiele spelletjes te zien (Get the picture, mag ik even een emmertje?) en is de hoeveelheid sport een beeeeetje overdreven. En dan hebben we het nog niet gehad over de overdaad aan herhalingen. En daar moeten wij voor betalen? Nou bedankt.

Rooster
Regisseur
Regisseur

Bericht door Rooster » 08 sep 2003 16:18

Heh?? hoe kun je je nou ergeren aan Get the picture!!? hardstikke leuk programma.. Ik bedoel we hebben het over Get the picture hier wat is daar nou mis mee?... :-?

Plaats reactie